Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Minigrowbox Vragen topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Bitterbal Ooh, bedankt! Wist niet dat daar dat zat!

    Gewoon dat ik zeker ben, is het daar waar ik die fan moet inpluggen? (Zie onder foto aangeduid)

    2DA5EEA1-E9D4-43D2-941D-6DCDDE165991.jpg

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      hobbykweken welke fan heb je gekocht dan en waar? Zou toch gewoon in de originele noctua verpakking moeten zitten? Als je een andere fan hebt gekocht ja dan zul je het apart moeten bijkopen.

    • hobbykweken
      hobbykweken commented
      Editing a comment
      Heyz O, nee, ik ging pas een fan bestellen dacht dat je bedoelde die Y-splitter zat bij de Minigrow..

      Welke houder kan je aanraden voor de Noctua A6?
      Last edited by hobbykweken; 19 November 2023, 19:48.

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      hobbykweken, die houder is 3d geprint door minigrow. Denk als je toch een a6 koopt dan koop je die het beste bij fred van minigrow zodat je die houder er ook bij hebt. Denk als je contact opneemt dat hij ze vast wel binnen een enkele week weer op voorraad kan hebben.

    #32
    hobbykweken bij mij zit de kabel er in. Rood gemarkeerd is waar de kabel in gaat. Zoek naar de Noctua NF-A6 5v PWM of de A8. De A6 is normaal de fan die je via MiniGrowBox kan bestellen, maar helaas is deze daar nu niet op voorraad. Wat wel jammer is omdat daar de houder bij zit.

    IMG-20231119-WA0000.jpg
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      KaasstengelXL No problemo!
      Ik heb 2 kastjes bij hem gekocht in 1 maand tijd, dus misschien dat hij daarom wat sneller reageert bij mij. 😉

    • KaasstengelXL
      KaasstengelXL commented
      Editing a comment
      Jaa zou eigenlijk niet zo professioneel zijn

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Is meer omdat ik 2jr garantie heb waarschijnlijk en hij het enige aanspreekpunt is.

    #33
    Vraagje: die AC Infinity S11 Grow Light bars over die jullie het eerder hadden, hoe kan je die aansluiten voor de Minigrowbox?
    Moeten die niet in een stopcontact, want dan kan je toch de growbox niet sluiten?
    Of met welke draad krijgt die dan elektriciteit?
    Heyz @Corleone1933

    link: https://acinfinity.com/hydroponics-g...m301h-11-inch/

    Comment


    • hobbykweken
      hobbykweken commented
      Editing a comment
      Heyz Bedankt man, dit gaat een erg domme vraag zijn maar als je die light bars via stopcontact moet connecteren, hoe kan je die draden van die light bars in de MGB doen dat die kast nog steeds totaal kan sluiten...?

      Kan me niet echt inzien hoe die in de minigrowbox binnen krijgt als je die vanbuiten in stopcontact moet connecteren.

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      hobbykweken, via de luchtinlaat kan de stekker naar buiten. Voeding moet ook buiten komen dus als die niet afkoppelbaar is zal je het snoer tussen voeding en lamp door moeten knippen wamt voeding krijg je niet door de luchtinlaat.

      Ik heb zelf ook twee snoeren door de inlaat naar buiten lopen voor de fans.

    • hobbykweken
      hobbykweken commented
      Editing a comment
      Heyz Hmm.. Laat mij al twee keer nadenken voor ik die light bars bestel, ik ben eenmaal geen handige harry

    #34
    Voor de geïnteresseerde, er zijn weer fans in het assortiment van de mini grow website.

    En nee, geen supporters Rreppellsteeltjam. 😉

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O.

      Ik had mijn vlaggetje al klaar staan.

      Snottersnik.

    #35
    Ik dacht ff makkelijk een fan te installeren, nou niet dus..
    Je moet kabels doorknippen en verbinden met andere kabels, je moet zelf de handleiding van het originele apparaatje Googlen om te weten welke kleur draad je moet verbinden met het andere, bla bla bla....ontzettend onduidelijk.
    Vervolgens lukt het me ook niet om 'm in de mini grow box te pluggen, zit ook op een ontzettend onhandige plaats vind ik.

    Dus... HELP! 😭
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Iets doorknippen? Nee nee nee dat lijkt me toch zeker niet, je had het eerste kabeltje die in je display zit los moeten halen uit het display, en die in de Y kabel moeten prikken. De Y kabel in je display en dan de fan aan het andere kabeltje van de Y. Althans, zo is het bij mij en andere mensen die hem gebruikt hebben wel.

      Waaar staat dat je het moet doorknippen, in die handleiding??? Want die handleiding is toch van de fan niet van de mgb installatie?

    #36
    Heyz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Er zit een splitter bij. Die Y kabel. Je haalt het kabeltje los was van het paneel naar de 2 andere fans loopt los. Daar plug je dus de meegeleverde Y-split kabel in. Na de splitsing loopt er dus vanaf het paneel 1 kabel naar de fans achter het koolstof filter, de andere kabel loopt dan naar je nieuwe fan welke je in de kast plaatst. Misschien dat ik nog een kabel extra heb liggen, maar dan moet ik zo even kijken voor je (nu op het werk)

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hey Bitterbal, ben er inmiddels uitgekomen en m'n 2e fan is geïnstalleerd.
      Dit helaas niet zonder m'n eerste fan te hebben vern**kt.
      Maar heb contact gehad met Fred en dat word wel weer opgelost in het nieuwe jaar.

    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Oooh dat is goed om te lezen. Nu lekker je home brew rokertje op roken en lekker ontspannend het nieuwe jaar in 👍🏻

    #37
    Hier de installatie van de fan.
    Attached Files
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


      #38
      Ff vraagje, hoe zet ik de mgb op 24/0? Het beste wat ik kan doen is lichten uit om 23:45 en lichten aan om 00:00. Volgens mij heeft RickTerboeg het wel voor elkaar gekregen?

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Hee Stef,

        Nee dat gaat helaas niet de leds kunnen mijn inziens maximaal 23:45 uur aan.

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ah ok helaas, bedankt in ieder geval!

      #39
      Beste mensen met een mini grow, vergeet niet de tijd te verzetten(zomertijd), het kastje doet dat niet automatisch namelijk.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik heb gelezen dat het plantjes juist meer stress geeft wanneer je geleidelijk het licht aanpast ipv in één keer. @Rreppellsteeltjam

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Uurtje een keer eerder of later is echt geen probleem hoor zonder tussenstapjes. Maar ik liet het gewoon gaan voor dat ene uur..

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Pas de klok wel aan als ik om ga naar 12/12

      #40
      Wanneer gaat bij jullie de fanspeed omhoog? Op geur of op fase?
      Baas in eigen brein.

      Comment


      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Als de temp of LV te hoog oploopt. Anders laat ik 'm gewoon op automatisch staan.

      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Ok, ik las hier en daar dat veel lucht goed kan zijn tijdens de bloei, vandaar. Ik denk dat hij hier op automatisch staat. Ergens in de 30%.

      #41
      Artikeltje/serie over mgb op cnnbs. Begint gelijk met 2 planten en een scrog rek😁

      https://www.cnnbs.nl/voor-het-eerst-...growbox-one-1/

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat is geen scrog hè!!!

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Nee haha je hebt gelijk! Hij heeft het rekje wel hangen maar scrogd niet 😆

      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Enorme strek, niet nodig.. Plantje omhoog en je hebt bijna 6 nodes binnen 15 cm

      #42
      Heeft er al een keer iemand scrog gebruikt in de mgb? Lijkt me wel een keer leuk om te proberen. Met de blumats zal ik ook geen problemen hebben om overal te bewateren.

      Comment


      #43
      filedata/fetch?id=1865839&d=1554748257&type=thumb Effe een echte scrogplaatje

      Toen nog op grond en hps.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Netjes hoor..! Tegenwoordig op led en hydro?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Steenwol en gbars.

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Baas boven baas

      #44
      Hier ligt er vaak een kat op de kast, ik moet dan echt opletten bij het open doen want die kast is echt statisch, de haren plakken gewoon aan de kast.
      Baas in eigen brein.

      Comment


      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Zo af en toe heb je best goede ideeën 🤪

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik ben hartstikke slim jonguh!
        ....zei het blondje.... 😉

      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Hahaha

      #45
      Mocht er iemand zijn die zijn ventilator (die kleine witte) wil ruilen tegen een warmtemat. Let me know.
      Ik heb twee van die matten dus 1 kan weg.
      Baas in eigen brein.

      Comment

      Bezig...
      X