Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in tentje !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek in tentje !!!

    Korting op 420shop
    Na het programma under cover in Nederland(cannabis handel),ben ik nieuwschierig begonnen met een klein kweekje in de secret jardin darkroom dr-40 afm. 40x40x120cm.

    Daarnaast heb ik bij de 2 verschillende growshops in totaal 4 stekjes gehaald ( waarvan 2 stuks AK-47, de andere 2 weet ik niet).
    Daarbij ook: Lava-aarde, Terra Vega, Terra Flores.

    Bij de plaatselijke bouwmarkt heb ik het volgende gehaald:
    - 4 stuks SL a 15 Watt p/stuk (950 lumen)
    - 4 potten a 4ltr.
    - Vochtmeter tbv aarde
    - Temperatuur/hydro meter

    Ik heb de lampen de eerste 4 dagen te hoog gehangen daardoor zijn ze iets gaan stretchen(vooral de onbekende soort), nu heb ik ze 2 dagen op ca. 5 cm hangen en dat gaat perfect!!!

    Ik zal proberen zsm fotos te plaatsen en zal jullie een beetje op de hoogte houden over me "schatjes", natuurlijk sta ik open voor opbouwende kritiek.
    Attached Files
    Last edited by Thyz; 19 November 2008, 21:11.

    #2
    klinkt leuk .
    ik volg je!

    Comment


      #3
      Ik hoop dat ik het stretchen no een beetje kan goed maken !!!

      Comment


        #4
        Ik vind het grappig om te horen dat je door undercover op het idee bent gekomen. Hopelijk bevalt het kweken en ga je over op een grotere tent

        Het ziet er knusjes uit in je tentje, jammer dat je de lampen te hoog had hangen. Heb je verder alle andere factoren onder controle (temp, lv...)?

        Greetz,
        Micks

        Comment


          #5
          haha ziet er leuk uit hoor ik volg je

          Comment


            #6
            LV nog steeds niet onder controle vooraal in de nacht(als de lampen uit zijn) loopt het de uit de klauwen ( 99 % ) ,,, onderin zitten 3 venti-raampjes en die heb ik open staan, maar boven in is alles dicht dus denk dat het vocht er niet uit kan. Nu zit er wel een flens boven in de tent dus daar zou ik een flexibele slang aan kunnen hangen zodat er toch een passieve uitlaat is. Iemand anders nog een idee ??? HELP graag!
            Last edited by Thyz; 20 November 2008, 07:29.

            Comment


              #7
              raar, de meeste hebben problemen met een te lage lv

              Comment


                #8
                Als er geen circulatie is dan blijft je vocht hangen want kamerlucht is meestal droog, dus das ook die die zou worden aangezogen dan.
                Je kan best een kleine fan isntalleren, misschien uit een oude computer als je het goedkoop wil houden.
                Als je van plan bent van te overpotten, wat ik wel aanraad (als dat kan met de beperkte ruimte...), kan je de plantjes tot aan de lobblaadjes in de aarde steken zo dat je stretching verdwenen is .

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Nou ik heb gisteravond even een passief kunsstof "schoorsteentje" geplaats in het dak van de tent!
                  Heb wel voorruit gang geboekt nu is de LV 89%als de lichten uit zijn wanneer ze aan staan is dat ca.65% , nog steeds te hoog voor als ze uit zijn! denk dat ik dringend een fan nodig heb?!? en die binnen in de tent hangen zodat de lucht wat meer circuleert.

                  Ze staan nu 1.5 week in de groei, denk dat ik ze nog een weekje laat groeien en daarna in de bloei ( wil ze nl. niet al te groot hebben ivm ruimte tekort).

                  Voor eventuele op of aanmerkingen hoor ik graag van jullie !!!
                  Last edited by Thyz; 21 November 2008, 07:37.

                  Comment


                    #10
                    Je hebt 2 spaarlampen verticaal hangen.. dat heeft weinig zin. Kun je niet zorgen dat deze ook horizontaal hangen?
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Heb alle 4 de spaarlampen nu horizontaal hangen en ze zijn gelukkig alle 4 wat voller geworden, helaas kan in het eerdere stretchen niet meer goed maken.
                      Heb de LV nu beter onder controle dmv het aanschaffen van een mini klemventilator het schommelt nu tussen de 55&75 %.
                      Ik denk erover om de plantjes in de bloei te zetten, maar hoe veel groeien ze dan nog ??? Ze zijn nu ca. 30 cm hoog.

                      Heb er ook een paar nieuwe foto's bij gezet.
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        In de bloei groeien ze meestal nog 1/4 - 1/3 ongeveer. Verschilt ook steeds.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          micro micro micro

                          welkom, mooi zo'n klein tentje, scheelt je verdomd veel kluswerk

                          groet

                          Comment


                            #14
                            Mooi tentje inderdaad. Plantjes voelen er zich goed op hun gemak zo te zien.
                            Ik ben op zoek naar een soortgelijk ventilatortje. Heb al vaak rondgekeken in bouwwinkels, hobbywinkels, etc.
                            Zou het mogelijk zijn ze te vinden in een winkel met autoaccesoires?
                            Waar heb jij de jouwe gevonden?

                            Greetz,
                            zion

                            Comment


                              #15
                              Ja de plantjes vorlrn zich goed op hun gemak, lv is eindelijk onder controle.
                              Zion, die fan kan je bestellen bij de volgende site http://www.growcenter-noord.nl/ of natuurlijk bij je plaatselijke growshop.

                              Comment

                              Bezig...
                              X