Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Proefproject:Zeer low-budget en gloeilamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    ik denk idd ook dat dit de beste manier is om het maximale uit het licht van spaarlampen te halen, gewoon waar de plant licht een lamp hangen

    de lampen horizontaal hangen is meer licht van boven maar dringt alleen de bovenste 30 cm goed door.daarna zwakt het snel af,

    maar dit is gewoon presisie verlichting en je kan wl zien dat het ze goed bevalt goed bezig succes

    ik was ook al aan het knutselen met 2 van die flexibele bureaulamp armen om elke dag de cruciale puntjes wat bij te lichten maar heb nu een tentje voor de volgende kweek en gebruik dan mijn sl kastje dan enkel om voor te groeien dus dat is me te veel werk

    tevens gaat mijn tentje waarschijnlijk ook weer weg

    wanneer is +- jou oogsttijd??

    groet
    Last edited by hobbyist; 11 December 2008, 21:41.

    Comment


      #62
      Je hebt nu een tentje, maar wss gaat die ook weer weg?

      Explain?


      @TS; ziet er goed uit hoor. Knap die lampen er tussen zo; zo wordt alles wel goed belicht. Wel opletten dat er niet eentje tegen de lamp aankomt he!
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #63
        Hoe meer lumen hoe beter zeg ik.Sorry voor de vertraging maar beetje veel internetproblemen gehad.We gaan nu de 5de week bloei in en de toppen blijven goed bezig.Temperatuur met lampen aan 26C en LV 35 ja 35,het zou meer moeten zijn maar de plantjes houden er precies wel van nu wil ik iets doen maar vertrouw er niet helemaal op,wil de vrouwtjes verpotten naar 65l bak(7stuks) maar ze staan al zo lang in bloei,zou ik het risceren om ze nu nog te verpotten(verse potgrond etc?Ook ga ik een luchtbevochtiger halen(35€ in eldi) Wil toch meer als 35% ook al doen ze het goed.
        fotos volgen

        Peace Out
        Last edited by StevOOOhh; 22 December 2008, 10:34.

        Comment


          #64

          Comment


            #65
            Ben benieuwd naar een nieuwe update.

            Comment


              #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
              Je hebt nu een tentje, maar wss gaat die ook weer weg?

              Explain?


              omdat die kweektent mij te weinig ruimte biedt, waar de tent moest komen is ook een mooie hoek in de kamer die ik zo dicht kan maken.
              vond die verspilde ruimte ernaast ook maar zonde en ben nu dus met een hokje bezig van 1.60 bij 1.60 met een werkruimte (looppad) van 60 bij 1.60 ernaast. totale hok opp inc werkruimte word dan 2.20 bij 1.60 bij 2.60

              kost minder geld, meer ruimte, meer hoogte, eventueel 2e lamp mogelijk, alle apparatuur in het kweekhok, electra is netjes weg te werken (minimaal aan snoeren), nettere uitstraling, betere camouflage (kamer word alleen netjes kleiner gemaakt ipv L kamer gewoon rechthoekig, hoek word kweekhok), rest van de kamer kan gewoon worden gebruikt, en zo kan ik nog wel ff doorgaan

              hoe staat het met je dames steve oooooooowwwhhh

              groet

              Comment


                #68
                Ziet er zeker wel relaxt uit, helemaal als je nagaat dat je met SL hebt gekweekt !
                Ik zou trots op mezelf wezen.

                Suc6 nog even!!!

                Comment


                  #69
                  Ben wel tevreden met het resultaat tot nu toe
                  Laatst eens een topje geknipt en getest... Klappen maken !!!(En ben wel wat gewend hoor )
                  Aja moet nog fotos uploaden van de nieuwe afzuiging.... BRB
                  Peace Out
                  Last edited by StevOOOhh; 10 January 2009, 21:13.

                  Comment


                    #70
                    ziet er goed uit
                    leuke topjes
                    keep it up

                    Comment


                      #71
                      Enkele hok pics

                      Zullen maar eens enkele foto's van mijn hokje erop zwieren,hebben de peeps mssn nog iets aan .Hok is 80x80x150.Heb 2 afzuigfans tesamen in een curverbox geplaatst(lees 2 afzuigfans naar 1 afzuigbuis)Heb dit vooral gedaan voor de geur in huis omdat er mogelijke huurders ons huis komen bezichtigen .De uitlaat gaat naar buiten dus KS filter is hier niet nodig.2 compufans 120mm zorgen voor de inlaat.Voor het verstellen van de lampen kan je gewoon je kabel op de gewenste hoogte vastsnoeren met een colsonbandje(die plastic strips die je niet meer open kan schuiven)je kan je lamp dus hoger of lager hangen zonder elke keer je plant te moeten wegnemen om je video/dvd doosjes weg te nemen of bij te plaatsen (Zo bespaar je ook hoesjes )
                      Nog +-3 weken en de oogst kan beginnen dan ga ik ook meteen beginnen aan een volledig nieuw project !!
                      Peace Out
                      Attached Files
                      Last edited by StevOOOhh; 13 January 2009, 17:33.

                      Comment


                        #72
                        zier er zwaar relaxt uit dat ik wens je al succes met je kweek

                        Comment


                          #73
                          Pas wel op met die lucht he, als de geur echt sterk is dan kan je het zelfs buiten nog goed ruiken.
                          Ziet er inderdaad erg goed uit ja, van budget naar 12 spaarlampen gegaan, haha.
                          Last edited by MarcoPM; 13 January 2009, 18:37.

                          Comment


                            #74
                            Nette toppen! Gaat erg goed voor een spaarlampkweek, keep up the good work

                            Comment


                              #75
                              Net even de doe-het-zelf zaak binnengewandeld en toch maar weer 2 SP 24W en fittingen meegenomen.Vond dat er nog een plekje beetje onderbelicht (naar mijn zin) was. Hangen nu in totaal 14 SP lampen van gemiddeld 21W/st = totaal van 294W.Ook enkele plantpotten om vijverplanten in te zetten meegenomen(plantpotten van volledig plastic gaas).Deze zijn perfect om de behuizing en grove filter van een DIY koolstoffilter te maken en kosten €0.75/st.
                              Dat was het zo een beetje voor nu...

                              Thnx For The Comments All
                              Peace Out
                              Wat liggen jullie hier nog te gapen??!!Kweken zeg ik u!!!
                              Last edited by StevOOOhh; 14 January 2009, 15:58.

                              Comment

                              Bezig...
                              X