Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dit is een wietverslag voor april 2017. Autoflowers in 90 liter kuipen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Stemma,

    Zonder te mierenneuken ga ik wel reageren MET EEN POSITIEVE vibe op wat je net zei...
    De zonuren, buren, weeromstandigheden kan je maar beperkt controleren. Ik kweek elk jaar amnesia haze en weet dan ook wel wat mij te wachten staat.
    De 2 pitbulls mogen mijn huis bewaken van de wet. Deze 2 honden slapen in de schuur lente/zomer en heb dan 24/7 'bewaking'... Mijn honden weten heel goed dat ze dat niet mogen eten (plassen is dan wel soms een probleem, nogmaals ik wil niet TEGEN je in praten maar vertel gewoon wat ik vind zonder jou iets kwalijk te nemen....)

    Escargot neem ik mee als tip en heb die dan ook opgeschreven op mijn lijst. Ik sta open voor tips maar dat betekend niet dat ik elke tip meeneem of er niet over heb nagedacht. Of het zijn tips die ik niet zoek maar andere specifieke tips weer wel... (ik bedoel alleen maar...)

    In mijn schetstekening zie je dat het alleen boven een scherm heeft. De zon schijnt niet via het scherm maar er schuin op... De kap is puur voor regen daar, die ik overigens los erop/eraf koppel... het is dan ook bedoeld voor de plant zelf in de tijden van de bloei wil je geen druppels tussen je toppen hebben... En uiteraard voor de aarde!

    Bedankt dat je mij 10kg per plant gunt, ik gun je hetzelfde Ik kweek elk jaar 50 gram van 65 liter kuipen! (tussen 40 en 60 makkelijk) Zonder schema of speciale aarde... Lange duur autoflowers hebben een hogere plant en meer bloei op de plant dan korte autoflowers... Ik denk zelf dat het daar aan lig en kies mijn zaden op gefilterde zoekopdracht... zoals hoge thc en buitenkweek en wietopbrengst etc... Mijn ervaringen zijn goed moet ik eerlijk zeggen. Wil het nu anders doen dan voorafgaande jaren...

    Over te vroeg voor de 1ste en te laat voor de 2de heb ik (helaas) ook wat op tegen te zeggen... Aanbevolen is vanaf half mei (na de vorst-risico) tot september... Maar dat is 1 oogst... Ik ga 2x oogsten en zal in totaal meer omzet hebben dan een autoflower met de aanbevolen datum... Ik begin half april omdat ik anders niet uitkom met de 2de kweek... Ergens in juli zal de overgang zijn waarschijnlijk.. Ik zou graag eerder willen beginnen maar dan heb ik er 10 staan in de tuin en dat wil ik dan weer niet...

    Ik zeg dit zonder sarcasme, ik ben bereid om tips aan te nemen waar ik nog niet over heb nagedacht... voor de rest heb ik wel de keuzes in mijn hoofd over plan van aanpak... Kan alleen vast beter hier en daar...


    Saluut !



    Comment


      #17
      Ik was even bang dat het in een woordenwisseling zou ontaarden. Goed om te zien dat we netjes blijven.
      Ieder z'n eigen plan, dat zie ik graag. Onthoudt dat even.
      Maar, effe oprecht, als het voorgaande jaren prima ging.. Waarom wil je het nu anders doen?


      Ook een noot aan mijn kant: ik ben groot AF fanboy, maar vroeg zaaien levert me qua investering/oogst ratio qua autoflowers vaak weinig op. Persoonlijk zou ik eind april aanhouden, en tegen het begin van de bloei opnieuw zaaien voor ronde 2.. 5 plantjes in kleine potjes zijn makkelijk weg te moffelen in een tuin. Ik heb zo 3 rondes per jaar getrokken, door eens door te gaan tot in de herfst. De eerste twee oogsten waren het beste, de laatste minder. Dat lijkt me toch aantrekkelijker dan het huidige plan. Maar goed, ik heb het gevoel dat het een goede zomer gaat worden. Dus je kunt best eens prima uit komen. Ik hou zelf alleen niet zo van zulke gokjes. Vandaar dat ik wat reguliere bloeiers in de tuin knal. Gewoon op safe spelen. Vandaar ook dat ik me afvraag waarom je niet meer op je winnende aanpak van vorig jaar wedt.

      Anyhow, succes!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Ik ben ook blij dat we gewoon een gesprek hebben. Ik heb NET ZOALS JIJ geen zin in dat ge.....
        de reden dat ik het nu anders wil doen is omdat ik elk jaar gewoon basis heb gekweekt. Nu heb ik potten/voeding/meer ervaring/kar wat de kwaliteit en kwantiteit moet verhogen. Ik kan je beloven dat dit idd een mooi jaar gaat worden of ik krijg idd de politie over mijn vloer.. Mensen die willen stelen maak ik mij minder druk om...

        ALs ik tegen het begin van de bloei ga kweken zou ik nog 5/6 weken moeten wachten voor de eerste kweek dus nee ik hou het liever bij 2x... MIsschien een week later dan 15 april is wel een optie!

        Ik kan niet wachten maar geduld is een must bij dit soort zaken, zoals je zelf misschien ook wel weet.

        Bedankt voor het succes wensen ik wens jou hetzelfde bij jouw kweek... Heb je daar een verslag van? of een ander verslag?


        Groet,

        Mocht je mij niet meer horen dan komt het na de 15de wel weer volgende maand... pfff..

        Comment


          #19
          https://www.youtube.com/watch?v=EQ8RFlR0mD4 probleem opgelost tegen slakken... niet dodelijk en erg effectief. Deze kreeg ik van een andere forum..

          Comment


            #20
            Letterlijk de eerste 2 slakken die ze laten zien worden levend geroosterd in dat filmpje en jij hebt t over niet dodelijk? Foutje? :p


            Overigens als je dit buiten toepast, schiet de stroom er dan niet op zodra er een droog blaadje tegen aan waait ? Vliegt t blaadje in de fik en staat je cannabisplant binnen een paar seconden af te fikken .

            MAAAAR ik geef toe dan heb je geen last van slakken!


            Ik doe het een beetje op een lullige manier, sorry, maar volgensmij is die manier harstikke enorm vuurgevaarlijk... ik zou het alleen gebruiken na echt goed te testen of het niet zomaar iets in de fik kan zetten, ik zou zelf niet lekker slapen wetende dat er elk moment vuur kan ontstaan in de achtertuin (en wie weet hoever het zich kan verspreiden)


            laat ons weten hoe het afloopt! Ik ben benieuwd of dit vuurveilig en toepasbaar is namelijk, maar wel echt controleren voor je t onbeheerd buiten laat staan met stroom er op!

            Comment


              #21
              misschien heb je het einde van het filmpje gemist...


              Groet!

              Comment


                #22
                Kan iemand graag een reactie toevoegen aan het forum wat ik aangemaakt heb over guerilla kweken
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-volle-grond

                Comment


                • Jointjedraaien
                  Jointjedraaien commented
                  Editing a comment
                  Graag niet je link spammen in zoveel topics Je krijg vanzelf wel reactie.

                #23
                Is het allemaal een beetje gelukt?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #24
                  RebeltjeSystem was laatst actief op 2 mei. Zal wel iets tragisch mis zijn gegaan.

                  Comment


                  • Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Of gewoon even forummoe..

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Of overgestapt naar 'een andere forum'.
                    *Verslag was ook voor april, 't is nu juli

                  #25
                  Jammer, was erg benieuwd naar die AFjes.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Misschien ligt-ie al weken apestoned op de bank, en komt het vervolg nog ?
                    Idunno, ik heb geen kristallen bol, daarvoor moet je bij m'n vriendin zijn.

                  • highflyin
                    highflyin commented
                    Editing a comment
                    Laten we het hopen!
                    Vraag is of ik die bol eens mag lenen
                Bezig...
                X