Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn nu goede buitensoorten wiet voor Nederlands klimaat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat zijn nu goede buitensoorten wiet voor Nederlands klimaat.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Wat zijn nu de betere buitenwietsoorten voor het NL Klimaat.

    Ik lees degene met een korte bloeiperiode, meer indica dan sativa en schimmelresistent.

    Dat zouden dan zijn:

    Frisian dew
    Hollands Hope
    Passion 1
    Blue Berry OG
    Northern Lights
    The Church
    Critical Kush
    Cheese

    Kunnen jullie hierin in meegaan?

    Ik ben erg benieuwd..

    Alvast bedankt.

    #2
    Je hebt het juiste antwoord zelf al gegeven. Verder zou ik buiten gewoon altijd adviseren om te verduisteren. Dit hoeft maar een paar uur tot het nacht is zo kun je begin augustus al in bloei gaan en dan vanaf september hoef je niet meer te verduisteren dan is de nacht buiten ook rond 12 uur.

    Zo blijf je niet beperkt tot vroegbloeiers maar bloei je ook bv amnesia mooi en zonder teveel zorgen af buiten.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Verduisteren buiten is bijna onmogelijk de planten moeten 100% donker staan. En dan ook nog eens op de juiste tijd

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Jaren gedaan het makkelijkst wat er is, raam afdekken van de schuur planten er rond 17:00 uur in en voor het slapen savonds rond 23:30 weer buiten zetten. Werkt perfect hoor vanaf begin augustus. Zodra het buiten donker genoeg is kan je ze ook gewoon buiten laten staan maar ik deed het gewoon tot de oogst.

      Als je om 06:00 uur smorgens begint met werk en smiddags rond 17:00 uur etenstijd is het ook nog eens een makkelijke combinatie om vol te houden. Voor het eten erin voor het slapen eruit.
      Last edited by Heyz; 24 September 2023, 22:05.

    #3
    Oorspronkelijk geplaatst door Heyz View Post
    Je hebt het juiste antwoord zelf al gegeven. Verder zou ik buiten gewoon altijd adviseren om te verduisteren. Dit hoeft maar een paar uur tot het nacht is zo kun je begin augustus al in bloei gaan en dan vanaf september hoef je niet meer te verduisteren dan is de nacht buiten ook rond 12 uur.

    Zo blijf je niet beperkt tot vroegbloeiers maar bloei je ook bv amnesia mooi en zonder teveel zorgen af buiten.

    Ik kan ze zelf onder mijn overkapping zetten. Staan ze in iedergeval droger en iets donkerder van nature.
    Alleen als je gaat verduisteren worden de toppen toch minder groot?

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Als je gaat verduisteren worden de toppen juist groter en dikker. Dit betekend dat je eerder en dus met mooier weer afbloeit.

    #4
    Los van mijn eigen hybrides heb ik nog geen enkele plant gevonden die de eindstreep haalt zonder problemen (of voor dat de kou begint).
    In principe zou een plant goed geschikt zijn voor ons klimaat als die vorige week geoogst had kunnen worden. Als dat niet zo is, dan is het hopen op een lange en warme nazomer die droog blijft.

    Als je een beetje kwaliteitswiet wilt, dan kun je beter bij de autoflowers blijven. Doe er twee rondes mee per zomer als het nodig is. Maar die laffe niet-goed-afgebloeide wietjes, dat vind ik niet meer voldoende tegenwoordig.
    Tien jaar geleden was dat misschien prima, maar men moet beter kunnen inmiddels.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Stafford, geen offense taken hoor. Maar alsjeblieft, lees eens wat er staat: ik heb ze nog niet gevonden. Ik heb ook niet hard gezocht maar een kleine rondgang op het forum laat wel wat zien.
      De Frisian Dew die ik kweekte in 2014 ofzo, die bloeide begin september pas, die was in november een keer klaar. De rest heb ik niet geprobeerd, dus ook niet gevonden.
      Over al die andere fast flowers e.d. wil ik de resultaten zien.. Ook die heb ik nog niet gezien. Yanu of Yuna of whatever, heeft zo'n forest berry staan en die heeft een week geleden net een pruik gepost.. Dus die mag nog wat? 6 weken? Zelfs als ze fast zijn, zie ik die niet aan het eind van deze maand in een droogrek liggen. Is die soort dan het "goed" voor het Nederlandse klimaat? Nee joh! Die is te laat! Als we een natte herfst krijgen, dan is die plant in december een keer uitgebloeid. Als ie dat al haalt.

      Dat zeg ik: als ze nu nog niet geoogst zijn, dan komt er geen goede wiet meer af. Dat heeft te maken met de temperatuur.

      Dat planten sterker zouden zijn dan anderen, dat moet ik ook nog zien. Dit jaar hoor ik voor het eerst over fast flowers, en die resultaten zijn niet echt goed te noemen. Ze zijn niet eens 'anders dan normaal' te noemen.
      Ik wil mijn mening hartstikke graag bijstellen, maar ik krijg flashbacks naar die Deense soorten die toen zogenaamd heel vroeg klaar zouden moeten zijn en elke keer steevast in oktober kapot rotten omdat ze nog lang niet oogstrijp waren.

      Samengevat: zonder resultaten geloof ik het niet.

      Ik vind een goede soort voor NL een soort die in september geoogst kan worden; historisch gezien hebben we daarna te maken met veel toprot, veel koud en slecht weer. Een plant die dan helemaal klaar en afgerijpt is, is goed voor het Nederlandse weer. Alle goede maanden meegepakt en klaar voor de klotemaanden. Dan is 'ie goed. Anders is het maar.. Tsja.. Een van de duizenden die niet de eindstreep halen.

      Nogmaals, ik wil echt graag geloven dat er soorten zijn die dat kunnen. Maar een Silver Haze met diepe sativa genen en 16 weken bloei zou op dit moment ook in de pruiken staan. Maakt hem dat dan goed voor het NL klimaat? Als ik hem vergelijk met die blue forrest berry dan zou ik zeggen "perfect!". Maar laten we voor de verandering eens uitgaan van een bewezen staat van dienst, en niet van wat het zou moeten doen op papier.
      Mocht je leuke resultaten tegen komen ergens op het web, dan zal ik de eerste zijn om mijn mening bij te stellen hoor! Maar ik ben niet overtuigd.

      Mijn eigen hybrides bloeien vanaf begin augustus. Die heb ik twee weken geleden kunnen oogsten. Ik zie niet hoe dat iets tegenspreekt.

    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      LR2 Yuna is me acc.

      Dat planten die nu nog niet geoogst zijn dat die geen goedde wiet opleveren deel ik totaal niet met je, ik zouw je bijna willen uitnodigen op de koffie om het zelf te ervaren als ze klaar zijn,en je het tegendeel te bewijzen met feiten en eigen ogen.

      Dat van die Deense soorten was een hype,dat weet ik ook ben ik ook nooit in meegegaan.

      De frisian Dew is gewoon een monster maat,de beste plant ooit wat Ik heb gehad in het buiten seizoen keer op keer,geen zorgen,geen gezeik,en bloeid altijd af.

      Op de top had ik 1.4kg droog van een volle grond frisian Dew en probleemloos.

      Helaas vorig jaar was ik nog niet hier terug en jaar ervoor beiden jaren frisian dews ertussen gehad probleem loos in potten.
      En runtz van zamnesia ging prima (wel stuk gevoeliger)

      Half oktober zijn ze rijp (natuurlijke tijd)

      Fastflower soorten zijn gewone soorten die 2 a 3weken tijds winst opleveren (eerder en korter bloeien)

      Autoflowers, ik weet het niet ben nog steeds geen fan ervan,teveel kinderfouten en zwakheden nog erin, maargoed tegenwoordig draaid het om het geld en niet kwalitijd meer bij de meeste breeders.

      Er is maar een autoflower waar ik echt van onder de indruk ben, en dat is de Critical mass,voor mij de beste auto ooit en velen anderen over de wereld.

      Staff

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Als je nog nooit mooie buiten wiet die schimmel ressentiment was tegen bent gekomen Ben je te laat met wiet planten begonnen 😎

    #5
    Go indica. En best verduisteren ook voor de zekerheid.
    Of autoflower
    Last edited by Silas; 24 September 2023, 23:32.

    Comment


      #6
      Planten buiten verduisteren is bijna onmogelijk je kan ze nooit 100%donker weg zetten en dan nog ook eens op de juiste tijden.
      God was never on your side..

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Er zijn hier verslagen van mensen dien dat doen een voorbeeld hiervan is iemand die zijn planten idere dag in een donkere garage inreed (bakken op wielen)

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Prima te doen belladonna,ligt natuurlijk wel beetje aan de mogelijkheid hoe je ruimte is en wat je ter beschikking hebt.

        Vroeger deden markster en ik dat altijd.

        Tegenwoordig heb ik daar geen zin meer in,laat het gewoon natuurlijk zijn gang gaan.

      #7
      LR2 Yuna is me acc.

      Dat planten die nu nog niet geoogst zijn dat die geen goedde wiet opleveren deel ik totaal niet met je, ik zouw je bijna willen uitnodigen op de koffie om het zelf te ervaren als ze klaar zijn,en je het tegendeel te bewijzen met feiten en eigen ogen.

      Dat van die Deense soorten was een hype,dat weet ik ook ben ik ook nooit in meegegaan.

      De frisian Dew is gewoon een monster maat,de beste plant ooit wat Ik heb gehad in het buiten seizoen keer op keer,geen zorgen,geen gezeik,en bloeid altijd af.

      Op de top had ik 1.4kg droog van een volle grond frisian Dew en probleemloos.

      Helaas vorig jaar was ik nog niet hier terug en jaar ervoor beiden jaren frisian dews ertussen gehad probleem loos in potten.
      En runtz van zamnesia ging prima (wel stuk gevoeliger)

      Half oktober zijn ze rijp (natuurlijke tijd)

      Fastflower soorten zijn gewone soorten die 2 a 3weken tijds winst opleveren (eerder en korter bloeien)

      Autoflowers, ik weet het niet ben nog steeds geen fan ervan,teveel kinderfouten en zwakheden nog erin, maargoed tegenwoordig draaid het om het geld en niet kwalitijd meer bij de meeste breeders.

      Er is maar een autoflower waar ik echt van onder de indruk ben, en dat is de Critical mass,voor mij de beste auto ooit en velen anderen over de wereld.

      Staff​
      Dan hebben we beiden verschillende ervaringen, of een ander eisenpatroon misschien. Als mijn planten tot half oktober of langer moeten staan, pak 'm beet tot na september, dan zie ik de kwaliteit (met name de smaak) heel erg afnemen. Ik heb met de punisher Forum een standaard voor mezelf neergezet die ik al een jaar niet meer kan nabootsen, vandaar dat ik ook zo druk bezig ben om die genetica terug te krijgen.
      Begin/midden september kneiterharde toppen oogsten die niet onderdoen voor binnenwiet als het om smaak en gewicht per volume gaat.. Dat heb ik 4 jaar mogen doen en dat heeft me ertoe gezet dat ik strengere eisen stel aan wat ik "geschikt" vind voor ons klimaat en al helemaal wat ik "goed" vind voor ons klimaat.
      Het enige wat daarbij in de buurt komt qua smaak zijn autoflowers en je hebt gelijk dat in die groep planten het kaf nauwelijks van het koren te scheiden is.

      Ik heb nu wat van die nieuwere soorten staan; zkittlez en gorilla glue en die zijn pas net begonnen met bloeien. Die gaan mee in mijn nieuwe genetische pool om over 2 jaar een vroegbloeier te hebben.
      Wat de punisher betreft ben ik terug bij de selectie "redelijk vroege bloei en korte bloei" en "volledig, maar late AF" (die laatste bloeit vanaf eind juli gezaaid op eind april, 3 volle maanden groei dus, rijp in augustus/september) en de smaak is lastig terug te krijgen omdat die zo complex was om mee te beginnen.

      Maar dat neemt niet weg dat ik een normale white widow bijvoorbeeld, nog als voldoende durf te bestempelen. Voor mij is alle wiet zo ongeveer hetzelfde qua effect, dus ik doe het om de smaak. Als die niet voldoende te verkrijgen is, omdat het te laat en te koud is buiten.. Dan krijgt die soort van mij het predicaat "onvoldoende".

      Ik geloof graag dat die frisian dew het goed doet, dat is met guerilla gold (ofzoiets) een van de klassiekers. Maar van al die andere soorten heb ik gewoonweg nog niets bewezen gezien, en dan gaat bij mij het "alles draait om geld" alarmpje wel hard rinkelen; zolang ik 't niet bevestigd kan zien, ga ik niet mee met het idee dat het dan geschikt is. Misschien denk ik daar na jouw kweekverslag anders over, maar tot nu toe staat die forest berry niet verder in bloei dan mijn gorilla glue.. En die gorilla glue beoordeel ik niet echt als geschikte buitensoort, omdat die echt niet voor november klaar gaat zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Ik heb vroeger veel eigen soorten gemaakt,ook een hoop toen uitgedeeld op het fora hier aan leden,toen kweekte echt veel met de zaden van ons.
        Mooie tijd was dat.
        Wellicht ooit weer in de toekomst

        Wat die ww betreft,degene wat ik je een poos geleden zij in je andere topic? Dat is nog steeds de meest oldschool ww wat je momenteel zult vinden op de markt.

        Je geeft aan van paars te houden met de San Fernando Valley kun je ook alle kanten uit (niet voor niks een legende),robuust sterk en een mooie dame om heel veel routes te bewandelen voor niewe soorten te creeren.

        Een fast flower variant gaat je helpen dat scheelt je 3 a 4weken op de complete kweek buiten tegen over een normale soort.
        Zonder dat je prestatie en gewicht inleverd wel tijds winst.

        Ik zal je binnekort wel eens pm sturen,mocht ik het vergeten moet je maar ff seintje geven staff.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Gps verduisteren kan prima,echter zit het probleem bij de meesten of ze zitten in de volle grond,of hebben geen zin om met 60+ kuipen te sjouwen (of zijn lui) die heb je ook nog en dan heb je de groep waar het gewoon niet mogelijk is inkijk etc.

        2oogsten op een buiten seizoen is prima te doen,verleden deed ik het bijna wel elk buiten seizoen.

        De frisian Dew heeft ind wat langer nodig net zoals de rest,maar bij deze soort heb je gewoon echt geen zorgen.

        Dit is gewoon een soort het is bijna een straf om deze soort in een kuip te zetten.

        deze dames moeten gewoon de volle grond in en gaan laten,zoals ik zij in het 2e geval zijn oogsten van een 1.8kg droog per plant geen uitzondering,verduisteren hierbij zal zeker helpen maar is ook een uitdaging waar je echt de ruimte/plek ook moet hebben voor.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        stafford Ik maak me ook geen zorgen. Frisian dew gaat al jaren goed hier.
        Enige is dat in mijn tuin de planten op het eind geen direct zonlicht meer krijgen.

      #8
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

      Dan hebben we beiden verschillende ervaringen, of een ander eisenpatroon misschien. Als mijn planten tot half oktober of langer moeten staan, pak 'm beet tot na september, dan zie ik de kwaliteit (met name de smaak) heel erg afnemen. Ik heb met de punisher Forum een standaard voor mezelf neergezet die ik al een jaar niet meer kan nabootsen, vandaar dat ik ook zo druk bezig ben om die genetica terug te krijgen.
      Begin/midden september kneiterharde toppen oogsten die niet onderdoen voor binnenwiet als het om smaak en gewicht per volume gaat.. Dat heb ik 4 jaar mogen doen en dat heeft me ertoe gezet dat ik strengere eisen stel aan wat ik "geschikt" vind voor ons klimaat en al helemaal wat ik "goed" vind voor ons klimaat.
      Het enige wat daarbij in de buurt komt qua smaak zijn autoflowers en je hebt gelijk dat in die groep planten het kaf nauwelijks van het koren te scheiden is.

      Ik heb nu wat van die nieuwere soorten staan; zkittlez en gorilla glue en die zijn pas net begonnen met bloeien. Die gaan mee in mijn nieuwe genetische pool om over 2 jaar een vroegbloeier te hebben.
      Wat de punisher betreft ben ik terug bij de selectie "redelijk vroege bloei en korte bloei" en "volledig, maar late AF" (die laatste bloeit vanaf eind juli gezaaid op eind april, 3 volle maanden groei dus, rijp in augustus/september) en de smaak is lastig terug te krijgen omdat die zo complex was om mee te beginnen.

      Maar dat neemt niet weg dat ik een normale white widow bijvoorbeeld, nog als voldoende durf te bestempelen. Voor mij is alle wiet zo ongeveer hetzelfde qua effect, dus ik doe het om de smaak. Als die niet voldoende te verkrijgen is, omdat het te laat en te koud is buiten.. Dan krijgt die soort van mij het predicaat "onvoldoende".

      Ik geloof graag dat die frisian dew het goed doet, dat is met guerilla gold (ofzoiets) een van de klassiekers. Maar van al die andere soorten heb ik gewoonweg nog niets bewezen gezien, en dan gaat bij mij het "alles draait om geld" alarmpje wel hard rinkelen; zolang ik 't niet bevestigd kan zien, ga ik niet mee met het idee dat het dan geschikt is. Misschien denk ik daar na jouw kweekverslag anders over, maar tot nu toe staat die forest berry niet verder in bloei dan mijn gorilla glue.. En die gorilla glue beoordeel ik niet echt als geschikte buitensoort, omdat die echt niet voor november klaar gaat zijn.

      Wat vind je van Hollands Hope+ Passion1?
      Toch ook een echte klassieker gemaakt voor het NL klimaat.

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Hollands hoop is gewoon een echte oldschool ik ben van de tijd toen die uitkwam,die het ook wel redelijk doet.

        Wel vatbaarder voor schimmels (alsnog robuust) maar wel een dingetje waar je haar goed op moet controleren en zeker na het eind toe op rot.

        Daar is uit mijn ervaring de frisian Dew een stuk robuuster in.

        Maar blijft een mooie soort,die ik soms ook zelf eens in de tijd weer zet de Hollands hoop

        Staff

      #9
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Los van mijn eigen hybrides heb ik nog geen enkele plant gevonden die de eindstreep haalt zonder problemen (of voor dat de kou begint).
      In principe zou een plant goed geschikt zijn voor ons klimaat als die vorige week geoogst had kunnen worden. Als dat niet zo is, dan is het hopen op een lange en warme nazomer die droog blijft.

      Als je een beetje kwaliteitswiet wilt, dan kun je beter bij de autoflowers blijven. Doe er twee rondes mee per zomer als het nodig is. Maar die laffe niet-goed-afgebloeide wietjes, dat vind ik niet meer voldoende tegenwoordig.
      Tien jaar geleden was dat misschien prima, maar men moet beter kunnen inmiddels.
      Hoi,

      wat vind je van de Hollands Hope en Passion 1?
      Zijn toch ook geschikt voor NL klimaat?
      Ervaringen mee?

      Thx!

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ik heb daar geen ervaring mee. Maar ik heb wel alle Durban Poison geprobeerd toen ik op zoek was naar een oude klassieke wietsmaak die ik van vroeger kende. Die zou in lijn liggen met Hollands Hope en Passion 1 qua bloeitijden. Maar die was A) te laat klaar en B) niet de soort en smaak die ik zocht. Van geen enkele breeder trouwens.
        Misschien moet ik Hollands hope eens proberen, maar ik ben niet zo'n fan van Dutch Passion; enerzijds omdat ik wat AF's van ze geprobeerd heb die een flink aandeel dwerggroei hadden - wat alleen te verklaren is door lowryder genen waar niet heel lekker geselecteerd mee is -, anderszijds omdat hun Durban Poison op mij overkwam als een binnensoort en niet een buitensoort.
        Misschien dat andere forummers meer ervaring hebben in de positieve zin.
        De afgelopen 10 jaar heb ik denk ik 80% eigen hybrides gezet en slechts een of twee commercieel verkrijgbare soorten per jaar. Zelfs de Ruderalis Indica van Sensi is mij erg tegengevallen vorig jaar t.a.v. de Ruderalis Indica die ik in 2007 had. Die laatstgenoemde was in september klaar in 2007. Die van afgelopen jaar was in december nog niet helemaal uitgebloeid.

      #10
      En de Passion1

      Moet ook gemaakt zijn voor het NL klimaat.

      stafford ervaringmet deze?

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik heb redelijk goede ervaring met passion nr1, nu twee jaar.
        Iets sneller klaar als een Frisian Dew, maar beide soorten zijn redelijk goed voor de buitenkweek.

      • Yuna
        Yuna commented
        Editing a comment
        Niet echt iets op aan te merken echt, prima plant,prima wiet.
        (Stafford)
    Bezig...
    X