Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Guerilla / kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer Guerilla / kweken

    Korting op 420shop
    Dag Vrienden,

    Ik heb besloten om deze zomer voor de eerste keer te kweken. Ik heb me heel wat ingelezen maar aangezien elke situatie anders is (en ik een eeuwige twijfelaar ben ) zou ik toch even jullie mening willen vragen. Na redelijk wat zoekwerk heb 2 locaties gevonden. De eerste locatie is in een bos, daar zou graag zo snel als mogelijk gaan planten ( uiteraard niet te vroeg anders heb ik geen of weinig succes ik denk vanaf de 2e week van mei ofzo). Het is een redelijk open bos waar de plant (denk ik) genoeg licht krijgen (wel niet veel rechtstreekse zonnestralen). De tweede locatie zal naast een maisveld zijn en hiermee zal ik nog even wachten tot er mais staat en er niet meer gesproeid wordt. Op de eerste locatie zou ik als test 2 plantjes zetten.

    Eerst en vooral zou ik het graag over de zaden hebben. Ik verkies een auto flower soort, liefst zo veel mogelijk sativa, niet te groot (max120cm) en gemakkelijk te kweken. Na heel wat speurwerk (zoveel keuze
    ) heb ik toch 2 soorten gekozen waarvan ik denk dat ze goed zijn. De eerste soort is Diesel berry (auto seeds) feminized en de tweede soort is de feninized AutoFrisian Dew van Dutch Passions.

    Deze beide soorten leken me vrij geschikt naar mijn wensen.Voor ik de plantjes plant wil ik ze laten ontkiemen in smart start potjes van Zamnesia. Ik had ze graag 1 a 2 weken groot gebracht onder lampen.Dit lijkt me een effectieve manier om ze op te volgen aangezien ik de plantjes enkel in het weekend kan bezoeken omdat ik op kot zit. Zo verhinder ik alvast dat mijn zaad opgegeten is door vogels of ongedierte alvoor ik ooit een weedplant heb gehad. Ik zou dit doen in een oude aqaurium die op mijn kot staat (de eerste dagen geven ze toch weinig geur af hoorde ik) en gebruik maken van een timer (18/6u?). Is dit een goed idee ? Wat vinden jullie van mijn plan en zaadkeuze. Ik zou graag in deze topic regelmatig foto's posten van mijn proces.


    Alvast bedankt

    #2
    Re: Eerste keer Guerilla / kweken

    Klinkt als een goed plan. Maar hoe verhinder je dat de plantjes niet alsnog opgegeten gaan worden?
    Geen direct zonlicht betekent voor cannabis: geen zonlicht.
    Ze hebben het liefst de volle lading.

    Mais wordt soms tot juni bespoten, kun je zolang wachten?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer Guerilla / kweken

      Eens ik de plantjes plant zou ik er kippenhaas rond zetten. Liever niet zolang wachten maar een plantje in een open veld zetten lijkt me vrij gevaarlijk. Ik woon op het platte land maar zoveel open plaatsen waar niemand iets kan zien weet ik niet zijn. Wat vind je van de zaadkeuze? Kan het kwaad dat je ze eerst aantal dagen onder lampen kweekt?
      Last edited by feester; 7 April 2016, 10:09.

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer Guerilla / kweken

        De zaden zijn besteld(Autoflower Little Dwarf en autoFrisian Dew (dutch passion)). De guerilla plaats omgespit (mooi in de zon) en ik heb er een zak universele potgrond door gespit. Binnen aantal weken ga ik beginnen voor groeien. Ik vroeg me af welke huistuin en keukenlamp hier voor geschikt is. Ik heb in mijn aquarium een E27 vitting met een 15w overlampje en ik heb een bureaulamp ( 6w 2700k 470lm) Zijn deze beiden geschikt om de planten voor te groeien tot een 10tal cm?

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer Guerilla / kweken

          Update,
          Zaden zijn toegekomen en ik ben van plan van ze begin mei te planten (afhankelijk van het weer)

          Om te testen zou ik eerst een 2tal planten zetten in een bloempot bij een vriend thuis. Ik ben van plan van 2 10l bloempotten te gebruiken opgevult met terra professional potgrond. zou extra voeding nodig zijn? Ik heb wel nog een zak kippen/koeiemest die ik kan toevoegen zouden jullie dit aanraden? zoja wanneer doe ik dat best.

          Op de spot zelf is inmiddels als een zak potgrond van aveve in de grond gespit. Ik heb lekker die gespit zodat mijn wortels genoeg lucht hebben en zich mooi kunnen versprijden. Aangezien ik toch die kippenmest ter beschikking leek het mij een goed idee om nu al wat kippenmest te smijten om de grond te voeden ipv vlak voor het planten.

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer Guerilla / kweken

            Oke feester,

            Hier even wat tips,

            Kleine planten hebben erg weinig voeding nodig. Een light mix is dan dus goed.
            Graaf op je sport groooooooote gaten. Graaf ze erg breed en ongeveer 60cm diep.
            Grote gaten = groot wortelgestel = grote plant.
            Luchtige grond = makkelijke wortel groei = goede groei plant (meng dus bijvoorbeeld perliet en cocos door de grond, is beide erg goedkoop)
            Meng door deze grond ook eventueel een klein beetje kippenmest of bloedmeel.
            In de bloei is bat guano of beendermeel handig.
            Je hebt autoflowers, dus een korte duur van leven.
            Dus elke dag moet worden benut voor die plant.
            Maak het de plant makkelijk door de bovenstaande tips toe te passen.
            Wat voor grond is het bij je spot? Heb je een foto?
            Is er genoeg zon?
            Ik zou autoflowers niet voorgroeien.
            Ik zou ze gewoon ontkiemen in zaai en stekgrond in een klein potje.
            Die potjes zet je in een kweekbak of propagator en ze komen binnen een paar dagen mooi uit.
            Doe dit pas wanneer het mooi weer is. Begin hier niet te vroeg aan. Doe het pas wanneer het mooi weer is.
            Dit omdat het leven van de autoflower zo kort is.
            Succes!
            -De Perfecte Guerilla Kweek
            -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer Guerilla / kweken

              De eerste is inmiddels buiten geplant.
              Er staan er nog onder de lamp en andere staan in potten die 's nachts en bij regen binnen worden gezet.
              Kan het kwaad dat de potten vaak worden verplaatst ivm stress ?

              uiteindelijk is het de bedoeling dat er maar twee in potten (15l) blijven staan en de rest op guerrilla plaatsen wordt uitgeplant.

              Comment

              Bezig...
              X