Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek NL5 haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek NL5 haze

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Aangezien het mijn eerste keer is dat ik aan een binnenkweek begin, dacht ik dat het leuk was wat raad van jullie te krijgen, vandaar deze topic.

    Mijn low-budget 'uitrusting':

    - 2 zaadjes NL5 haze van azarius
    - groeihok bedekt met zilverpapier (70cmx70cmx40cm) (wegens plaatsgebrek was dit het max.)
    - 2 spaarlampen
    - potgrond met NPK 14-16-18 (goed voor 6-8 weken voeding)

    Ik ben vorige week dinsdag begonnen met twee zaadjes te laten ontkiemen tussen vochtig keukenpapier, donderdag zijn ze uitgekomen en heb ik ze geplant. Zondag zijn ze uit de grond gekomen en vandaag (woensdag) zijn zo'n 7cm groot.
    De lampen staan zo'n 20cm boven de plantjes.

    Foto's:

    foto van het eerste plantje:


    foto van het andere:


    Ik vroeg me af of ze er gezond en wel uitzien en tips zijn altijd welkom!

    Alvast bedankt!
    Last edited by thomas9; 27 November 2008, 12:56.

    #2
    ziet er prima uit, je kunt ze al wel op +/- 5 cm hoogte hangen met spaarlampen, dan stretcht die ook niet meer zo erg.

    ik hoop dat het gaat passen in dit hokje met dwarfen en scroggen, 40 cm hoogte is wel erg laag.

    succes ermee

    Comment


      #3
      Hoi?
      Leuke spruitjes zijn dat, moet je (spaar)lamp niet lager hangen?
      Aarde staat redelijk nat op de foto.
      Veelsucces met de verdere kweek.

      Greetz, Vdb

      Comment


        #4
        Ziet er goed uit, dit ga ik volgen.
        Zoals vdb al zei staat je grond nogal nat, je plantjes in het begin zeker niet teveel water geven.
        Als je de plantjes gaat overpotten kan je ze tot aan de lobbladjes(De 1ste 2bladjes) ingraven.
        Ik raad je ook aan om te dwarfen (Plantjes direct in bloei zetten, blijven ze kleiner), mochten ze dan toch nog iets te groot worden kan je ze nog altijd stukje per stukje buigen met wat draad. (Rustig aan)

        Mooie foto's btw, welke camera gebruik je?

        Peace
        Last edited by Smokey; 5 November 2008, 19:47.

        Comment


          #5
          jah ik ben wel benieuwd of het gaat lukken met 40cm..
          ben wel benieuwd naar hoe je kastje eruit ziet, kan je niet een fototje voor me poste?

          Lataz

          Comment


            #6
            Ben ook benieuwd naar je kastje & na je kweek, ga hem zeker volgen.

            Je kunt je lampen inderdaad beter er dichter bij zetten, 5 cm is prima.

            Welke spaarlampen heb je, hebben ze 'n specifieke kleurcode?
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Hoi veel succes met je SL kweekje ,dit zal ik volgen!
              grtzzz


              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Hallo!

                Eerst en vooral: bedankt voor de snelle reacties

                Om op wat vragen te beantwoorden:

                - De grond ziet er inderdaad nat uit, ik had ze een minuutje ervoor pas water gegeven maar ik zal erop letten ze niet te verzuipen. Kan iemand me vertellen hoeveel water ze nodig hebben en om de hoeveel dagen of is er niet echt een vaste regel?
                - Ivm met de verlichting: ik gebruik twee spaarlampen van 45W met 420 lumen en 2700K warmwhite (ik weet niet of deze info relevant is maar dat ist enige wat ik vind op de verpakking).
                - Ivm de grootte van de kast (70cm hoogte x 70cm breedte x 40cm diepte): ik kan de hoogte van de kast nog wel verlengen tot 1,5m als ze groter beginnen worden. Ik weet dat deze afmetingen niet ideaal zijn maar ik zit op kot en heb dus wat plaatsgebrek...
                - Ivm de foto's: ze zijn gemaakt met een nikon D80 dslr.

                Ik had nog een vraagje ivm het dwarfen: als ik ze nu al op 12/12 verlichting zet, blijven ze kleiner maar ga ik dan ook niet een kleinere oogst krijgen? Of heeft dit er niets mee te maken?

                Zoals gevraagd enkele foto's van de kast (beetje verstoken achter mijn bureau, excuses hiervoor).







                Alvast erg bedankt!
                Last edited by thomas9; 27 November 2008, 12:59.

                Comment


                  #9
                  wat een schatjes zeg...
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Hoi als je dwarft blijven je plantjes kleiner, beetje groter dan lowryders.
                    Maar je oogst zal dan ook wat winder zijn, maar je kan wel vlugger oogsten.Wanneer je water moet geven ga je wat op gevoel moeten doen, met je vinger aanvoelen dat ze niet te droog staan.Ga wel lukken hoor.
                    Welke voeding ga je gebruiken?
                    grtz


                    Last edited by westport; 6 November 2008, 15:30.
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door thomas9 View Post
                      (70cm hoogte x 70cm breedte x 40cm diepte)
                      70 wel gaat wel lukken, ik dacht dat je lxbxh bedoelde.

                      Oorspronkelijk geplaatst door thomas9 View Post
                      ik gebruik twee spaarlampen van 45W met 420 lumen en 2700K warmwhite
                      ik denk dat je 2 x 9W bedoelt die compatible zijn met een 45W gloeilamp, ik zou er nog 2 lampen bij doen of deze vervangen door 2 spaarlampen van zo'n 15W (heb je wel E27 fittingen nodig), dan heb je sowieso 4 keer zoveel lumen, dus meer gewicht.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
                        Hoi als je dwarft blijven je plantjes kleiner, beetje groter dan lowryders.
                        Maar je oogst zal dan ook wat winder zijn, maar je kan wel vlugger oogsten.Wanneer je water moet geven ga je wat op gevoel moeten doen, met je vinger aanvoelen dat ze niet te droog staan.Ga wel lukken hoor.
                        Welke voeding ga je gebruiken?
                        grtz

                        wat jij zegt over dat het iets groter word als een lowryder dat klopt niet helemaal ,,

                        aangzien hij een nl haze heeft gaat het meer naar de sativa kant toe dus die worden groter dan lowryder ,, ik heb zo mn twijfels of hij het daar mee gaat redden 40cm tenzij hij ze gaat toppen en scroggen

                        want ik denk als je ze normaal laat groeien dat ze toch wel een 1,80 kunnen worden

                        maar veel succces je kastje ziet er heel mooi en clean uit

                        wat jij zegt over dat het iets groter word als een lowryder dat klopt niet helemaal ,,

                        aangzien hij een nl haze heeft gaat het meer naar de sativa kant toe dus die worden groter dan lowryder ,, ik heb zo mn twijfels of hij het daar mee gaat redden 40cm tenzij hij ze gaat toppen en scroggen

                        want ik denk als je ze normaal laat groeien dat ze toch wel een 1,80 kunnen worden

                        maar veel succces je kastje ziet er heel mooi en clean uit

                        Comment


                          #13
                          Mijn broer dwarft ook haza en teelt ook lowryders, die haze soortjes zijn meestal wel groter darkiess.
                          grtz


                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            dwarfen scheeld zowiezo een hele boel in lengte van de plant.

                            mijn ice stekken die ook in de bloei stonden (noem het maar dwarfen) zijn tussen de 30 en grootsten zijn 40 cm

                            das dus kleiner dan de gemiddelde lowrider.

                            ice is dan voornamelijk indica dominant en anders dan sativa waarvan vooral haze altijd groter wordt dan je denkt.

                            met een kast zoals jij hebt uitgaande van je soortje (nothern light / haze)

                            kun je er van uit gaan dat je beter nu gelijk in de bloei kunt zetten.

                            greetz, sensie

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
                              Welke voeding ga je gebruiken?

                              Comment

                              Bezig...
                              X