Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduisteren van je planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verduisteren van je planten

    Korting op 420shop
    verduisteren:

    wat is verduisteren:

    verduisteren houdt in,je planten afdekken om deze vroegtijdig in de bloei zetten om nog in een goed klimaat je planten te kunnen afbloeien.

    waarom verduisteren:

    zoals jullie weten is ons klimaat niet geschikt voor onze planten perfect af te bloeien (schimmels,toprot), door te verduisteren forceren we onze planten om vroeger in de bloei te gaan en zo toch nog perfect kunnen afbloeien!

    hoe verduisteren:

    we kunnen op meerdere manieren onze planten verduisteren,je kan ze ergens thuis binnen zetten waar het donker is en de temp. toch nog redelijk rond de 20gr ligt.
    je kan je planten afdekken met een lichtdicht zeil door middel van 4 palen ofzo in de grond te zetten,zo kan je gemakkelijk je zeil er op en af doen!
    je kan ook natuurlijk de zwarte zijde van zwart-wit folie nemen,zie zelf wat je kan gebruiken of wat niet zo veel kost,er zijn middelen genoeg.

    wanneer verduisteren:

    het beste is om je planten van eind juni tot half augustus te verduisteren,nadien doet de zon de rest...
    doe dit elke dag door je planten 12uurs achter elkaar in het donker te zetten (je kan op de lichturen tabel van 2009 kijken om welke dag op welk uur te verduisteren).

    door dit te doen zal een kortbloeier eind september al klaar zijn om te oogsten,je kan ook natuurlijk je planten eerder verduisteren zodat de plant nog vroeger klaar is met bloeien!

    op deze manier blijf je het koude en vochtige weer altijd 1 stap voor en zal je oogst met ziender ogen verbeteren,dan ligt de kwaliteit tussen binnen en buiten soorten niet meer ver uit elkaar...


    heb jezelf nog goede ideeen om te verduisteren,zet ze hier dan neer!

    grtzzz
    Last edited by haze'o'lator; 11 February 2009, 15:27.

    #2
    wiet verduisteren

    mooie post haze'o'later

    GReetz
    Last edited by Jointjedraaien; 5 August 2010, 05:15.
    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

    sigpic

    Comment


      #3
      wiet verduisteren

      thx,hier zullen er vele nog genot van hebben
      Last edited by Jointjedraaien; 10 August 2010, 19:40.

      Comment


        #4
        wiet verduisteren

        6 weken verduisteren? pff das wa lang
        Last edited by Jointjedraaien; 10 August 2010, 19:40. Reden: wiet verduisteren

        Comment


          #5
          Re: Verduisteren van je planten

          Do's/dont's:
          Als je vuilniszakken gaat gebruiken wordt aangeraden van er meerdere over te trekken aangezien 1 niet lichtdicht genoeg zou zijn.
          Als je met vuilniszakken werkt ze er op tijd terug afhalen als het donker is om condens te voorkomen (je kan het vergelijken met de damp die op je ruiten aanslaat als je ertegen ademt) anders krijg je ook rot en dat kan niet de bedoeling zijn.
          Zwart-witfolie gebruiken en een soort grote zak maken om erover heen te spannen.

          Greetzzz

          Comment


            #6
            Re: Verduisteren van je planten

            Mooi verhaaltje nu is dat ook eens goed uitgelegd.

            Doen veel mensen die buiten kweken aan verduisteren of valt dat mee?

            Vertel et hier uns?
            Last edited by Wierie Wierie; 8 April 2009, 18:43.
            NLX outdoor kweek 2011
            Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
            De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

            Comment


              #7
              Re: Verduisteren van je planten

              ik verduister als ik er de tijd voor heb met mijn werk,en dit jaar heb ik daar de tijd weer voor...

              ik begin vanaf half juni/eind juni te verduisteren tot half/eind augustus!

              dan kunnen ze nog afbloeien in een goed klimaat als de zomer het ons toelaat...

              grtzzz

              Comment


                #8
                Re: Verduisteren van je planten

                door dit te doen zal een kortbloeier eind september al klaar zijn om te oogsten,je kan ook natuurlijk je planten eerder verduisteren zodat de plant nog vroeger klaar is met bloeien!

                je bedoeld wss een langbloeier?

                Comment


                  #9
                  Re: Verduisteren van je planten

                  mijn bedoeling is toch om voor september klaar te zijn met afbloeien!

                  ik reken gewoon op 9 a 10 weken bloei,moest het dan toch al sneller zijn,zijn ze ook nog zeker in augustus afgebloeid...

                  grtzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: Verduisteren van je planten

                    ja maar een kortbloeier is toch zowieso eind september klaar? Je bedoelt wss dat een langbloeier eind september klaar is door te verduisteren?

                    mvg

                    Comment


                      #11
                      Re: Verduisteren van je planten

                      Maar als je niet verduisterd waneer is je plant dan meestal pas klaar met bloeien?

                      Ik denk namelijk niet dat ik kan verduisteren ivm met me werk enzo heb ik geen tijd om elke dag het zeil op en af te doen op de juiste tijden.
                      Ik werk namelijk in ploegen
                      Last edited by Wierie Wierie; 11 April 2009, 18:33.
                      NLX outdoor kweek 2011
                      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                      Comment


                        #12
                        Re: Verduisteren van je planten

                        Maar als je niet verduisterd waneer is je plant dan meestal pas klaar met bloeien?
                        Vanaf eind september kunnen ze klaar zijn, afhankelijk van welk soortje je staan hebt.

                        Ik denk namelijk niet dat ik kan verduisteren ivm met me werk enzo heb ik geen tijd om elke dag het zeil op en af te doen op de juiste tijden.
                        Ik werk namelijk in ploegen
                        Je moet op heel regelmatige basis kunnen verduisteren, dus als je zo 2 dagen niet kan lijkt me dat niet te best, stress en dergelijke shit... Een zo regelmatig mogelijke cyclus is optimaal voor je planten

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment


                          #13
                          Re: Verduisteren van je planten

                          misschien een domme vraag maar heeft het zin om vuilniszakken over je planten te schuiven als ze de plant niet van boven tot onder bedekken??

                          zo nee wat is dan een andere manier om te verduisteren, een groot zeil erover heen is helaas niet mogelijk. ik wil toch absoluut nog ff gaan verduisteren..

                          Mijn planten zijn 1,5 m hoog de grootste vuiliszak past er bij lange na niet overheen (uiteraard prop ik er wel zo veel mogelijk in maar ik heb niet het idee dat dat wel zo goed is voor de plant)

                          Comment


                            #14
                            Re: Verduisteren van je planten

                            je bent wat laat met verduisteren .je planten zullen over 1 a 2 weken toch wel langzaam aan hun bloei periode gaan beginnen.
                            dus je zult er niet veel meer mee opschieten!je zult als je t dan toch doet de gehele plant moeten verduisteren.grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: Verduisteren van je planten

                              Gedurende een lange periode heen en weer lopen om je planten naar binnen te brengen of lange tijd aanrommelen met zeil- of folie gaat snel vervelen. Als je binnen de ruimte hebt om je planten te laten overnachten dan heb je ook de ruimte om de planten te laten groeien. Stel dat je gedurende een maand, bijvoorbeeld van half juli tot half augustus binnenshuis groeit onder Tl-buizen of kwikjodide lampen en de planten 18 uur licht geeft en je zet ze medio augustus buiten dan gaan de planten door stress in de bloei. Immers, ze zijn 18 uur licht gewend van 6500 graden Kelvin, en krijgen bij het buiten plaatsen ineens 3,5 uur minder licht, terwijl dit licht veel meer rood in het spectrum heeft. Natuurlijk blijf je wel afhankelijk van het weer (kans op budrot) maar dit speelt bij de "kaskwekers" niet. Door op de lichttabel te kijken kun je zelf bepalen wanneer je de planten buitenzet. Zorg wel voor een flinke terugval in lichturen, je kunt bijvoorbeeld kiezen voor 20 uur licht en 4 uur donker tijdens de groei binnen. Zelf heb ik in het verleden deze methode wel eens toegepast: de planten begonnen medio augustus volop te bloeien, terwijl bij een geleidelijker overgang bij permanente buitenteelt de planten vaak in augustus leken te twijfelen of ze in de bloei moesten gaan. Dit bleek uit geringe bloei aanzetten (enkele trichomen, vervolgens weer internode groei, weer enkele trichomen enz.), tot het moment bijvoorbeeld eind augustus, waarop de bloei volledig inzette


                              Xtreme
                              Last edited by Xtreme; 17 August 2009, 11:36.

                              Comment

                              Bezig...
                              X