Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Rommeltopic

    Pff, wel gedoei, maar wel gaaf hoor.

    Hoe kan het eigenlijk als je van gekochten zaden die dan laten groeien( zelfde batch) je toch verschillende pheno's krijg?? Komt dat omdat de zaden niet van de zelfde plant is of heb je dat ook met zaden van ene en dezelfde plant?
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Goeievraag.nl morgen zonder zorgen!
      Dat kan om verschillende redenen. De verdeling is nooit precies gelijk. Er komt altijd een percentage anders uit, ofwel door genetische veranderingen (mutaties) of door het doorgeven van verschillende genen.
      Stel ik heb een korte moeder, en een lange vader, dan kan ik drie tot vier verschillende nakomelingen krijgen
      - Kort
      - Lang
      - Medium (dit noemen ze intermediar; mix van twee)
      - Extreem kort (moedergenen + mutatie)
      - Extreem lang (vadergenen + mutatie)

      In de eerste kruising (f1) gaat bijna alles gelijk op; de verdeling is 50/50 en mutaties komen nauwelijks voor.
      De tweede kruising (f2) krijg je al meer opties; 50%x50% en 50%x50% is tweemaal 25%. De overige 50% is nogal random. En dan nog de mogelijke mutaties.
      Hoe langer je door blijft gaan met verschillende ouders, hoe meer verschil er kan ontstaan.

      Als je blijft intelen, met bijvoorbeeld stekken, dan kun je naar een 'zuiver ras' gaan. Planten kennen gelukkig geen down-syndroom en weinig andere inteelt-afwijkingen. Behalve dat de groei geremd wordt en de kwaliteit na verloop van tijd inferieur, zoals met kopietjes maken van kopietjes. Op een gegeven moment eindig je weer met een blanco papiertje. Dat gaat in planten sneller dan met papier. Maar ik vind het een bruikbare vergelijking.

      Maakt dat het wat duidelijker? Of praat ik chinees? Ik heb het eigenlijk nog nooit uit proberen te leggen. Dus je moet me effe zeggen hoe het klinkt
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        Kan het gewoon lezen dus Chinees is het niet.
        En je verhaal klopt wel een soortje instant houden is veel werk,ruimte en genoeg zaden van die batch waar ze uitkomen.

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          Weer wat geleerd toch . Misschien ga ik als ik goed ben ook wel een zuiver soortje maken. Maar dat zal misschien wel een jaar lang mijn tent in beslag nemen.

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Een zuiver plantenras kost wel 4-8 generaties.. Reken maar op 2 tot 3 jaar weedfan
            Wel cool eigenlijk, want je hebt dan een moeder die dus ook 2 tot 3 jaar oud is. Planten die na een half jaar horen te sterven, maken dan soms rare sprongen!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Bijna, dus je hebt moeder A en Vader B., die ga je kruisen krijg je F1 (50%x50%) Dan ga je zaadjes van de f1 laten ontkiemen en daar zoek je een man en een vrouw uit die ga je weer laten fucken en dan heb je F2 op meer kan op mutaties die je dan eigenlijk zoekt(naar smaak, extra kort of lang of wat dan ook) en kan je weer door gaan met nieuwe zaden van F2 enz.!!!!

              Cool!!!!! Snap ik het of schrijf ik nu japaans
              .
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Je snapt het
                In werkelijkheid ligt het wel veel uitgebreider, maar daar komen we later wel op. Dat is stof die zelfs de knapste koppen nog niet helemaal begrijpen. Ik vind het zo pittig dat ik het niet zo 1-2-3 uit durf te leggen. Zou me uren typwerk kosten.
                Laten we het voorlopig maar houden op dom geluk hebben. Want voor een groot deel, is het dat ook. Ik heb verhalen gelezen over breeders die na 500 zaden nog steeds niet vonden wat ze zochten. Zo kan het ook lopen
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
                  Bijna, dus je hebt moeder A en Vader B., die ga je kruisen krijg je F1 (50%x50%) Dan ga je zaadjes van de f1 laten ontkiemen en daar zoek je een man en een vrouw uit die ga je weer laten fucken en dan heb je F2 op meer kan op mutaties die je dan eigenlijk zoekt(naar smaak, extra kort of lang of wat dan ook) en kan je weer door gaan met nieuwe zaden van F2 enz.!!!!

                  Cool!!!!! Snap ik het of schrijf ik nu japaans
                  .
                  Je zoekt geen nieuwe man bij die f1 maar kruist terug (op een stek) van de oorspronkelijke ouder. Je wil immers geen nieuwe vreemde genen erbij! Door terug te kruisen op 1 van de twee oorspronkelijke ouders (vader of moeder) verstevigt men het gewenste kenmerk. Als j dit voortzet tot f6 of zelfs tot f9 of meer dan zijn de gewenste kenmerken redelijk stabiel genetisch vastgelegd.

                  Dit zijn mannelijke ballen omdat:
                  1. Ze hebben .
                  2. Ze zitten in clusters in de oksels (dit vergeten mensen vaak!)
                  3. Ze zijn gesegmenteerdmeerdere donkere lijnen lopen.
                  4. Zodra ze openklappen hangen er bananen uit. Maar dat herkennen we allemaal wel. Dan is het ook al te laat trouwens.
                  5. mannelijke bloei zit op een piepklein steeltje vrouwelijke niet.
                  Last edited by FlintStoned; 14 December 2014, 09:17.

                  Comment


                    DSCF7136.jpgDSCF7139.jpg
                    Want:
                    - Mooie open bouw
                    - Groeit hoog
                    - Bloeit relatief laat (zit nu pas op 1 week, na ongeveerDSCF7140.jpgDSCF7141.jpg
                    Hierboven zijn de andere dames. Veel te vroeg in mijn optiek. Maar toch blijven ze staan voor de zekerheid.
                    Zoals ze hier in brabant zeggen: ge wit 't nie wanne!

                    En dan nu wat powershots van MANNEN! Er zitten twee parels tussen, de rest wordt geruimd. Ze zijn parels omdat ze dezelfde eigenschappen bezitten als de eerder genoemde dame.
                    DSCF7146.jpgDSCF7153.jpg
                    Van een beetje paars zijn we niet vies. Dat komt door de [bubblegum x kush] X WR#2. Van kou is namelijk geen sprake.

                    DSCF7137.jpg
                    Volgens mij was dit die andere man.


                    Dat was hem weer, bedankt voor het kijken!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Een zuiver plantenras kost wel 4-8 generaties.. Reken maar op 2 tot 3 jaar weedfan
                      Wel cool eigenlijk, want je hebt dan een moeder die dus ook 2 tot 3 jaar oud is. Planten die na een half jaar horen te sterven, maken dan soms rare sprongen!
                      Je moet er wel de ruimte voor hebben. Die moeder kan gigantisch worden in 3 jaar.

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Prachtige foto van die man me paarse ballen #NoHomo

                        De uitverkoren dame ziet er ook best lekker uit trouwens


                        @Weedfan, Daarom snoeien ze die moeders toch? Ik heb wel eens foto's van zo'n hele oude moeder gezien. Had een dikke houten stam, maar was verder wel door het snoeien in een soort bonsaiformaat gehouden.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          de bubblekush is ouder dan dit topic, dat nu 1 jaar en 1 dag bestaat. Officieel de langst levende soort in mijn bezit.
                          Is dat reden voor een feestje? Ja vind ik wel.
                          Wat doen we op zo'n feestje? Eten!

                          Bij deze een recept voor ganjalimoentaart. Trek ik zo uit mijn bolle kop. Nog nooit gemaakt, maar als het jou lukt dan hoor ik het graag.
                          Je hebt nodig:
                          - 3 rollen biscuitjes
                          - 1 liter gecondenseerde melk (is daar een NL-naam voor?)
                          - 2 limoenen
                          - Handje suiker
                          - Een klont wietboter (hoe je die maakt zoekt je maar lekker zelf uit)
                          - Vijzel
                          - Raps/rasp

                          Wat doe je?
                          Zet koffie.
                          Onder het genot van een bak koffie en een rol biscuitjes verpulver je de 2 pakken biscuitjes in de vijzel.
                          Dat verpulverde poeder meng je met je boter. Daarna druk je het in een taartvorm met opstaande rand.
                          Zet je taartvorm in de oven op 110 graden, voor 10 minuutjes. Lekker krokant. Beetje langer mag best.
                          Meng ondertussen je gecondenseerde melk (hoeveel? Geen idee) met limoensap van 2 limoenen, maak die limoenen goed schoon en rasp er wat schil doorheen.
                          Niet de hele twee limoenschillen gebruiken; dat is teveel van het goede. Een halve limoen volstaat.
                          Handje suiker erbij.
                          Even opkloppen, lekker roeren.
                          Haal je taartbodem uit de oven. Voor als je dat nog niet gedaan had.
                          Giet je limoenmelk-pasta in de taartbodem, tot de rand.
                          Laat vervolgens lekker opstijven in de koeling. Een beetje poedersuiker om het af te maken kun je op het eind doen.

                          *In plaats van melk kun je ook yoghurt gebruiken, maar dan mag je wat meer suiker toevoegen. Wordt zo zuur anders.
                          Last edited by LR2; 16 December 2014, 18:11.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Feliciteer die plant voor mij ook Ik zal er hier ook een kop koffie en een stuk cheesecake op nemen.

                            Zat nog even te zoeken en kwam de plant tegen die ik bedoelde. Deze 9 jaar oude moeder:
                            8887BONSAI1-med-1.jpg
                            (klik op de foto voor de thread met nog meer plaatjes)


                            :edit: Voor de volledigheid, dit is niet mijn plant.
                            Last edited by Wietefras; 16 December 2014, 20:51.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: LR2's Rommeltopic

                              9 jaar? ik vond het al knap dat je die plant een jaar goed hebt kunnen houden en hebt kunnen gebruiken voor stekken LR2.
                              congrats! ik drink er een biertje op en rook er een jointje op
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Mooi man, zo doe ik het dus ook ongeveer. Alleen dan groeien ze niet zo hard, dus hoeft dat snoeien helemaal niet.
                                Ik ben volgens mij dankzij dat topic zelfs op het idee gekomen om het zo aan te pakken. Totdat ik een flesje STS kado krijg van mijn BBK-project maatje, blijven ze gewoon lekker zo gaan.
                                DSCF7155.jpgDSCF7154.jpgDSCF7156.jpg

                                och gut och gut, wat zien ze er treurig uit. Ik heb voor jullie zelfs wat dood blad weg proberen te halen, totdat ik besefte dat het me eigenlijk weinig beter wordt. Geef ik niets om; het gaat erom dat ze in leven blijven tot komend jaar. Of tot ik de tijd/behoefte heb om ze op 12/12 te zetten. Na iedere 2 nodes worden ze getopt. Soms belanden ze te dicht onder de lamp, soms krijgen ze pas water als ze op sterven na dood zijn. Maar kapot zijn ze nog niet. Vind het wel leuk zo, de grenzen opzoeken.

                                Hier trouwens het verschil tussen de mirakelbessen.
                                DSCF7006.jpgDSCF7157.jpgDSCF7158.jpg
                                Dit zijn ze twee weken later (de linker is dezelfde als op de 'voor' foto)
                                En ja, zo nat horen ze te staan.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X