Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

De beide philipsen zijn volgens mij 827 qua code.. dus dat zou hetzelfde moeten zijn.
    Hoe dan ook, heb zojuist bij de gamma 2 nieuw tornado's van 23 watt gehaald (6 euro per stuk.. geen geld!), dus ik kijk wel ff of die ook zo weinig licht geven.

To be continued..

--Edit--
    Lamp bleek toch kapot te zijn, de nieuw tornado's schijnen veel feller.

Plantjes zijn nu overigens al zo'n 8cm hoog, dus dat gaat lekker!

komende weekend foto's!
    Last edited by Nefius; 22 October 2009, 22:40.
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Zoals beloofd een foto update.

Plantjes zijn dus zo'n 8cm groot en volgens mij verkeren ze nog in prima conditie.
      Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik ze ga overpoten in een combi van normale grond met potgrond, want daar zullen ze het (afgezien van NPK mix op later termijn) mee moeten gaan doen.

Hoe dan ook, fotoootjes van mijn lievertjes!!
      Dolly had een achterstand van 1 dag, dus dat zie je ook in de lengte, en verder gaan King en Toos als een speer en Michiel kan het net nog niet bijhouden.

Heb net ff peptalk met Michiel en Dolly gehad, dus hoop dat die ook nog laten zien uit welk hout (eh.. zaadje) ze gesneden zijn!

Zit nu eigenlijk te wachten tot de internodes echt duidelijk worden en dan wordt het tijd om over te potten tot de lob blaadjes.
      Maar dit heb ik ze nog niet verteld... anders gaan ze nu al stressen
      Attached Files

Comment

ziet er goed uit maar wel wat gestrekt..
        heb je ze nu op 18/6 staan of?
        voor de rest gaat het wel voorspoedig daar!

ikvolg je!
        pz!
        sigpic

Comment

staan eigenlijk op 15/9 omdat ik liever heb dat de lamp uit is als ik niet thuis ben, maar ze gaan over +/- 1 week op 12/12

Dat strekken viel me ook al op, terwijl ik de TL eigenlijk altijd op zo'n 3 a 5 cm heb hangen.
          Wellicht dat het komt omdat het maar 2x 9 watt's zijn... ???

Comment

En een fotoupdate vanuit het oosten des lands!

Is nu 5 dagen geleden en zoals jullie kunnen zien beginnen de verschillende internodes elkaar nu in rap tempo op te volgen (en zo moet het ook!)

Heb inmiddels mijn defecte Tornado lamp vervangen door een nieuwe (bedankt voor de service Gamma) en heb een 11 watt ook vervangen door een extra tornado waardoor de temp ongeveer 1 graad hoger uit kwam in de kast.
            Dat kwam goed uit, want ik wilde mijn ventilator (die vrij sloom draait) toch al iets sneller zetten, dus dit gelijk gedaan.
            Kortom, er komt nu ook meer verse lucht de kast in en oude lucht wordt mooi afgevoerd.

Inmiddels is (tegen alle verwachting in) ook 1 van mijn Jack Diesels uit de grond gekomen.
            Ik had hier niet echt veel verwachtingen van, aangezien het zaadje een beetje misvormt was, maar hoe dan ook, hij heeft gisteren zijn kopje boven de grond gestoken.
            ff kijken wat die gaat doen.

Maar goed, zoals beloofd... een fotoupdate van Toos, Michiel, King en Dolly.
            Attached Files

Comment

staan eigenlijk op 15/9 omdat ik liever heb dat de lamp uit is als ik niet thuis ben, maar ze gaan over +/- 1 week op 12/12
              Lowryders zijn autoflowers. Die hoeven niet op 12/12 kan je gerust op die 15/9 laten staan. Een autoflower kan ook op 20/4 op zelfs op 24/0.

Grtz

Comment

.... crap ja!
                Was ik even vergeten.. ghe

In dat geval doe ik de lamp gewoon uit tot januari.. scheelt stroom

Comment

mooie foto's man! ik ben benieuwd naar de volgende..

voed ze goed op, die kleine bengels!

BLESS

Comment

--Minor update--
                    De Jack Diesel lijkt toch geleden te hebben aan zijn misvormde huisje (zaadje), want hij komt niet echt verder dan dat ie 2 dagen geleden ook stond... dus alleen het kopje boven de grond.

Verder ga ik vandaag of uiterlijk morgenvroeg de dames (en heren??) een nieuw voetenbadje van grond geven, en dat wordt interessant, aangezien ik van plan ben om gewone tuingrond te gebruiken met een beetje potgrond er doorheen gemengd.
                    Lijkt me dat dit prima moet gaan, maar het is natuurlijk wel wat "hardere" grond dan dat ze nu gewend zijn (stek en kweekgrond).

Hoe dan ook, de grond heb ik al binnen staan, dus die kan lekker op temperatuur komen.

King (mijn snelst groeiende dame/heer) is zwak geworden in zijn steel en is omgevallen, dus voor hem wordt het zeer noodzakelijk dat ik ze ga verpoten.
                    Mooi tot aan de lobblaadjes, kunnen ze mooi extra wortelen!

To be continued..

oh.. ps... wat meuren die Lowriders #2!! sinds gisteren ruik ik ze... ghe
                    Last edited by Nefius; 31 October 2009, 09:43.

Comment

-- Minor update --
                      Heb gisteren de plantjes verpoot (tot lobblaadjes) en tevens gisterenavond de luchtafvoer maar eens aangesloten op mijn schoorsteen, want mijn zolder was amper toegankelijk door de lucht van de plantjes

De dames/heren (Toos, King, Michiel en Dolly) staan nu in 3 liter potten.

Helaas heeft de Jack Diesel het niet gehaald (had ik ook verwacht, zaadje was behoorlijk misvormt)

Nu ben ik t/m donderdagavond niet thuis, dus heb ze lekker water gegeven, en aangezien ze toch nog niet veel wortels hebben, verwacht ik dat ze het prima volhouden t/m donderdagavond.

Wish me luck!

Comment

Iets later dan geplanned, weer een update mbt mijn lievertjes!

Alles is prima gegaan toen ik een paar dagen weg ben geweest.. grond was nog steeds vochtig, dus dat was goed.

Verder waren er een paar lobblaadjes iets gaan hangen, maar dat zou goed te maken kunnen hebben met het ompotten van de kids en dus wellicht stress.

Kwam gisteren wel 1 klein vliegje tegen in de kast, maar hopelijk is dat een toevalstreffer... hij heeft het helaas niet gehaald.. snif

Onderstaande foto's van mijn kids zijn van 2 dagen geleden en jullie moeten allemaal een dikke knuffel hebben

En zoals jullie kunnen zien.. mijn 1e 5-blad heeft zich gevormd... oleee
                        Attached Files

Comment

Gefeliciteerd met de eerste vijfvingerige bladeren!

Mooi verslag, ik ben je al vanaf dag 1 aan het volgend

Comment

Verder waren er een paar lobblaadjes iets gaan hangen
                            De lobblaadjes bevatten alle energie die de plant nodig heeft om de eerste wortel en het eerste setje blaadjes te maken. Het is volkomen normaal dat deze, nadat de plant een aantal nodes is gegroeid, vergelen en verdorren. Ze hebben hun werk gedaan en de opgeslagen energie is op. Dus geen rede tot bezorgdheid. Staan er mooi op!

Grtz

Comment

Howdy, medewietgenoten!

Volgens mij zijn mijn kids aan het voorbloeien en lijkt het erop dat ik sowieso 1 mannetje heb (er vormen zich kleine balletjes in de oksels van een paar takken).

De andere lijken dit niet te doen, en hebben van die vrouwelijke sprietjes.

De vraag is: Per wanneer gaat het mannetje ook daadwerkelijk "bestuiven", want eigenlijk wil ik gecoordineerd 1 of 2 toppen gaan bestuiven voor zaadjes, dus moet ik hem er nu al tussenuit gaan halen en elders plaatsen, of is de "voorbloei" waar ze nu in zitten nog niet "gevaarlijk".

Zal kijken of ik vanavond ff wat foto's kan uploaden.

Comment

volgens mij is er pas gevaar wanneer ze eerder banaantjes zijn weet het niet zeker
                                Last edited by olivier; 13 November 2009, 02:36.

Comment

Bezig...
                                X