Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

ali juppa ..

ruim boven de 6000 vandaag met dank aan bubba voor de extra bump gisteren.

heb ik alweer nieuws, net twee weken en een dag bloeifase voor de grootste 4planten en wat blijkt: 1_1 is een vogel

check it:

jammer genoeg wil dat ook zeggen dat de topstek die ik staan had van deze plant, hoewel totaal niet gegroeid toch nog in leven, ook mag verdwijnen.

rondes 4 5 en 6 tonen behoorlijk zware verbrandingsverschijnselen maar ronde 7 geeft me voorlopig 10 op 12 kiemen in de cocos pads met ééntje die komt piepen en ééntje die wat achterblijft. straks ff zien hoeveel er nog in de bumba doos zitten.. voorlopige tussenstand 11 op 30 zelden gezien in de laatste weken

Comment

Ai, da's jammer. De stek kan je nog wel even laten zitten om te zien of ze alsnog aanslaat. Iets zegt me echter wel dat dit al gebeurd moest zijn. Je kan voor de gein bijhouden hoeveel zaden je in totaal nodig hebt om uiteindelijk 1 geslaagde oogst te verkrijgen.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Hoe gaat het ermee EL? Heb je al eenvrouwtje ontdekt ?
        Greetz
        sigpic

Comment

@bubba : vandaag staan de eerste bloeiertjes precies 3 weken in de bloeiruimte, na de eerste mannelijke plant te hebben ontdekt op maandagavond vorige week kan ik met enige trots ook melden dat het eerste echte vrouwtje ook de eerste tekenen van bestaan heeft getoond. eigenlijk 'wist' ik het als sinds woensdag maar ik heb bewust enkele dagen langer gewacht omdat ik nu ook een eerste beeld kan tonen ..

@peter: ik ga ze nu niet gaan natellen maar ik schat dat ik ruim 100 stuks heb verpruts , gelukkig allemaal van eigen makelij dus voor mij geen enkel probleem om op deze mannier te stuntelen. ik zou het echter wel een zonde hebben gevonden had ik ze aangekocht .. mss was ik dan wel al gestopt al ben ik niet zo een type dat door een paar minuscule (humhum) tegenslagen zomaar opgeeft. ik heb alweer een nieuwe stek staan - zei het ongewild, de plant 3_2 die is geknakt gebruik ik nu als tweede poging om een topstek te laten schieten..

2_8 vandaag 25 maart:

mss een weinig duidelijke foto maar ik ben er wel 90% zeker van
          de tongetjes uit de calyxen komen iedere dag duidelijker en meer uit, voorlopig nog geen mannelijke kenmerken te zien maar ik verwacht deze maar vanaf week 3 - 4 echte bloei dus dat is pas over een kleine maand.

plant 3_1 onderhevig aan lst met wat staaldraadjes, op de volgende nog iets verder neer gehaald.

ook van plant 3_1 ben ik behoorlijk zeker dat het een vrouwtje is, al is het hiervoor nog een weekje wachten om het met zekerheid te zeggen.
          heelaas ziet het er naar uit dat plant 3_2 ook een vrouwtje was dus ik heb mezelf hier flink gechareld of gejost door die voor twee weken te knakken .. de stek kan nog enig soelaas brengen, gesteld dat die beter aanslaat dan mijn eerste overmoedige poging.

topstek3225maart2013.jpg << mijn excuses voor de te kleine afbeelding .. paint speelt me parten vandaag lol

geknakte 3_2 is vollop aan een 'inhaalbeweging' bezig ..

als laatste bloeier is 'the special one', deze heeft in vergelijking wel erg grote eerste echte blaadjes en is behoorlijk aan het uitgroeien. waarschijnlijk zal ik dra deze plant moeten verplanten om ze de ruimte te geven om het wortelstelsel tot zijn recht te laten komen. dit laatkomertje zou wel eens voor een verrassend resultaat kunnen zorgen als het zo verder gaat. uiteraard hoop ik ook hier op een vrouwtje maar dat kan ik nu nog totaal niet zeggen.

wat staat er in de koelkast te koken:

duidelijk een hoop schade op te meten .. maar zoals al werd vermeld, ik zal het ermee moeten doen, de planten uit ronde 4 en 5 vertonen nu ook de eerste uitgroeiende zijtakjes
          ik hoop op eenzelfde uitgroei als ik verkreeg bij planten 1_1 en 2_8, deze keer vier stuks dus dat is al dubbel van wat ik toen had (^^,)
          ronde zes staat links en blijft daar nog minstens een weekje al zal ik ze wss woensdag reeds verpoten.

enkele close kiekjes:

net als 2_8 is deze gefimmed maar ook weer niet, fail was echter niet de bedoeling , ik ging voor een simpele topping

als allerlaatste foto, de nieuwelingen
          in eerste instantie haalde ik 9kiemen na een dag of drie, nog eens drie dagen verder zat ik aan 12 om uiteindelijk na een week 18 kiemen te kunnen planten in cocospads.
          ze zijn nog steeds niet allemaal uitgekomen en enkele uitgekomen kiemen zijn ondertussen reeds gesneuveld. hoewel ze in witte potjes staan laat ik ze voorlopig hierin onder tl lampen staan. ik heb geen donkere potjes ter beschikking en ben ook niet van plan er te bestellen. wat niet lukt gooi ik weg , het blijft brique-a-braque en hobby.

op de bovenste rij is er ééntje die alsnog de geest geeft wat mij toch nog een 13tal schietende planten

ik ben allang blij met de 50% kiemen uit mijn 30zaden, dus een paar slachtoffers konden er wel bij.

laters, spekpaters (^_)_^)

Comment

minimale update vandaag:

je weet mss nog die KNAK en ongewilde topping van 3_2 waarvan ik dan maar een tweede poging tot topstekken deed..
            wel deze blijkt geluk bij een ongeluk 'un garçon' .. wel lollig als je bedenkt dat ik tot nog toe twee keer een topstek probeerde te maken en twee keer blijk een vogel vast te hebben.
            dat topstekken is me gewoonweg egggg niet gegund

anywho: ende louter ter bevestiging hier een fotootje van wat ik zie als duidelijke ballen, in alle geval de plant is nog steeds inleven staat in de living de paasdecoratie op te fleuren,
            mijn kater figaro staat me te beloeren met zijn ene oog en houd het lekkers in de gaten met zijn andere oog.. hij is doel op groene planten, dat het weed is (of net niet) maakt hem niet zoveel uit .. het is dat gifgroenegoud waar het hem om te doen is. toen hij klein was zat ie steeds in de buurt als ik plantjes knipte op mijn vorige appartement (potplanten die ik iedere dag mooi trimde zoals een buxushaag) iedere keer weer kreeg ie de verwijderde bladeren om als kussentje te gebruiken en spinnen dat ie deed. hij at er graag van maar nog liever rafelde hij de bladjes zolang dat er enkel nog nerven overwaren. met preciezie tussen zijn tanden en nageltjes ..

picture time:

Comment

wekelijkse update meiner dammen und herren:

een minimum aan tekst een maximum aan fotografisch materiaal (voorzien van tekst en uitleg .. laggen!)

and thats a wrap, not a joke, just a wrap ..

Comment

Jep jep El zie ik daar vrouwtje, nice eindelijk het gaat beginnen hier
                de nieuwe batch 50 procenters doen het ook goed ^^
                succes met de bloei straks !

greetz
                sigpic

Comment

Bam! veel succes man

Comment

ondertussen alweer een dagje verder, nadat ik vorige week 3_2 had verwijdert, voor de volgers onder jullie, die van KNAK heb ik vandaag ook de topstek die ik overhield weg gegooid. uiteraard heb ik eerst even gecheckt hoe die het stelde en wat blijkt.. op het gebied van topstekken ga ik ook zwaar vooruit.
                    mijn stek die ik overhield aan plant 1_1 en dus de eerste poging van het topstekken was een totale ramp na een zestal weken had die één verwaarloosbaar minuscul worteltje dat afknakte toen ik de 'wortel' spoelde .. weg was de kans op enig beeld materiaal .. maar dat was toen.
                    nadat ik 3_2 knakte (met de nodige frustratie tot gevolg) besloot ik een tweede poging te ondernemen. anders en blijkt nu ook beter.
                    hoewel 3_2 een mannetje bleek ben ik uiteindelijk niet boos. ik heb geleerd

ziehier het resultaat na 3weken en 2dagen in stekgrond op een warmtemat:

zowaar behoorlijk sterke wortelvorming, bij topstekken duurt het zoizo wat langer en mijn werkwijze was zo te zien nog verre van ideaal maar ik ben dik tevreden oven mijn 'vooruitgang'. volgende keer doe ik hetzelfde zij het met een iets mindere watergift .. nu was na drie weken een soort van groene algenvorming te zien en dat is dus niet de bedoeling.. ook zie je op de stam een beginnende rot optreden en dat is ook niet de bedoeling. volgende keer zal het dus lukken !! en hopelijk knak ik dan een vrouwtje

nog een paar kiekjes gratis en voor niks:

toedels ..

Comment

Leuk verslag joh! Ik wip af en toe even binnen!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

alweer een weekje verder:

alweer een nieuwe opstelling, de eerste bloeironde met de vrouwtjes 2_8 en 3_1 en het onbekende speciale geval hebben na vier volle weken nu nieuwe buren.
                        ronde 4, 5 en 6 staan vanaf vandaag ook onder 12/12 regime. uiteraard had ik lang niet genoeg plaats onder dat ene 250w spaarlampje dus heb ik mijn tweede armatuur en tweede lamp erbij gehangen. 500w spl spierbundels over een opp van 1m² (mss iets meer). de nieuwelingen moeten nog geslacht tonen dus de planten zullen na verloop van tijd iets meer ruimte en dus ook iets meer licht krijgen.

enkele detailstills:

in topvorming een duidelijk verschil tussen de getopte plant 2_8 en de niet getopte 3_1.
                        beide planten ondergaan een low stress training maar ik ben nu heel zeker dat toppen voor mij en mijn spaarlampjes een noodzaak is (al wist ik dat al - ik wilde enkel het warm water of het wiel zoals men wel eens durft te stellen heruitvinden - grapje - het is een leer topic voor mij en voor iedere beginner die het leest, testen tegen 100 per uur om toch met iets bezig te zijn, in volgende 'tests' ga ik wss met een scroggnetje werken dus we zien wel waar dat dan weer toe leid. )

alles in en om mijn zelfbouwhok heeft nu zijn vaste plaats, de koelkast, de bloeiruimte en de tl armatuur zijn 'aan elkaar' geschakeld dus ik zit nu met één driedelig circulair systeem:

uitlaat van bloeihok is de inlaat van de tl prefab ..

hierbij wil ik de meer dan 8000 vieuws bedanken voor hun trouw steun en toeverlaat, tot een volgende keer maar weer ..

Comment

Not @ all
                          good bezig, we hebben witte pluizen hier
                          Succes met je bloei !!
                          sigpic

Comment

Komaan he, geen gezever meer. Knallen die handel!! Straks ben je de meest ervaren persoon hier op het forum voordat je je eerste kweekje hebt afgerond.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Lool
                              sigpic

Comment

ist mon? ist mik? ist mak? .. ba nein, tis brique a braque .. roulé.

vandaag en gisteren een beetje geknutsel met plastic zakken (ex kolenzakken - schoon gemaakt !!) en tadaa een stel zelfbouwkwekzakken die perfect passen in de ikeavuilnisemmers die ik een paar weken terug heb gekocht. op mijn voorgaande fotoos zie je me nog werken met isimo tussenschotten en onvolledig gevulde potten. dat is puur verlies op inhoud dus jah, een beetje geknutsel wat meten en dichtlassen met een simpele keukenzakjeslasmachine en klaar is guerilliero .. enfin 2 dagen voor zes zakjes is perfect mijn tempo!!

de zakken zijn onderaarn maar aan twee kanten vastgelast dus er is een hele sleuf aan twee zijden open, in de vuilnisemmers zitten de gaten zijn uiteraard over het gehele oppervlakte en de zakken zijn op de bodem gevuld met watervasthoudende korrels (ong 1cm).. verder zijn ze voor de helft opgevuld met een potgrond mix en voor de andere helft met stekkegrond zodat de nieuwelingen uit ronde zeven niet te snel in te voedzame bodem komen te staan.

duidelijk beter gevuld dan vorige fotoos/rondes

hier zie je ronde zes .. groot verschil onderling / kon je ook al opmerken in de koelkast maar onder de bloeilamp is het verschil alleen maar sterker waarneembaar geworden .. niet geheel onlogisch gezien het verschil in potentieel medium echt wel zeer groot is .. de buitenste twee zitten in een rozenpot van 'maar' 2liter de middelste heeft de rest van de emmer ter beschikking.. emmer kan max 12liter bevatten .. hier zonder zakken mss 10 dat is nog 3keer zoveel voor de middelste in verhouding tot de twee buitenste .. kortom we testen er weer op los .. (^^,)

rondes 5 (2-3) en --> 4 , 5_1 hebben elk zo een 5liter ter beschikking en zijn 5hoog getopt dus die schieten alle kanten uit, vooral 4 is een leuke omdat die blijkt gefimd te zijn.
                                in het eerder verslag kon je die herkennen aan die indiaane pluimblad, dat blad is echter ondertussen ook verwijdert waardoor er nu 3 topjes bovenaan schieten ..

the special one (onder) gaat wild tekeer, super grote bladeren, maar de echte topvorming moet nog wel beginnen .. voor een vijfde week onder 12/12 stelt me dit min of meer teleur dus ik ben nu wel al heel zeker dat dit de eerste en enige 'onmiddelijk op 12/12' test is .. geslacht is nog steeds niet duidelijk.
                                vijfpunts bladeren zijn zeker 3 keer zo groot als bij de oudere planten .. echt geskift

ronde 3 gaf me één vrouwtje en langzaam maar zeker begint deze ongetopte low stress getrainde plant topjes te maken die naam waardig al is er geen vergelijk met mijn oudste nog levende plant. toppen en lang voorgroeien is onder mijn spaarlampen dus echt wel een must ..

even lang in bloei als de volgende maar verre van haar gelijke !!

in totaal een negental takken die volstaan met topjes. langzaam maar zeker komen de 'buds' voor elkaar .. maar ik ben er nog lang niet.

nu al knipafval gespot om lekkere boter mee te maken dus dat is ook leuk natuurlijk ..

zo een midweekse update was al even geleden maar tzit er weer op voor deze week.

Comment

Bezig...
                                X