Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toprot hoe te herkennen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    IMG_0641.jpgIMG_0642.jpg


    Verder nog een ander vraagje. Wel off-topic, maar dat is nu even makkelijker. Ik hoop dat dat oke is.

    De planten hebben gele bladeren, behoorlijk, zeker de onderste. Aangezien er overal aangeraden wordt de plant geen voeding meer te geven de laatste weken van de bloei, doe ik er niks aan. Maar is dat ok? Lijdt de topvorming er niet onder? De meeste bloeiende planten die ik op dit forum zie, zijn namelijk nog geheel groen! Voor de zekerheid nog een foto erbij. Wel een donkere, slechte foto, maar wel goed genoeg om te zien wat ik bedoel. Ik heb 'm al gediefd, en de onderste bladeren (rot/te geel) weggehaald, vandaar de kale onderkant.

    IMG_0630.jpg

    Heel erg bedankt alvast!

    Groeten,

    Bastiaan

    Comment


      #47
      Re: Toprot hoe te herkennen

      Heb nog wel een fotootje van toprot.
      Hier in een Big Bud. Oorzaak was dat deze tegen de zijkant van de kast leunde.
      Ik heb de hele top eraf geknipt, en een weekje later alles geoogst zonder verdere toprot.

      toprot452346.jpg

      Je kunt toprot ook snel herkennen door de kleine blaadjes in de top in de gaten te houden.
      Als je er een ziet die geel wordt, van binnenuit, kun je proberen of-ie los zit.
      Als deze zo los komt, heb je waarschijnlijk toprot.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #48
        Re: Toprot hoe te herkennen

        klopt helemaal als je schimmelpluis ziet ben je al zeer laat
        vergelen je topbladen en trek je die er zo uit ga dan maar opzoek want je binneste van je top is rot

        Comment


          #49
          Re: Toprot hoe te herkennen


          Uploaded with ImageShack.us


          Uploaded with ImageShack.us

          Ook toprot?

          Comment


            #50
            Re: Toprot hoe te herkennen

            Op de 1e foto ziet het er uit als beginnende toprot,die zwarte haartjes zien er grillig uit,
            als het een "normale" verkleuring is blijven ze in vorm.

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #51
              Re: Toprot hoe te herkennen

              Bedankt misty

              Comment


                #52
                Re: Toprot hoe te herkennen

                2010-10-08_18.17.48[1].jpg2010-10-08_18.18.09[1].jpg2010-10-08_17.44.33[1].jpg

                3 verschillende toppen
                er zitten wat paars achtige blaadjes in de toppen en bij 1 van de toppen (de gene bovenop) zitten op van die kleine blaadjes die aan de top zitten aan het eind een verschroeit puntje(zie 3e foto onder) beginnende toprot?

                het kan ook overvoeding zijn want ik veels te veel gegeven gister en eergister
                Last edited by distoned; 8 October 2010, 18:27.

                Comment


                  #53
                  Re: Toprot hoe te herkennen

                  ik ben echt geschrokken van sommige foto's! controleren jullie soms een MAAND lang niet!!

                  dat moet zo zijn... ik heb ook stengel rot en top rot maar ik controleer elke dag hoor, gewoon met m'n vingers
                  wiet planten houden, is gewoon hard werken!
                  Power to the plant!

                  Comment


                    #54
                    Re: Toprot hoe te herkennen

                    Oorspronkelijk geplaatst door anne peter View Post
                    ik ben echt geschrokken van sommige foto's! controleren jullie soms een MAAND lang niet!!
                    Ehh, ben vandaag pas op plekken geweest waar ik al 1 tot 3 maanden niet meer ben geweest!
                    Vandaag veel tegenvallers gehad, 1 plek stonden 2 mannentjes tussen de damens, jezus wat moet ik met al dat zaad.

                    Daarnaast her en der toprot verwijderd, en 1 plant is helemaal wit, mogelijk meeldauw.
                    Raar is wel dat deze witte plant tussen allemaal andere gezonde planten staat.

                    pff 2010 wat een kut jaar, veel toprot.
                    Ben bang dat na oogsten een verdere inspectie nog wel meer problemen en toprot laat zien!

                    Comment


                      #55
                      Re: Toprot hoe te herkennen

                      Je kan toprot vaak al voelen voor je het ziet. Trek voorzichtig aan een bladpuntje van een top. Trek je dat eruit zonder dat je top meebeewegt dan zit je vaak al tegen toprot aan. Takje wat eruitkomt snotterig? zeker toprot. Rot begint in midden top.
                      No-nonsens kweker

                      Comment


                        #56
                        Re: Toprot hoe te herkennen

                        Update:

                        Zojuist ff een plant binnen gehaald waar veel toprot op zat.
                        Ik dacht dat ik grotendeels er al uit had gehaald maar tijdens knippen zie je toch eigenlijk wel dat bijna heel de plant er last van heeft.

                        Ik las dat je de toppen kan watercuren, maar dat daarbij erg veel smaak en geur verloren gaat en je eigen een zakje met groen hebt wat ook daadwerkelijk ruikt naar groen.
                        Ik zat te bedenken, als de oogst erg tegen valt, kunnen we er natuurlijk altijd nog hash van maken, maar ben bang dat mijn vriezer daar te klein voor is om alle toppen in te vriezen..

                        Zojuist deze zojuist geoogste plant geknipt en onder water gezet, we zijn beniewd, zien wel over 7 dagen.

                        Comment


                          #57
                          Re: Toprot hoe te herkennen

                          Oorspronkelijk geplaatst door anne peter View Post
                          ik ben echt geschrokken van sommige foto's! controleren jullie soms een MAAND lang niet!!

                          dat moet zo zijn... ik heb ook stengel rot en top rot maar ik controleer elke dag hoor, gewoon met m'n vingers
                          wiet planten houden, is gewoon hard werken!
                          Ik schrik hier echt heel erg van....Zit JIJ elke dag met jou vingers aan jou planten??? Niet vreemd dat je stengel en top rot hebt , vind je wel
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #58
                            Re: Toprot hoe te herkennen

                            mooi voorbeeld van een toprotje, als het droog is en je raakt het aan of tikt er even tegen,zie je net een rookpluimje sporen wegvliegen, dus neem ik het tussen men vingers in zijn gehele en trek het er zo tussenuit, voelt vettig, slijmerig aan en het smelt precies weg tussen je vingers, heb er wel last van gehad, maar viel nog mee, ik heb alles al wel geoogst dit jaar.
                            Attached Files

                            Comment


                              #59
                              Re: Toprot hoe te herkennen

                              bedankt voor de handige voorbeelden hier ga ik veel aan hebben
                              Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                              Comment


                                #60
                                Re: Toprot hoe te herkennen

                                mooi uitgelegd hier
                                1 van de 1e dingen die ik ga doen als ik mijn planten buiten zet is er een zwenkfan bij zetten :p
                                en hopen dat het geen te vochtige zomer wordt

                                Comment

                                Bezig...
                                X