Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder #2 kweekverslagje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lowryder #2 kweekverslagje

    Korting op 420shop
    Hier mijn kweekverslagje van mijn Lowryders, type 2. Ik heb vorige week zaterdag (7 februari) 6 zaadjes in de grond gestopt, en ze zijn allemaal uitgekomen. De groei begon voorspoedig, plantjes schoten flink omhoog. De laatste dagen groeien ze niet zo meer lijkt het wel, is dat normaal?! Ik heb geen kweekkast, maar heb er wel een 23 watt spaarlamp boven hangen. Misschien ga ik nog wel een kastje maken! Hier een foto van vandaag:








    Uiteraard ga ik ze overpotten, als ze wat groter zijn. Vanaf wanneer kun je zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn? Op dit moment staat de lamp 18 uur per dag aan.



    #2
    Hey Breda, gefeliciteerd met de geboorte!
    Geslacht zie bij de Lowryders na een 2-3 weken. Hoe hoog hangt je lamp van je planten af? Probeer deze zo dicht mogelijk bij je plantjes te houden, anders gaan je planten stretchen (Omhoog groeien opzoek naar licht)

    Succes ermee!

    Peace

    Comment


      #3
      Vanwaar heb je alles in 1 pot gepoot? Persoonlijk vind ik dat enorm dom, je zult ze uiteindelijk toch allemaal apart in potjes moeten hebben (want de een heeft bv meer voeding nodig dan de ander). De wortels zullen binnen enkele dagen niet meer uit elkaar te halen zijn, waardoor het ook bijna onmogelijk wordt om ze nog te scheiden van elkaar.


      Normaal gesproken zie je het geslacht na +/- 3 weken bloei, dus 3 weken nadat de lamp op 12/12 staat. Echter gaat het hier om lowryders, daarbij zou ik het niet weten.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Ik hoorde dat ik ze meteen op 18/6 moest zetten? Wanneer moet ik ze dan op 12/12 zetten? Ik ga ze zometeen meteen overpotten in aparte potjes!

        Comment


          #5
          Begrijp mij niet verkeerd, lowryders kun je altijd op 18/6 laten staan. Ze bevatten 'autoflowering', waardoor ze niet afhankelijk zijn van het licht om te gaan bloeien. Lowryders bloeien dus ook gewoon op 18/6.

          (Gewone planten, zonder 'AF', bloeien pas nadat ze op 12/12 hebben gezet )

          En het is goed dat je ze overpoot, anders had je er later alleen maar ellende van gehad
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            dat ze niet meer groeien is omdat(denk ik ) ze momenteel groeien onder de grond nl de worteltjes aan het maken.

            Comment


              #7
              Kan zijn, hier groeien ze ook de laatste dagen nauwelijks.

              Hopelijk lukt het overpoten goed, en zijn de worteltjes al niet door elkaar gegroeit.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Ik heb ze net in andere potjes gezet, zaten al flinke wortels aan! Ze groeien inderdaad vooral onder de grond nu denk ik. Ik zal de komende tijd wat foto's blijven plaatsen. Thnx voor de tips!

                Comment


                  #9
                  Wou net zeggen, niet zo slim nee in een potje
                  maar mooi dat ze nu in apparte portjes hebt gezet, hoe groot zijn die ongeveer?
                  Ik denk dat je misschien nog wel een paar lampjes er boven moet zetten, helemaal als ze groter worden.
                  Een kastje kan je doen, krijg je wel meer gram als je goede weerspiegeling van het licht hebt, nu gaat er namelijk heel veel licht verloren
                  Maar verder nog succes met je kweekje, ik hou m in de gate, hopen dat het iets mooi word en dat het vrouwtjes zijn!

                  Groetjess

                  Comment


                    #10
                    Even een aanvulling; een kastje is natuurlijk vooral belangrijk om ongewenst licht buiten te houden. Planten op 18/6 moeten ook daadwerkelijk 6 uur geen licht krijgen, en die 6 donkere uren moeten dan geen licht van buitenaf bevatten, dus totaal donker zijn.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Maar weedy, bij een lowryder maakt dit toch niet zoo heel veel uit aangezien het een AF is ?

                      Comment


                        #12
                        Dat is juist.

                        Maar in dit geval is een hokje natuurlijk ook handig, je kunt er aan en afvoer inzetten (Waardoor er sprake is van goede ventilatie), je houdt de LV makkelijker hoger enz.
                        Een hokje levert veel voordelen dus
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          tijdens de groei wat lichtvervuiling is het einde niet maar
                          tis vooral tijdens bloei dat die 12 u donker moeten gerespecteerd worden en in een hok ( dat kan een oude kleerkast zijn zoals van ik ) kunt ge de omstandigheden beter proberen te maken door een paar simpele ingrepen met wipzaag
                          Kringloopcentrum staat vol van kweekkasten in mijn ogen
                          Ganja is my medication , ganja is my cure ;
                          smoking marihuana for sure !!!

                          Comment


                            #14
                            bij lowryders is het precies hetzelfde als non auto flowers
                            voor het beste resultaat wat ik ben achter gekomen ben
                            is je laat ze groeien op 18/6 totdat je het geslacht ziet en dan schakel je over naar 12/12 een ander voordeelis dat je stroom rekening niet omhoog gaat

                            Comment


                              #15
                              Hier ff een update! Plantjes beginnen weer wat boven de grond te groeien. Ik heb ze toch maar in een doos met alufolie gezet. Ze worden nu belicht door 2 spaarlampen van 23 watt, 18 uur per dag!





                              1 plantje blijft een beetje achter. Ik ga ze binnenkort overpotten in grotere potten, dit was even improviseren !

                              Misschien dat ik toch wel een kastje ga maken. Is 80 x 60 x 40 (h, b, d) dan groot genoeg?! Of kan ik hem beter wat groter maken?!
                              Last edited by Bredalowryder; 18 February 2009, 15:59.

                              Comment

                              Bezig...
                              X