Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

    Yo Green,

    Zie je wel dat het wat vlug was!
    Eerst en vooral, mn haren gaan rechtstaan als ik dit zie:


    in combinatie met dit:



    en vooral dit:



    Ter vergelijking, enkele pics uit mijn verzameling misfits:



    en nog eentje, maar deze is misschien wel iets minder duidelijk, nieuwe moet ik nog maken: zo is het begonnen en na een tijdje ziet het eruit als op de eerste foto die ik heb gecopieerd. Nu heb ik in de kast tientallen blaadjes die eruitzien als op die eerste foto.



    Bon, ik constateerde algemene vergeling en dit ging heel heel vlug (dagje of 2 schat ik). Blaadjes die vanonder afsterven omdat ze volgens mij niet genoeg licht kunnen opvangen door het ontbreken/te weinig aanwezig zijn van bladgroen. Ik had al enkele kleine blaadjes gevonden met witte/grijze stippen en ben onmiddellijk gaan zoeken wat het was. Het duurde een beetje te lang naar mijn goesting en heb smokey een pmpje gestuurd. Hij vroeg me een nieuwe pic te maken omdat het te onduidelijk was.
    Tijdens heb maken van een nieuwe foto ben ik tot de conclusie gekomen dat de trips mn hok waren binnengevallen. Echter, het doet pijn in mn hart als ik zie hoeveel jouw schatje heeft afgezien...tot helemaal boven in de top... Neem me niet kwadelijk als ik opmerk dat nergens op blaadjes ik tripsschade kan opmerken in de vorm zoals in bijlage. Heb je deze er bewust uitgeknipt dan??? Het kan toch niet zijn dat nergens op je nieuwe knopjes schade opgemerkt werd... Je hoeft je daar niet voor te schamen hoor ofzo man, daar kun je helemaal niets aan doen.
    Ik maak deze hele BS al voor de 2e keer mee. De eerste keer was met NL en ik dacht eerlijk gezegd ook dat ik een freakgen in mn zaden zitten had. Niets is echter minder waar. NL is een donkergroene plant punt.
    Als ik je vingers wat beter bekijk, in combinatie met de witte vlekjes moet ik jammer genoeg tot de conclusie komen dat je de zoveelste bent met een vorm van tmv. een virus in je plant die je plant niet zal doden maar zorgen voor minder opbrengst.
    Daarnaast vind ik dit ook wel heel alarmerend:


    Rechts zie ik eindelijk eens een blad met serieuze tripsschade aan de vingers. Wat ik nog zie, op hetzelfde blad, en dit is echt duidelijk: overal zie ik roestvlekjes op je blad. Ikzelf heb ook vaak plantjes die verbranden door ze te dicht op de lamp te laten staan, maar zo ziet dat er helemaal niet uit... Dit lijkt op een tekort aan calcium en heb ik bij mijn tmv planten (vooral black jack) ook geconstateerd. Ben je zeker dat de pH van je bodem correct is, want dat kan ook een oorzaak zijn ervan.
    Dit samen met de trips gaat er volgens mij voor zorgen dat de plant meer tijd nodig heeft. NL heeft bij mij heel lang gestaan...want je mag niet vergeten dat ze terug in groei is geschoten daar eventjes. In principe moet je vanaf dat moment opnieuw 9 weken gaan tellen want de plant zit terug in veg en "hormonen" moeten op gang komen (das meer iets voor monty dit, woordenschat klopt niet echt maar de uitleg is correct). Deze plant ziet er mij nog geen 6 weken uit want de topjes lijken redelijk fluffy en zouden nog moeten harder worden. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik niet gewoon ben vanonder tl te kweken en niet weet of je xtra PK toevoegingen gebruikt ofzo. De aanwezige tricho's vind ik dan wel weer heel positief.
    Iemand zei me ooit eens, een plant kijkt niet op de kalender, en deze raad geef ik nu door aan jou. Oogsten doe je best op trichomes maar volgens mij zul je nog wel een tijdje moeten wachten voor je weed optimaal is.
    voor de rest zou ik graag eens je eerlijke mening horen over het productje spruzit. Pyrethrum verdooft de insecten maar doet niets met de eitjes en de nakomelingen. Het werd mij door de verantwoordelijke van de boerenbond afgeraden omdat ik ze er toch niet mee weg zou krijgen. De wachtijd is 2 dagen terwijl onze plantjes minstens 10 weken moeten staan. Moet je dan volgens mij 35 keer spuiten (elke 2e dag) over je plant gedurende haar leven en hoe ga je dat oplossen in de bloei? Heb je nu nog last van trips? Ik werk met een heel sterk chemisch product en krijg ze nog niet weg...
    T'is heel wat he, maar vroeger wist ik het niet en het ging ook. Ik duim voor je en hoop dat je toch nog lekker wat overhoud om te paffen he man! Verder raad ik je aan te gaan zoeken naar de oorzaak. Alles hermetisch dichtmaken, afzuiging naar buiten voorzien van een koolstoffilter, schoenen uit in de kamer waar de kast staat (want ze komen meestal zo mee), ontsmet je hok volledig en zo goed mogelijk met alles wat je te pakken kunt krijgen samen met de hele kamer waar je set up instaat en vooral reinig goed je potten tot minstens 3 maal toe. Tripsen overwinteren in kieren en spleten van je hok of kamer... Het is een heuse kloteaanpassing ik weet het maar verzeker je, ze komen terug volgend jaar als je ze al weg krijgt...

    Grtz $iR
    Attached Files
    sigpic

    Comment


      #62
      Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

      hey Fifi, thx...

      Er staat op mn voeding dat ie geschikt is voor alle bewateringssystemen, maar ik zal ff checken of de boel niet gewoon verstopt is!

      Anyway ik ben de tel een beetje kwijt maar volgens mij staat de klok nu zo'n 5 weken op 12/24... De Highway's staan er trouwens het mooiste bij, die hoeven volgens het pakje maar iets van 7 weken. Ik blijf me stuk staren op die trichomes, maar aangezien het mn eerste oogst is hoop ik dat jullie met me mee kijken

      BLESS, L

      Comment


        #63
        blijfP1020413.jpgP1020422.jpgP1020423.jpgP1020426.jpgP1020429.jpgP1020441.jpgP1020482.jpgP1020498.jpgP1020511.jpgP1020513.jpg
        P1020516.jpgP1020517.jpg

        Iig, mega-bedankt voor je post!! Big up yourself..

        BLESS, L
        Last edited by L Green; 10 September 2009, 13:57.

        Comment


          #64
          Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

          Jammer man, maar het ziet er hier net zo uit...
          Ook ik dacht aan ondervoeden en dan weer dit en dan dat en ik kwam gewoon gek. Ik gaf de plantjes 120% groeivoeding en normaal maar 60... het werd niet echt veel beter en tot mijn verbazing moest ik na enige tijd verbrande bladpuntjes vaststellen. Zou je daar nu niet van achterover vallen?
          Volgens mij heb ik de oorzaak gevonden want ik ben de hele middag op zoek geweest in de tuin en mag daar een algemeen schadebeeld opstellen dat gelijk is aan dat van de kast... en van jou... De voorlaatste foto (11) is typerend voor wat er hier aan het gebeuren is, maar het kan nog erger hoor...
          Ik denk ook nu je dat weet van die zijsachtige vingers dat je er meer en meer begint op te merken. Ik had hetzelfde... Het valt soms echt niet goed op maar hoe groter het blad...
          Ik kan uiteraard mis zijn maar het zou me verbazen. Over het constateren van het virus ook, maar ik heb mijn redenen en het zou me echt gaan verbazen moest alles om me heen een tekort aan voeding hebben... tot de eenjarige bloemetjes in de tuin...
          En die spruzit, ik hoop dat je samen met mij constateerd dat dit product niet voldoende is. De levenscyclus van thrips moet ik nog eens gaan bestuderen maar ze zitten een weekje onder de grond denk ik, of toch erin. Een product spuiten op je plantje zal de aanwezige trips idd wel doden en mayb meegevoerd worden in de plantensappen om zo de plant wat te gaan beschermen. Het probleem hiermee is dat het na 2 dagen uitgewerkt is...terwijl de ander buggers nog 5 dagen onder de grond zitten ofzo. Dan zijn er nog de eitjes die resistent geworden zijn tegen zulke lapmiddeltjes en de bron van het kwaad.
          Op tripsen op speed, een draadje van mij bij beestjes gedeelte zul je zien hoe ik het aangepakt heb met KB multisect, een 'ietwat' sterker productje dat 3-4 weken werkt en mee wordt gevoerd in de sapstroom. Maximaal 2 maal te gebruiken tijdens de groei van een plant. Veel nieuwe schade merk ik niet op maar volledig zijn ze ook nog niet weg. Kort na de wachtijd begint mijn bloei en dus geeft dit me de kans nog eens te gaan sproeien. Opnieuw net voor het einde van het aflopen van de wachttijd zorg ik voor roofwantsen omdat ik niet wil gaan sproeien op bloeiende top. Deze zullen ze zo goed als allemaal doden (diegene in de buurt toch) en daarna ook sterven. Das mijn masterplan... Hoop dat het me genoeg tijd kan rekken.
          Eventueel zal ik mn masterplan nog gaan uitbreiden want vale heeft iets heel interessants gevonden, een aaltje dacht ik. Een beesje dat in die beestjes kruip en ervoor zorgt dat ze vanbinnen uit opgefreten worden en volledig creperen... mwahahha an eye for an eye...
          Suc6 en goede jacht!

          Grtz $iR
          Last edited by SirSmokeAllot; 10 September 2009, 16:59.
          sigpic

          Comment


            #65
            Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

            hmm amen to all that man...

            maarre: als die beestjes een week ofzo in de grond zitten, dan ben je toch met anderhalve week regelmatig sproeien er vanaf?
            Ik ben wel bang dat er later weer nieuwe door het raam of uit een kiertje komen..

            Daarom geloof ik echt in die roofwantsen, ik hoop dat ze hun bad-ass mofo reputatie waar maken dan mogen ze permanent bij me wonen

            Jij ook goede jacht man, en laat je nie gek maken door die kutbeesten
            Bless, L

            oh ps.: ik zei toch dat ik niet alles de moeite waard vond om te posten: check dit heb ik ook nog staan!! Ik zwoer dat dit een vrouwtje was toen ie nog buiten op de galerij stond... Is paar dagen op 12/24 geweest bij de rest, toen snel weer geevacueerd
            P1030356.jpgP1030357.jpgP1030359.jpgP1030361.jpgP1030362.jpgP1030363.jpg
            Ziet er wel erg goed uit vind ik zelf, voor een plantje dat altijd buiten heeft gestaan (met amper extra voeding en zorg ) Highway Delight is een goed ras!!
            Last edited by L Green; 11 September 2009, 01:06.

            Comment


              #66
              Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight









              Comment


                #67
                Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                Toch nog mooi green, al iets kunnen doen ad beestjes?
                Grtz $iR
                sigpic

                Comment


                  #68
                  Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                  wel, mn spruzit leeggespoten om het allemaal een beetje onder controle te houden, maar zoals je weet komen ze dan later weer terug.

                  Een plant heeft het niet gered; degene waarvan je zei calciumgebrek. ik hoop dat de rest het volhoudt tot we gaan oogsten...

                  Ik wil Orius!

                  Comment


                    #69
                    Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                    Jammer dat te horen Green.
                    Het was geen calciumgebrek hoor volgens mij, maar leek daarop. De plant heeft veel te fel afgezien he... Hoe lang nog greenman, 2-3 weken? Achterlijke beesten!!!
                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #70
                      Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                      idunno hoe lang, you tell me!!
                      ik hoop echt dat er nog wat over is op oogsttijd...

                      BLESS!

                      Comment


                        #71
                        Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                        hmmm, t ging niet zo goed met een paar kamerplanten van me. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik ze deze zomer niet zoveel zorg heb gegeven als mn wietplantjes.

                        Nu keek ik ff goed, blijkt dat er fucking spint op zit! Vind je het gek dat ze langzaam dood gingen

                        Dus; naast trips op mn wietplantjes heb ik ook (nog steeds) spint in huis... Gelijk die planten weggemikt...

                        BTW, een van mn wietplantjes begint steeds meer te lijken op die ene die het niet gehaald heeft... Hopen dat deze het wel nog haalt!

                        De rest ziet er nog steeds (redelijk) goed uit, ondanks de trips.

                        Comment


                          #72
                          Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                          Hey guys, alles goed?

                          Mn schatjes zijn bijna aan oogsten toe!

                          Hier wat tricho-foto's: als je heeel goed kijkt zie ze dat een paar al amber zijn geworden (Plaatjes zijn expres hi-res; gebruik ctrl+scrollwiel om te zoomen).

                          Heb gister een proevertje genomen van een Northern Light; tering zeg, dat doet zeker niet onder voor coffeeshop wiet! Smaakte zelfs niet slecht ondanks dat ik het supersnel gedroogd had.

                          Ik ben niet lang geleden gestopt met voeden, en denk dat ik ze deze week maar in het donker zet en omhak?

                          Wat denken jullie???

                          Hoe lang nog ongeveer voor 50/50 trichomes?

                          (niet veel 'amber' te zien hier, maar wel klein genoeg plaatje voor op dit forum. Check de rest en vind de amber tricho's!)


                          http://i35.tinypic.com/10i7adt.jpg
                          http://i33.tinypic.com/10x6ogz.jpg
                          http://i37.tinypic.com/28l5jdd.jpg
                          http://i33.tinypic.com/2qa8phi.jpg
                          http://i37.tinypic.com/1z4g31u.jpg

                          BLESS, L

                          Comment


                            #73
                            Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                            iemand?

                            BLESS

                            Comment


                              #74
                              Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                              Nee hoor ze kunne makkelijk nog een tijdje staan zeker een week als het aan mij lig
                              Last edited by belladonna; 1 October 2009, 09:05.
                              God was never on your side..

                              Comment


                                #75
                                Re: L's TL kweek: Northern Light + Highway Delight

                                Hey guys,

                                Yeah! de volgende zaadjes zijn alweer besteld en het is geworden:

                                5 x Trainwreck (feminized)
                                5 x The Church (feminized)

                                feminized dit keer dus.. scheelt me overpotten; dat vinden mn plantjes en ik allebei kut


                                Maarre,
                                JEUJJ IK GA BIJNA OOGSTEN!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X