Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste microkweekje (alle hulp welkom)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    leds zijn slechter dan je denkt!!!
    Zo'n dure led-lamp werkt misschien in het begin goed, maar ze verslechteren qua lichtuitstoot naarmate ze ouder worden. Deze techniek is nog niet concurrerend met de huidige alternatieven.

    "ik heb een maandelijks verbruik waar ik niet mag bovengaan"
    Dat is vervelend. Misschien toch maar een TL-balkje ertussen frutten (IKEA heeft ze voor 10 euro per 18 watt).

    Greetz,
    Micks

    Comment


      #47
      of een spaarlamp natuurlijk xD

      Comment


        #48
        Attached Files

        Comment


          #49
          volgens mij doen ze het wel goed, beetje sprieterig, een dezer dagen zal het eerste setje meervingerige bladen wel komen. die weerstationnentjes heb je toch in elke bouwmarkt of kijkshop of conrad ofzoiets wel

          succes

          groet

          Comment


            #50
            jahoor

            vrijwel elke bouwmarkt heeft ze of zoals de blokker heeft ze ook nog wel

            Comment


              #51
              ok thanks guys, ga ik na verlengd weekend halen.
              mijn schatjes zijn nu al 10 dagen boven. lijken ze niet wat traag te gaan???? dit lijkt me toch als ik vergelijk met andere kweekverslagen.

              peace

              Comment


                #52
                De ene soort groeit vlugger dan de andere, komt wel goed!
                grtz


                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #53
                  ja ik weet ma ik heb een bijna zuivere sativa. die worden groot dus zullen ook het snelst groeien, niet?? ik kook elke dag een kom met water en zet die dan kokend in mn kastje. dit is een lv bom maar kan ik ook de lv te hoog maken??? zodat geen zuurstof overblijft??? ik moet echt dringend achter weerstattionnetje e.
                  peace

                  Comment


                    #54
                    ja idd wat je ook kan doen is een emmer water erin met een kleine handdoek erin dan stijgt je LV ook nog een stuk

                    en een zuivere sativa hoeft niet perse sneller te zijn dan een indica

                    Comment


                      #55
                      ja idd nu lukken die dingen nog maar eens mijn planten groeien zal hier geen plaats meer voor zijn wel heb ik ooit eens in een paddokweekverslag gelezen dat ze een aquariumverwarming in een kom met water leggen om de lv omhoog te halen. lijkt dit niks?? aangezien ik een klein vijvertje in mn kast heb kan ik natuurlijk ook mn potten iets hoger zetten en een hele bodem water inkappen. maar dit is enkel voor als de rest niet lukt. heb vrees voor lekken of schimmels.

                      achteraf gezien had ik mss toch beter voor tl's gekozen aangezien zij het licht beter verdelen, iets waar ik nog problemen zal me hebben. ik heb op een lengte van 100cm 4 spaarlampen dus om de 20 cm. ook is mn kastje 40cm diep en komen de lampen zover niet. heb wel reflectiefolie maar dit had beter gekunt. overweeg toch serieus om tegen volgende kweek een tl bij te hangen. maar zal dan helaas 18W moeten worden i.p.v. 36W opmdat mijn kast maar 1 meter is. en leds ga ik mij nog niet risceren. miks had een punt.

                      de pcfans staan op de laagste stand maar maken nog steeds iets teveel lawaai en ik behaal ook nooit een hoge temperatuur of lv in mn kastje omdat er volgens mij teveel circulatie is. als ik een kom kokend water in mn kastje zet dampt alles aan maar 10min later is er al niks meer tezien. hetzelfde bij het besproeien van mn wanden met een vernevelaar. aangezien het de laagste stand was en niet meer lager kon heb ik mn trasformator van 12V vervangen door een van 5V nu is de hoogste stand ongeveer het zelfde als de vroegere laagste stand. foto's van plantjes volgen later mn meisjes zijn nog aan het slapen


                      peace

                      Comment


                        #56
                        probeer anders eens de fan van je afvoer uit te zetten, scheelt je zeker een paar % , en als je planten gegroeid zijn moet je lv heid zowiezo omlaag he dus dan kunnen de emmers weer weg

                        groet

                        Comment


                          #57
                          ja dacht ik eerst ook te doen maar herinerde me dat ik tijdens mn opzoekwerk vaak had gelezen dat je de afvoer altijd hoger moest zetten dan de aanvoer. maar dit is geen probleem volgens jou?? en idd dan moet de lv naar beneden. zover had natuurlijk weer niet gedacht :p thanks

                          peace

                          Comment


                            #58
                            Attached Files

                            Comment


                              #59
                              geduld is denk ik een schone zaak wel apart, die rooie steeltjes

                              misschien dat je je planten wat hoger kan zetten zodat dat reflectiefolie wat beter zijn werk kan doen, en zo dicht mogelijk onder de lamp zetten. hoe dichterbij hoe beter.

                              en ik denk dat je er ook een paar weg moet halen, word gokwerk helaas maar beter een paar planten veel aandacht en licht geven dan allemaal te weinig.

                              uiteindenlijk moet je toch met 2 planten overblijven anders word t kastje te klein denk ik

                              groet

                              Comment


                                #60
                                thanks. je hebt gelijk ik ga ze hoger zetten. maar heb het toch moeilijk om er nu al uit te halen. wat als ik de meisjes weghaal? ga er 2 recht onder de lamp zetten en de rest ernaast. danheb ik 2 perfect belichte planten plus de rest blijft ook evolueren. anders is dat toch een lege plek.
                                ik heb ooit in een kweekverslag gezien dat iemand een rond kartonnetje beplakt met reflectiefolie bovenop de potgrond legt zodat het licht dat anders in de potgrond verdwijnt ook terug op de plant gereflecteerd word, van onder uit dan. lijkt me wel iets maar kan dit geen probleem vormen voor de luchtigheid van mn grond?

                                voor het verwarmen van mn kastje heb ik een paar spulletjes gevonden in een dierenwinkel zoals verwarminsmatjes of verwarmingstenen voor een terrarium. niet zo duur en laag wattage. lijkt dit niks??
                                http://www.rainforest-frogs.nl/shop/...p?cPath=57_134
                                http://www.rainforest-frogs.nl/shop/...59ec9c63d66a12
                                ik heb ergens gratis potten gekregen. deze zijn 9,5liter. das wel voldoende zeker??

                                in mn garage heb ik voeding voor groene planten gevonden vanuit aveve. dit kan ik waarschijnlijk wel gebruiken om mn plantjes een kleine boost te geven? ter vervanging van terra vega. dit staat op de verpakking:
                                aveve voeding voor groene planten bevat stikstof(N) fosfor(P) en kalium(K). deze 3 voedingselementen zijn noodzakelijk voor gezonde en stevige planten. het hoge stikstofgehalte en de evenwichtige verhouding aan sporenelementen zijn ideaal voor de voeding van groene planten.
                                meststof NPK 7-3-6 met sporenelementen.

                                peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X