Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lui. Eigenwijs. Ongeduldig & goedkoop. Ik doe 'het' voor de tweede keer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zwavel is een goed anti-meeldauw middel. Voor buiten tenminste.
    Alleen, het doodt de meeldauw. Het spoelt 't niet weg ofzo. En teveel zwavel is dodelijk voor alles.

    De zwavel is prima af te spoelen, het lost op in water. Als het goed is, moet je dat niet proeven.
    Maar ik heb het zelf nog nooit gebruikt, dus pin me er niet op vast!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      De zwavel werkt niet, zeker niet als de plant al bloeit.
      Is niet af te spoelen van de buds. En het gaat mijn wiet een lucifersmaak geven. De buds worden onrookbaar volgens verschillende engelstalige fora.
      Ik denk dat ik ze maar omhaal. Alleen heb ik daar de ballen niet voor.
      Ik heb er geen zin meer in. Straks zit de rest ook onder.
      Zwavel is geen aanrader.
      Wel gelezen over middeltjes met de naam green cure. Onyx killer en de neem-olie.
      Drie opties waarna de buds wel te consumeren te zijn.
      Als ik jouw was zou ik het niet gaan gebruiken.

    IMG_20170917_142846428.jpgIMG_20170918_144115693.jpgIMG_20170918_145100303.jpgIMG_20170921_172619644.jpg


    4,5 liter spuitzwavel losgelaten op de PC1.
    Microsulfo.
    Melk werkte hier niet.
    De zwavel laat een soort vulkanische as achter op de planten. Toekomstige meeldauw hot-spots zal ik lokaal&loyaal blijven behandelen.
    Tot uiterlijk twee weken voor oogst. Liefste zie ik natuurlijk geen meeldauw meer.
    Spuitzwavel slaat duidelijk beter aan als de melk. Na 24 uur is er al duidelijk een verschil te zien t.o.v. de melk behandeling.
    En het stinkt minder.
    Bij mij werkte het op mijn verteringsstelsel. Heb de hele dag met een rammelende maag en darmen rond gelopen door die rotte eierlucht.

    IMG_20170922_122652855.jpg

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    LR2IMG_20170922_173047141.jpg


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Stemma
    Neem foto's van de vreemde auto's. Online kenteken check om te zien of het kenteken bij de auto hoort.
    Camera hangt. Gelinkt aan mijn telefoon. Alarm bij verdachte situatie.
    Verder toeters en bellen. Vis alarmen. Vishaken. Planken met spijkers. Afspeel-cd; op repeat; "Jij bent een DIEF. Dat is niet LIEF!" als ze gesignaleerd zijn.
    De, "HELP, BRAND"- versie. Als ze besluiten mij aan te vallen.
    Waslijnen met een ijzeren kern om de planten heen. Touwtje-trek vuurwerk.
    Ik ga niet alles verklappen.

    Kat voorlopig binnen houden. Mijn eigen kat aan de haak dat is niet de bedoeling.
    Ik zet mijn tent op en gaat er een week of drie bij leggen. Met de hond. Blijft een mogelijkheid. Kamperen in eigen achtertuin.
    De konijnen zijn grappig. Als die schrikken, zoeken ze een hol object, liefst van ijzer, waar ze met hun achterpoot op gaan zitten te rammen. Net zolang tot ik kom kijken en ze gerust stel. Doe dat rammen x10.
    Dan wordt het al snel diefstal met poging tot .... Ik neem aan dat de meeste zware jongens daar niet op zitten te wachten. Al zou ik ze nooit de uitgang versperren. Opgero(l)t/d staat netjes. In het geval van dieven.
    Checken bij Nonsense of er iets tussen zit voor mij. Zijn topic van vorig jaar over de ripper(s) staat me nog goed bij. No-nonsens-Nonsense.

    Mocht je me nog iets te leren hebben m.b.t. de meeldauw. Verzadig me dan op een moment dat jou uitkomt.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------







    Budrot. Pineapple Chunk 3
    Vier locaties. 3x Nodes afgestorven blaadjes. 1x rottend topje

    IMG_20170924_102423961.jpgIMG_20170924_101817796.jpgIMG_20170924_101701767.jpg


    Ondernomen acties:
    - verwijderen rottende blaadjes/topje
    - penseel met bleek over de aangedane plek
    - optioneel; afdichten met vaseline/zeezout
    Later meer hierover.

    IMG_20170924_102900237.jpgIMG_20170923_133612411.jpgIMG_20170923_133551023.jpg











    De dooie.
    IMG_20170918_161433900.jpgIMG_20170918_161504977.jpg







    De andere dooie [WARNING GRAPHIC]
    Voor de wegkijkers, ksjjt, ksjjt, nu wegkijken. Ik zie jullie weer bij de volgende

























    IMG_20170923_130429485.jpgIMG_20170923_130432240.jpg









    Heb je nou net als ik zin in nog meer foto's? Dan heb jij geluk want die kwak ik zo in de tweede episode van deze Zon(nige)dag.
    Voorproefje vraag je? U vraagt wij draaien;

    IMG_20170918_143033265.jpgIMG_20170917_142142085.jpgIMG_20170923_153033897.jpg


    Attached Files
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      De dooie PC4 is gecremeerd.

    Nu zie je door dat spuitzavel gebeuren niet meer de nieuwe meeldauw vlekjes op je bladeren om dat er een zwavel zooitje op lig
    Ieuw da konijnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
    Ik heb dat zwavel gebeuren ook gebruikt ik vind het maar vreemd stink spul
    God was never on your side..

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Beetje gelijk heb je. De meeldauw en de zwavel lijken op elkaar. Wat ook geldt voor de melk overigens. Laten beiden een witte aanslag achter.
      Met een vergrootglas is het verschil te zien.

      Tis een muizenkop. Cadeautje van mijn poes.

      Tsja meeldauw is gewoon een cunt. Het verspreidt snel. Een mens kijkt er gemakkelijk overheen. In korte tijd kan de gehele plant eraan ten onder gaan. Dan is botrytis beter binnen de perken te houden. Niet acteren tegen de meeldauw is gegarandeerd de plant weggeven aan MoederSchimmel.
      Hoewel de wortelrot de grootste desastreuze winnaar is.

      Waar komt jouw kat mee thuis Bell?
      Die van mij is een slet, die brengt iedere avond een andere kater mee.

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Waren jouw planten al in bloei toen jij die spuitzwavel gebruikte? Had de wiet toen een lucifersmaak?
      Kom je mij even troosten? Met een grappige belladonna opmerking? Zodat ik het lichie weer even zie door de meeldauw heen.

    Hahaha ik zou niet graag in de buurt van je poes komen! Grapje natuurlijk, ik vind katten wel leuk. Nee eigenlijk niet trouwens. Nee.
    Nee ik vind 't niet zo cool als dieren die niet van mij zijn, wel in mijn tuin schijten, precies op de plaatsen waar ik graag met blote voeten loop in de ochtend. Lekkere kop koffie, segretje, even door het vochtige gazon wandelen, zo net voor het werk, en dan flets! Kwartier lang kattenschijt onder je teennagels vandaan krabben en te laat komen. Nee bedankt! En niet eens, maar vijf of zes keer per jaar. In de winter is het met schoenen aan, maar niet minder onaangenaam. Het moet er toch een keer van af, en de eigenaar doet het niet. Die vind zichzelf niet verantwoordelijk. Alle dode vogels in de tuin zijn ook maar 'ons probleem'. En dan nog dat gekrijs als jankende baby's elke keer als er eentje loops is, ook altijd midden in de nacht.
    Bah.. Ik gun iedereen zijn lieve beestje, maar niet ten koste van mijn levensgenot.
    Niet ten koste van mijn tijd, niet ten koste van mijn tuinvogels.
    Alle fruitbomen naar de knoppen omdat ze als krabpaal hebben gediend..

    Ik heb een vossenklem aangeschaft. De ballen om er een stuk vlees op te leggen heb ik niet, maar elke keer dat ik weer in de schijt sta, dalen diezelfde ballen wel wat verder in. Nog een keer of vijf denk ik, dan is de poes voor de poes. Niemand hoeft dat te weten, niemand zal ooit weten dat het gebeurd is, maar een keer is het klaar. Daar denken veel katteneigenaren niet over na. Die denken: hey, als 'ie niet bij mij schijt, dan hoef ik het ook niet op te ruimen!
    Ik ga ook niet de eigenaar elke maand bellen om met een zakje en een schepje mijn tuin te komen opruimen. Het is niet mijn dier, ook niet 'mijn probleem' als hij dalijk kwijt is.
    Voor zover mijn gedachten over katten..

    Over zwavel; meh, uitroken zou ik niet doen. Dat sloopt de plant. Da's meer iets voor huizen met schimmelproblemen. Microsulfo gebruiken zoals aangegeven, zou voldoende moeten werken.

    Met rook idem, daarnaast krijg je neerslag van fenolen. Dat zijn die antibacteriele stoffen, die zijn overigens ontzettend kankerverwekkend. Datzelfde spul is de geelbruine drab die van de ruiten druipt bij binnen-rokers. Veel mensen noemen dat nicotine, maar het is feitelijk gewoon 'gedroogde' rook. Een beetje zoals de waterneerslag op de spiegel na het douchen. Een super klein deel van die gele drab is nicotine, de rest is een combinatie van allerlei onvolledig verbrande koolwaterstoffen.
    Wat ik zelf wel merk, is dat sinds ik tabletten toevoeg van fungi.com (vegetable tablets) dat de meeldauw een stuk minder is geworden. Of eigenlijk, er is geen meeldauw meer op de planten die veel helpende schimmels bij zich dragen. Duur spul, maar ik heb al 2 jaar nauwelijks (dit jaar niet eens!) last van meeldauw op de plaatsen waar die tabletten gebruikt zijn. Kan ook aan de soort plant liggen natuurlijk, maar er lijkt een vermoedelijk verband te bestaan.
    Dat, bovenop het gebruik van kaliwaterglas waar BackYardPlant wat meer onderzoek naar doet, zou moeten helpen. Kaliwaterglas is tevens ook al door HJM uitvoerig beschreven, maar ik weet niet of dat nog terug te vinden is; mijn kweekverslag van vorig jaar is ook nog steeds foetsie.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      wil ik inderdaad binnenkort gaan kijken of dat een goede optie is!!
      Zou fijn zijn


      Van die katten daar schrik ik wel een klein beetje van, zet gewoon zo'n katten verjagende plant neer in de buurt van de plekken waar ze komen

      Als dat niet werkt kan ik me wel voorstellen dat het 'schijt'irritant is

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Da's ook mijn probleem: nu moet ik investeringen gaan doen, een kleine 300 euro aan fruitbomen weggooien - de duurste heb ik kunnen redden - en vijfentwintig DIY pedicure-behandelingen per jaar ondergaan, voor het dier van een ander. Dat is een beetje de omgekeerde wereld, vind je niet? Als ik de muziek te hard heb staan, dan zeg ik niet tegen de buren dat ze maar oordoppen moeten kopen. Of als ze last hebben van de wietlucht (jij weet het backyardplant ), dat zij dan maar febreze moeten aanschaffen of maar binnen moeten blijven. Als ik hun ruiten in gooi (schadepost nabij de 300 euro) dan zeg ik ze niet dat ze de stoeptegels maar moeten vastlijmen. Echter, zo is wel helaas hoe veel katten-eigenaren reageren: zorg jij maar dat mijn beest geen overlast veroorzaakt op jouw prive terrein en aan jouw eigendom. Dat stoort me wel. Briefjes ophangen in de wijk, met foto's, hebben niets uitgehaald.
      Nogmaals, het is niet mijn dier, maar wel mijn probleem. Mijn lasten, kosten en mijn irritatie. Zo hoort het niet.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Hmm ja daar kan ik me heel wat bij voorstellen inderdaad, da's wel meer dan een beetje een vervelende kat.

      Dat zijn gewoon waardeloze eigenaren die zo'n kat eigenlijk niet verdienen.. een Kat hoort het sowieso op z'n eigen kattenbak te doen vind ik, maar veel mensen laten hun katten gewoon de hele dag overal buiten lopen. Dan heb je eigenlijk geen kat, dan komt er af en toe eens een kat aan huis langs, die je ooit lange tijd geleden hebt betaald. En als ie ziek is word die soms (nog niet eens altijd) behandeld op hun kosten.

      Dat jij zoveel kosten en lasten ervan hebt hoort inderdaad niet!

    pfoee
    wat een planten zeg!!

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Thanks

    IMG_20170928_152705891.jpgIMG_20170929_114059157.jpg

    Ik wordt een echte wietboerin.
    Iedere dag als ik thuiskom, ruil ik mn werkpak voor mijn tuinpak. Zet mijn strohoed op. Steek een grasspriet in mijn smoel. Zet de trap klaar. En aldaar beklim ik de toppen. Met de beste zin van de wereld.
    Die dan snel verdwijnt in een zakkie samen met de rottende meeldauw toppen.

    IMG_20171001_141044720_HDR.jpgIMG_20171001_141224011.jpg




    Mijn planten zijn zo groot. Ik ben zo zielig. Ik moet straks twee weken lang 24/7 met de schaar aan de bak. Ik heb daar toch geen tijd voor. Laat staan ruimte. Wat een onzin. Wie laat haar planten nou zo groot worden?!
    Ik kan een beetje langs de buitenkanten budrot, stamrot en meeldauw verwijderen. Er zijn altijd meer plekken waar ik niet bij kan.

    IMG_20171001_144521131.jpg




    Ondertussen knip vast wat blad (fanleaves) weg. Ze hebben toch genoeg. De pistels heb ik aan wondjes. Die zitten er al tweehonderd op en er komen er iedere dag zo'n 25 bij. Dat ze lekker de pistels krijgen.

    Iedere dag verzamel ik een groentezakje vol met schimmels. En twijfel ik hoe ik die het beste af kan voeren.
    Composteren doe ik niet meer. Nu spaar ik dichtgeknoopte schimmelzakjes voor in de hoek. Tot de ik een geschikte dump locatie bedenkt.

    Kan een debat beginnen over de mogelijke oorzaak. Om dan tot de conclusie te komen dat er niet een oorzaak is.
    - ik kweek buiten, dus ik krijg te maken met rot, schimmel (en zaad in mn toppen, hou je stuifmeel bij)
    - ik knal er een afdak overheen tegen de regen maar verhoog de LV en beperk de luchtstroom
    - ik installeer een UV-filter, (de tent) de zonkracht wordt beperkt en haar schimmeldodende stralen dringen maar matig door
    - ik kweek dit jaar ook rotte tomaten naast de wietjes, heerlijke kruisbesmetting
    - de planten zijn vol en dicht gegroeid. Anders als die lange open spriet van vorig jaar waar de wind zo doorheen kon
    - het afdak van vorig jaar had meer een open constructie, was kleiner en beperkte het zonlicht niet
    Ik geef de schuld niet aan mijn afdak, daarvoor heb ik er teveel werk in zitten. Mijn afdak is pistel-perfect.

    Paar dagen een ventilator erbij gezet. Dat was stroomverspilling, de situatie verbeterde er geen pistel mee.



    Soms breekt er een tak af.

    IMG_20170929_151653857.jpg

    IMG_20170929_153140876.jpg

    IMG_20170929_154108240.jpgBlowa & BackYardPlant - taggen lukt niet
    Hier had ik mensen van een energie bedrijf aan de deur. Met heel veel vragen. Wat voor hond heb je. Hoeveel betaal je nu. We willen ook wel even binnen komen hoor. Van die dingen.
    En als je ze dan eindelijk afpoeiert en kijkt of ze nu je buren gaan stalken, dan lopen ze zo alle huizen in je straat voorbij, hup de hoek om.
    Twee jonge mannetjes. Met vlotte praatjes.
    Dus ik denk, die komen vooronderzoek doen. Ik ga ze volgen. Dus ik ren naar buiten als een chick zonder hoofd.

    Ga de hoek om, ondertussen lichtelijk buiten adem van t rennen. Staat daar zo'n heel clubje met van die jasjes aan en pasjes om hun nek. Mannetjes kijken op. O, he, mevrouw, bent u van gedachte veranderd?

    Daar sta je dan met je hoofd onder je arm. Was ik maar een struisvogel. Dus ik heb nu een nieuwe energie leverancier. Ga er nog drie tientjes op vooruit ook p.m.

    Maarja het is dus niet zo spannend als dat mijn hoofd het maakt.


    PC1: getopt door konijn, uitgegroeid tot een meertoppig monster. Ze is te groot en kan haar eigen gewicht niet ondersteunen. Allemachtig prachtig om te zien is ze dan wel. Maar er breekt van alles af, er scheurt van alles open.
    De meeldauw;
    Die blijft terugkeren, ondanks de melk, zwavel. En verwijderen van de aangedane plant delen. Ieder uurtje dat ik vrij heb.
    Daarbij budrot. En TMV, waar ze geen last van lijkt te hebben. Toppen zijn net zo dik.
    Ze is de snelste bloeier.
    Oogstkoorts slaat toe.

    IMG_20171003_180900998.jpg

    IMG_20171003_180919715.jpg


    IMG_20171003_180830096.jpg



    PC2: Kaalgevroten door konijn, bladloos achter gelaten. Daarna door mij flink gestretched. Flinke achterstand opgelopen in de groei. Enkele plekjes budrot, stamrot, meeldauw. Dit is de traagste bloeier.

    IMG_20171003_181014347.jpgIMG_20171003_181233547.jpg




    PC3: Nooit goed kennis gemaakt met het ontsnapte konijn. Getopt op 7.7. Daarna heel vol en bossig geworden.
    Heel veel budrot. En stamrot.
    Budrot wegknippen. Indien grote wond afdichten met vaseline en zeezout papje.

    IMG_20171003_180948968.jpg





    Stamrot, behandelen met bleek/chloor. Zodat de sporen erin oplossen. Daarna het aangedane deel afdichten met vaseline en zeezout. Dit is niet optioneel. Tenzij je graag de optie open laat voor de budrot om diezelfde nacht weer terug te keren op de plek.
    Tussendoor, handen en schaar ontsmetten.
    Rot in zakje stoppen, zakje dichtknopen, tracht de verspreiding van sporen te voorkomen. Wees rustig en standvast.

    IMG_20171003_180726467.jpgIMG_20171003_180711184.jpg




    What else,
    Mijn eigen voorraad is op.
    Komt mijn kont weer bij de sjop.
    Ram mezelf voor het hoofd.
    Dat ik niet gewoon eventjes stop.
    Hei, hey, damp erop los.


    Stekje 7.7 PC3

    IMG_20171003_181348825.jpgIMG_20171003_181249310.jpg



    IMG_20171001_150057543.jpgIMG_20170928_152740195.jpg

    IMG_20171001_150108821_HDR.jpgIMG_20171003_180959556.jpg

    IMG_20171003_181035765.jpgIMG_20171003_181101636.jpgIMG_20171003_181132041.jpg


    Ik irriteer me aan de lichtinval en de onscherpe foto's. Van mij geen sorry, geen excuus. Zeiken mag.
    Doei.
    Ik wil een :mrsgreen:
    Attached Files
    Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 18:25.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Hahaha als ik het zo lees, dan zouden wij het als buren prima met elkaar kunnen vinden!
      Ik ben zelf nogal terughoudend en ik laat de emmer het liefst overlopen, dan janken en mokken tegen iedereen, om hem dan weer te vergeten.. Helaas stapte ik echt letterlijk 1 uur geleden in een flinke bolus. Dan heb je van 7:00-19:00 gewerkt aan iets oersaais, en dan kun je voor het avondeten eerst nog even poep krabben.
      Ik zou gif kunnen strooien, of vleesjes met spijkers, maar dat gaat me te ver. Een ferme klap moet voldoende zijn.
      Zelf heb ik een tijdje een katertje opgevangen, of eigenlijk, die is aan komen waaien en nooit meer vertrokken na een paar keer aaien. Super aanhankelijk, erg lief. Maar iets te! Ik ben niet vies van beestjes, maar een katten-anus die in je gezicht gedrukt wordt tijdens het ontbijt, en vervolgens een vuile poot die door de koffie roert, heeft me wel doen besluiten om het diertje op te laten halen. Toen we het beestje hadden, werd er meer in de tuin gescheten dan ooit. Ze kwamen van heinde en verre.

      Liever zou ik een grote hond willen die het beestje 'per ongeluk' te pakken krijgt. Dan doe ik niets fout. Maar de verleiding wordt wel steeds groter om die klem eens toe te passen. Ach, het is bijna winter, dan bevriest de poep hopelijk. Dan kan ik ook weer tot bezinning komen.

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Die anus he, en dan vol met die staart omhoog hup zo in je gezicht geparkeerd.
      Ik heb soms het idee dat ze het liefst willen dat je dan je vinger er ff instopt ofzo. Niet dat ik het ga proberen.
      Mijn poes is echt zo van en tadaaaaa, hier is ie weer. In your face.

      Ben weleens wakker geworden omdat ik het naar kont vond ruiken, nou toen had ze der anus dus op mijn neus geparkeerd.

      Een grote hond legt een nog grotere... Laat je die uit op geregelde tijden. Netjes een zak vol poepzakjes in iedere jas.
      Om dan in de kak van een ander te gaan staan. Krijg je dat.
      Om die kater uit je eigen tuin te weren zal het wel helpen.
      Je kunt altijd nog proberen zelf de boel eens flink te markeren.
      Schijnt te zijn dat mannenurine katachtigen afschrikt. Of was het nou tegen beren, of wolven. Dat weet ik niet meer. Misschien alle drie.

    Weer een prachtige update met prachtige, ja zelfs de onscherpe, foto's.
    Ze geven de perfecte aanvulling op je boeiende kweek- en schrijfwijze❤️

    En ik wacht al een eeuwigheid op deze image_215206.gif
    Jij verdient hem zeker!
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Haha, das een Duitse smiley! Of een dyslectische.
      Flauw, ja.
      Thanks Stemma!

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Precies, ieder nadeel heeft zijn voordeel.
      Dankje AchterindeTuinPlant

    Tja helaas zo herkenbaar die kutmeeldauw

    ik heb de strijd opgegeven en mijn volle grond meid vroegtijdig de nek omgedraaid
    en dan tijdens het snoeien merk je inderdaad dat de binnezijde van de plant waar je met geen mogelijkheid bijkon er het ergst aan toe is
    ik zal voor volgend jaar al wat zwavel zorgen kan nu meschien nog helpen in de kas
    veel sucses en hoop dat je toch nog wat lekkers kan oogsten
    erg leuk topic om zo door te lezen

    Comment


    Pistel de zwavel en de Pineapple Chunk 1.
    Krijg de meeldauw.
    Ik ben er behoorlijk klaar mee. Die goede zin van me is ver te zoeken.
    Uren en uren aan werk heb ik zitten in het sproeien met melk, spuitzwavel en het wegknippen van aangedane plekken.
    Met als resultaat; de hele plant zit in toenemende mate onder de poeier.

    Ik denk dat ik ze maar moet gaan omhalen. In plaats van al die vrije tijd eraan verspillen om straks heel veel meeldauw toppen te oogsten.

    Ik zit in dag 38 van de bloei. De PC's hebben 55 dagen bloei nodig.
    Zal ik het erop wagen of niet?

    Ik blijf het vanaf nu per dag aankijken. Ik zie het gebeuren dat ze morgen om is. Of overmorgen.
    Ligt volledig aan hoeveel geduld ik nog kan opbrengen voor mijn lovergirl.

    Het is namelijk behoorlijk op.
    Ook twijfel ik of ik uberhaupt nog door zal gaan met de dagelijkse pogingen tot bestrijden. Aangezien ik de strijd aan het verliezen ben. Het staat niet even stil ofzo.

    Geen foto's, we weten nu wel hoe meeldauw eruit ziet bij mij. En anders scroll je terug naar het begin van post #167.

    Oja, ZWAVEL is NIET GESCHIKT om op je buds te spuiten. Het gaat er niet af met een beetje water. Het gaat de wiet een enorme lucifersmaak geven.
    Dus de buds zijn hoogstwaarschijnlijk dubbel verpest.








    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      Tip voor werken met chloor: gebruik ook afwasmiddel!
      De sporen stoten water af, en afwasmiddel zorgt er voor dat ze dat afstoten niet meer kunnen. In laboratoria waar met planten gewerkt wordt, scheelt dat toevoegen bijna 90% in besmettingsgevallen.


      Mooie planten verder zeg! Zo hee!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Geen paniekkkkkkkk geef die zwavel de kans om zijn werk te doen en die plant pfff
        Stop met die plant verwonden want die plant heeft alle kracht nodig om die toppen schimmel vrij te maken in plaats van wonden herstellen .
        Je heb mega planten wat maak jou het uit als de helft schimmel heeft de overige helf is meer dan genoeg om te knippen en te roken en je lang bezig te houden.
        Laat de natuur zijn werk doen en stoor die plant niet in het over leven en ga dat konijn knuffelen enz
        De prijs van zulke bomen in je tuin = dieven =para worden=dingen horen en zien=toprot=veel oogst=veel knippen alles komt goed hoop ik

        Ik denk aan je xxxjes Ps liefs uit Londen enz.....
        God was never on your side..

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Lekker relativeren dat helpt wel. Ondertussen is de helft van de plant schimmel Bell. En het doet me niet veel meer want de trichomes zijn enigzins richting potentieel dus ik kan rustig aan beginnen met oogsten en schimmels weggooien.
          Je hebt wel helemaal gelijk! Ik betaal de prijs en straks heb ik die binnen.

        Herkenbaar hoor Ongeldig
        voelt een beetje als vechten tegen de bierkaai

        ik heb gisteren een eerste jointje gerold van mijn volle grond met meeldauw aangetaste meid

        en nou heb ik spijt dak nie meer te drogen heb gehangen

        oke me wietje was niet afgebloeid en zeker 4 weken te vroeg geoogst
        maar de haze smaak zit er al in
        en nuchter was ik ook niet meer na roken

        maar ik proef geen meeldauw in de top die ik nu gerookt heb
        kon ook met microscoop geen meeldauw ontdekken in de top
        heb tijdens oogsten wel gelijk alle blad weggeknipt om verdere verspreiding van de meeldauw tegen te gaan tijdens drogen

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Meeldauw proef je niet

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Voor de volgende keer. Kijken of je dan nog meer de grens nog op kan zoeken. Tussen laten staan, verschimmelen en vroegtijdig oogsten/verwijderen.
          Evtueel een topje testen voor je ze definitief omhaalt.
          Geloof dat tijdens het drogen de meeldauw niet hoort verder te gaan. Mits er goed gedroogd wordt. Budrot gaat gemakkelijker verder.

          Nu zal je vast dubbel balen achteraf. Maar zo leren we. Ik heb ook ontzettend de neiging gehad om die van mij gewoon in de fik steken. Zo klaar met die schimmels. Maar dit jaar zit het weer echt tegen. Dat hoort wel echt bij buitenkweken die schommelde omstandigheden en dat onvoorspelbare. Al wat we kunnen doen is ze en goeie start geven.

        LR2 since ik een Duitse herder
        hier heb rondlopen heb ik veel minder
        last van de kat van mijn vriendin die de tuin onderschijt
        ow en de hond is zo getraind dat ie ze enkel wegjaagd bijt nooit maar schrikt de kat genoeg om hier niet meer te schijten

        Comment

        Bezig...
        X