Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag van een groentje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Groentje... nou dat valt wel mee zo te lezen

    Ik heb toevallig vorig jaar zo'n USB micro naar de 2e handswinkel gebracht. Ik wilde hem niet zonder driver aanbieden en die bleek inderdaad zeer moeilijk te vinden. Toen ik hem eenmaal had bleek de camera insert een waardeloze resolutie te hebben, ik kon er echt niets mee. (ik zal op mijn oude pc nog eens zoeken of ik die driver ergens heb staan, zoja dan hoor je het).

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Wat ik me ervan kan herinneren 3/4 jaar terug, Is inderdaad dat de resolutie van de usb cam enorm bagger is. Ik zou dus zeggen doe geen moeite om een driver te zoeken

    #17
    Dat ziet er zeker goed uit zeg, wat een prachtige toppen heb je van die sweet mango afgekregen! Geniet van je heerlijke natuurlijk gekweekte rokertje!

    Volg je ook even. Mooi verslag!

    Comment


      #18
      Vandaag ff Bij de A.M.S wezen kijken. Of ze er nog staat en of ze al aan het bloeien is.. Nou wat denk je?

      Zei is een hij, blijkbaar...

      Normaal zou je zoiets gewoon checken, maar doordat de zaden die ik heb gekocht "feminised" zijn is het helemaal niet in mij op gekomen om dit ook daadwerkelijk te doen.. STOM!

      Nouja dikke pech. A.M.S. word dus niks qua oogst.
      Gelukkig gaat de plant niet helemaal verloren, de A.M.S heeft een vrij unieke citroen geur/smaak. Daarvan kun je erg lekker thee zetten. Al zg ik het zelf.
      Toch stom dat ik het niet gecheckt heb, dan had ik "hem" namelijk al lang uit de grond getrokken.

      Hoe groot is de kans dat je uit een feminised zaadje alsnog een mannetje krijgt? Mocht iemand dat weten hoor ik het graag


      Geen idee hoe het met de rest van de planten gaat. Ben er al veel te lang niet geweest.
      Vermoedelijk ga ik er ergens in de komende 2 weken heen en dan post ik natuurlijk een update .

      Loves, Nederhigh.
      Last edited by Nederhigh; 18 September 2018, 21:48.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        De kans dat je uit een feminised zaadje een man krijgt, moet 0 zijn.
        Een beetje zoals alcoholvrij bier 0% alcohol moet bevatten, want anders is het geen alcoholvrij bier meer. Feminised zaad wat een man oplevert, is dus niet feminised.
        Herma's zijn wel mogelijk, het komt weleens voor dat mensen die door elkaar halen. Sommige herma's hebben een groot aandeel mannelijkheid.

      #19
      LR2

      Dan zal het wel herma zijn indd. Hier wat foto's.
      din23.jpg ding.jpg
      Attached Files
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Vluggejapie
        Vluggejapie commented
        Editing a comment
        Dit is 100% een mannelijke plant.

      • philly
        philly commented
        Editing a comment
        indd geen Herma, gewoon een man!

      #20
      Jep, 100% man. Met die foto's zou ik even naar de verkoper stappen, en zeggen dat je niet hebt gekregen waarvoor je betaald hebt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Die verkoper weet vast niet wat hij ziet.
        "Oh, dus dat is een mannelijke plant, nooit eerder gezien."
        Prutsers.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Dat kan best eens kloppen. Het lijkt mij nogal onverstandig om als verkoper van wietzaden (en dus in de spotlight van instanties) om ook nog wiet te kweken.
        Ik heb mensen daar weleens zaadwinkels om zien afbranden "De eigenaar kweekt zelf niet eens!" maar dat is gewoon verstandig met je zaak omspringen, eigenlijk.
        Neemt niet weg dat het belachelijk is dat iemand een man geleverd krijgt uit femzaad. Dan is de productieomgeving niet op orde.

      #21
      Vermoedelijk weet ik al waar het euvel vandaan komt.
      de zaden komen weg van Green house. Omdat ze de AMS alleen per 3 verkopen, heb ik met een werknemer van greenhouse ff gechat via de website.
      Hij bood mij aan dat ze ook wel gewoon 1 zaadje op konden sturen ipv het pakket van 3. Vermoedelijk is dat zaadje dan uit een andere bak gehaald of zoiets.
      Daardoor heb ik wellicht niet de feminised zaden maar de normale gekregen.
      Zou het kunnen verklaren.

      Ze hebben mij dit zaad gratis opgestuurd dus ik vind het ook wel een beetje lullig om daarover te gaan klagen.
      Wel veel werk voor niks .



      De AMS is dus niks.
      Verder heb ik nog 2 haze planten staan. Ik vermoed dat die met het weer van de laatste week helemaal onder het rot zitten.
      En 1x The Church.. Zal ook wel redelijk aan het rotten zijn.
      Auto's zijn denk ik stukken makkelijker als je niet in de mogelijkheid bent om te verduisteren en je planten met regelmaat te checken.

      Voor volgend jaar heb ik dus al bedacht dat ik me meer ga focussen op auto's.
      Dit om de kortere levens cyclus en dus minder pakkans + meer kans op gunstig weer tijdens groei/bloei.

      Ik ben op zoek naar goeie auto flower zaden die al een aantal generaties in de Nederlandse buitenlucht groeien.
      Mocht iemand een goeie tip hebben waar ik mijn zaadjes het beste vandaan kan halen. Ik hoor het zoals altijd heel graag .

      Voor dit jaar heb ik de hoop op een verdere oogst een beetje laten varen. Het enige gebied waar ik nog planten heb staan is risicovol om te betreden en het zou maar zo eens kunnen dat de planten al dood zijn of uit de grond getrokken door meneer de boswachter.

      Maargoed, dit jaar was ook meer bedoeld om te leren dan om echt te oogsten.
      Ik ben dan ook al erg blij met de 48 gram gedroogde Sweet Lemon

      Mvg, Nederhigh.
      Last edited by Nederhigh; 25 September 2018, 16:32.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Ik ben tevreden over de huismerken van wietzaadjes.nl. Maar autoflowers zijn eigenlijk altijd rotgevoeliger en hebben allemaal deels de ruderalis genetica. Wat echt wel invloed heeft op de high (THC prod) in mijn ogen.
        Lekkerste AF tot op heden vind ik de Jack Herer. Meeldauwgevoelig. Groeit lang en redelijk groot voor een AF.
        Kijk anders nog even op het sub forum; Cannabis Soorten Database

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Jack herer AF staat genoteerd voor een binnenkweek! Bedankt @ongeldig.

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam Geef me dan even een slinger met de apenstaart als je er een verslagje van maakt. Dat vind ik leuk om te volgen en ik heb door dat ik van jou nog wat kan opsteken. Doe je ook iets met trein transformators?
        Oja, Jack stinkt wel enorm. Naar wiet. Die was buiten op 50 meter afstand te ruiken.

      #22
      Ik zou overigens zeker ff de moeite nemen om je andere planten nog een keer te bezoeken. De kans op rot is aanwezig maar toch zijn de meeste feminized soorten wat beter bestendig tegen rot dan autoflowers, dus wie weet wat je nog aantreft!

      Succes in iedergeval.

      Comment


        #23
        Begin deze maand (2 Oktober 's nachts) ben ik nog ff langs de 3 planten geweest die ik nog heb staan.

        2x Super Lemon Haze
        1x The church.

        The church.

        Tot mijn verbazing stond ze er nog. Nouja, net. Ze heeft nooit echt lekker geleefd.
        Was maar een halve meter hoog met amper vertakkingen. Ook is de hele plant paars/geel verkleurt.
        Ik heb wel een theorie waarom ze het zo slecht heeft gedaan. In de bult aangevoerde grond zat een holletje. Vermoedelijk heeft een muis ofzo dus haar wortelen vernield.
        Achja, zo is de natuur nou eenmaal.
        Foto van de volledige plant:
        IMG_20181003_070239.jpg Ohja, er zater 3 kleine toppies aan. Allemaal ongeveer zo groot als een knikker, weinig geur, weinig hars. Niet echt top spul.
        Ik heb een speciale glaze pot waarin ik knipresten en slechte wiet bewaar om mee te koken. Daar zijn de 3 topjes van The church dus ook belandt.


        Super Lemon haze 2x

        Groeit goed, bloeit goed! Alle 2! Helaas hebben deze dames een erg lange bloeiperiode. (10 weken volgens greenhouse) Op 2 Oktober zagen ze er beide uit alsof ze nog 4 volle weken nodig hebben.
        Ook hebben ze eigenlijk support nodig zodat ze niet omvallen.. tja, dat heb ik dus niet gefixed.. Hopelijk blijven ze staan
        Ik ben bang dat dit er qua weer niet in zit. Zodra de eerste koude/vochtige nachten komen ga ik ze allebei maar gewoon oogsten. Hopen op het beste.

        Ja, het zijn 2 planten. En als ik er ben weet ik ook wel welke welke is hoor
        Maar toen ik thuis kwam om de foto's te bekijken had ik eigenlijk geen idee meer welke foto nou van welke plant is.
        Dus hier zijn ze allemaal
        Ik heb 2 Oktober niks kunnen vinden dat in mijn ogen op rot of schimmel lijkt. Maargoed, het was donker. Dus het zoeken valt ook niet mee.
        Wel heb ik 2 kleine toppies meegenomen en onder de Microscoop gelegd.
        Dat ziet er niet helemaal 100% uit. Zwarte puntjes in sommige trichomes. donkererbruine strepen etc..
        Ik ga bij het eventuele oogsten pas echt goed kunnen beoordelen of het een beetje een rookbaar buitenwietje is geworden, anders wordt het heel veel spacecake!

        IMG_20181003_061247.jpg IMG_20181003_061251.jpg Volgens mij is dit plant 2, dus die later gezet is.
        IMG_20181003_061456.jpg IMG_20181003_061500.jpgDit is geloof ik de eerste, die er al vanaf het begin staat.
        IMG_20181003_061320.jpg IMG_20181003_061305.jpg .

        Foto's zijn midden in de nacht geschoten met de flits van mijn telefoon. Niet echt kwaliteit, maar je kunt zien dat het een wietplant is .

        Ik heb inmiddels een 60x60x120 kweektentje met afzuiger/filter besteld voor het drogen.
        Hopelijk kan ik wat goeds oogsten en heb ik mijn geld daar niet aan verspild.
        Al hoewel, echt weggegooid geld is het dan niet. Want dan bewaar ik de boel gewoon totdat ik er een lamp bij kan bestellen en dan zet ik er gewoon een plantje in natuurlijk. Of 4
        Ik wil op LED gaan kweken, dus dat is nog ff door sparen voor een goeie lamp.


        Dat is de update voor nu! Hopelijk blijft het weer nog de hele maand zoals dat nu is!
        Ik verwacht ergens rond 15 oktober geforceerd te moeten gaan oogsten, maar dat zien we dan wel weer!

        Loves, Nederhigh!
        Attached Files
        Last edited by Nederhigh; 9 October 2018, 19:24.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik zeg diy ledkit.

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Ik zal heel hard voor je hopen dat ze niet omvallen, knakken, breken, scheuren of buigen.
          Koud en vochtig is het al s'nachts. Van de week was het hier 2 graden erg vroeg in de ochtend.
          Goeie stek uitgekozen aangezien ze er nog steeds staan!

        #24
        Ik heb inmiddels geoogst, wel een tikkeltje te vroeg. Maar rookbaar te vroeg.
        Ik ben de afgelopen 2 weekjes op vakantie geweest in Duitsland. Het was dus voor mij kiezen, of te vroeg oogsten, of het risico lopen dat ze omvallen/knakken/gaan rotten.
        Super Lemon Haze is naar mijn weten geen plant die goed tegen kou kan. Heeft bij voorkeur zelfs liever een warm klimaat.
        Vandaar dat ik heb gekozen om beide planten te oogsten voordat het weer omsloeg op 16 oktober.

        Uiteindelijk heb ik in de nachten van 14 en 15 oktober beide dames omgehakt.
        Voorlopig ben ik erg druk maar ik zal binnenkort het verslag ff bijwerken met wat mooie foto's en wat extra context etc..
        Ik ben dus nog niet dood .


        Kleine spoiler .
        potten.jpg

        Mvg, Nederigh.
        Last edited by Nederhigh; 29 October 2018, 20:50.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment

        #25
        Repelsteeltje Ik zat zelf aan de migro 100 te denken. Lijkt mij een van de beste pre-build leds voor 60x60. zie hier: https://www.migrolight.com/product/migro-100/
        Last edited by Nederhigh; 29 October 2018, 19:45.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Voor dat geld kan je iets veul beters in elkaar zetten!!!!!!!
          Kijk op "diy led voor noobs".

        #26
        Oke, het heeft lang geduurd.
        Maar bij deze dan toch de afronding van mijn kweekverslag.
        Ik heb het erg lang uitgesteld i.v.m. moeders met hartproblemen, ziekenhuis operatie, nog een keer ziekenhuis, veel zorgen voor, veel zorgen maken etc..
        Inmiddels zit zei weer lekker thuis te brijen! Ook ben ik in die periode maar gestopt met blowen. Dat pakken we een andere keer wel weer op!

        Maar goed, rond 16 oktober de dames geoogst, midden in de nacht met een zwak zaklampje op pad gegaan.
        Het plan was om beide dames in een keer mee te nemen, maar dat paste niet in de tas die ik meegenomen had.
        De volgende nacht ben ik dus nog een keer langs gegaan om dame 2 mee te nemen.

        En dan maar de hele nacht knippen.... Pfff wat heb ik enorm onderschat hoeveel werk dat is.. Uiteindelijk heb ik alleen de goeie toppen echt goed geknitp/getrimt.
        De kleine topjes heb ik gewoon ff snel, of zelfs helemaal niet gedaan.

        Ik heb bijna geen foto's gemaakt van het knippen. Wel jammer want zo'n berg wiet takken ziet er toch wel mooi uit.
        Ik had trouwens helemaal 0 rot.. Zal wel komen omdat het te vroeg was D: .

        Maar zie hier wat foto's van een paar takjes.



        die 2.jpg die.jpeg die3.jpeg
        Echt nog te jong ^
        IMG_20181014_034007.jpeg
        Durven jullie aan de hand van deze (slechte) foto's een indicatie te geven van hoe lang de dames nog hadden kunnen staan? Zelf gok ik een weekje of 2. Maar wellicht heb ik het helemaal mis.


        Ik heb een kleine kweektent (60x60) gekocht om de boel in te drogen. Met zo'n goedkope mini ventilator MEGA lawaai ding. 180m3/u
        Ik had het idee dat de boel wat te snel droogte in die tent.
        Dus Ik heb een tijdschakelaar op de ventilator gezet. 10 min afzuigen, 10 min uit etc...
        Ik had totaal geen last van geur aangezien de lucht in die 10 minuten gewoon in de tent blijft hangen.
        Ik heb de hem de eerste 2 dagen trouwens 24/7 laten draaien om het meeste vocht eruit te trekken.

        IMG_20181023_185437.jpeg

        Na 11 dagen drogen heb ik de kleinere topjes in potten gedaan voor het curen.
        Na 13 dagen de grotere topjes ook. En dan natuurlijk de eerste week de pot elke dag 2 keer open gedaan en er wat verse lucht in gewaaid.


        IMG_20181028_220157.jpeg IMG_20181028_220201.jpeg IMG_20181028_220145.jpeg .


        Ik heb het zojuist voor het verslag even gewogen.. Nou dat is wel een beste tegenvaller...
        Van plant 1 heb ik (volgens de HEMA keukenweegschaal) 77 gram.
        Daar heb ik dan al wel een stuk of 15 pure joints van gerookt en een paar zakjes vol aan een goeie vriend mee gegeven die heeft geholpen met knippen. Het zal dus tussen de 110/140 Gram zijn geweest.

        Plant 2 kom ik op 96 gram...
        Nou, het is niet veel. Maar aangezien ik inmiddels niet meer blow.. Eigenlijk teveel .
        Ik wil niet gaan dealen, dus heel af en toe geef ik wat weg aan vrienden. Of ik bak koekjes en cake.
        deeg.jpeg

        Jummie!

        Ik heb toen het pas 3 weken gedroogd was wel een paar jointjes gerookt. Het is een lichte mental high die na 1,5 uur al weer weg is.
        Niet echt indrukwekkend.
        De Autoflower was beter, en dat zegt genoeg denk ik zo.
        De Smaak is amper aanwezig tijdens het roken alleen de eerste 2 trekjes.
        Maar goed het is dan ook pas 3 weken gedroogd.
        Geur is zeer citrus like. Na het drogen herken ik er eigenlijk geen haze meer in.

        Opvallend is dat plant 1 grote luchtige toppen maakt met weinig geur/smaak.
        Terwijl plant 2 vrij kleine topjes maakt die veel compacter zijn met meer geur en smaak. En zo te zien ook meer THC.
        Voor moderne standaarden stelt het niks voor, maar 40 jaar geleden was men hier al erg blij mee geweest. Ik bekijk het dus maar positief.

        Ik heb van plant 2 nog niks gerookt dus ik kan er eigenlijk vrij weinig over zeggen. Voorlopig ga ik ook ff niet blowen.
        Wie weet dat ik er over een maand of 5 nog wel een update over doe. Maar dat kan ik nu niet beloven.

        Wel maak ik zo nu en dan nog een lekkere space cake of koekjes van de knipresten en kleine topjes.
        Dan ben ik wel gewoon de hele dag kneiter vaag. Dus dat zit goed.


        Achteraf had ik graag een ander ras gehad. Iets van een vroegbloeier ofzo.
        Maar Greenhouse heeft besloten om mij hier 2stuks van op te sturen dusja.. (nooit om gevraagd) Dan prop je ze maar de grond in .
        Niet echt een succes in deze omstandigheden.. Maar goed, het is een rookbaar wietje.

        Wel een dikke tegenvaller dat mijn A.M.S. Dame een vent bleek te zijn.

        En dat ik i.p.v. de chruch Super Lemon haze heb gekregen...
        Na overleggen met greenhouse hebben ze mij toen nog 1x Super Lemon haze en 1x The church nagestuurd (2 maand later)
        Dan heb je dus ineens 2x Super Lemon haze die je eigenlijk helemaal nooit wou.. maargoed.

        The church is uiteindelijk nooit hoger geworden dan 80 cm.. Nouja, dat kan je hierboven wel teruglezen. Gewoon een domper.

        Mijn ervaring met greenhouse seeds laat dus redelijk te wensen over. Maar het waren verder wel aardige gasten.
        Mocht ik volgend jaar gaan kweken bestel ik in ieder geval ergens anders.


        Ik ga sowieso binnen kweken als ik over een paar jaar verhuisd ben.
        Ik ben nu wellicht gestopt. Maar de kweekdroom is nog vol op aanwezig!

        Dit was hem voor dit jaar!
        Ondanks dat het niet helemaal een super oogst is ben ik tevreden met wat ik heb kunnen leren in praktijk ervaring! Dat was immers ook het doel!

        Wellicht tot volgend jaar! Ik blijf in ieder geval dit forum volgen, dus jullie zijn nog niet helemaal van mij af!

        Loves, Nederhigh.




        Last edited by Nederhigh; 28 November 2018, 09:18.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Vluggejapie
          Vluggejapie commented
          Editing a comment
          Ik heb nog even de tijd genomen om goed deze laatste post door te lezen. Fijn dat het allemaal goed is gekomen met je moeder! Dat zijn toch de belangrijke dingen in het leven. Dan kan die wiet je gestolen worden.

          Opzich vind ik het persoonlijk een positieve ontwikkeling dat je niet veel meer blowt. Heb zelf ook een jaar of 10 fulltime gerookt, iedere dag van smorgens tot snachts. Daarna een aantal jaar helemaal gestopt en sinds een jaar of 4 doe ik het 2 a 3 keer in de maand, wanneer de gelegenheid er is. Het valt mij op dat je dan veel minder nodig hebt en het effect wat heftiger is. Sowieso deed het overmatig blowen mij op het laatst qua geestelijke gezondheid keer kwaad dan goed. Niets ernstigs, maar wel negatief. Dus beter zo. Een middenweg waarbij ik mij goed voel en heerlijk kan ontspannen.

          Ik zet volgend jaar wat autoflowers guerilla, voor de fun. De achtertuin komt helemaal vol te staan met: pepers! Diverse soorten, van totaal niet scherp tot scherpste ter wereld. Je kunt daar echt de lekkerste dingen mee maken, van zoete pepertjes met roomkaas tot pittige beef jerky. Het is net als wiet een leuke plant om te kweken, met dezelfde productieverhogende technieken. Ik ga begin januari opkweken en dan gaan ze mei met een flinke voorsprong de zomer in.

          Verder een leuk verslag van jouw kant, en top dat je ondanks je uitdagende persoonlijke situatie de moeite hebt genomen om het netjes af te ronden. Dat kan ik waarderen!

          Mocht je volgend jaar weer bezig gaan dan volg ik je verslag weer, leuk om te lezen.

          En ondanks dat je wietje iets te vroeg is geoogst vind ik het zeker de moeite waard, mooie potten vol. Ik hoop dat je er nog heerlijk van mag genieten.
      Bezig...
      X