Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knakken van buitenwiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Knakken van (buiten)wiet

    Hi ,

    gisteren gelezen en direct uitgeprobeerd topjes zijn al onderweg en aan het keren naar het licht wicked zijn net en week aan het bloeien is en beetje en risico maar heb het erop gewaagd
    thanx mate
    Attached Files

    Comment


      #47
      Re: Knakken van (buiten)wiet

      jongens let op hiermee ik heb mijn buitenplant een dikke maand geleden geknakt wat blijkt nu de geknakte plaatsen beginnen te schimmelen. Dikke schijt
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment


        #48
        Re: Knakken van (buiten)wiet

        thx voor u reactie celiman.. ik hou het in de gaten

        Comment


          #49
          Re: Knakken van (buiten)wiet

          Ik vond het knakken nogal moeilijk omdat ik nogal een bruut ben en heb de hulp van een pro ingeschakeld. Binnenkort komt ie eens binnenspringen om te helpen met het dak



          Gdamn dat moet zeer doen aan je eletrieken beentje lol
          Grtz $iR
          Last edited by Nederhigh; 21 August 2022, 13:55.
          sigpic

          Comment


            #50
            Re: Knakken van (buiten)wiet

            ik ben ook aan het knakken geweest.
            takjes zijn niet gebroken,maar echt goed gebogen.

            Ook ik Heb Opeens Schimmel bij de Geknakte ToPpen.

            Comment


              #51
              Re: Knakken van (buiten)wiet

              Wonden aan je planten zijn zeker in dit deel van het jaar ontzettend gevoelig voor schimmel,
              Het knakken doe je eigenlijk alleen in deze tijd(bloei) als je planten te hoog worden,voor het superkroppen(waar knakken voor bedoeld is)is de ideale tijd voorjaar tot hoogzomer,(in de groei dus).
              Gebrek aan ventilatie(wind) en hoge luchtvochtigheid heeft de laatste dagen al voor veel toprot en andere schimmels gezorgd.
              Je zou in het vervolg een wonde kunnen afdekken met een bijvoorbeeld een laagje houtskoolas(om het bloeden van een plant te stoppen) of kaarsvet(om de wonde af te dekken) dit voorkomt dat de wonde langere tijd nat blijft en gevoeliger is voor schimmels,

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #52
                Re: Knakken van buitenwiet

                zie ik ook wel zitten hoor zeker weten maar die laatste post doen me twijfelen :s schimmels en zo als je geen ventilatie hebt en ik heb serre dus geen ventilatie bijna maar kga het toch proberen

                Comment


                  #53
                  Re: Knakken van buitenwiet

                  Dus wat gebeurt er als je je plant in bv 3e groeiweek al knakt? kan je heb dan later weer knakken? of is dit geen goed idee sinds dat hij dan eigenlijk niet zo groot wordt?
                  Ben een beetje vooruit aan het kijken, maar ik dat doe ik graag, sinds dat het nog lang geen zomer is..
                  Of zou je ms beter dan in de 3e week toppen, en dan tijdje erna die 2 nieuwe takken knakken?

                  gz Nairez

                  Comment


                    #54
                    Re: Knakken van buitenwiet

                    Beste Nairez,

                    We hebben het toch over buitenwiet!?!?

                    We knakken de plant alleen als deze te groot is geworden voor haar ruimte. (Binnen)
                    Knakken doe ik persoonlijk alleen bij de zijtakken, deze vangen dan meer licht. Betere zij-buds. (buiten/binnen)

                    Ik raad je toch aan de planten te toppen, hierdoor krijg je meer een struikgewas. (helft groei-periode)

                    Ik heb zelf een dame afgelopen zomer in 3 verschillende periodes getopt(3x dus) en ze was alsnog 2.40m hoog. Uiteindelijk resultaat was prima, alleen wel meer knipwerk.. Overigens wel mooi om te zien een plant met 30/40 buds.. gehehe...
                    sigpic

                    Comment


                      #55
                      Re: Knakken van buitenwiet

                      Hey,

                      Ja ik had het over buitenwiet hoor
                      Mooie plant heb je dan gehad! wanneer ben je dan begonnen met toppen?
                      Welke week? of bij welke internode?

                      hehe, ja voor zon plant ga ik deze zomer ook^^
                      wat voor soortje had jij btw?

                      gz Nairez

                      Comment


                        #56
                        Re: Knakken van buitenwiet

                        Het was een afghaan strain, doorgaans zijn dit korte dames, maar deze was huge!!

                        Van internode 6 terug naar 4. und so weiter....
                        sigpic

                        Comment


                          #57
                          Re: Knakken van buitenwiet

                          knakken is voor buiten wiet dus niet echt aangeraden maak ik hieruit op? leek me wel eens leuk om te proberen

                          Comment


                            #58
                            Re: Knakken van (buiten)wiet

                            Zeker wel.

                            Comment


                              #59
                              Re: Knakken van buitenwiet

                              Hier nog een filmpje over supercropping waar alles duidelijk uitgelegd word:

                              Hij zegt ook dat als je een tak te ver knakt dat als hij scheurt je hem gewoon met ducktape kan plakken en het meestal terug aan elkaar groeit.


                              gtz

                              Comment


                                #60
                                Re: Knakken van buitenwiet

                                Het gebruik van de ducktape kan ik bevestigen.
                                Vorig jaar na een storm diverse takken getapet en alhoewel het onderin een soort van hangwietje is geworden, groeiden de toppen na enige tijd gewoon door en ook weer omhoog.


                                Comment

                                Bezig...
                                X