Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NO-budget eerste keer binnen...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    probeer om je lamp horizontaal te hangen
    75% van je licht gaat nu aan de zijkant van je lamp weg

    Comment


      #32
      ok, maar hoe hang ik 'm horizontaal? Het socketje is te kort om het op smokey z'n manier te doen...
      En ik wil echt geen risicos ivm brand

      Comment


        #33
        Bind de voorkant van de spaarlamp vast met een touwtje of ijzerdraadje en deze naar de stroomdraad, zodat je een driehoek krijgt, en m zo omhoog trekt..

        |
        | \
        | ..\
        |.... \
        =====

        gl verder hoeveel watt spaarlamp zit er nu bij en wat is de kleurcodee??

        Comment


          #34
          Er stond geen kleurcode op de spaarlampen dus ze zijn gewoon 'standaard'. Een spaarlamp van 20 W same met een spaarlamp van 10 W en een bureau lamp van 50 W en nog een spaarlamp van 10 W die boven hangt en die ik binnekort naar beneden ga halen.

          Heb ze trouwens horizontaal gehangen en heb een soort van reflector gemaakt van cola blikjes.

          Het plantje steekt nu al 1-2 cm boven de grond uit

          Foto's upload ik zometeen

          Is dit goede vooruitgang voor 3-4 dagen? Eerst ander halve dag ontkiemen en van 18 januari tot nu in bloempot...
          Attached Files
          Last edited by SaRs!; 20 January 2009, 15:04.

          Comment


            #35
            Gaat de goeie kant op!

            Zou ik mogen weten hoe je de lamp horizontaal hebt gehangen en het blikje erop hebt gemonteerd?

            Comment


              #36
              Ziet er goed uit, dit komt zeker goed.
              grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #37
                Ik heb het blikje niet op de lamp zelf gemonteerd:



                Bedankt voor de replies trouwens. Het plantje is trouwens nog wat langer geworden zoals iedereen kan zien

                Is het erg als ik andere (meer voedingrijke potgrond) gebruik als ik overpot?

                En heb nu voor 4 dagen een redelijk onregelmatige cyclus van 18-6 gedaan, maar vanaf nu ga 'k 24/24 doen. Hopelijk heeft dat in het begin niet zo veel gevolgen dat ik een beetje schommeling heb gehad? Voor de eerste 4 daagjes toch niet hoop ik...

                Peace
                Attached Files
                Last edited by SaRs!; 20 January 2009, 22:30.

                Comment


                  #38
                  Ben ik nu echt de enige die dit een onverantwoorde setup vind? Voor 20 euro heb je een plaat mdf waarmee je een deftig hok kan bouwen. Bekleed de binnenkant met folie en leg alle elektriciteit langs buiten. Ik zie daar een suikerke hangen boven een bak met water? Een bureaulamp op een stapel boeken die zelf niet op een vaste ondergrond staat? Wiet kweken kost nu eenmaal geld. Investeer dat en je haalt het er van je eerste kweek al terug uit, mits je het deftig aanpakt.
                  Ik heb al is een brand meegemaakt en er loopt een koude rilling over mijn rug als ik die opstelling zo bekijk.

                  Comment


                    #39
                    Ik heb redelijk wat verandert nu...
                    Mja, zeg maar op welke manier er mogelijk brand gaat ontstaan bij mijn setup en hoe ik dit kan verbeteren.
                    Zoals ik al zei, dit is een kweek zonder budget. Het is gewoon mijn eerste en als het lukt dan ben ik gemotiveerd om professioneler te gaan en er meer geld in te pompen. Als ik er nu geld (ik ben student dus ik heb geen geld) erin stop en het mislukt ben 'k al nie meer gemotiveerd...

                    Ik upgrade het trouwens iedere dag om het beter en veiliger te maken.
                    Gewoon van 0 begonnen...

                    Hier nog een fotoo'tje met de veranderingen:
                    Attached Files

                    Comment


                      #40
                      Water en elektriciteit in elkaars buurt gaan niet samen, zeker niet met suikerkes. Die bak met water kan gemakkelijk weg.
                      Kweek zonder budget bestaat gewoon niet. Skip 2 donderdagen uitgaan en van dat geld kan je al een mdf-hokje maken. Ik ben ook 3 jaar student geweest, die hebben geld genoeg maar ander prioriteiten.
                      In een kringloopwinkel kan je overiges koopjes doen. Kastjes voor 2 euro 50.
                      En het meest gemotiveerd geraak je nog altijd van een goeie hps-kweek.

                      Comment


                        #41
                        Wat bedoel je met suikerkes?

                        Ik ben een student die echt geen geld heeft
                        Heb sinds nieuwjaar geen wiet gekocht en toch is AL mn geld op. Ben ook nie mr op stap geweest omdat 't exames zijn

                        Ow, mijn waterbak houdt de LV en temp constant perfect.
                        Last edited by SaRs!; 21 January 2009, 16:43.

                        Comment


                          #42
                          Sinds nieuwjaar geen wiet meer gekocht???
                          Dan ben ik een student die het beter voor elkaar heeft

                          Comment


                            #43
                            Echt he. Zo rot da 'k niks meer smoor now-a-days =/

                            Soit, ik ben trots op mijn plantje en mijn setup lijk 'm nu is en ik hoop dat mijn plantje mij gaat terug betalen in ruil voor de tijd en de liefde die ik erin steek.

                            Het gaat er niet om hoeveel geld je er tegenaan smijt vind ik. Iedereen kan een kant-en-klare grow box kopen. Het is het principe dat ik er een hobby van heb gemaakt en het echt leuk vind voor mijn plantje te zorgen. En dit met de middelen die ik heb.

                            Amen

                            Comment


                              #44

                              Comment


                                #45
                                zodra er een spruitje is ontstaan dan moet je die spotlight wel weg halen anders verbrand die leven en hang er dan een spaarlamp in

                                Comment

                                Bezig...
                                X