Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 150 W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Eerste kweek 150 W HPS

    mooi hoor en je internodes die zitten mooi dicht op elkaar, houden zo peter en knallen benieuwd wat die 150hps groot zal brengen
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      #47
      Re: Eerste kweek 150 W HPS

      Dag 16. Ik heb zonet de plantjes getopt. Het onderscheid tussen de 4e blaadjes en paar 5 was nu duidelijk zichtbaar. Hoewel ik er al veel miserie over gelezen heb, en mezelf had voorgehouden om voor de eerste keer er niet aan toe te geven heb ik geprobeerd te fimmen ipv te toppen. Als het niet is gelukt en de top loopt weer uit, dan ben ik een paar dagen kwijt. In principe zou ik ze nu even willen laten bekomen en vanaf dag 18 of 19 overgaan op 12/12. Goed idee?



      Omdat het nog zo'n prielwerkje was heb ik dit gedaan met een tangetje voor fijne electronica.

      Ondertussen is het vette plantje echt aan het gaan! Jippiekajee motherfucker!!



      Het vernepelingske blijft wat achter hoewel de basisstructuur hetzelfde ritme aanhoudt, het is enkel niet zo spectaculair. Aangezien ik een totale beginner ben weet ik niet of het ene plantje het heel goed doet, of het andere wat minder? Info is altijd welkom!
      Ik ben wat aan het knoeien geweest met de lichtbalans van mijn fototoestel, ik heb er zelfs de gebruiksaanwijziging bijgenomen. Eigenlijk is dit tegen mijn principe en enkel bedoeld voor slappe jeanetten, maar achteraf bekeken is het resultaat toch aardig. (ps de weg vragen, of een GPS gebruiken is ook voor jeanetten )



      Als laatste een foto van de kast waar het verschil tussen beide plantjes alweer duidelijk opvalt. Het computerfannetje is ook duidelijk zichtbaar.

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

      Comment


        #48
        Re: Eerste kweek 150 W HPS

        Ik zou toch durven zeggen dat je ukkiepukkie overwaterd is. 200ml is toch wat te veel, neem maar de helft of minder, je zult het verschil merken.
        Resident in Tenerife, Spanje.
        3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

        Comment


          #49
          Re: Eerste kweek 150 W HPS

          Ola reina espangola, of zoiets bedankt om mee te denken! (Ik heb ooit een paar taalvakanties in spanje meegemaakt, superleuk maar te lang geleden opdat mijn spaans nu niet bigtime zou sucken).
          Een wateroverschot lijkt me eigenlijk niet aan de orde. De plantjes werden tot nu toe gelijk behandeld, dus dan zou het andere plantje er ook van moeten hebben. Bovendien houd ik de plantjes heel droog. Ze staan in 14l potten, welliswaar niet tot de rand gevuld maar 200 ml is in die massa grond toch snel gebufferd. De meeste andere plantjes in mijn huis staan een stuk natter. Die 200 ml was ook een reactie op het feit dat er iets aan het mislopen is met het plantje. Die had er juist een sessie recht onder de lamp opzitten, hetgeen de grond toch sneller uitdroogt. De goeie plant staat nu zo'n 24u onder de lamp en het vernepelingske ernaast. Dit goede plantje lijkt alleen maar beter en beter te groeien. Voorlopig kan het andere plantje nog wel mee. Ik hoop dat zij een comeback maakt.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

          Comment


            #50
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje
            Resident in Tenerife, Spanje.
            3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

            Comment


              #51
              Re: Eerste kweek 150 W HPS

              Zou inderdaad even wachten met op 12/12 zetten tot je ziet dat ze echt van start gaan, anders blijven ze misschien erg klein.
              Om te scroggen heb je iets meer groei nodig, zodat je de zijtakjes mooi op het gaas kunt binden.
              Dat gaas mag eventueel best op 30cm boven de pot als je de ruimte hebt.
              (ik kwam hier nog een verslagje tegen met Esco's Shiva)

              So far so good
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #52
                Re: Eerste kweek 150 W HPS

                Hey Spanishqueen, ik ga stoppen met spaanse mopjes, de taalfouten gaan teveel zeer doen aan je ogen. Ik heb je verslag ondertussen gelezen, al bij al vielen je problemen toch nog mee, en je schijnt er een lekker rokertje vanaf te hebben gehaald. De plantjes zijn inderdaad niet identiek, dus aangezien er geen duidelijke verschijnselen optreden ga ik het voorlopig aankijken.

                @ QnQ: de kast is 110 cm hoog. Ik heb speciaal de potten niet tot de top gevuld om nog enkele cm te winnen. Achteraf bekeken weet ik niet of ik hier goed aan heb gedaan. We zien wel. Ik heb de hoogte tussen de potgrond en de lamp in hoogste stand eigenlijk nog niet gemeten. Die oefening zal ik straks eens doen.
                Bedankt voor het andere verslag, die andere gast weet precies wel beter wat hij aan het doen is. De verwijzing naar het stonede effect en het feit dat hij 's morgens altijd een halve joint in zijn asbak vind is wel grappig. Ik hoop een lekker wietje te hebben tegen het festivalseizoen, maar het is niet de bedoeling dat ik lig te maffen wanneer den Bruce Dickinson zijn stinkende best aan het doen is.

                Deze morgen heb ik ze nog snel bekeken en de twee zijscheuten leken me al wat dikker geworden.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                Comment


                  #53
                  Re: Eerste kweek 150 W HPS

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Zou inderdaad even wachten met op 12/12 zetten tot je ziet dat ze echt van start gaan, anders blijven ze misschien erg klein.
                  Om te scroggen heb je iets meer groei nodig, zodat je de zijtakjes mooi op het gaas kunt binden.
                  Dat gaas mag eventueel best op 30cm boven de pot als je de ruimte hebt.
                  (ik kwam hier nog een verslagje tegen met Esco's Shiva)

                  So far so good
                  Tussen de potgrond en de hoogste stand van de lamp heb ik 64 cm. Niet bijzonder hoog lijkt me. Omdat het m'n eerste keer is ben ik er sterk over aan het denken om naar de bloeifase over te stappen en een scrognetje op zo'n 22 tot 25 cm aan te brengen. Beter wat gematigder qua opbrengst dan dat alles mislukt. Goed idee?


                  Het vernepelingske is er door aan het komen, het ziet er nu zelfs beter uit dan de andere. Wat ik heb gedaan is een potje met water gezet naast de warmtemat. Dit verdampt aan een serieus tempo dus ik had een lage LV. De kast staat in m'n kelder waar het meestal aan de vochtige kant is, maar door de constante warmkte die de VSA en de kast uitstralen is het daar in het geheel wat droger en warmer geworden.
                  Ook heb ik de dames wat koeler gezet door de positie te kiezen die niet recht onder de lamp is. Daar stond het vernepelingske toen het de verkeerde kant uitging. Nu heeft het andere plantje zowat dezelfde symptomen. Ik had de lamp nog niet hoger gehangen, nu dus wel, in de hoop dat ze wat koeler staan en beiden bijtrekken.

                  De foto's zijn van gisteren, dag 18. Ik kan ze niet uploaden op imageshack, maar daardoor heb ik wel uitgekloterd hoe dat hier moet. Best gemakkelijk eigenlijk.
                  Je kan zien dat ik ze getopt heb, maar of het helemaal goed gedaan is ben ik eigenlijk nog niet uit. Een eeste blad begon wat geel te verkleuren. Gisteren heb ik ze daarom de lichtste dosis groeivoeding gegeven van Atami. Vandaag ziet het er al wat beter uit.

                  shiva dag 18a.jpg
                  shiva dag 18e.jpgshiva dag 18d.jpgshiva dag 18c.jpgshiva dag 18b.jpg
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                  Comment


                    #54
                    Re: Eerste kweek 150 W HPS

                    volgens mij is dat goed gelukt peter

                    het mooiste bij toppen is om de 2 dieven bij de top ongemoeid te laten bij het toppen.
                    dus echt het bovenste topje zo beschadigen dat deze stagneert. als je de dieven daar dan
                    netjes houd groeien deze beter uit. bij beschadiging krijg je bij uitgroei ook beschadigde bladeren.
                    een beschadiging bij een scheut is later een heel gat als ze uitgegroeid is.

                    verder raad ik je aan echt wat je doen met je LV. ik hou je verslag al een tijdje
                    bij en zie de bladeren als ouwe vellen hangen. ze hebben rimpels en dit komt door
                    je lage LV (je was er al achter), maar mocht je hier nu niets mee doen dan heb je kans
                    als je planten groter worden dat ze steeds meer stagnatie krijgt en een niet stabiele groei.
                    je scrog word dan bemoelijkt door uitschietende dieven die 2 x harder groeien dan de rest en
                    bladeren die niet volledig benut kunnen worden door mankementen en celfalen (omzetten straks
                    naar THC). als het blad op een moment te droog word dan word deze afgestoten, op die plek
                    komt dan ook geen nieuw blad.

                    hang anders een vochtige handdoek aan een wand op, of een emmer met een laag water en een handdoek
                    daar boven die een puntje in het water hangt (ze zuigt dan weer aan wat ze verdampt heeft en kan zo langer
                    van damp voorzien in je tent). en tja een luchtbevochtiger is in dit geval echt een hemels apparaat.

                    maar goed, het is een informatieve gedachte. ik wilde je de niet per defenitie waarschuwen maar eerder weegeven
                    wat je kunt verwachten en hoe je dit budget of semi prof. op kunt lossen.

                    ik waardeer je foto's (heel mooi voor liefhebbers, en die lucifer blijft me aantrekken, zal wel iets met pyromanie zijn)
                    tevens is mijn waardering groot hoe je alles aanpakt, bedenkt en beredeneerd. erg leuk om me in te lezen.

                    peter veel succes en keep it up.

                    Comment


                      #55
                      Re: Eerste kweek 150 W HPS

                      shiva dag 20a.jpgshiva dag 20b.jpg

                      Ok, bedankt voor de gedegen uitleg Bramonius. Daarstraks was de kuisvrouw er, dus kon ik niet echt knutselen, zo meteen moet ik weg dus heb ik wat oude spulletjes (kousen en zakdoek) onderdompeld en erbij gehangen als tijdelijke oplossing. Alle beetjes helpen.
                      Ik weet niet of ik plaats heb voor een luchtbevochtiger, de kast staat eigenlijk voor 90% vol met de twee potten.
                      Omdat de andere plant wat stokt en de andere een inhaalbeweging heeft ingezet benaderen ze elkaar weer. Dus ik mag niet meer praten over vernepelingske.

                      Ivm het toppen, ik denk dat het zelfs gelukt is om te fimmen. Op de eerste foto kan je twee wazige vlekken zien linksboven en rechtsonder. Dit zijn de scheuten/dieven die normaal uitlopen met het toppen, maar in het midden van de afgeknepen top zie je een groen 'eitje' verschijnen. Volgens mij ga ik een driekoppige groei krijgen en is het fimmen wel degelijk gelukt, voor een deeltje dan toch.

                      Nog @ Bramonius, bedankt voor je waardering. Ik heb in het verleden al genoeg doen mislukken door te gierig zijn en met rommel van start te gaan, of zonder goede voorbereiding de boel te verkloten. Soms laat ik me er nog aan vangen hoor, maar de leeftijd en vooral de ervaring zal er wel iets voor tussen zitten dat dit minder en minder voorkomt. Ik heb ook al wel wat plantjes opgekweekt, dus dat helpt.
                      Ik zal binnenkort nog eens een foto trekken met de lucifer. De stammetjes zijn al ferm dik aan het worden. Maar ik moet nu dringend door, en eerst nog kakken.
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                      Comment


                        #56
                        Re: Eerste kweek 150 W HPS

                        Dag 21. De laatste van de groeicyclus wat mij betreft.

                        Goed nieuws en minder goed nieuws. Eerst het goeie, da's altijd het plezantste.
                        Het fimmen lijkt beter gelukt dan verwacht. Dit is nog altijd onder voorbehoud, omdat het zo'n kleine prutskes zijn, maar ipv 1 groen knopje lijken er nu twee te zijn. Dat betekent dat er 4 hoofdtoppen zijn bij 1 plantje.




                        en nog wat meer ingezoomed



                        Ook het andere plantje laat nu een groen knopje zien.



                        Stom van me dat ik m'n lucifer niet gebruikt heb om de schaal te laten zien, maar als je bedenkt dat de 'prut' een 4 mm doorsnede is kan je je er wel iets bij voorstellen. Om de diktegroei van het stammetje te schetsen wel de lucifer! Op algemeen verzoek.




                        Dat was het goede nieuws, ondanks dat ik vanalles vochtig heb opgehangen, nog extra bekertjes met water heb geplaatst en de lamp wat hoger heb gehangen is het nieuwe vernepelingske nog wat achteruit gegaan. Het andere is er net helemaal doorgekomen dus dit wil ik nu niet in stress zetten door van plaats te wisselen, knal onder die verschroeiende lamp en heeft nog wat groei in te halen.
                        Ik zit met griep thuis (vandaar de vele foto's) en mijn lief heeft mijn auto gepikt dus kan ik niet naar de winkel voor een bevochtiger. Ik dacht zo'n mistapparaatje met zo'n trilplaatje voor terraria te kopen, dat is klein en kan ik in een potje zetten. Daar is nog wel plaats voor. Als ik op 12/12 ga zal ik natuurlijk de boel ook wat minder uitdrogen. Dat is ook een reden om over te schakelen, en ongeduld natuurlijk.



                        Het tweede slechte nieuws is dat ik ongewenste gasten heb. Die beestjes vliegen al langer rond in huis en ik dacht dat het een soort kleine fruitvliegjes waren, maar dankzij dit forum ben ik achter de waarheid gekomen. Ze hebben ondertussen mijn kast bereikt. De Steinernema's zijn ondertussen besteld. Let's kill em all.

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                        Comment


                          #57
                          Re: Eerste kweek 150 W HPS

                          kille die handel, snel versterkingstroepen erbij halen heb je goed aan gedaan
                          Wil je blowen, moet je het zelf growen

                          Comment


                            #58
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                            Comment


                              #59
                              Re: Eerste kweek 150 W HPS

                              ziet er weer netjes uit bramonius,voor een mooi netje kun je eens bij de gamma kijken,als je daar in de buurt woont 1mx1m voor maar 7 euri,en nog wit ook maakt het nog wat makkelijker!
                              heb m zelf ook gekocht,ga zelf denk volgende week of week daarop scroggen,klok staat nu 10 dagen op 12 12 en heb ze toen gelijk getopt.

                              groetjes

                              Comment


                                #60
                                Re: Eerste kweek 150 W HPS

                                Pastinaak,kijk ze er is even mooi bij staan dan die twee ze gaan lekker bijkomen van het toppen en nog groot worden. Ik begreep dat je ook gaat scroggen dus dat word takken over het net trekken. Ik zou ze een beetje boven het net laten groeien 1a2 heele internoten en dan vastmaken. Ik deed het niet maar de volgende keer gaat ik het wel doen want dan heb ik een mooiere verdeling over me netje denk en je heb 12l potten ? Dat word een net vol! Gegarandeerd haha Veel succes nog en ik blijf langs komen om te zien hoe het met de plantjes gaat, wat voor voeding gebruik je? Greeeetzzzz

                                LA untraceable!
                                Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

                                Comment

                                Bezig...
                                X