Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toprot hoe te herkennen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Toprot hoe te herkennen

    Hmm Is niet geheel duidelijk te zien op je foto. Er is wel duidelijk een verkleuring van de blaadjes zichtbaar maar dit zou ook door de kou kunnen komen (meer paars lila achtig) Bij toprot worden de blaadjes eerst geel en dan bruin tot grijsblauwachtig. Als je aan deze blaadjes trekt laten ze ook erg gemakkelijk los uit de top. Verder zie je bij beginnende toprot dat de pistels helemaal beginnen te verschrompelen en te verpulveren. Dit zie ik niet echt terug op je foto. Zo vanuit de foto zou ik zeggen dat dit geen toprot is maar een reactie op de kou. maar houd het nauwlettend in de gaten.

    Grtz Monty

    Comment


      #32
      Re: Toprot hoe te herkennen

      hierzo mij bijdrage





      Mvg Izzz
      Attached Files

      Comment


        #33
        Re: Toprot hoe te herkennen

        Nou Mensen,

        Hierbij mijn 2 centjes op het gebied van toprot...

        Het gaat zo ongelooflijk snel... Ik koester mijn plantjes alsof het mijn kinderen zijn en trust me.. ik krijg zelfs ruzie met mijn vriendin, omdat ik meer tijd aan me plantjes besteed dan aan haar!! Maar gisteren zag ik de eerste tekenen van toprot en vandaag had ik dit:
        Attached Files
        Smoke 'm if you got 'm

        Comment


          #34
          Re: Toprot hoe te herkennen

          Hoi JsQs,

          Jammer van je toppen zeg. Wel erg duidelijke foto's bedankt hiervoor.

          Grtz Monty
          Last edited by monty; 25 October 2009, 20:22.

          Comment


            #35
            Re: Toprot hoe te herkennen



            Is dit torprot? Bijna al mijn toppen hebben dit...

            Comment


              #36
              Re: Toprot hoe te herkennen



              De vorige foto's waren wat klein.. dus bij deze nog een keer
              Last edited by Roytje1981; 25 October 2009, 08:26.

              Comment


                #37
                Re: Toprot hoe te herkennen

                Hoi Roy,

                Je toppen zijn drijfnat. Dus je zit zeker in de gevarenzone. Zoals ik het vanaf de foto kan beoordelen is dit nog geen toprot. Je pistels zijn bruin maar niet verschrompeld of verpulverd. De verkleuring in je blad lijkt me eerder het gevolg van koude nachten. Let wel ik kan me hierin ook vergissen natuurlijk. Is vanaf een foto niet zomaar met zekerheid te zeggen. Ik zie echter geen schimmelvorming of grijzige schijn en je pistels zien er goed uit. Ik zou de toppen nu zeer nauw blijven observeren. en voorzichtig uitschudden als ze zo nat als op de eerste foto zijn. Je kan ook overtollig water er met keukenpapier vanaf zuigen.

                Bij beginnende toprot verschrompelen en verpulferen je pistels. de kleine blaadjes in je top worden eerst gelig en dan bruin. Als je aan de kleine blaadjes in je toppen trekt en ze laten gemakkelijk los dan heb je waarschijnlijk wel te maken met toprot. De schimmeldraden die zich ontwikkelen bij een verder gevorderd stadium van toprot zijn grijzig tot blauwachtig van kleur. Toprot kan zeer snel je plant verwoesten. dus elke dag meerdere malen controleren indien mogelijk.

                Grtz Monty

                Comment


                  #38
                  Re: Toprot hoe te herkennen

                  Bij die rechtse foto zou ik toch maar eens checken of die blaadjes bovenaan in de top niet spontaan loslaten.
                  De blaadjes zijn helemaal grauw verkleurd.

                  Comment


                    #39
                    Re: Toprot hoe te herkennen

                    valt het nog te roken?

                    Comment


                      #40
                      Re: Toprot hoe te herkennen

                      Beschimmelde delen zou ik absoluut niet roken. Alle aangetaste delen wegknippen en steriel te werk gaan. De schimmelsporen smetten enorm.

                      Een andere mogelijkheid is je wiet watercuren. Doordat de oogst onderwater geen zuurstof heeft word de schimmel gedood. Na het watercuren is je wiet gewoon rookbaar.

                      Grtz

                      Comment


                        #41
                        Re: Toprot hoe te herkennen

                        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                        Beschimmelde delen zou ik absoluut niet roken. Alle aangetaste delen wegknippen en steriel te werk gaan. De schimmelsporen smetten enorm.

                        Een andere mogelijkheid is je wiet watercuren. Doordat de oogst onderwater geen zuurstof heeft word de schimmel gedood. Na het watercuren is je wiet gewoon rookbaar.

                        Grtz

                        oke, probleem is dat mijn plant die nu al 2maanden buiten op balkon staat, helemaal niet verzorgt nix. zaten paar toppen aan zijn wat gegroeid , en d8 ik droog ze rook ik ze alsnog. plant heeft wat doorstaan. toppen ruiken echt heel heel heel sterk en plakt ook nog, gewoon watercuren? kan dat nog

                        Comment


                          #42
                          Re: Toprot hoe te herkennen

                          Heb je geen foto van je toppen . is zo blind moeilijk wat over te zeggen.

                          Grtz

                          Comment


                            #43
                            Re: Toprot hoe te herkennen

                            zal ik ff maken morgen , stom had ik ook eerder kunnen bedenken :-p

                            Comment


                              #44
                              Re: Toprot hoe te herkennen

                              Maar als de planten nu steeds goed in de wind staan,heb je dan ook kans tot toprot??
                              Schimmels komen toch enkel voor op slecht verluchte plaatsen , of heb ik het nu verkeerd......

                              Comment


                                #45
                                Re: Toprot hoe te herkennen

                                Goed doorlucht zal de kans aanzienlijk verrminderen. Een hoge lv, vocht van regen die in je top dringt en idd slechte doorluchting zijn je vijanden.

                                Comment

                                Bezig...
                                X