Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

    Okee plant-lovers,

    Het slechte nieuws eerst. Vlak na de vorige post heeft mn 160w plantenlamp het begeven Dat vinden mn plantjes nie leuk natuurlijk!

    Nou verder is een van de twee Highways die buiten stonden door een maat per ongeluk op de grond gemikt, en heeft een ander plantje een lamp gekopt..

    Een van de plantjes is echt een midget, of een bonsai ofzo maar de rest gaat eigenlijk prima! (het goede nieuws) Er zitten al een paar flinke bij, en vooral een Highway is echt huge aan het worden. Vind ik dan heh, k zie het ook maar voor het eerst gebeuren
    Het is nu trouwens precies 20 dagen sinds ze nog in de verpakking zaten

    Er was iets mis gegaan met de bestelling van de TL's: wel betaald, maar verder niet echt doorgekomen daar. Ze zouden vandaag bezorgd worden, maar ik hoop dus morgen.

    Mn Blumats zijn wel bezorgd! Jeuj... Omdat ik nu nog niet echt kan kiezen welke plantjes later groot mogen worden (nog goede tips hiervoor?) heb ik 8 * kamerplant en 8 * kamerplant XL besteld. Ik hoop dat het werkt, was beetje bang dat ik te weinig water geef want die aarde droogt supersnel uit...

    Sommige plantjes kregen gele lobblaadjes, maar na ff zoeken op dit forum zag ik dat het waarschijnlijk ondervoeding is? Morgen maar ff fietsen, ik kwam erachter dat er twee growshops in mn hometown zijn

    Tijd gaat snel als je naar je plantjes kijkt.

    FOTOOS!

    DAG 15

    pic94.jpgpic96.jpgpic97.jpgpic99.jpg
    pic95.jpg
    de bonsai
    pic100.jpg
    de vier-vingerige

    DAG 16

    pic101.jpgpic102.jpgpic103.jpgpic104.jpgpic105.jpgpic106.jpgpic107.jpgpic108.jpgpic109.jpgpic110.jpg

    morgen meer, dag 18 en 20. Jeuj!

    Bless, L

    ps zijn jullie trouwens blij met veel/vaak foto's?

    Comment


      #32
      Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

      High L Green,

      Jammer van je lamp. De spruitjes zien er goed uit. Je grond ziet op sommige foto,s wel wat droog uit maar dat kan ook alleen de bovenlaag zijn. Voor de rest zien ze er gezond uit. Veel succes verder.

      Grtz

      Comment


        #33
        Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

        verdomme man, ik kan je foto's nog steeds niet zien... Maar tziet er heel mooi uit, lekker korte internodes
        grow da weed, smoke it's buds

        Comment


          #34
          Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

          ziet er goed uit , blaadjes gaan mooi omhoog betekent dat ze nog meer licht willen
          zorg wel dat je ze goed compact houd en dat je ze niet te laat in bloei zet

          Comment


            #35
            Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

            Hey guys, thanks voor de tips.

            @MODERATOR: hoe fix ik mn plaatjes zodat Celisman ze ook ziet??

            @Darkiess: de bedoeling is wel dat er een hoop planten weg gaan uiteindelijk, en dat ik ongeveer 5 mooie vrouwtjes uitzoek.
            Hoe lang zal ik dan wachten met bloeien? Mn kast is 1.20m hoog, en de plantjes blijven redelijk kort hoop ik (indica's)

            @Monty: de aarde werd idd echt mega-snel droog; is nu wel beter met die Blumats

            maarrre jongens, mn TL's zijn eindelijk binnen!! [IMG]file:///R:/DCIM/102_PANA/P1020383.JPG[/IMG]JEUJ!
            Ik heb ook rozenpotgrond gehaald en een compleet voedingspakket van Atami (ik wou eigenlijk plagron bio halen maar dit was super cheap..)
            Vooral mn Northern Lights zaten echt te wachten op voeding!

            maar eerst met terugwerkende kracht DAG 18 en 20, zoals beloofd...

            DAG 18

            pic111.jpgpic112.jpgpic113.jpgpic114.jpgpic115.jpgpic116.jpgpic117.jpg
            dat ene plantje buiten is dus door een maat omver geknikkerd Hij droogde toen binnen 5 minuten uit, dus ik heb hem netjes teruggestopt. Net toen ie met zn half verdorde blaadjes weer rechtop ging staan vond ik hem de volgende dag languit plat op de aarde, met wortel en al. Het werk van een vogel???

            DAG 20

            oeioeioei dat begint al lekker te ruiken zeg, wow! net alsof er iemand spacecake aan het bakken is ergens. Vooral mn grootste Highway Delight heeft van dichtbij een superzoete heerlijke wietgeur. dat had ik nog nie verwacht!
            Misschien toch maar eens gaan kijken naar filters ofzo..

            Kijk het begint ergens op te lijken
            pic118.jpgpic119.jpgpic120.jpgpic121.jpgpic122.jpgpic123.jpgpic124.jpg

            hold on voor DAG 21 en 22

            BLESS,
            L

            Comment


              #36
              Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

              oj:p, Ik upload mn fototjes altijd via photobucket (ik weet niet of ik hier er reclame voor mag maken...?), das echt heel handig en gaat relatief snel (je kan een hele rits fotos ineens uploaden). Dan links van de image code klikken van je foto op bucket, (dan kopieert ie de code vanzelf) en dan gwn hier plakken

              Je moet het niet speciaal voor mij doen hoor, maar tis echt heel handig
              grow da weed, smoke it's buds

              Comment


                #37
                Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                zoals beloofd...

                DAG 21

                [ATTACH]8717[/ATTACH][ATTACH]8718[/ATTACH][ATTACH]8719[/ATTACH]

                DAG 22

                TL-buizen binnen, en voeding gehaald omdat sommige plantjes gele lobblaadjes kregen. (vooral de Northern Lights).

                [ATTACH]8723[/ATTACH][ATTACH]8724[/ATTACH][ATTACH]8725[/ATTACH][ATTACH]8726[/ATTACH][ATTACH]8721[/ATTACH]
                Attached Files

                Comment


                  #38
                  Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                  HELP!!

                  DAG 23

                  ik ben twee dagen geleden voorzichtig begonnen met voeding geven, maar zie dat toch steeds meer blaadjes gele vlekken krijgen! Volgens mij beginnen mn Highway's nu ook de symptomen te krijgen...

                  pic136.jpg
                  gele lobblaadjes, ander blad begint te verkleuren (moeilijk te zien op de foto)

                  pic137.jpg
                  hier zijn de vlekken super duidelijk, het verbrande randje was al.

                  pic138.jpg
                  deze heeft als enige iets andere symptomen.


                  Wat moet ik doen om te zorgen dat mn plantjes niet helemaal geel worden?

                  Comment


                    #39
                    Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                    heb zelfde probleem als jij alleen zijn mijn planten een stuk jonger

                    Comment


                      #40
                      Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                      Yups Green,
                      Plantjes zagen er nochtans goed vertrokken uit. Heb zelf ook wat ervaring met NL en vond dat de mijn ook zon rare stippen en bladtekeningen aanmaakten. Lijkt wat op de laatste foto. Allemaal witte stipjes bijeen. Daarnaast heb ik ook sommige bladeren die eruit gaan zien net alsof de mineervlieg voorbij is gekomen. Zelf heb ik er nog geen ervaring mee maar die vreet bladmassa op en laat zo een spoor achter (net als een slak). Echter, de bladmassa hangt er nog aan en het blad lijkt niet echt beschadigd. Is achteraf toch in orde gekomen. Had zelf 1 plant en de bladeren leken net verfrommeld geweest en weer gladgestreken. Zag er niet uit, maar die heeft gvd goed gesmaakt en megaveel opgebracht.
                      Echt grote gele vlekken heeft mijn plant wel nooit gehad maar een schoonheidsprijs zal NL volgens mij nooit winnen.

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #41
                        Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                        ja L waar ben je gebleven? Heb al lang niks meer van je plantjes gehoord!

                        Peace out
                        grow da weed, smoke it's buds

                        Comment


                          #42
                          Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                          Hey huys,

                          het was ondertussen alweer een tijdje geleden. De gele blaadjes/vlekken zijn allemaal verdwenen nadat ik ze wat heb bijgevoed met magnesium en groeivoeding. Daarna werden ze weer prachtig!

                          Dat andere plantje met die rare lijntjes/mozaiek achtige symptomen bleek Trips te hebben. Dacht eerst aan TMV of spint, maar zag na een tijdje die stomme Trips gewoon lopen!
                          Beestjes zijn nu dood, 'schade' is op praktisch al mn plantjes te zien.

                          Nu is het probleem dat sommige van mn plantjes te hoog gaan worden voor mn kast.... groeien ook graag tegen lampen aan

                          ze staan nu lekker in de bloei sinds 1 of 2 weken.

                          BLESSS!

                          Comment


                            #43
                            Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                            jep, heb ik ook gehad met NL.
                            Kan het zijn dat het gedurende toch een tamelijk lange tijd de temp te hoog is geweest? Dat was volgens mij de reden van het uitschieten bij mijn NL's die indoor 2m en zijn geworden... De groeispurt kan naar mijn ervaring tot 2 weken duren, net als bij het overschakelen van 24 of 18 uur naar 12 uur.
                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #44
                              Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                              heb je foto's L?
                              grow da weed, smoke it's buds

                              Comment


                                #45
                                Last edited by L Green; 19 August 2009, 01:24.

                                Comment

                                Bezig...
                                X