Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 150 W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek 150 W HPS

Korting op 420shop
    Binnekort start ik m'n eerste kweekje. 150 W HPS in een kastje van 68 x 34 x 110 (LBH) met twee plantjes in 2 14 l potten. Ondertussen al wat spulletjes gekocht bij den Alin, ook heb ik twee keer twee gratis zaadjes meegekregen. D69 en Shiva, beiden gefeminiseerd. Met welke zal ik het beste beginnen? Volgens de uitbater zijn ze allebei geschikt voor mijn specifieke plannetje, maar wat denken de kenners?
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Re: Eerste kweek 150 W HPS

D69 ken ik zelf niet maar volgens mij is de Shiva een indica die wel redelijk eenvoudig te kweken is.
    Misschien moet je even de eigenschappen zoals de bloeitijd vergelijken ... en natuurlijk wat je lekker vindf om te roken
    Succes iig

Comment

Waar heb jij die 150W HPS lamp gevonden? Ik ben er namelijk al een tijdje naar op zoek. Alvast dank

Comment

http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...icht-150-watt/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 4star View Post
          Waar heb jij die 150W HPS lamp gevonden? Ik ben er namelijk al een tijdje naar op zoek. Alvast dank
          Gewoon bij den Alien.

Ondertussen is het kastje op enkele details na klaar. In de kelder is het nu 14 graden. Zonder afzuiging (wat hou ik toch van dat woord) bedraagt de temperatuur op 20 cm van de lamp + 35. Met de afzuiging 22. Bijna perfect dus.
          Maar wat met de periode dat de lamp niet brandt? Dan zakt de temperatuur al snel terug naar 14. Is het dan een kwestie van bijwarmen met een warmtemat, of minder zuigen? Ik heb een dimmer gekocht van Chacon in de DHZ maar de ventilator maakt een pruttelend geluid, dus dat vertrouw ik niet. Als ik minder zuig, gaat de plant dan niet stikken?

Comment

Best is dat het niet onder de 18 graden zakt. Minder afzuigen kan een beetje helpen, maar je zult toch op de een of andere manier moeten verwarmen. Warmtematten zijn voordelig (kan 5 tot 10 graden bijverwarmen). Elektrische kacheltjes daarintegen zijn energievreters.

Nee de plant zal niet stikken
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Merci! @ Johnnyhaze & pastinaakpeter. Kunnen we onze geliefde spaarlampen misschien vervangen voor onze volgende ronde

Comment

Voila, de zaadjes zijn te water gelaten. 6 Januari = dag 1.

Comment

succes met je kweek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pastinaakpeter View Post
                    Voila, de zaadjes zijn te water gelaten. 6 Januari = dag 1.

dag 1 is de dag dat je zaailing boven komt piepen, vanaf dan begin je dag 1 van je groei
                    Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peacemaker View Post
                      dag 1 is de dag dat je zaailing boven komt piepen, vanaf dan begin je dag 1 van je groei
                      Ok dan. Momenteel ben ik nog steeds aan dag - 'ikweenietwanneerikwatgroenzalzienmaarikhoopnimeer zolang'.

De zaadjes zijn ondertussen gekiemd, de foto's zijn van gisterenavond.

Je kan al duidelijk het worteltje zien na een 50-tal uur in het water, en je kan ook al duidelijk een hoop potgrond zien, waarin het zaadje begraven is.

Ik heb het equivalent van een P9 pot zaai -en stekgrond in een kuiltje gekeild in potgrond voor mediterraneeplanten. De theorie is dat het plantje ontkiemt in zaaigrond en dan uiteindelijk automatisch de bemeste potgrond bereikt. Ik kon in het tuincentum geen enkele potgrond vinden die niet voor 100 dagen voorbemest was. Deze potgrond is verrijkt met kokosvezel en klei. Aangezien ik dat hier toch enkele keren ben tegen gekomen hoop ik dat ik snor zit.
                      Het wietje is shiva onder een 150 W HPS lamp.
                      'Overdag' is de temp 21 ,' 's nachts' is de temp 23. Nu het plantje zijn kopje nog niet boven de grond heeft sluit ik de ventilator af, samen met de lamp. Dit omdat ik er nog niet helemaal uit ben hoe de temperatuur te regelen en 23 me wel een mooie temperatuur lijkt. ' 's Nachts' is het nu wel warmer dan 'overdag', ik hoop dat het kiemplantje hiervan niet ontregeld geraakt. Desnoods pik ik nog wat warmtematten van mijn beesten, maar die dingen hebben eigenlijk hun beste tijd al wel gehad.

Vragen, opmerkingen en/of suggesties? Graag!!
                      Last edited by pastinaakpeter; 9th January 2013, 22:07.

Comment

knallen maar en van welke breeder is die shiva
                        Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peacemaker View Post
                          knallen maar en van welke breeder is die shiva
                          Geen idee, het was een freebee bij m'n aankoop bij den Alien. (Lamp, ventilator, filter,... heel de meuk eigenlijk)

Comment

hee ziet er leuk uit!! ga je zeker volgen!

maar ik zag geen fannetje staan en hoe hoog is temp en LV??

Comment

Er is geen fan, er is ook nog geen plant. Er staat wel een ventilator op het 'dak'.
                              Temp is rond de 21 - 23 en de luchtvochtigheid weet ik niet. Het is geen stekje, dus dan maak ik me er niet zo veel zorgen over.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X