Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Proefproject:Zeer low-budget en gloeilamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Yep ik weet het,ze zijn een beetje gestrekt,ze hebben een moeilijke jeugd gehad.De lampen hebben in het begin wat te hoog gehangen (en het is begonnen met 1 gloeilamp ).Maar vind ze wel mooi zo Probeer ze ook zo natuurlijk mogelijk groot te brengen.Niet teveel klooien met extra voeding etc...Nu zijn ze stabiel qua groei en hebben ook een veel beter hotel hahaha Aan jullie opmerkingen te horen ben ik precies toch goed bezig THANX!!! Peace Out

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Amai merci heb het in het begin extreem low budget moeten maken omdat de plantjes anders gingen sterven(gekregen van mijn schoonmoeder).Ondertussen is er toch nogal redelijk wat geld ingestoken(redelijk)spaarlampen,hout voor het frame,radiator isolatie,kabels,timer,weerstationnetje,tape,stekke rdozen etc...Dit is inderdaad meer voor de liefhebber die geen honderden euros ineens kan ophoesten.Kijk uit naar je topic,zo kunnen we nog wat ervaringen uitwisselen Nu heb je me wel terug aan het denken gezet met het instap pakket opnieuw aan te halen hahaha
        Alvast bedankt voor de complimenten en keep in touch zou ik zeggen.Veel succes met jouw project,Peace Out

        Update 26/11/2008:
        Attached Files
        Last edited by StevOOOhh; 26 November 2008, 14:59.

        Comment


          #34
          Update 27/11 2de week bloei

          Update van 27/11 Alles onder controle
          Attached Files
          Last edited by StevOOOhh; 28 November 2008, 12:47.

          Comment


            #35
            ziet er goed uit

            Comment


              #36
              je moet je lampen echt horizontaal gaan hangen anders is het echt zonder vanwege je licht verlies

              als je ze horizontaal hangt dan krijg je veel meer licht en lummen
              en dat vinden je dames

              Comment


                #37
                Er gaan nog 4 lampen rondom komen te hangen en ga eens iets verzinnen om ze dan horizontaal te hangen.Peace Darkiess
                (Zo,ze hangen horizontaal) Nu nog enkele "kapjes" maken voor de bovenkant van de lampen.
                Last edited by StevOOOhh; 28 November 2008, 11:19.

                Comment


                  #38
                  thx dude, ik heb mij gebaseerd op jouw low budget project,
                  ik ga dit ook proberen met een aquarium
                  en voor de bloei een paludarium (aqurium maar voor planten) ->
                  heeft er al iemad dit getest (je kan er tropische planten in houden, er zitten standaard sproeisystemen, goede lampen en ventilatie + heaters in en dit al voor een een kleine prijs)
                  sigpic

                  Comment


                    #39
                    My pleasure Een paludarium?? Dat hoor je ook niet elke dag Ben wel eens benieuwd nu.Kzou zeggen foto's posten als het zo ver is he.Hoeveel kost je dat all-in?Wat zijn de afmetingen ervan?
                    Peace Out en veel succes met je paludarium!

                    Comment


                      #40
                      update 30/11

                      2 lampen bijgehangen,totaal van 9 lampen van 24W 1500 Lumen nu.Je kan een berekening maken van +-0,8 gr/Watt maar hoe zit het met spaarlampen?Bereken je het dan op het wattage van de spaarlamp zelf of de wattage wat het zou zijn moest een een "gewone" lamp zijn?24W SP=150W gewoon (9x24W=216Wx0.8=172.8gr of 9x150W=1350Wx0.8=1080gr)Maakt wel een groot verschil Hydrokorrel-laag gelegt en meststof voor bloeiende planten gekocht bij gebrek aan growshops in de buurt.Npk waarde van 6-6-7 was het beste wat ik kon vinden(begin van 3de week bloei).Ga nu beginnen met voeden.Enkele details:stikstof 6% waarvan ammoniumstikstof 2.50%,nitraatstikstof 3.50%fosforpentoxide P250,kaliumoxide K20,boor,koper,chelaatvormer,ijzer mangaan etc...Ga een minimum aan voeding geven.Foto's zijn voor morgen,6u zondagochtend...Ventilatie volgt...
                      Peace Out
                      Last edited by StevOOOhh; 30 November 2008, 05:00.

                      Comment


                        #41
                        Wattage van de spaarlamp zelf. Dus 15 watt = 15 watt en niet 75 watt (of wat dat is.. is lichtsterkte vergeleken met een gloeilamp van 75 watt).

                        9*24 = 216. 216*0,8 = 172,8 gram. Al weet ik niet of je die 0,8 / watt wel haalt. Try it

                        Overigens is 216 watt aan spaarlampen behoorlijk wat, ik denk dat jou overstap naar een 400 watt HPS toch snel gemaakt is, al wordt het dan niet meer lowbudget
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #42
                          + update 1/12

                          De 0.8 lijkt me nu ook niet meer echt haalbaar,maar in de buurt is al goed Is deze berekening per m2? Kga inderdaad een 400W HPS aanschaffen en de ruimte nog verder vergroten en aanpassen.Na de bloei ga ik ze overpotten (in zijn geheel in een grote kuip met zijn allen zodat het 1 grote struik wordt) en reveggen.Dan komt de HPS etc.Over het low-budget gedeelte gaan we nu zwijgen (Kan je mssn de hoofdtitel aanpassen naar:van low-budget tot volwaardige kweek?) Moest er iets van mijn toekomstige plannen niet zo een goed idee zijn :geef me maar tegen mijn voeten he
                          Hier nog enkele fotos van 1/12(start 3de week bloei):
                          thnx Peace Out




                          Attached Files
                          Last edited by StevOOOhh; 2 December 2008, 13:47.

                          Comment


                            #43
                            Update 2/12

                            Enkele nieuwe foto's
                            Wet N Wild
                            Attached Files

                            Comment


                              #44
                              Dat ziet er al lekker uit Dat gaan mooie topjes worden over een paar weken!

                              Greetzz

                              Comment


                                #45
                                Ziet er erg knap uit.
                                Je bewijst erg goed dat low budget ook erg mooie resultaten kan voortbrengen.

                                Greetz,
                                zion

                                Comment

                                Bezig...
                                X