Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: LED

    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
    We hebben je van adviezen voorzien en je kiest alsnog iets afgaande op een 100% verkoop verhaal. Er staat geen bruikbaar feit op die sites.

    Die extra specs heb je ook niets aan. Nogmaals, als er PPFD waardes vermeld staan alsof het aangeeft hoeveel licht de lamp produceert dan kun je 100% zeker van zijn dat het oplichters zijn. PPFD is namelijk vergelijkbaar met lux waardes. Lumen of PPF (umol/s zonder de m2 en afstand erbij) moet je hebben om daadwerkelijk te weten hoeveel licht er vanaf komt.

    Zoals je zelf zegt ben je een "beginnertje", maar dat belet je niet om een half dozijn zombie threads uit de dood te wekken met het triomfantelijke verhaal dat jij de beste "led" hebt gevonden. Zonder dat je er nog maar een ronde mee gekeekt hebt. Dat doe je toch niet? Buiten dat riekt dat enorm naar spam.

    Dat ik de moeite neem om daar nog tegenin te gaan is om mensen te waarschuwen dat ze zich niet moeten laten oplichten. Ik heb tig van die led armaturen langs zien komen. Iedere keer weer die juichende verhalen over hoe geweldig het verkoop verhaal is, maar in de praktijk is het gewoon nooit een succes. Soms bestempelen mensen het voor zichzelf als een succes omdat er wat wiet onder vandaan komt, maar dat lukt met een TL van een paar tientjes ook wel.

    Er zijn wel goeie led armaturen, maar die kosten dan weer een vermogen. Bijvoorbeeld een BML Spyder of Fluence, zoals ze tegenwoordig heten, hebben een betere efficientie dan een HPS, maar daar betaal je een paar duizend dollar voor.

    Zoals gezegd ben ik zelf al een tijd helemaal over op led kweken, maar dan bouw ik het wel zelf met witte Cree COBs. Dat bespaart een hoop geld, want de marges op die led spullen zijn absurd. Het ook is echt supersimpel om het zelf te bouwen.

    Afgezien dat zelfbouw veel goedkoper is weet je dan exact wat er in gaat en dan weet je dus ook gewoon wat de prestaties zijn. Dat is een enorm verschil met dat je maar moet hopen dat een of ander verkoopverhaal klopt (wat het dus nooit doet).

    Met dit soort zelfbouw armaturen zijn 1,2 tot 1,4g/W scores de standaard.
    Ik snap niet dat je op zo lulletje nog ingaat.

    Laat hem lekker met ze ledjes erbij

    uit ze hele verhalen kan je al opmaken dat tie de beste en de slimste is alleen zeggen de meeste in deze topic (niet direct) je bent een LULLETJE

    nu wel echt klaar met deze man

    LATER
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #47
      Re: LED

      Tsja het is een lastige keuze. 550 gram compacte wiet uit 400W Cree led (1,4g/W) of 85g fluffy wiet uit 180W Spectrabox led (0,5g/W). Bijna 3 keer zoveel oogst per watt terwijl die Crees per watt nog goedkoper zijn ook. Veel goedkoper als je het zelf bouwt.

      Laten we overal gaan bleren hoe geweldig die Spectrabox is ...

      Ik ben inderdaad een lul ja. Ik zeg namelijk gewoon waar het op staat en ga niet liegen en zeggen dat je het zo geweldig gedaan hebt met je ledje.

      Als je zelf enig inzicht had dan had je zelf ook kunnen bedenken dat je belazerd bent met die dure led die een 250W HPS zou kunnen vervangen en waar je 50% stroom mee zou kunnen besparen. 85g wiet had je met HPS juist de helft aan stroom gekost. Eerst betaal je dus veel teveel voor het armatuur en vervolgens betaal je ook nog eens het dubbele voor de stroom ook. Dubbel waardeloos dus. Ik kan er echt niet bij dat mensen dit soort rommel aanprijzen.

      De conclusie is gewoon dat er veel betere opties zijn en ik probeer mensen te behoeden voor de fout die jij gemaakt hebt. Het is een ondankbare taak, maar graag gedaan.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #48
        super info dankjewel
        [center][IMG]http://i53.tinypic.com/10ic5et.jpg[/IMG]

        Weeed [/center]

        Comment


          #49
          wat is dit nou voor topic XD ik lees de eerste pagina met posts en mn broek zakt een beetje af van wat ik allemaal lees XD
          De andere pagina's denk ik dat ik maar niet aan ga beginnen gezien ik wietefras ook al bezig zie
          Ik hoop iig dat je je van de eerste pagina niet al te veel aantrekt...kommop man groen in een growlight? een paar rode leds die je met hoeveelheid spanning het licht van veranderd? ik zeg succes met de kweek

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat
          Last edited by Ganjalf_The_Green; 28 September 2017, 18:05.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

          Comment


            #50
            Het is ook een topic uit 2008.
            Inmiddels zijn er recentere en uitgebreidere topic over COBS, bijv. : LED DIY Tutorial voor noobs. met heel veel info en kennis.

            Ik zal dit topic dicht doen, zodat we met nieuwe kennis in de nieuwere topics verder kunnen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X