Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toprot hoe te herkennen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Toprot hoe te herkennen

    Op deze foto's zie ik geen toprot.

    Oogst je te vroeg dan is de aanmaak van THC nog lang niet op haar maximum. THC aangemaakt en breekt weer af dit is een continu doorgaand proces. Als de trichomen milkey kleuren zit je op de maximale thc aanmaak en concentratie in je hars. Oogst je vroeger, als de harsbolletjes op je trichomen nog doorzichtig zijn dan is er nog erg veel thc-cooh aanwezig dat nog omgezet moet worden naat de actieve vorm van thc. Blijft echter een dilemma als je veel last hebt van botrytis daar dit erg snel kan gaan en ook zomaar binnen een dag je hele oogst kan bederven.

    Comment


      #92
      Re: Toprot hoe te herkennen

      Op de bovenste foto zat toprot aan de onderkant ... helaas
      Is ondertussen ook al verdwenen onder de grond ...
      De rest staat er nog super bij en word meerdere keren per dag nagekeken ...
      Tnx voor de snelle reactie Monty ...
      Overzicht foto half julli en vandaag
      P7190008.jpgP9300567.jpg

      Comment


        #93
        Re: Toprot hoe te herkennen

        Ik begin me goed zorgen te maken paar natte dagen gehad en volgens mij heb ik toprot wat kan ik hier nu het beste aan doen ?

        Deze 2 toppen van 2 verschillende planten meen ik toprot te herkennen wat denken jullie ? Ze staan ook buiten in volle grond dus naar binnen halen is geen optie.

        1.jpg2.jpg

        De volgende 2 foto's zijn van 2 toppen van weer 2 andere planten als ik met een microscoop kijk lijken de trichomen nu tussen doorzichtig / milky in te zitten. Zal nog zeker een week duren eer ik kan oogsten ?

        3.jpg4.jpg

        Comment


          #94
          Re: Toprot hoe te herkennen

          pff, ik heb me microscoop nog niet aangekregen dus kan nog niet me thc controleren, maar heb wel echt schrik voor toprot. het is hier al een paar dagen aan het regenen met temperatuur van 12 graden ofzo. Zou ik nog weekje wachten voor microscoop of morgen al af gaan kappen?
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #95
            Re: Toprot hoe te herkennen

            geen last van toprot hier lemon skunk kan er echt heel erg goed tegen, echt een aanrader voor buitenkwekers.

            Comment


              #96
              Re: Toprot hoe te herkennen

              hey Rickert is die lemon skunk een vroeg bloeier? want ik ben op zoek naar de perfecte buiten plant...
              Power to the plant!

              Comment


                #97
                Re: Toprot hoe te herkennen

                Hey ik heb een vraagje over toprot in verband met drogen. Nu heb ik 1 week geleden een herma geknipt en te drogen gehangen aan vislijnen boven in een geisoleerde schuur. Ik heb net even gekeken naar de verschillende topjes en degene die er het langst hangen zijn een beetje "grijsachtig" geworden(wel groen uiteraard maar zeker niet zo licht groen als wanneer je het uit de coffeeshop haalt). Ook zijn de onderste stukjes, de zaaddoosjes volgens mij, bruin gekleurd. Heb er een foto van gemaakt maar hier komt het niet duidelijk naar voren.

                Comment


                  #98
                  Re: Toprot hoe te herkennen

                  Maak eens een nieuwe duidelijke close-up. Zo blind kan men geen advies geven!
                  glazen bol

                  Comment


                    #99
                    Re: Toprot hoe te herkennen

                    op zich kan dat niet zoveel kwaad , een beetje botrytis in je toppen
                    ik had enkele jarenr geleden een grote oogst en een depressie
                    dus heb ik bijna alles met blad (zonder fanleaves)te drogen gehangen
                    maandje later had ik enkele kleine plekjes gevonden in mijn toppen
                    blijkbaar breidt de schimmel zich niet uit tijdens drogen

                    dat grijsachtig worden is misschien niet meer dan je trichomen die zichtbaarder worden
                    maar een foto zegt meer dan duizend woorden

                    Comment


                      Re: Toprot hoe te herkennen

                      Vals allarm. Thx for the replys .

                      Comment


                        Re: Toprot hoe te herkennen

                        ah owke dan. rook ze.

                        Comment


                          Re: Toprot hoe te herkennen

                          101_1540.jpg101_1541.jpg101_1542.jpg101_1543.jpg

                          Comment


                            Re: Toprot hoe te herkennen

                            Schermafbeelding 2011-10-15 om 18.47.03.jpgSchermafbeelding 2011-10-15 om 18.46.26.jpgSchermafbeelding 2011-10-15 om 18.44.58.jpgSchermafbeelding 2011-10-15 om 18.38.41.jpg
                            Ik neem aan dat dit ook toprot is, graag een bevestiging, ik zag ook dat de trichomen vervormd waren leken kristallen.
                            Groet

                            Comment


                              Re: Toprot hoe te herkennen

                              ik denk et wel

                              Comment


                                Re: Toprot hoe te herkennen

                                Dat is idd botrytis. Wat je voor trichomen aanziet zijn in werkelijkheid reeds de schimmeldraden met daarop de nieuwe sporen!!

                                schimmel01.jpgschimmel02.jpgschimmel04.jpgschimmel05.jpgschimmel06.jpgschimmel10.jpgschimmel11.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X