Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste microkweekje (alle hulp welkom)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Bij de gifi hebben ze een weerstation voor -6euro, zitten geen batterijen bij (2xAAA).
    Bij de lidl hadden ze er ook dag of 10 geleden +-12euro, met kabeltje met voeler en batterijen.

    Comment


      #62
      Iemand nog een betere tip om een plant uit een dicht begroeit scrognet te halen?
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #63
        echt handige tip. in het begin was ik van plan om te dwarfen zodat tegen ze het scrognetje bereiken ik al geslacht kon zien maar had schrik dat ik nooit mn netje zou vol krijgen. in jouw manier zie ik gen problemen dus ga deze proberen. thanks mate

        die stenen en matjes zijn enkel voor uw reptiel een warm plekje te geven. dus daar zijn we niks mee maar heb het voor elkaar gekregen dat ik mijn verbruik mag verhogen. dus dacht ik aan 1 halogeen. das maar 50W (i.p.v. 2000W voor verwarming) en zal mn kastje lekker warm maken. hiernaast wil ik nog 2 tl's van 30W bijhangen tegen bloei. omdat ik bij nader inzien teweinig licht heb voor het opp dat ik gebruik.
        vandaag heb ik eindelijk een thermo/hygrometer besteld.

        peace

        Comment


          #64
          Oorspronkelijk geplaatst door greenpassion View Post
          ja maar van welk merk dan?? nu ben ik zeker dat mn schatjes het licht krijgen dat ze nodig hebben. heb van een vriend die dit thuis nog liggen had een clusterlight 40W 4000k gekregen. als ze nu niet gaan groeien weet ik het ook niet hoor

          ik heb uit mn oude pc 2 ventilatorkes gepikt. ma de ene is 0.8A en de andere 1,6A. die 0.8 zal ik waarschijnlijk moete vervangen door nog een 1,6 zeker??? want als ik meer lucht afzuig dan datter binnenkomt is da nie zo goed waarschijnlijk. en omgekeerd ook nie.

          nog een vraagje met mijn 827 kan ik ook perfect groeien, maar halen mijn koude lampen 4000k eigenlijk iets uit tijdens de bloei?? of is dit verspilde energie?

          peace

          Comment


            #65
            @Groenadeoren: Voor info over het installeren van een PC fan ->
            http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tie-t2135.html

            Als je micro wilt gaan kweken, dus niet met een (sterke) HPS lamp, kun je hier eens een kijkje nemen: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f83/
            Daar kun je 'n keuze maken tussen spaarlamp/TL/LED. Daar vind je genoeg info over wat je het beste kunt doen
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #66
              today was a good day.

              ik heb eindelijk mijn thermo/hygrometer. niet direct de goedkoopste maar ook geen professionele. een tussensoortje . i.p.v. halogeenspotje heb ik deze verwarmingslamp gekocht en ik moet zeggen dat ze verdomd goed werkt. na slechts 5 min had ik al een temperatuurstijging van 5graden. inmiddels kan ik dus ook mn lv meten. deze is helaas maar 50%. maar in de winkel zeiden ze dat er ook mistmakers (ofzoiets) besstaan die leeg hoge lv kunnen bereiken maar was wel 100€. deze heb ik niet gekocht.

              in de aquariumwinkel kwam ik tl lampen tegen van sylvania. grolux heten ze. op de verpakking staat dat deze speciaal voor de groei van planten. omdat ze de fotosynthese bevorderd. ik kon echter geen kleurcode vinden op de verpakking en op het internet vind ik ook niet direct goede info. wel wist iemand me te vertellen dat deze lampen zowel het rode als het blauwe licht uitstralen. kent iemand deze lampen???
              is het juist dat 24graden de ideale temperatuur is? welke is de max?

              peace
              Attached Files
              Last edited by greenpassion; 13 November 2008, 18:37.

              Comment


                #67

                Comment


                  #68
                  amaai das ook niet veel.
                  dus bij buitenkweek is het dan eigenlijk te warm? en in jamaica, the land of ganja?? ik heb ooit eens verslag gelezen in softsecrets van een nederlander die kweekte op zn boerderij in afrika. amaai da was gewoon een cannabisboom nie normaal. of heeft temperatuur negatieve effecten op de kwaliteit?

                  zelf nadat ik een kom met kokend water in de kast heb gezet krijg ik mn lv niet hoger dan 55% heeft soms iemand ervaring met gelkorrels? heb gelezen dat dit naar schijnt supergoed werkt.

                  peace

                  Comment


                    #69
                    De zaden die zaadbanken hier verkopen zijn meestal gekweekt in Nederland en zijn dus gemaakt voor het Nederlands klimaat.
                    Binnen en buiten is natuurlijk ook anders

                    met gelkorrels heb ik geen ervaring,

                    peace

                    Comment


                      #70
                      thx, nu ik mijn klimaat en lv kan meten begin ik me vragen te stellen over de ph. ik gebruik kraantjes water en heb geen flauw idee wat de ph waarde is. bij mn buitenkweek had ik en ph meter maar het was zo een om in de grond te steken en koste 8€. of kan ik daar ook mijn water met meten? het is een domme vraag zeker als ik vraag of de ph heeel belangrijk is voor mn plantjes of dit gwn details zijn?? tijdens wat opzoekingswerk kwam ik mensen tegen die watertestjes uit aquariumwinkel haalden. aangezien ph ook belangrijk is voor vissen. maar nu vraag ik mij af of die andere waarden zoals gh-waarde(mineralen), kh waarde(schomelingen ph-waarde stabiliseren). De andere lijken mij meer voor vissen
                      http://www.rainforest-frogs.nl/shop/...?cPath=237_276

                      aangezien mn dakgoot aangesloten is aan de riolering en mn tonnetjes die gewoon in de tuin staan niet echt vullen vraag ik me af of ik water uit mn minivijver zou kunnen nemen? er zitten visjes in. of zou dit enkel erger zijn?

                      peace
                      Last edited by greenpassion; 13 November 2008, 20:26.

                      Comment


                        #71
                        hey kerel dan raad ik u aan tornado spaar lanpen tekopen zij elke 23 watt maargewoonlich 135 watt stuur een mail kim-aerts@hotmail.com voor respons greet

                        Comment


                          #72
                          ja die had ik ook zijn staan maar ik vond ze redelijk klein. en aangezien spaarlampen niet veel dieptestraling heb zijn ze best zo groot mogelijk. wil graag 2 tl's. mijn licht mooi verdelen.

                          mag ik vijverwater geven aan mn plantjes??

                          peace

                          Comment


                            #73
                            tijd voor een kleine update

                            ik had zoals eerder vermeld voeding voor groene planten gevonden. maar toen ik deze schudde merkte ik op dat er verharde stukjes inzaten. heb ze eruit gehaald met een zeefje maar vertrouwde het niet helemaal. dus heb ik deze enkel bij eentje getest. de minst ontwikkelde. deze zat een heel stuk achter. inmiddels heeft ze de rest voorbijgestoken. ze ziet er veel mooier, sterker en gezonder uit dan de rest. ga de voeding dus ook aan de rest geven.

                            de wortels begonnen uit de gaatjes in de potjes te komen. ook begonnen mijn blaadjes te vergelen. zou dit kunnen zijn omdat de voeding uit mn zaai-en stekgrond op is en ze tekort hadden? of mss omdat mijn temperatuur deze week eens 34graden was ??

                            ik heb mn plantjes herpot. ik wou een pot die groot genoeg was om de rest van de cyclus in te volbrengen zonder nog te moeten overpotten. en dat mn plantjes lekker door mn scrognetje kunnen groeien. het zijn 9,5L potten geworden. uiteraard konden er geen 6 potten in mn kastje. dus heb ik de 4 beste eruitgekozen die nu elk hun lampje krijgen waar ze net onder kunnen staan. omdat ik de 2 andere niet wou wegdoen heb ik ze er ook bijgeplaatst. deze zullen geen ideaal licht krijgen maar beter dan in de vuilbak. en dan heb ik meer kans dat ik met 3 vrouwtjes overblijf. nu zitten ze dus in universele potgrond die meer voeding bevat dan de zaaigrond. eens ze deze gewoon zijn begin ik met de voeding.

                            hoe zien ze eruit???

                            peace
                            Attached Files

                            Comment


                              #74
                              Zou idd wel een tekort kunnen geweest zijn als ze nog in zaai en stekgrond stonden. (Van de warmte ook)
                              Ze zien van wat ik er van kan zien toch goed uit

                              Let them grow,

                              peace

                              Comment


                                #75
                                maar nu gaan je wortels wel helemaal door elkaar groeien he, als er nu in 1 pot 1 man en 1 vrouw zit moeten ze allebei weg

                                je moet ze ongeveer 8 liter potten per plant geven

                                groet

                                Comment

                                Bezig...
                                X