Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grondaandeel in computerkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

grondaandeel in computerkast

Korting op 420shop
    Hey experts!

- Mijn vraag concrete vinden jullie terug in tweede alinea -
    In deze coronatijden ben ik ge´ntrigreerd geraakt door het kweken in kleine ruimtes. Dankzij internet ben ik momenteel zelf een computerkast aan het ombouwen naar een kweekkast. Het is allemaal wat nieuw voor mij, maar het is tot nu toe al een leuke doe-het-zelf activiteit geweest. (Ik raad de filmpjes van Secret Garden aan op youtube! Het is ook deze kast die ik aan het nabouwen ben.)
    De beste man van het youtubefilmpje gaat echter voor een hydrokweek, maar dat lijkt mij wat te ambitieus als beginner. Ik heb ook niet zo veel zin in al dat gedoe met voedingstoffen, PH neutraliseren, enz.

Als simpele ziel kies ik dus voor potgrond maar vraag me nu af wat optimale verdeling is grond/groeiruimte wetende dat de kast 19.49 diep x 41.49 breed x 43.79 hoog in centimeters is. Heb al zitten zoeken en weet dat je optimaal 11 liter potten etc. gebruikt maar in micro gelden wat dat betreft andere regels lijkt mij. Een gigaplant kant het toch nooit worden dus ik dacht zo ongeveer 15cm hoog grond te voorzien en dat natuurlijk zo breed mogelijk. Alleen vind ik dergelijk formaat van pot niet meteen terug. Kan je ervan uitgaan dat een bredere wortelbasis compenseert voor minder doorwortelbare hoogte? Dus zou ik maw nog kunnen verlagen in grondhoogte?

Heb al twee tuincentra afgeschuimd op zoek naar een langwerpige smalle plantbakjes die mooi in de kast passen. Er zijn er wel maar nooit echt optimaal qua ruimtegebruik in mijn kast. ofwel net te groot ofwel toch wel aanzienlijk te klein. Ik zat dus te denken om een soort van plantzak te gebruiken die zo tot max 15cm hoog gevuld wordt en die ik dus wat 'flexibel in de kast kan passen' maar ook dergelijke zakken vind ik moeilijk terug.

Hoe pakken jullie dit aan in dergelijke echt kleine ruimtes?
    Alle tips welkom. Bedankt!

Xenos, Action, Blokker, het Plastichuis, overal op de 'pvc-afdeling' hebben ze bakken.
    Een stuk kunststof dakgoot kan ook, je kan het zo gek niet verzinnen.
    Desnoods leg je een melkpak op z'n kant ofzo.
    Je fantasie is de enige beperking.
    Meer grond is wel altijd beter, en de plant zul je sowieso moeten binden en buigen.

Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Ik zou niet meteen een pot zoeken, lijkt me niet zo makkelijk te vinden in dat formaat. Eigenlijk kan je alles gebruiken als pot. Bv een ijscremdoos, pringelsbuis, vaas, brooddoos, ect..

Zolang er afvoergaten inzitten en de wortels zitten donker maakt het allemaal niet erg veel uit.

Oja:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

Comment

OK hou het simpel dus. I like! En minimale hoogte dan? Is 10 cm bijvoorbeeld OK? Maakt het niet zoveel uit?

Bij deze een foto van de kast in aanbouw. Aan buitenzijde achteraan komt nog een zelfgemaakte koolstoffilter. Binnenin is al een termo en hydrostaat waarmee ik verluchting automatisch kan regelen ge´nstalleerd. Ledlamp is ook nog op komst maar zal niet veel hoogte innemen.

Comment

Comment

Leuk project

Toen ik in een keukenkastje kweekte, maakte ik gebruik van die langwerpige balkonbakken. Om ze passende te maken heb ik toen de bovenste dikke rand daarvan verwijderd. Maar zoals anderen al zeggen, je kan werkelijk alles gebruiken. De enige beperking is je eigen fantasie

Probeer de pot zo hoog mogelijk te maken, ook al zal het bij micro kweken altijd een concessie zijn.
            Totale hoogte, minus lamp en ophangsysteem, minus minimale afstand lamp/plant, minus pothoogte, is overgebleven ruimte voor de plant.
            Je zal merken dat je dan al snel weinig overhoudt. Want je wil ook zoveel mogelijk ruimte voor de plant(en) overhouden.

Voeding ga je sowieso nodig hebben. En met zulke kleine potten (inhoud) moet je eigenlijk ook de pH meten. Er zit simpelweg niet genoeg voeding en buffer in de potgrond, als je kleine potten gebruikt.
            - Kweekverslag: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

En daarvoor gelijk maar weer een nieuw topic!?

Comment

Stuk plexiglas op maat. Wat ductape erover plakken tegen het licht.
                Fem#1 - 2020

Comment

1liter smartpots? 9 Of zo, en Lowryders.

Comment

• kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Oei, ik ben er een in mijn kastje staan en die ruikt best wel smakelijk. Gaan ook.minstens 6 vingerhoedjes zijn.

Zouden die niet verbeterd zijn intussen? Lowryder mix van Seedsman.

• QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Seedsman heeft een Lowrider 2, dat is een kruising van Lowrider en Santa.
                    Joint doctor is de originele breeder van Lowrider en Lowrider2, alle anderen wilden destijds een graantje meepikken van die eerste autoflowers.

• kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Die heb ik dus staan. Dat is dan de 2e generatie begrijp ik.

Nu, het zal wel te roken zijn, mooi plantje vol trichomen.

OK bedankt voor de reacties het is intussen een sort smartpot geworden en het feest is begonnen. Heb echter te maken met het fenomeen van een 'naar boven groeiende wortel' zie foto. Heb al een topic gelezen waar uiteindelijk blijkt dat je er best afblijft in een ander topic wordt er dan toch wat mee geprutst. Ik blijf er voorlopig af..

Comment

• EasyW
                    EasyW commented
                    Editing a comment
                    HÚ ik klik nu zeker even op subscribe....... ben nieuwsgierig of 'ie zo dadelijk weer onderduikt en hoe zich dat dan verder ontwikkeld.
                    Succes met dit eigenwijze wicht

Dat probleem heb ik dit jaar ook, ik gok dat we het zaadje te ondiep in de grond gestoken hebben.
                  Lets not criticize but legalize

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                  Bezig...
                  X