Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

    Hoeveel cm hoogte heb je nog?

    Comment


      #32
      Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

      Dat heb je snel gedaan Biebs, Top!
      Qua hoogte is het wel een beetje zoals verwacht, weinig ruimte over. Opzich kan dat rooster er nog onderweg en een ondieper schaaltje onder de pot. Opzich waren er ook ondiepere potjes te vinden, maar swa.
      Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

      Hoe is de tempratuur en luchtvochtigheid?
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

      Comment


        #33
        Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

        Ik moest haar inderdaad maar helemaal laag gaan plaatsen. Ze groeit hard
        De temperatuur op dit moment is 23 graden en de vochtigheid 14%.

        Het rooster was de pot nu op hangt kan inderdaad weg, dit kan boven geplaatst worden. (waar nu ophang haakjes inzitten)

        Ze mag niet veel hoger dan dit worden. Hoeveel cm's ik precies nog heb weet ik nu niet. (kan het altijd even opmeten hoor, maar vanavond weer )

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ik moest haar inderdaad maar helemaal laag gaan plaatsen. Ze groeit hard
        De temperatuur op dit moment is 23 graden en de vochtigheid 14%.

        Het rooster was de pot nu op hangt kan inderdaad weg, dit kan boven geplaatst worden. (waar nu ophang haakjes inzitten)

        Ze mag niet veel hoger dan dit worden. Hoeveel cm's ik precies nog heb weet ik nu niet. (kan het altijd even opmeten hoor, maar vanavond weer )

        Comment


          #34
          Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

          Wow, luchtvochtigheid van 14%? Niet 41%? En waar in het kastje hangt die meter precies? (Foto?)

          Een lage luchtvochtigheid is erg schadelijk voor je plant, het remt welliswaar de groei van je plant, maar vaak ten koste van de hele plant op den duur, wat kan betekenen dat je plant misvormt raakt (dat heb je dus al gehad en hier ligt wellicht de oorzaak) en op den duur verschrompeld, gebreken laat zien, toppen die dood gaan en een plant die afsterft.

          Luchtvochtigheid van een zaailing is bij voorkeur 70 tot 80%
          LV in de groeifase 50 tot 80 procent (liever 50 tot 60 procent)
          LV in bloeifase 40 tot 50 procent.

          Het is een delecate balans... Sommige mensen zijn bang voor ziektes in combinatie met een hoge LV, maar als je je LV laag houdt moet de plan harder werken om haar tempratuur te regelen en voedingstoffen te vervoeren, en dat maakt de plant juist zwak en ontvankelijker voor ziektes.

          Tijd om eens een goede youtube vid aan te zetten vanavond als je thuis bent over de kweek basics. Kost je een paar uur, misschien 4 uur, maar dan heb je even een basis. Jointje erbij, lekker chill, beetje kieken, leuk man. Voorkomt een hoop elende in je kweek en je kunt zelf eerder alarmerende zaken detecteren, daarmee kom je ook profesioneler over op je doelgroep. Zoek maar eens op youtube naar Jorge Cervantes Ultimate Grow. Zijn 3 delen. Erg vermakelijk om te kijken.
          Succes en enjoy.
          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

          Comment


            #35
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #36
              Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

              Bedankt voor je uitgebreide reactie LR2. Ik zit er niet zo diep in als jij, dus in die zin kan ik er ook niet echt een gefundeerde reactie op geven. Maar het is zeker leerzaam.

              Het enige wat me opvalt is dat je het in het begin hebt over dat Cannabis prima om kan gaan met allerlij vochtigheden. Maar dit probeer ik ook niet te ontkrachten. Ik geloof zeker dat deze plant fluctuaties, de pieken en dalen aan kan. Ook fluctuaties binnen 1 kweekruimte, dat levert vast een mooie wisselwerking op ook tussen lagen lucht met verschillende LV waardes. Maar hierbij spreken we van tijdelijke waardes en geen constante.

              Dat een hoge LV schimmels en ziektekiemen meer kans geeft, dat is duidelijk, maar ik heb het niet over een extreem hoge LV die afwijkt van waar de meeste mensen op JD mee werken, maar de LV waardes die op internet staan. Hiermee brengen vele mensen hun kweekje tot een succes.

              Waar ik vooral op doel is dat een constante lage LV en dat vermoed ik met zo'n kastje, niet de ideale omstandigheden geeft volgens het wereld wijde web en de zelfbenoemde experts die daar schrijven.

              Niet dat ik perse wil dat dit kastje constante ideale waardes geeft, dat zou teveel gevraagd zijn.

              Kijk, dat het fluctueert tussen de 20 en 80 met een gemiddelde van 50, prima zou ik zeggen. Maar constant 14 of constant 80, lijkt me niet handig, zeker niet omdat het hier een product in ontwikkeling betreft waar al wat vraagtekens bij gezet kunnen worden in het huidige ontwerp. Daarom dat ik mijn reactie gaf op basis van wat ik op het internet lees en met het doel om dit product misschien wat meer kwaliteit mee te geven.

              Alsnog bedankt, weer wat geleerd, en als je nog op of aanmerkingen hebt, altijd welkom.
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

              Comment


                #37
                Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                Stille dood?

                Comment


                  #38
                  Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                  Jammer hoor..ik had graag het hele verloop gezien.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                    Ik heb me het apelazarus gezocht naar die andere mensen die zo'n box uittesten maar zij maken zeker geen kweekverslag aan ofzo want niets te vinden

                    Het nadeel van 1 plant kweken is dat je bijna geen foutmarge hebt. Iets wat een beginner goed kan gebruiken.

                    Comment


                      #40
                      het is al een tijdje geleden maar ook ik heb deze box getest.
                      niet met een auto maar de gewone Night Queen.
                      de test is mij zeker wel goed afgegaan en ik ben zeer positief over deze box.

                      uiteindelijk 51gr gedroogd overgehouden aan deze test en ook nog eens van een goede kwaliteit. (@ikhebeennaam, inderdaad ik heb er geen verslag van bijgehouden)
                      helaas maar 1 foto per post dus ik hou het aantal uploads beperkt.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #41
                        nog een foto van het gedroogde
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #42
                          en het gewicht...
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                            #43
                            Zo das zeker niet verkeerd
                            Dik vijftig gram van een plant is echt wel goed hoor

                            Well done

                            Comment


                              #44
                              De BETA-versie gaat niet zoals hij er bij stond in productie.
                              de ontwikkelaar heeft alle comments van de testers meegenomen en heeft deze allemaal aangepakt en verbetert.
                              zo krijgt de nieuwe kast een iets grotere inhoud, een speciaal voor deze kast ontwikkeld koolfilter, aangepast lichtspectrum wat per kleur te schakelen is en een hoger Wattage.
                              en nog wat kleine aanpassingen....
                              op dit moment worden alle onderdelen gekeurd en gecertificeerd volgens EC kenmerk voor de productie.

                              ik zit nu te wachten tot de pre-productie modellen worden uitgeleverd.
                              daarvan volgt zeker een kweekverslag.

                              Comment


                                #45
                                Hoi Dutchgrower!
                                Is er ondertussen nieuws over de productie versie vd Growbox?
                                Heb je deze nog kunnen testen, en is deze de moeite?

                                Comment

                                Bezig...
                                X