Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
8 x autoflower Green O Matic Greenhouse Seeds en 1 x original skunk Daily Smoker
Flintstoned: geheel kapot door te intensieve fotonen instraling. Geheel normaal is dat niet, het geeft aan dat de led er veel te kort op hangt
interessant, heb je een link naar die informatie Flint?
ziet er lekker uit Littledwarf!
2012-02-01_Burn_1.jpgDie info is ervaring. Met een HPS in coletube lukt je dat ook als de top tegen de tube aangroeit. Cannabis is een c4 plant dus overbelichten is vrij moeilijk. Maar als je de lichtbron er echt veel en veel te kort op hebt dan gaan gewoon al de lichtgevoelige pigmenten in het blad kapot. Als je te lang en te intensief met UV (C) belicht zie je het ook gebeuren. Vrij snel overigens. Ik heb een boel geëxperimenteerd met uv- a uv-b en uv-c . Als je met UV bijverlichting gaat werken dan moet je de plant in groei al hier aan laten wennen zodat ze het blad hierop aanpast. Ik geef bij zaden op 12/12 vanaf de start dan, in het midden van de lichtperiode, 30 minuten uv en verleng die periode dan elke dag 10 minuten totdat ik maximaal 6 uur uv in het midden van de lichtperiode geef.
In bloei krijgen ze dan dus 6 uur uv mee. Omdat het blad in zijn ontwikkeling er al aan werd bloot gesteld heeft de plant de dichtheid van de lichtgevoelige pigmenten en hun onderlinge verhoudingen aangepast aan het lichtaanbod. Een maal volgroeid blad kan zich niet meer aanpassen en functioneerd dan gewoon slecht of er treed zelfs "lightburn" op.
Bij plantjes die onder een tl vandaan komt en die men dan boempats in de zomerzon zet zie je het zelfde gebeuren. Hun blad was aangepast aan het lage lichtaanbod en spectrum van de TL. Zoon blad "verbrand" dan ook gewoon in de zon.
Het geheel wegbleken van alle pigment is hier een extreme vorm van en dat gebeurt ook echt niet op 1 dag. (met uv-c overigens wel ghehe)
Last edited by FlintStoned; 15 September 2015, 17:13.
Comment