Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Foto 1 en 2 zijn idd milkey aant worden 3 is nog clear. Ik zou toch echt ietsje langer wachten dan zondag. Ik spot geen enkele amber trichomes nog op je toppen. Je kan natuurlijk miley oogsten als je een super high wietje wil maar persoonlijk denk ik dat die gerust nog een weekje mogen staan.

Grtz

Comment

Thanks again Monty voor je tijd en hulp in deze.

Ik was zelf inderdaad ook al tot dezelfde conclusie gekomen... de 1e 2 zijn milky.

Denk dat ik ze morgen maar eens voor het laatst water ga geven om ze te stressen...

nogmaals dank.
      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

Allereerst de beste wensen voor 2010 en maak er een blowtastic jaar van!

Mijn 3 dames hebben in ieder geval flink genoten van de oliebollen en het vuurwerk, maar voor hun zal 2010 niet echt een jaar zijn met fijne herinneringen, want ik denk dat ze het geen 5 dagen meer vol gaan houden.

En wel om 2 redenen:
        1. Dolly heeft behoorlijk last van gele bladeren (waarschijnlijk luchtvochtigheid en/of voeding in bodem) en de rest begint nu ook iets last hiervan te krijgen
        2. De eerste amberkleurige triochedinges.. heb ik gespot op Toos, dus dat wordt ergens deze week tot in de late uurtjes aan het werk!

King en Dolly hebben deze nog niet, maar Dolly ga ik dan ook oogsten (milky), want die trekt het zo niet echt meer. Verder gaat het met King nog wel goed, maar ik moet nu toch echt zo wel die zaadjes gaan krijgen van haar, want anders heb ik geen mooie kast om de dames in te laten drogen...

Kortom... over 1 week zijn de 3 dames keurig geknipt, geschoren en opgemaakt om 1.5 week te drogen...

Keep in touch!!

Comment

De gele bladeren aan het eind van de kweek zijn heel normaal, de dame is immers aan het sterven.

Als je in de problemen komt met het drogen kan je altijd overwegen om een Droogdoos te bouwen, goedkoop en effectief!

Heb je ook nog wat foto's voor ons van deze laatste dagen?

Comment

Zou je er een paar foto's van kunnen maken? Dan kunnen we het zien.
            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Hmm... droogdoos.. ghe.. heb toch nog tig dozen van pampers liggen... die maar eens omtoveren dan..

heb vanavond foto's gemaakt van de toppen, dus niet echt planten zelf.. zal ff kijken of ik dat morgen kan doen.

Comment

Beloofd is beloofd.... een foto-update met goed nieuws!!!

Er is flink wat nieuws te melden namelijk... we proberen het rustig aan te doen:

1. King heeft dinsdag haar eerste zaadje (zie 1e foto) aan mij gegeven!!! Bedankt meid, maar ik moet er toch echt nog meer hebben.. dus blijf nog maar ff staan!

2. Op Toos heb ik de afgelopen dagen de eerste amberkleurige triochdinges gespot, dus dat gaat niet lang meer duren!! (zie foto 2)

3. Omdat Dolly enorm aan het verkleuren was op de bladeren (zie foto 3), heb ik besloten om haar vroegtijdig naar de eeuwige jachtvelden te begeleiden en heb haar eerst ontdaan van de grote bladeren (foto 4) om haar daarna (eerst een slaappilletje gegeven natuurlijk) genadeloos aan de grond te leggen (foto 5).

Nu hangt ze rustig in het donker te wachten (foto 6) sinds dinsdag om over ongeveer anderhalve week gecremeerd te worden in mijn 1e joint..

*rip dolly*

Ik heb de grote bladeren van King en Toos ook verwijderd (foto 7) om de plant een beetje te stressen en om de sappen nog op de juiste plekken te krijgen ipv de grote bladeren... het ziet er naar uit dat ik zondag in ieder geval Toos ga knippen en nog even wacht totdat ik meer zaad van King heb, voordat ook zij gaat hemelen.

Als iemand opmerkingen, tips of aanmerkingen heeft, ik hoor ze graag!

wow.. nog 2 weekjes tot mijn 1e joint... ....
                Attached Files

Comment

Tooske zal een super high wietje geven bij zoon vroege oogst, heeft ook wat van die giegelwiet. Geel verkleuring in je laatste fase is heel normaal. Dit geeft aan dat alle voeding uit je bodem is en de plant de benodigde voeding uit de bladeren gaat halen. Helemaal geen slecht teken dus. Eerder een goed teken dat je stras geen voeding zit te roken. Als je bladeren nog groen zijn als je trichoos al amber zijn is dit een teken dat er nog voeding in het medium zit en dus ook in je plant.

Comment

Thanks again voor je heldere uitleg.. dit is overigens nergens terug te vinden in de grote "know-how" topics over oogsten..

Ps.. zijn jullie het met me eens dat op foto 2 inderdaad amberkleurige trichoos aan het ontwikkelen zijn?

Comment

Gisteren is mijn allerliefste Toos voor het letterlijke bijltje gegaan en hangt nu naast Dolly te drogen in de droogdoos.

Aangezien de lucht vanuit de zolder langzamerhand ook op de 1e verdieping sterk aanwezig was, heb ik de kachel in mijn schuur maar eens opgestookt en nu hangen beide dames te drogen in mijn voormalige kweekkoelkast (zie begin van dit topic).

Ben ook maar eens begonnen met het oefenen van sigaretten rollen, aangezien ik dus nog nooit zelf sigaretten gerookt heb (laat staan een joint), dus dat was wel ff klungelen met dat tabak enzo..

Pff. had beter nog voor 1 januari shag kunnen kopen... is nu weer duurder geworden!! barbaren daar in de 2e kamer.. grbml..

Anyhow.. alleen King staat nog in de kweek kast omdat ik nog wacht op de zaadjes..
                      Ik zal morgenavond eens kijken hoe het ermee staat, want King was mijn top plant en ik heb maar enkele toppen bestoven, dus ik hoop daar ook nog wel wat grammetjes af te kunnen halen!

Binnenkort dus weer een update met de laatste foto's van de plantjes en wellicht een samenvatting van deze kweek + het totale gewicht wat ik van deze 3 dames heb ontvangen.

Comment

Mooi gedaan en ik ben benieuwd naar hoeveel gram je uiteindelijk hebt.

Comment

FYI.. vrijdagavond de laatste dame; King (die met deels zaadjes) gekapt en nu ben ik plantloos
                          Nagoed.. plantloos wel, maar binnenkort een x-aantal gram wiet rijker

Ze hangen nu lekker te drogen en ik verwacht halverwege deze week de 1e te kunnen selecteren en te verpakken... mjammie!

Nu maar een datum prikken voor mijn eerste joint....

Comment

And.... DONE!!! (partly).
                            Nou, zojuist Dolly (die 2 weken heeft gedroogd) gefilterd van de kleine blaadjes en nu heb ik mijn 1e zakje wiet!! (om precies te zijn 7 gram), dus dat valt een beetje tegen

Nagoed.. het ging mij er alleen maar om om mijn eerste joint te roken, dus dat gaat wel lukken zeg ik

Als ik zo de overige toppen zie van King en Toos, dan gok ik dat er niet veel meer dan 2x 7 gram bij gaat komen en heb ik dus totaal 21 gram geoogst met 3 planten (waarvan een klein deel dus zaadkweek) en dan met 4x 23Watt Spaarlampen, gewone tuingrond (met iets potgrond), en kraantjeswater.

Kortom bij mijn spaarlampenkweek heb ik ongeveer 0,25 gram per watt gehaald met als kanttekening dat ik alleen basisvoedingsstoffen heb gebruikt en niet heb bijgemest oid.

Als ik alles daadwerkelijk heb geoogst, zal ik nog even een afrondende conclusie plaatsen + mijn ervaring met mijn 1e joint.. dus stay tuned voor een denderend einde!!!\

woohooooo...

Comment

toch een mooi resultaat!
                              dat je 1e joint je mag smaken!

Comment

Het is gelukt! al is het niet heel veel... Op naar de volgende kweek?
                                Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                                Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Bezig...
                                X