Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knakken van buitenwiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Knakken van (buiten)wiet

    na het lezen van jou topic, heb ik even nagedacht...
    en ben tot aktie overgegaan
    men beiden skanck planten zijn eens goed MIShandeld, pfff
    het mooie is nu wel dat ik een mooie hoogte heb gecreert
    die meer handelbaar is
    ik hou jullie op de hoogte
    het feest moet nu gaan beginnen-bloeien bedoel ik

    Comment


      #17
      Re: Knakken van (buiten)wiet

      ik heb vier planten staan en besloten dat ik bij 1 van hen ook ga supperscroppen! ik wacht nog even af totdat het terug een windstille zonnige dag is en dan begin ik er mee...

      foto's volgen nog!

      grtz okke

      Comment


        #18
        Re: Knakken van (buiten)wiet

        Heeft er niemand een duidelijkere "handleiding" over knakken, en wnr moet dit juist gebeuren?

        Mvg

        Comment


          #19
          Re: Knakken van (buiten)wiet

          mmm, kben er toch nog niet van overtuigd

          Comment


            #20
            Re: Knakken van (buiten)wiet

            Oorspronkelijk geplaatst door Freddy View Post
            Heeft er niemand een duidelijkere "handleiding" over knakken, en wnr moet dit juist gebeuren?

            Mvg
            Heb je het topic wel gelezen en de links ? Meer dan genoeg info




            Hier trouwens foto van de de plant die ik gister geknakt heb. Ze beginnen zich al weer naar de zon te richten.





            Last edited by Origineel; 12 August 2009, 18:41.

            Comment


              #21
              Re: Knakken van (buiten)wiet

              Ik heb besloten om ook maar te gaan knakken (supercropping)!
              Gelijk ook maar alle 3 gedaan, hoop dat dat goed gaat, haha!
              Beetje knijpen en buigen in de goeie richting en klaar.

              Hoe schoon:
















              Peace

              Edit: Misschien kan iemand dit topic in 'Buitenwiet kweken info' zetten?
              Last edited by Xilvero; 12 August 2009, 18:45.

              Comment


                #22
                Re: Knakken van (buiten)wiet

                Super cropping staat trouwens niet zo zeer voor dit alleen, maar voor alle vormen van stress training. Je hebt LST(Low Stress Training) wat je langzaam doet door de plant van af het begin te buigen in de vorm die je wil door het vast te zetten en je hebt wat wij hier doen en dat is HST (High Stress Training). Toppen/Fimmen van een plant valt ook onder super cropping.

                Het verschil tussen HST en LST is dat bij de eerste je de plant echt schade aanbrengt om tot een hogere opbrengst te komen, terwijl bij de andere geen echte schade aanricht wordt om ook tot een hogere opbrengst te komen. Het beste is LST, maar dat moet je dan ook al vanaf het begin doen. Zoals iemand dus al zei HST is meer voor commerciele growers die niet de tijd hebben om LST toe te passen.
                Last edited by Origineel; 12 August 2009, 20:13.

                Comment


                  #23
                  Re: Knakken van (buiten)wiet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Freddy View Post
                  mmm, kben er toch nog niet van overtuigd
                  Een kennis van mij was niet overtuigd van de zwaartekracht en hij sprong van een torenflat.

                  Xtreme

                  Comment


                    #24
                    Re: Knakken van (buiten)wiet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xilvero View Post
                    Ik heb besloten om ook maar te gaan knakken (supercropping)!
                    Gelijk ook maar alle 3 gedaan, hoop dat dat goed gaat, haha!
                    Beetje knijpen en buigen in de goeie richting en klaar.

                    Hoe schoon:
















                    Peace

                    Edit: Misschien kan iemand dit topic in 'Buitenwiet kweken info' zetten?
                    Ik zou ook de hoofdtak knakken, dan groeien de andere takken daar weer bovenuit. De andere takken kun je dan t.z.t. ook knakken. Dan krijg je een horizontaal scherm met toppen. Je hoeft echt niet zo voorzichtig te zijn. De foto's spreken voor zich.

                    Xtreme

                    Xtreme

                    Comment


                      #25
                      Re: Knakken van (buiten)wiet

                      ziezo!

                      ik heb juist 1 van men plantjes volledig geknakt..
                      hopelijk staan de blaadjes en kruinen morgen mooi naar boven gericht...
                      als dit knakken volledig mislukt, tja spijtig maar ik heb nog 3 andere vrouwelijke plantjes staan..
                      als het me echt positief verrast dan doe ik het volgend jaar wel be-ij meerdere of misschien allemaal!

                      kan iemand me bevestigen of ik het goed of verkeerd heb gedaan aub?
                      foto's zijn niet zo'n superkwaliteit (met gsm getrokken)

                      grtz okke!
                      Attached Files

                      Comment


                        #26
                        Re: Knakken van (buiten)wiet

                        Okke,

                        Het knakken is je goed afgegaan.
                        Binnen enkele dagen zullen ze merendeels terug overeind staan,
                        met velen nieuwe groeischeuten.

                        ~ Oscar,

                        Comment


                          #27
                          Re: Knakken van (buiten)wiet

                          laz knakke

                          Comment


                            #28
                            Re: Knakken van (buiten)wiet

                            schon geknacht Xtreme, weer een superpost. Thnx...
                            Ik kan gedeeltelijk je verhaal bevestigen, maar heb er jammer genoeg geen foto's van.
                            - In een van mijn vorige kweken begon een black jack top sterk uit te schieten tov de andere planten. Om te vermijden dat ze zonder licht ging vallen of helemaal naar de lamp toe ging kruipen wou ik ze gaan buigen Tstrafste moet nog komen. Had ze wat vastgebonden met een nageltje in zijkant kast omdat ze echt naar licht toe helde en was dat vergeten... het buigen was dus niet meer nodig. Ik heb de hangende top nog wat ondersteund omdat ik het zaakje niet vertrouwde en op die plaats kwam een hele verdikking. Na een korte tijd kon de plant alleen staan en heeft die ene tak evenveel opgebracht als de 2 plantjes ernaast.
                            - bij mijn lst experiment gebeurt er ook alleens een foutje. Beetje te wild of wil ze in een bepaalde bocht wringen en ja... Was er altijd een beetje van gedaan maar heb ook ondervonden dat geknakte stammetjes zeker niet trager gaan groeien, integendeel. De echte resultaten kan ik nu nog niet bekendmaken.
                            Toch voor indoor zie ik het niet echt zitten, of je moet me eens uitleggen hoe je het in de praktijk wil brengen. Je neemt altijd licht af van de plant ernaast of hebt veel plaats nodig met enkele bloempotjes in en een verlengde groeitijd... Ik zie het niet echt voor me, maar lees mee en bekijk de filmpjes eens op het gemak.

                            Grtz $iR
                            Last edited by SirSmokeAllot; 14 August 2009, 23:19.
                            sigpic

                            Comment


                              #29
                              Re: Knakken van (buiten)wiet

                              ik ben overtuigd hoor
                              men Skanck meiden zijn nog steeds in top vorm na het knakken
                              en ik heb men Rebelshack en Mata Hari van 3 meter ook dezelfde
                              behandeling gegeven
                              ik heb nu een vlak veld waar de zon vollop kan branden, mooi
                              en er zijn al verschillende topjes in de maak op de geknakte takken

                              Comment


                                #30
                                Re: Knakken van (buiten)wiet

                                verplaatst naar buitenkweekinfo...

                                grtzzz

                                Comment

                                Bezig...
                                X