Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

De laatste loodjes gaan in vanaf vandaag en das 2 weken spoelen, een donderdag 15-4-2016 voor het laatst voeding gegeven (bio Bizz BLOOM)
    Vanaf nu dus alleen maar water en de laatste 2 dagen in het donker en ijskoud water.

Gisteren middag (Vrijdag) 2 uur gewerkt en toen weekend en mee gegaan met me vriendin om te winkelen (overal mee naar binnen geweest)
    En met wat leuke dingen terug gekomen (beide) en heb een weckpot gekocht met opdruk in het glas HOMEMADE (hoe gaaf) en kosten geen drol -> 1,99
    Ook nog wat klein spul voor in de tuin gekocht.

Ik weet niet of ik nog iets gaat doen of na de zomer pas weer wat gaat doen ivm temp hier.
    Ik heb nog wel een aantal zaden liggen normaal en AF zaden maar moet nog even kijken want op zolder word het af en toe nu al net ff te warm en meer als 31 C word het makkelijk straks
    In het Kweekhok, zeker als de zon constant op het dak staat.

tot zover de update.

goed weekend mensen
    sigpic
    LED there be light

Comment

He Kanon ik bedoel het goed hoor, maar heb je de trichomen wel gechecked?

Als ze allemaal wit zijn, dan zou ik pas beginnen met 10 dagen alleen water geven.

Anders heb je zometeen echt al je tijd gestoken in een slap wietje

Fout numero uno: te vroeg oogsten
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

ze zijn wit en er zitten ertussen die zelfs al melkachtig geworden zijn.
        Dit controleer ik sinds ik die 40x vergroot loep heb elke dag bij water geven of inspectie.

Ik gok dat volgende week er amber achtige gaan ontstaan er zijn er nog doorzichtig nu maar ook veel melk achtig (lijkt wel of ze gevuld met iets zijn die donkere) verhouding is ongv 40/60

vandaar ik nu 2 weken lang om de dag ga water geven en dan puur water (wel af gezuurd)

Maar bedankt voor je wijze raad man @ ip20
        sigpic
        LED there be light

Comment

ok ok ok

Ik lees steeds dat je wil oogsten maar zag niets over trichomen, denk check het ff. Als je ze van boven op het blad bekijkt lijken ze allemaal wit he (heb ook zo'n loepje). Als je de trichomen checkt op het rand van het blad, dan zie je het beste of ze wit zijn.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en misschien nog een fotootje met wit licht? ben wel benieuwd
          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Het is voor iedereen persoonlijk wanneer ze willen oogsten, de een vind 50 clear 50 milky prima, de ander gaat voor 100 amber met zwarte spikkels. Het is denk ik even uitproberen wat bij welke strain het lekkerst is. Denk dat coffeeshopwiet vrijwel altijd 100 clear is.

Meer uitleg,
            When to harvest marijuana plants according to trichome ripeness

You have worked hard over the past weeks! Maybe you have spend some money in a growing tent or incannabis seeds ; after a long time and hard dedication, you have finally arrived at this crucial moment.
            How to know when to harvest your marijuana plants?

We will see here which is the best moment to harvest your marijuana plants at their psychoactivity peak, and try to understand what happens in our plants during the last weeks of flowering. In this way, you will be able to harvest your plants depending on the desired effect.
            The marijuana harvest window is an aspect that, unfortunately, is rarely taken seriously; other times, what happens is that the grower just don’t have enough patience to wait for a few days to ensure highest levels of THC.
            Some cannabis strains are better when harvested at their THC production peak, while others will be better if harvested a few days later.
            Marijuana trichomes
            Regarding trichomes and what they tell us, Robert C. Clarke – in his book “Marijuana Botany” states:
            When resin trichomes are near their THC concentration peak, they have a translucent colour since the plant is still producing resin in the trichome glands.
            At this moment, THC production is at its peak, while CBD levels are still low and stable, since molecules quickly become THC.
            Terpene – aromatic molecules – production is also at its peak, developing gorgeously aromatic floral clusters.
            Many growers harvest their cannabis plants at this moment because they prefer a more clear and cerebral psychoactive effect.
            At this moment, THC has few sedative effects due to low CBD and CBN levels.
            What does it all mean?
            If you are growing mostly Indica hybrids, it is better to harvest your plants when the resin glands are completely developed but not fully ripen – before they turn amber – unless you want to be glued to your sofa.
            The harvest time depends mostly on marijuana strains and phenotypes, and can vary from several days to a few weeks between different cannabis varieties.
            If you extend too much the flowering period of an Indica strain, it will dramatically affect its taste and effect. Fortunately, extending only a few days the flowering stage don’t usually cause major issues for most people.
            It is recommended to observe close-up shots taken with a HD digital camera; however, a small hand-held microscope is cheap and works greatly. It is almost like being in a worls of aliens when we observe our cannabis buds with a fifty magnification lens!
            Space Bomb Marijuana
            If growing mostly Sativa hybrids , make sure that all resin glands are fully developed and 30% of them are amber before harvesting your plants.
            If you extend the flowering period, you take the risk of decreasing both the taste and the typicall sativa “high” – stimulant – effect. However, there are always exceptions: the Haze strain has 3 different harvesting times, all of them after a long flowering period. Each grower must learn what he and his patients understand as “high effect”.
            We haven’t discussed the yields, since we understand that if your plants are at the third stage of flowering and have completely developed resin glands, then they will yield at their full potential.
            While there will always be few variations, you can use the following rules to better identify the harvest window of your plants according to the ripening stage of their trichomes:
            1) When the bulbous heads of the trichomes are fully developed but still translucent, plants will produce a “high” and stimulanting effect, less sedative. It is the perfect moment to harvest strong Indica strains.
            2) When these bulbous heads turn milky is probably the best moment to harvest most available hybrids.
            3) When 70% of these trichome heads are milky and 30% amber, it is the perfect time to harvest mostly Sativa hybrids and long flowering strains (like Haze). It is also the best moment to harvest plants for making hashish.
            As an example, let’s see what happens with Jack’s Cleaner marijuana : if harvested after 56 days of flowering, all trichomes are translucent (only a few of them are turning milky). At this moment, the effect is very stimulating, “up and high”, clear. It produces visual effects and its acid citrus taste is very intense.
            The same plant, harvested only a week later – 63 days of flowering – shows milky trichomes, and 30%-50% of them have already turned amber.
            Picture 4 – Marijuana finishing its flowering
            If harvested at this moment,the effect will be heavy and intense, and the acid citrus taste becomes sweeter, reminiscent of the sweet smell of fermented lemons, similar to Lemon Heads sweets. The effect is now body relaxing and sedative, being a perfect smoke for relaxing before going to spleep.
            It is alsmost an example of plant harvested too late. However, in this way we take profit from all the medicinal properties that the plant has during this late stage.
            Another example is Killer Queen. After 49 days of flowering, it has chocolate taste and smell and that mentioned high and stimulant effect . If harvested after 60 days of flowering, it becomes “Super” Killer Queen, with both a skunky smell and a more strong effect, almost hypnotic.
            The main mistake here is harvesting your plants when thricomes are not fully developed; most growers who follow the aforementioned rules will probably harvest their plants with milky, completely developed trichome heads.
            Harvesting too early means less potent buds, with less essential oils and terpenes, so your buds will taste like grass or hey, even when correctly dried and cured.
            Vortex marijuana from TGA SubCool
            A good option is harvesting the more ripe buds – which are usually those from the upper parts of the plant -. This allows the lower parts of the plant to have more light, thus increasing both the final weight and density.
            If you have a digital camera with Macro function, you can take close-up shots and use a photo-editing software to zoom the pictures and observe the trichomes.
            These tips will help you to improve the results of your favourite marijuana varieties, as well as to set the appropiate harvest window of those strains that you are growing for the first time.
            Subcool.
            Here you have a translation of an article from TGA Subcool about the harvest of cannabis plants. Both the effect and taste of marijuana are directly related to its harvesting time. How to know which is the perfect time for harvest? What are trichomes and how to harvest plants depending on their colour? How to maximize your crops according to the desired effect? Here you have the answers to all these questions, with examples and personal experiences...Subcool

Last edited by Stemma; 16 April 2016, 12:53.
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@ip20 -> ja ik check meerdere toppen en ook blad en zelfs de zijkant en er zijn er bij die melkachtig zijn maar ook nog doorzichtig en ik gok op 40/60 verhouding

een foto komt eraan trouwens (ga ik niet zelf doen)

@Stemma -> mooi stukje en heb toevallig een soort gelijk stuk van de week gelezen op dat USA forum, alleen is wat jij post wat uit meer uitleg en details.

Ik weet wel zeker dat Coffeeshop wiet te vroeg word geoogst en niet word geflushed (moet allemaal snel en veel zijn das handel voor broodkwekers)
              Ook kan je merken aan coffeeshop wiet dat hun het ook niet laten curen.
              Laatste keer dat ik coffeeshop wiet gehaald had, en het nergens opsloeg kwa kwaliteit (NLX) had ik zoiets van nu ga ik zelf wat doen) en zo ben ik eraan begonnen.

Dus ga 2 weken om de dag spoelen nu en als het goed is zit ik op 13/14 weken aan het einde

ik check eleke dag ff met de loep en je ziet steeds meer amber dus ik zeg of gok nu gaan spoelen en met name omdat ik PK 13/14 gedaan heb een week en topboost
              sigpic
              LED there be light

Comment

okee laatste week gaan we morgen in!

Update : je kan zien en merken aan de lemon skunk dat ze alleen water op ph 6.2 niet leuk vind en je ziet ook dat ze gaat afzetten tegen der laatste loodjes

Ze heeft deze week echt bizar veel groot blad laten vallen want ze weet HERFST en dat zie je ook aan der.
                De grote afgevallen bladeren heb ik bekeken met de loep en zit vol met thc en heb ik dus bewaard als afval , wat ik kan vapen of hash van kan maken (ben ik nog niet overuit)

deze week tot donderdag wederom alleen water voor der (flushen) en laatste 2 dagen gaat ze een dag of twee ijkoud water krijgen en in het donker doorbrengen. (USA STYLE)

Echt fucking bizar als je ziet wat een hoofdtop ze heeft nu ! water flesje dikte en grote

IMG_3507[1].jpg

das echt bizar als je zag wat een downie ding het de eerste 2 weken was (wel blij dat ik door gegaan ben)
                We zaten vanmiddag nog alle foto's te kijken op me macbook en moesten beide lachen erom.

het Trigo gebeuren is nu, ik gok en als ik check met me loep 70% amber en wil 80% hebben en dan nog 2 dagen koud water en ff donker (om der bang te maken)

IMG_3512[1].jpg

echt zo bizar hoe dik en hard die hoofdtop is.
                Gaat nergens over en is echt een onderarm dikte.

ook wel lekker is dat er mega veel kleine topjes onderin zitten die het ook mega goed doen

IMG_3510[1].jpg

Ook onder die kleine toppen zitten nog een aantal kleine topjes (die minder licht krijgen maar er niet verkeerd uit zien)

tot zo ver me update !

ga zo ff slapen tot 01:30 en dan UFC 197 live kijken.
                Lekker een nieuwe fles wodka, oude kaas , borrelnootjes en loempia's liggen voor vannnacht.
                Gelukkig me vriendin UFC ook waarderen dus lekker zuipen en eten en UFC tot morgen 6 uur kijken.

goed weekend alle en geniet ervan
                sigpic
                LED there be light

Comment

Ziet er goed uit, maar wees wel allert op toprot Kanon.
                  Dat is een nadeel van dikke toppen
                  Kan je foto maken van de top met gewoon licht ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik zal morgen ff een foto in dag licht posten Stemma.
                    Maar voor zover ik kan zien ontdek ik geen grijze waas (toprot) erin.
                    Ik check elke dag ff met de loep erop (bijna obsessie) maar ik ontdek er geen schimmel in. (komt gelukkig ook niet heel vaak voor binnen)

Wel mede dankzij jouw ermee door gegaan en kijk nu

HAPPY MODE

maar gaat nu echt ff plat en voorslapen voor vannacht (GROOT UFC FAN HIER)
                    sigpic
                    LED there be light

Comment

Sorry ben ik weer (ja nu pas) ik ging er zondagmorgen pas om 07:00 weer in, in me mandje en was er om 10:00 alweer uit en klaar wakker en weer nuchter

Ik ben wel de hele dag al zo sloom als een slak en heb alleen een douche en wat te eten genomen en de rest van de dag heb ik Angry birds gedaan en uurtje GTA online.

maar goed morgen lekker vrij genomen dus ga straks lekker vroeg erin en bijslapen! heb nog zitten zoeken naar UFC Ahoy kaarten voor 8 mei

FUCKING 290 euro en bij de echte ticket boer uitverkocht

NO WAY DAT IK DAT DOE , weet ik wel wat leukers voor

maar goed!

@Stemma

2 shots in het dag licht genomen vanmiddag! (waar je om gevraagd had gisteren)

IMG_3516[1].jpgH
                      kan je goed zien wat ik bedoel met echt herfst nu en hoeveel groot blad ze heeft laten vallen
                      Wel bizar heh ? die hoofdtop

DAN

Een 1tje van de kleine onderin topjes

IMG_3517[1].jpg
                      Hoewel klein

zoals je kan zien is het niet geel meer en dan doortrekken in het verdere vinger van het blad maar gelijk geel en volgende dag bruin en de dag erna ligt het eraf.

Ik geef der tot donderdag en dan 2 dagen koud water en donker en dan zondag gaat ik oogsten. (zit echt tegen de grens aan nu)

verder wil ik nog melden met me rookie kop dat veel mensen altijd Bio Bizz voeding afzeiken en het niks vinden (nou mooi niet hier)

volgende ronde gaat ik alles Bio Bizz doen ook de aarde want bevalt me goed ook kwa doseren.
                      Deze aarde was Plagron trouwens.

Ook zat ik vanmiddag een verhaal te lezen over AF's en trichomes over hun kleur
                      wat ik las is dat ace af kwekers beweren dat je nooit
                      trichomes op full 80% amber kan krijgen bij een AF.
                      Maar dat je beter naar herfst kan kijken op een AF en das wat ik nu zie herfst.
                      Dus nog 4 dagen en dan ff der bang maken en dan klap en klaar.
                      sigpic
                      LED there be light

Comment

hup hup schaar erin
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

ja maar ik gok zomaar is dat dit deze week zal gaan gebeuren en op last min. zeg ik zondag maar kan zomaar is zijn dat ik er woensdag 2 dagen donker geef en een water bad en dat ik vrijdag avond ga knippen en drogen.

het is effe afwachten , maar zei al eerder voor een downie is ze toch lekker geworden!
                          sigpic
                          LED there be light

Comment

een lekker dik wijf
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                              een lekker dik wijf
                              Ik hou meer van stevig , een zitzak model ben ik niet zo van

Jorem jij ben samen met I love it echt wel de gekste hier.
                              sigpic
                              LED there be light

Comment

Laatste 3 dagen gaan in nu.

afgelopen 2 weken heeft ze alleen ph 6.2 af gezuurd water gehad (dus water met plagron ph-)

Je kan merken ze blijft fier staan maar vind het niet leuk ! dat kan je zien aan de hoofdbladeren en een vrijdag morgen gaat de Spectrabox uit en gaat ze 2 dagen puur en koud kraan water krijgen en in het donker staan.
                                Dan ga ik Zondag op me gemak (houthakker spelen) en vast wat knippen.

Het klote is nu wel als je 5 min. de kast open hebt staan met water geven/bezig zijn en het checken , echt de hele zolder naar het goedje meurt! NIET NORMAAL en nu weet ik weer waarom ze het een skunk noemen (LOL)

No shit
                                zelf me vriendin die vandaag erbij stond zei zooooooo ruik je dat? IK MOEST LACHEN TOEN.

nog 1 laatste shot dan voor we gaan kappen.

IMG_3529[1].jpg
                                De Hoofdtop gaat echt nergens meer over en is echt HUGE geworden.
                                ben echt zeer benieuwd kwa roken over een paar maanden.

dan

!! 1 other thing !!
                                Vandaag ff weg geweest de stad in en was niet veel aan en een hoop zooi ! en net ff te druk
                                Dus de middag maar besteed om me aarbeien , Meloen , spinazie en me augurk te zaaien in bakken en potten en staan in de huiskamer voorlopig! op een stuk plastic (ja word vannacht 2 C hier)

na 15 mei gaat ik me passiebloem en me snijbloemen doen buiten en ook me peen me boontjes en me radijs en sla

KWEKEN IS LEUK (no shit)

ben er alleen nog niet uit of ik na de skunk deze zomer nog een kweek gaat doen! ivm met warmte op zolder!
                                Heb wel nog 2 hele mooie 9 ltr potten over en een shitload aan zaad liggen! KUSH en NLX

maar goed eerst deze Skunk kweek ff afronden daarna beslis ik wel verder.

Diep in me hart zou ik er gelijk weer een doen en proberen de temps en omstandigheden te slim af te zijn.

maar goed tot volgende week guys and girls

Feel free to give a reaction

Tot zover me update voor zover het jullie nog boeien kan
                                Last edited by kanon; 27 April 2016, 20:38.
                                sigpic
                                LED there be light

Comment

Bezig...
                                X