Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De spaarlamp

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: De spaarlamp !?

    leuke post, hier heb ik wat aan
    ben informatie aan het inslaan om te beginnen met een micro kweekje, dit helpt vast wel een beetje
    Greetz,
    L00n3y

    Comment


      #32
      Re: De spaarlamp

      ik weet ook dat deze topic oud is , maar hoeveel plantjes staan er dan onder die 3 tornado lampen

      Comment


        #33

        Comment


          #34
          Re: De spaarlamp

          had dit laatst elders ook geplaatst, maar het past hier beter.
          Osram heeft spaarlampen in de Dulux serie kleurcode 825 (2500K) tot aan 30W (stick) en 23W twist
          30W stick heeft een respectievelijke +-2000 lm de 23W twist tot +-1600 lm.
          In zoverre doen ze hun werk hier goed
          Last edited by KushMasta TMHM; 10 August 2010, 19:17. Reden: typfout
          it's his line so only God knows
          Grtz Kush

          Comment


            #35
            Re: De spaarlamp

            @KushMasta TMHM:
            Klinkt inderdaad wel heel erg goed.
            Draai momenteel zelf onder de tornados, maar wil het wel eens met een 30 watter proberen.
            Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag, heb mezelf rot gezocht namelijk maar kon met niks beters als de Phillips lamp komen..
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #36
              Re: De spaarlamp

              ik beweer natuurlijk niet dat ze beter zijn dan welk andere dan ook, maar in zoverre zijn ze een mooie toevoeging aan mijn lichtspectrum
              ben er heel erg blij mee. Lekker warm en toch lekker fel, just the way we like it.
              it's his line so only God knows
              Grtz Kush

              Comment


                #37
                Re: De spaarlamp

                ik heb al veel gehoord,maar welke kleurcodes zijn nu eigelijk best voor groei en welke voor bloei??

                Comment


                  #38
                  Re: De spaarlamp

                  om de lente te immiteren pak je blauw achtig licht en in het najaar word het langzaam steeds roder.. door tijdens de groei ook de juiste blauwe lichtsoort te gebruiken 4000K tot 6500K zal de internode afstand zeker korter zijn dan geel/rode lampen 2700K

                  6500K begin lente
                  6000K lente
                  3300K begin zomer
                  2700K zomer
                  2000K nazomer/begin herfst

                  een combinatie verhouding van 1 groei en 2 bloei lampen schijnt het beste te zijn..
                  Zelf heb ik dit aangehouden: groei 2*4000K - 2*6500K, eerste twee weken bloei 2*2700K - 2*4000K en ik eindig met 4*2700K (al was ik liever iets lager gegaan)
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #39
                    Re: De spaarlamp

                    Mooi schema kroket.

                    Comment


                      #40
                      Re: De spaarlamp

                      Mede mogelijk gemaakt door jointjedraaien.nl, heb me helemaal scheel gelezen voordat ik hiermee kwam
                      Maar de sticky's hiero zijn geweldig (evenals de rest van de topics)
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #41
                        Re: De spaarlamp

                        ik ben nu 10 orange buds aant groeien onder 4x 4000k 23watt + 1x 6400k 20watt
                        en voor te bloeien heb 3x 20watt philips tornado 1x 23watt tornado en n 23watt censys stick allemaal in 827, ik weet dat dit te weinig lampen zijn voor zoveel plantjes, maar zijn wat op de verkeerde manier begonnen
                        kan ik hiermee nog een iets of wat bevredigende oogst verwachten?

                        Comment


                          #42
                          Re: De spaarlamp

                          Hoi!
                          Ik ben bezig aan een microkweek ( momenteel 1 plant; auto bubblelicious) met enkele spaarlampen,
                          nu vond ik op het web een megaman clusterlite met een vermogen van 100 watt, wat qua lichtsterkte vergelijkbaar is met een gloeilamp van 200 watt.

                          http://www.dmlights.be/nl/cat/4991/m...+mm01142i.html

                          kleur is extra warm wit 2700K, goed voor een plant te laten afbloeien dacht ik

                          zou dit een wijze aankoop zijn?

                          grtjs

                          Comment


                            #43
                            Re: De spaarlamp

                            Lijkt me beslist een goede lamp, maar het prijskaartje bevalt me niet. Bovendien je moet maar raden naar het aantal lumen, de fotonen en de micromollen. Een 400 watt HPS met vsa kost ongeveer evenveel. Gooi er 20 euro extra tegenaan voor een timer en relais (beide verkrijgbaar bij de bouwmarkt) en dan kun je zonder schakelpaneel veilig kweken. Een HPS-lamp geeft nog steeds een veel groter groei-rendement dan een opgevouwen TL-buis/spaarlamp.

                            Comment


                              #44

                              Comment


                                #45
                                Re: De spaarlamp

                                Voor dat geld heb je ook 200 wat

                                http://540500.mijnwinkel.nl/shop_ant...5A00C635295DE1

                                Last edited by monty; 24 August 2010, 19:15.

                                Comment

                                Bezig...
                                X