Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LR2's Rommeltopic

Korting op 420shop
    Hoi Allemaal,

Leuk dat jullie hier een kijkje nemen. Neem een bak koffie, of thee en schuif lekker aan. Dit wordt een lange zit.
    Dit topic wordt mijn rommeltopic. Omdat ik het druk heb. Als ik het druk heb, bedenk ik de geniaalste dingen, leukste projecten en raarste rariteiten.
    Als ik me kapot verveel, dan blijft het in mijn hoofd akelig stil. Een soort van ADHD die alleen tot uiting komt wanneer ik het nét niet nodig heb.
    Goed, ik heb een relatief kleine frontaalkwab en ben emotioneel in orde. Dan vallen er spaanders in de 'keuzemaak-gebieden'. You gain some, you lose some!
    Het is voor mij hard knokken om concentratie te behouden, dus af en toe even afblazen hier moet me goed doen. Ik probeer het zo min mogelijk als excuus te gebruiken, zou ook bullshit zijn.

Anyways, ik heb het druk dus. Maar om mijn rust te vinden kom ik hier, of warm ik mijn handen in de microkooi. Nu het winter is, kan daar de lamp aan.
    Ik ben met vanalles bezig, op het moment met stekjes. Nog nooit gedaan, behalve buiten dan. Maar daar ging het meer per ongeluk dan expres.
    Dit keer heb ik een tiental, of weet ik eigenlijk hoeveel stekjes gesneden van:
    - OG Kush
    - Black Domina
    - PP (met drie-voudig blad in plaats van de standaard 2 per node.)
    - *Bubblegum indica feno x OG Kush -> Paars fenotype
    - *Bubblegum indica feno x OG Kush -> (vooralsnog) groen fenotype
    - Bubblegum indica feno -> Paars Fenotype
    - Gereveggede (Serieus, dat woord mag vertaald worden naar een Neerlandsche term. Waar plaatsen we de klemtoon in reveggen? Hoe in verleden tijd? Spreek "gereveggede" eens zo Hollands mogelijk uit; guh-reh-vegge-duh. Hergroeien? Zullen we dat afspreken?) opnieuw-in-groei-gezette New Dame Blanche x Ierdbei

Het plan is om:
    1) te controleren of die paarse genen dominant zijn. Vooralsnog lijkt het daar wel op:
    Pp x pp = pp, pp, Pp of pP. Aangezien er één van de twee al paarse tinten heeft, vermoed ik een dominante trek.
    In de bloei weten we meer natuurlijk. *De Bubblegum werd ook pas in de bloei paars, maar vertoonde in de groei dezelfde tinten als de OGKB (OG Kush x Bubblegum, maar dan afgekort)

2) Zo min mogelijk uitval te hebben (dit is mijn eerste keer binnen stekken jongens!).

3) Te testen welke invloed temperatuur op de beworteling heeft. Ik kan veilig zeggen dat ze op 31 graden sneller wortelen dan op 24. 5 dagen tegenover 18 dagen. Soort en omstandigheden zijn nagenoeg gelijk: zelfde licht, zelfde afstand, zelfde cocos, zelfde water.

4) Een kruising te maken zodat de bloeitijd van die bubblegum teruggedrongen kan worden (16 weken is mij te lang). De paarstint wil ik behouden. Die smaak is apart, raar, soms zelfs een beetje vies. Daarom ben ik ook wel blij dat er Kush doorheen komt/zit.

5) Alle stekjes af te bloeien in een venterbankbak. Hier komen er circa 10 in te staan. De bak is 15x15x64cm. Dus hoewel het aantal planten vrij hoog is, zal de opbrengst rond de 50 gram liggen.

Misschien 6) wat testjes met Lesbian Dream, zilverwater of iets anders om FEMzaad mee te maken voor eigen gebruik. Ik leg later uit waarom.

Setup
    :
    stekbak/propagator en moederpot (5 moekes in één 1.5L pot) staan onder 2x55W T-neon.
    De afbloeibak staat onder 95W ( volgens de doos 150W) Plug and Grow. Met zo'n handige reflector.

"Stomme sukkel LR2, waarom neem je die Tneon niet voor de bloei? Komt veel meer licht vanaf!"
    - Weet ik. Maar ik heb het nu eenmaal zo geïnstalleerd. En daar verander ik niks meer aan. Het heeft ook geen enkele zin om mij daar nog eens op te wijzen.

Grond is derdehandse potgrond, verrijkt met kokosflakes, wormen, DCM vivaroot en Coniferenmest met mycorrhizae en bacteriën (NPK totaal/opgeteld maakt ongeveer 18-16-16)
    Die ga ik meten zodra ik een fertometer heb. Eens zien of mijn 'gevoel voor voeding' net zo goed is als dat van een apparaat. Ik heb geen elektrodes in mijn vingers, dus het zal erom ..spannen! Ha! Elektriciteitsgrapjes!

Water komt de ene dag uit de regenton - niet reggeaton - (voor de vanilleplanten, mossen, vleeseters en ander grut; wat over blijft gaat in de wiet) en de andere dag uit de kraan. Laat ik vast vertellen: dat is een slecht idee! De PH wisseling zorgt binnen één dag voor een calciumblokkade. De angst bestond dus dat de moeders de eerste week niet eens zouden overleven. Hebben ze toch gedaan, fijne dames. Krokante blaadjes, dat wel. Beetje zonnebloemolie, zout en paprikapoeder erop en je hebt een light versnapering.

Stekgel bestaat uit 100% Clonex. Werkt beter dan dat auxine-poeder. Flinke wespentailles in de stammetjes houd ik wel van!

Het plan 1.2
    Ik heb dit jaar vijf of zes AF kruisingen gemaakt. Allemaal lekker smakelijk en alles. Maar we zoeken allemaal naar de knaller. Ik heb 150 zaden gezaaid zonder te labelen, hier zijn twintig plantjes van blijven staan. Flink gestresst door te knippen, buigen, licht te vergeten, enzovoorts. Alle herma's, twijfelmannen en dragdames eruit geflikkerd en er bleven twee stuks over. Hiervan heb ik de grootste genomen, uit de grond gesleurd en in de kokos geslingerd. Leek wel apenkooien. Poep op de muren, bleek later gewoon potgrond.
    "LR2, Sukkel! Waarom geen labels? Nu weet je de ouders niet meer!"
    - Klopt, maar ik heb zelf mijn favorieten en ik wil niet per ongeluk meer aandacht geven aan de één die opeens ook veel groter lijkt dan de rest. De ouders kennen allemaal dezelfde verwaarlozende vader die er nooit was, dus wat maakt het nou eigenlijk uit? Het gaat toch om wat er uit komt? Als het een prachtbokaal van een AF wordt, geeft niemand erom waar hij vandaan komt!
    "Point taken."
    Afijn, nu had ik dus één relatief flinke AF die goed fris en fruitig ruikt. Limoen met mango op de stam, zoiets. Die heb ik toen ter tijd bestoven met Stinky pete. Stinky omdat het een kerel was die je op 10 meter afstand door de muur heen kon ruiken.
    Backstory: Vroeger, toen ik nog weleens naar de coffeeshop ging of wietjes kocht op de middelbare school, zat ik met een boei van een rood hoofd in de trein/klas omdat ik wist dat mijn buurman kon ruiken wat zich in mijn broekzak bevond; Stinkwiet.
    Die probeer ik nu zelf te vervaardigen.
    Omdat ik het sletje zó mishandeld heb - geen gein, 3 wortelpuntjes op een plant van 35 cm, in een 250ML potje - begint ze nu pas met bloeien; zaadjes zijn al bijna rijp in de oksels! Een tweede bevruchting, met hetzelfde stuifmeel gaat nog volgen. Ik zoek nog een mooie belachelijke naam. Wie wat leuks vindt; plemp het hier ergens neer. De origineelste (en leukste) krijgt wat van die zaden. Extra punten als je een leuke celebrity in de naam gooit. Zoiets als Kanye's Punch ofzo. Maar dat is dus een zijprojectje geworden. Het is een kwestie van afbloeien en een beetje stuiven. En proeven natuurlijk. Als het moedertje vies smaakt, dan krijgt niemand iets! Hamstervoer of het gaat in de vetbollen.

Nog een backstory in 2013, het lijkt zo lang geleden, had ik een aantal bubblegums gezaaid. Hier zaten ook mannen tussen. Dat stuifmeel heb ik gedoneerd aan een vriend. Die is het helemaal vergeten en na drie weken hebben we toch een poging gemaakt met bijna een volle gram half beschimmeld stuifmeel. Daaruit ontstonden, als de vrucht in maria's schoot, spontaan welgeteld VIER zaden. Twee van die vier zijn dood, door die vriend. Hij is goed in veel dingen, maar niet alles. De andere twee vond ik pas terug onder wat wietzakjes. Dat is dus de Bubblegum x OG Kush. Ik bedankte het spaghettimonster op mijn knietjes toen ik zag dat ik twee verschillende kleuren fenotypes had. What are the odds? Nouja, 50% volgens de berekening. Had de zaadjes bijna meegegeven bij een donatie. De bouw is uniform. Ik hoop deze door te zetten/kruisen op een Black Domina, met behouden van de paarse kleur. Maar daarvoor moet ik uit vinden welke én OF één van de twee een kerel is. Anders zal ik toch aan de STS, Lesbian dream of zilverwater moeten. En daarna: wie wordt de moeder? Domina of OGKB? Zoveel vragen, alle tijd, maar zo weinig antwoorden..

Pfoe, genoeg getypt voorlopig. Updates komen vanzelf!
    Sorry van de rommel, maar dit blijft het rommeltopic. Ik zal voor de liefhebbers gaan aangeven wanneer alles op 12/12 gaat en het eindresultaat in een vergelijkende foto-reeks. Maar ze staan nog te wortelen hier en daar, dus geduld!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Re: LR2's Rommeltopic

Je hebt niet stilgezeten zie ik wel!
    Mooi project zeg, moeilijk vooral. Hier gaat best wat tijd inzitten, namelijk een stabiele soort maken die zn paarse kleur behoud, daar gaan wel een paar terugkruisingen doorheen.

Er ontbreekt iig niets aan de ouders van het wonderkind

Comment

Ik wil wel even meekijken in dat hoofd van je.

Bovendien wil ik wel een suggestie doen als naam voor die strain van je.

"Pomona's smelly prune"

Pomona was de godin van het fruit en de rijke oogst daaromtrent in het oude romeinse rijk. Gezien je kruist met iets fruitigs miss wel gepast. En ja een stinkende pruim spreekt voor zich niet?

Laters

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Leuk juist, om bij dit soort gerommel over je schouder mee te kijken! Leerzaams genoeg ook: Ik wist bijvoorbeeld niet dat stekken zoveel sneller gaan op een wat hogere temperatuur. (Of dat je stuifmeel in grammen kan afmeten. Heb wel eens een banaantje bewaard, maar daar zal misschien een microgram ingezeten hebben.)

Ik blijf je volgen!

Wat namen betreft zou ikzelf misschien de wetenschappers induiken.
        - "Einsteins Inspiration"
        - "Sagans Dream" misschien?
        - "Keplers Reason to Stargaze"?
        - "Hubbles Nature"?
        - "Freuds Worst Enemy"? (Freud was toch een cokehead?)
        - "Darwins niece"? (Darwin opperde tenslotte dat we allemaal familie zijn)
        - "Opsteltens Grootste Gebrek" (Die vent heeft een zware cannabis-deficiency.)
        Last edited by Blani; 15th December 2013, 21:33.

Comment

Altijd leuk om te volgen hoe jij uit de vrije hand die kruisingen doet.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Leuke reacties, dat maakt het 't typen waard! Fijn heren!

@Cookaap: ik ga niet voor de stabiliteit. In den beginne tenminste. Een F1 kruising kan erg stabiel en uniform zijn. De meeste dure strains worden alleen in F1 uitgedeeld, omdat het doorkruisen daarvan vaak weinig leuks oplevert. Alles daarna kan inzakken als een cake die je te vroeg uit de oven haalt. Volgens mij is bijvoorbeeld de Double Fun zo'n strain. Mijn doel is om eerst die F1 te maken, daarna zie ik wel verder of ik nog ga selecteren. Die autoflower kan ik gelukkig twee tot drie keer per jaar door/terugkruisen. Dus daarvan schat ik de kansen op wat stabiels veel hoger in.

@Blani: ik was een tijdje terug bezig met het uitvogelen wanneer enzymen nu optimaal functioneren. Dit draagt bij aan gezonde en actieve planten namelijk. Die optimumtemperatuur ligt volgens de biologieboekjes (voor planten) op een aparte 37 graden. Dat vind ik veel teveel. Maar het verschil tussen die 24 graden en 31 is wel opmerkelijk te noemen. Een verschil van 13 dagen! Natuurlijk zijn er wat voorlopers en achterliggers. Over die volle gram stuifmeel, overdreef ik wat. Maar een volle theelepel was het zeker. Mooie blauwtinten en wat groene waas als het beschimmelt.

Terug naar de kast.

Omdat ik moet vechten tegen de buitentemperatuur, wil ik alles zo snel mogelijk in bloei hebben. Want zodra het buiten warmer dan 18 graden is, wordt het in mijn hok te heet. De stekjes die ik reeds heb staan, mogen best nog wat groeien voordat de klok verzet wordt. Ik heb ze zo jong mogelijk genomen, sommige waren pas 3 cm lang. Maar dat past goed bij de micro he!
            Daarmee ook het probleem: de autoflower kan niet in het groei-gedeelte onder de TNeon. Want dan wordt ze gesloopt door de slang. Voor de mensen die het niet wisten: die Tneon zit in de slangenbak, waar zich ook wat plantjes bevinden. Slangen zijn lompe ploerten die alles kapot maken zonder reden. Mijn slang graaft gelukkig weinig, alleen als er wormen in de potjes zitten, waarschijnlijk door de trillingen. Maar klimmen doet hij/zij wel graag. Dus ook in planten. De rekening voor sloopwerk ligt inmiddels op 15 euro aan diverse ornamentplantjes die 'reptielproof' zouden zijn.

Die autoflower zal dus mee op 12/12 moeten. Niet zo'n probleem, maar dat betekent wel inleveren op het resultaat. Ook niet zo erg. De buitenkweek heeft me voorzien voor een jaar.
            Ik weet gelukkig hoe autoflowers - die buiten 1.2m worden - reageren op 12/12 dus ik heb een ijkpunt om te zien of de plant de moeite waard blijkt. Deze plant heeft wel potentie gelukkig.

Dan zijn er nog de beestjes; van trips en spint heb ik bijna geen last. Als ik regenwater over heb, dat gemengd is met voeding voor de orchideeën, dan geef ik wat bladvoeding. Na datsoort momenten zie ik een dag later vijf tot zes tripsjes. Vind ik niet zo erg. Maar die vieze varenrouwmug is mee gekomen met de compostgrond. Daar ga ik niet meer vanaf komen denk ik. Raar beestje ook: alle informatie die daarover bestaat gaat ALLEEN over bestrijding. Niet over wat het beestje precies doet. In Engelse taal is het de Fungus Gnat. Die schimmels zou eten.. In plaats van wortels.. Is het beestje dan wel zo schadelijk? De tijd zal het leren. Ik ga er weinig aan doen denk ik: de middeltjes die ik heb, helpen niet. Droog of natte grond, ze springen heen en weer. Misschien ga ik vangstrips maken.

Overige Experimentjes voor de liefhebbers.
            Een goede camera is duur. Erg duur. Opzetlenzen zijn nog prijziger, maar die passen niet op een digitale camera. Als je vader natuurkundeliefhebber is, heeft dat zo zijn voordelen. De beste man heeft ooit een leesbrilletje aan moeten schaffen en daarbij navraag gedaan naar de lenzen van de opticien. Hij had geluk en kreeg een doosje lenzen mee (is blijkbaar tegen de regels). Één daarvan gebruik ik nu als fisheye door hem simpelweg voor mijn camera te houden. Ik kan hem zelfs omdraaien voor een inverted effect! Ook filtert hij de Hertzbalken en gele waas uit het licht omdat het van origine een zonnebril-test-lens is. Dat zal wel iets met polaroid en ontspiegeling te maken hebben. Een tip die ik iedereen aanraadt: check je opticien en vraag eens na wat voor bruikbaar rommel/afval ze hebben liggen!
            Zoiets als deze, heb ik nu:
            1_56_Photochromic_Single_Vision_Lenses.jpg

Waar blijven die foto's?
            ja, rustig maar de batterijen zitten in de lader.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Amy's Rehab
              Stinky Pete's Power Punch
              Janis Offspring
              Janis's Dirty Laundry
              Betty's Boops
              Björk's Sugarcubes (Björk heette voorheen de Sugarcubes)

Verder, eindelijk weer een rommel topic.....Ik ga lekker zitten en genieten...

Last edited by Escargot; 16th December 2013, 12:41.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bij mijn vorige kweek zaten de potten flink vol met die varenrouwmuggen en heb ik het met Bayer Admire bestreden. Dat hielp wel heel goed. Na een week een plakstrip opgehangen en daar kwam niets meer op.

Nu zijn ze weer terug. Zal inderdaad wel in de potgrond zitten dan. Of ze vliegen van buiten het hok naar binnen. Denk dat de plakstrips ze nu wel onder controle houden. Daar zit af en toe wel een nieuwe mug op, maar ik zie ze nooit vliegen. Het wordt geen plaag in ieder geval.

Ben benieuwd wat je allemaal voor moois gaat presenteren met je geavanceerde optiek

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik kom hier ook even bijzitten.
                  Van kruisen en stekke en al wat daar bij komt kijken
                  heb ik de balle verstand.
                  Maar je schrijfwijze komt hier duidelijk binnen.
                  Ik ben benieuwd wat er nog allemaal voorbij komt.
                  Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                  Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

DSCF5776.jpgDSCF5784.jpg
                    Duidelijk tijdsverschil! Plant in twee stadia tegelijk. Ik heb de krulbladeren ook gezien, hoor! Komt door regenwater na vijf kraanwaterbeurten.
                    Nog meer stress; is niet erg. THC begint zich te vormen op de pistils in de oksels.

DSCF5779.jpg
                    Mama Domina

DSCF5780.jpg
                    Mama OG KUSH, links nog een stukje hergroeiende NDBXI
                    DSCF5781.jpg
                    Leuk speelgoed!

Geen schoonheidsprijs voor de foto's. Maar er is tenminste wat te zien!

Comment

DSCF5801.jpgDSCF5802.jpgDSCF5804.jpgDSCF5806.jpg
                      Topjes

DSCF5791.jpg
                      Beworteling loopt goed.
                      DSCF5811.jpgDSCF5815.jpg
                      Moedertjes na de regen.

Comment

Mooie foto's van mooie plantjes LR2.

Is een van de varianten te vergelijken met wat je mij gestuurd hebt?

God, ik ben zo nieuwsgierig en ongeduldig...

Comment

Als het goed is, moet jij ook die autoflower hebben die ik ertussen heb staan, of tenminste; ze hebben dezelfde vader en moeder, en komen misschien zelfs uit dezelfde top. Je zal ze vast herkennen: sativa opbouw (lijkt soms wel gewone strek door lichtgebrek), sterke groei als ze eenmaal aanslaan. En naast de zieke geest, vrij robuust. Mishandeling lijkt ze wel lekker te vinden en ze zijn niet kapot te krijgen. Ik adviseer niet dat je dat moet proberen . De stam staat hier op ongeveer op een hoek van 75 graden, de twee uitlopers op 25. Een soort double vee op een manke Y, zoals de Fransen weleens zeggen.

Qua 'normaal'bloeiers, die komen allemaal vers uit de winkel. Daarvan komen volgend seizoen weer zaden, als het meezit!

Comment

Ohw ik kan niet wachten, mishandeling.....wat een vreugd.

Nou ze heeft haar meester gevonden hoor, daar zal ze hier geen gebrek aan gaan krijgen.
                            Ze krijgt de volle mep, LST verkeerd toppen, lekkere buig, trek, ruk en pluk oefeningen.

Nee die gaat het prima naar de zin hebben hier
                            Maar het is een AF, dus de het licht gaan we maar wat regelmatiger houden.

Comment

@Ik heb dit jaar vijf of zes AF kruisingen gemaakt. Allemaal lekker smakelijk en alles. Maar we zoeken allemaal naar de knaller. Ik heb 150 zaden gezaaid zonder te labelen, hier zijn twintig plantjes van blijven staan. Flink gestresst door te knippen, buigen, licht te vergeten, enzovoorts. Alle herma's, twijfelmannen en dragdames eruit geflikkerd en er bleven twee stuks over. Hiervan heb ik de grootste genomen

dus de keuze was klein!
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X