Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Lowryder eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ja wat ik zei, ik had de zaden gewonnen dus had er speciaal een kastje voor gemaakt van 45 x 45 x 60 ofzoiets dus dan zal ze er mooi in passen

de lowryders zijn voor mij meer voor de fun om eens te kijken wat het is.

alleen waren de vorige 2 allebei man en die hebben zowiezo een white widow en een top 44 plant in mijn grote hok bevrucht.. kunnen dat dan ook AF plantjes worden??

groet

Comment

kunnen dat dan ook AF plantjes worden??
      Yep, hangt er van af wat nu precies dominant is en hoe de genetica meevalt bij het kruisen. De AF factor kan er dus zeker in zitten al lijkt me dat de 'niet-AF' eerder dominant zal zijn over de AF-genetica, lijkt me dus een kleine kans .
      Maar altijd fijn mocht je een AF-white widow hebben he

Comment

Idd, als je een AF soort kruist met een gewoon soortje zal de eerste generatie merendeels gewoon zijn.

Wat je kan doen om het AF % omhoog te halen:

- Opzoek gaan naar een AF man en AF vrouw en met deze zaden maken.
        (Mocht je maar 1 AF ouder vinden kruis je het met een gewoon feno)

- Een AF man of vrouw vinden en terug kruisen naar de Lowryder. Dit is de snelste maar ook slechtste manier omdat je kruising dan veel zwakker gaat zijn dan de hierboven gegeven manier.

Welke manier je ook gebruikt je zal het een paar keer moeten herhalen om een hoog AF percentage te behalen.

Peace

Comment

Re: 2x Lowryder eerste kweek

Mooie plantjes! Ik heb Lowryder 2 plantjes en die zijn wat groter en voller! Mijn topje, duurt nog wel ff denk ik. Bij mij was er 1 top al klaar, de rest zijn iets verder dan die van jou. Denk dat ik de eerste top komend weekend kan proberen!

Comment

Ziet er leuk uit!

Ik zie ook vergelijkingen met mijn Big Bud, die ziet er ook zo uit :o
            (/me begint te twijfelen of hij geen LR zaad heeft gepoot ipv Bigbud zaad)

Die is ook niet echt groot, mijn BB (En begon al vroeg met topjes :o)
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

mijn lowryder ook al, na 17 dagen en de 3e internode begint zich het hoofdtopje al te ontwikkelen

dat word nog eens een micro kweek ik gok dat deze maar 20 cm hoog word

groet

Comment

Wat ik overigens wel een beetje vreemd vind aan mijn plantje,
                is dat ik overal foto's van andere lowryders zie, maar die zijn veel compacter,
                en veel dichter begroeid, als 1 grote top laat maar zegge..
                Kan dat kome omdat ze misschien te dicht op elkaar staan ofzo, of te weinig licht ?

Comment

Comment

Okee, ja komt vast wel goed.
                    Heb nu net bij 1 vd 2 plante een aantal stengels + blad weg geknipt,
                    zodat de onderste topjes ook wat meer licht krijgen,
                    geen idee of dit gaat werken maar dat zien we vanzelf wel!
                    En aan voeding doe ik niet, heb ik allemaal geen zin in misschien dat ik dat ooit nog ga doen, maar moet eerst maar eens zien of ik na deze oogst verder ga kweken

Comment

Comment

okee, goed om te weten, maar heb niet allemaal weg geknipt hoor, alleen ene paar grote.
                        En maar bij 1 van de 2 planten, dus ik ga zien wat het word!

Comment

jona, nou ben ik net als jij stront eigenwijs, en wil alles eerst zelf zien of meemaken voordat ik iets geloof, dus heb ik bij de laatste kweek bij 2 planten alle grote losse bladen en de losse bladen van de zij takken weggehaald zodat het een dunne stam werd met alleen bladeren om de toppen heen en niet aan de takken zelf, en die waren wel 2 weken terug al klaar, de rest staat nog steeds, tis eenmalig ondervonden dus het kan toeval zijn maar ik ga het zeker weer proberen

groet

Comment

Lijkt me heel interessant wat je daar geprobeerd hebt, heb ik dan ook alle respect voor. Ik vind persoonlijk dat dergelijke 'testjes' wel eens vaker moeten voorkomen, dit jaar ga ik ook feminised zaadjes voor buiten houden, eens zien of daar echt 'zo zeker herma's' van komen . Wil ik gewoon even voor mezelf uitmaken.
                            Ik denk dat als je de bladeren wegknipt dat de plant wat gaat stressen en denkt dat ze zal doodgaan, vandaar misschien iets vroeger afgebloeid. De vraag is dan of er evenveel afkwam als van de andere planten, en of het evengoed was. Je begrijpt wel wat ik bedoel . Laat het ons gerust weten
                            Ervaring gaat nog altijd boven theorie vandaar dat ik het nog eens zeg dat proberen de enige optie is bij een heel pak vragen/zaken...

Greetzzz

Jona

[HELP]Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub?, Grtz [/HELP]
                            Last edited by westport; 7 May 2009, 20:34.

Comment

En er is geoogst, veel is het niet, maar is nog aan het drogen, zodra ze klaar zijn zal ik ze wegen en het melden
                              Maar dat weg knippe van die bladere heeft volgens mij geen zin gehad, denk dat ik dat dan op een eerdere stadium had moete doen, voor ze gingen bloeien!
                              Weet nog niet zeker of er een volgende kweek komt,
                              maar als die er komt ga ik het anders doen, zoals ventilatie erin bouwen ( had ik dit keer niet)
                              Maar zit nog te twijfele, want ze stonde nu op mn slaapkamer, en dat vind ik tog niet zo fijn
                              Wil eigenlijk op een andere kamer zette maar dat mag niet, ik heb wel grote kaste waar ik mijn hokje in kan zette, alleen komt daar niet echt veel frisse lucht in, dus is nog even de vraag of dat wel slim is. Iemand?
                              Lieft ga ik een tent aan schaffen van 1x1x2 met een 400 of 600 Watter, maar dan moet ik eerst even sparen en denk ook op mezelf wonen!

Comment

proficiat met je oogst, hopelijk heb je er een lekker rokertje van.
                                zou spijtig zijn moest je stopen met kweken!

Comment

Bezig...
                                X