Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet het forum, stout 2017!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    volgens is het geen probleem hoor met die wondjes ook buiten niet.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Ik had vorig jaar als "test" 1 toxic berry gesnoeid alsof het een buxus was, veel meer rot dan de andere toxic berry

    #32
    Gaat erg goed zo te zien!

    ga je eventuele mannetjes gewoon weggooien of binnen laten bloeien voor stuifmeel?

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      De mannetjes krijgen een staatsbegrafenis

    #33
    27 mei

    Het is begonnen....

    Battle-of-The-Sexes.jpg

    1 mannelijke KB
    P1080528-1.jpg

    en 2 vrouwelijke KB's en 2 vrouwelijke SM's, afgaande op de pistels. Of zie ik toch een stipule voor een pistel aan? We wachten rustig af...

    P1080537-1.jpgP1080534-1.jpgP1080542-1.jpgP1080540-1.jpg

    Over de laatste twijfel ik dus nog ...

    Tot de volgende update

    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #34
      Die laatste lijkt wel hermelien.. ehh.. Hermafrodiet
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Dat wilde ik nog niet concluderen, maar ik heb daar ook aan gedacht...

      #35
      29 mei

      machoman_original_alb.jpg
      P1080545-1.jpg
      P1080556-1-1.jpg
      Inderdaad
      De planten hebben binnen enkele zeer hete dagen gehad en ik heb de donkere periode 2 uur verschoven (dmv 1x 14 uur donker en 10 uur licht ivm de hitte), ik weet niet of de Santa's gevoelig zijn hiervoor.

      Gister hield ik een SM onder de kraan om iets water te geven, kreeg hij/zij een plens heet water deze heb ik daarna direct een plens koud water gegeven met als gevolg dat het potje kletsnat stond
      kon het potje letterlijk "uitknijpen" en heb dat dan ook gedaan. Ben benieuwd of de zaailing dat overleeft, zag er vandaag goed uit, morgen wordt hij/zij overgepot, was vandaag de hele dag op pad en had geen tijd om fatsoenlijke aarde te halen vandaag. Zou mijn stommiteiten ook vermelden, dus bij deze!
      (Ben niet te spreken over biopotgrond van Pokon /Welkoop en Cocopeat is nu 100% cocos dat wil ik ook niet dus ik zoek wat anders uit.)

      De stand tot nu toe;
      5 Killer Bee Honey regulier, 2 man, 2 vrouw en nog 1 in afwachting
      5 Santa Maria regulier, 1 hermien, 1 vrouw nog 3 in afwachting

      Ondertussen maar 3 x 3 fem zaadjes in de aarde gelegd.
      Had mazzel want Sweet Seeds had een 5 +2 actie, Ace heeft zich vertelt want er zaten 6 zaadjes in de verpakking ipv 5 en MWay heeft gelijk zaadjes voor de hele familie gegeven

      P1080551-1.jpg

      Over enkele dagen ga ik de White Rihanna# 3 en de Pineapple Express zaaien. Als het lukt op de vensterbank (ontkiemen) direct in de pot van bestemming.

      Tot de volgende update
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #36
        Opmerkelijk, die herma bij de Santa.
        In de hele lijn komt geen fem voor, dus het meest waarschijnlijk zou stress zijn.
        Maar dat kan ik me haast niet voorstellen bij zo'n ervaren kweekmevrouw.
        We duimen voor de overgebleven groeisels.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Volgens mijn echtgenoot drijf ik elke man tot waanzin

        #37
        30 mei

        QnQ Stress hebben ze zeker gehad, hitte ! Ik vraag mij af of de wing die ik in mijn 80 x 80 tentje heb hangen geen overkill is,
        want ik kom regelmatig bleach achtige verschijnselen tegen op mijn andere planten
        En volgens mij heeft Greyvol vorig jaar binnen ook een lichting Hermannen gehad tussen zijn Santa's(van een andere breeder), ik zal hem eens vragen of hij daar nog een oorzaak voor heeft kunnen vinden.

        Maar je hoort mij niet klagen hoor, ik ben tot nu toe best tevreden over de planten

        De 2 met de helm op geborenen heb ik getopt en tonen nog geen duidelijk geslacht.
        P1080577-1.jpgP1080579-1.jpg

        De SM 5 heb ik vandaag naar een "drogere" pot overgepot, de wortels wat "losgewapperd" zodat ze rechtstreeks wat droge aarde aan haar voetjes kon voelen.
        Haar ? Ja, het lijkt een vrouwelijke plant ! In ieder geval 1 paar pistels maar ook 1 alleenstaande pistel, dus ze twiifelt nog een beetje ?
        P1080585-1.jpgP1080585-2-1.jpg

        En de SM 3 blijkt ook een vrouw te zijn, zoals ik al zei , ik mag niet klagen !
        P1080569-1.jpg

        Tot de volgende update
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Dat was van een lichtlek, bleek achteraf, my bad!

        #38
        Met een wing bedoel je een ventilator he?
        Ik zie paarse steeltjes bij SM2. Heeft die het koud gehad?

        I come here to learn





        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Een wing is een lichtkap die een groot oppervlakte bestrijkt, en koud heeft de SM 2 het niet gehad, wel hitte stress, wat natte voeten en een onthoofding levert ook wat stress op

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Thanks Stemma!

        #39
        Jammer van de herma`s maar je hebt er genoeg.
        Hoe staan de McPurple er bij?

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          De eerste komt met haar kopje boven, na 2,5 dag ❤️

        #40
        1 juni 2017

        En de 5 Santa's hebben beslist onder welke gender identiteit ze hier willen doorgaan

        SM5 =een meisje, zoals ze al eerder liet zien en de SM2 =een jochie, dus hup naar het ballenparadijs
        P1080590-1-1.jpgP1080588-1.jpg

        Van de 5 santa's dus 3 vrouw en 1,5 man.

        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Wat ben je toch heerlijk ruimdenkend!

        #41
        hahaha, 1,5 man!!! Ik snap het
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #42
          10/11 juni 2017

          Hoogste tijd voor een update!

          2 juni de Santa's en KillerBee's gaan op de KB5 na naar buiten, in 30 liter rootpouches die ik heb besteld bij een respectabel tuincentrum in Terneuzen
          P1080598-1.jpg

          De eerste dag en nacht in de schaduw daarna onder een afdak met deels zon, en dag 3 op hun definitieve buitenhok .
          De plastic bekers zijn als afweer voor mijn katten bedoeld.

          P1080599-1.jpgP1080650-1.jpg

          P1080600-1.jpgP1080651-1.jpg
          P1080601-1.jpgP1080652-1.jpg

          P1080602-1.jpgP1080653-1.jpg

          P1080611-1.jpgP1080619-1.jpg

          Gaat op zich wel goed, allen in de mill's topmix, zal van de zak later nog een foto van maken.
          Het verbaast me dat de bloeiverschijnselen nog in tact blijven maar het is de eerste keer dat ik planten met een bloeiende top laat reveggen dus misschien gaat het altijd zo,
          of heb ik een stel eigenwijze planten die gewoon afmaken waar ze aan zijn begonnen

          En dan de Santa Maria 5 , het laatste meisje in een veels te natte pot Na het verpotten alle planten een klein beetje water gegeven en haar ook , stom want ze stond al nat.
          Ze sloeg niet echt aan in haar nieuwe pot, had de onderste gele blaadjes al verwijderd, waarop ik haar er heb uitgehaald ,
          de kluit heb omwikkeld met keukenpapier en zachtjes aangedrukt en daarna 3 uurtjes in de zon laten drogen.
          De natte aarde in de pot vervangen door drogere aarde en weer teruggezet. Vandaag is ze nog niet echt aangeslagen maar de blaadjes in de top blijven groen dus "iets" zal het toch goed doen.
          Hopelijk is ze onder de grond gewoon hard aan het werk. Ik geef haar nog 3 weken de tijd om zichzelf te reanimeren, is ze dan niet aangeslagen dan mag ze haar broertjes achterna. Gisteren heb ik 10 ml water gegeven met wat root juice omdat ik dacht dat ze misschien toch te droog zou staan? Dus niet..

          P1080603-1.jpgP1080610-1.jpg
          P1080614-1.jpgP1080620-1.jpg
          P1080654-1.jpg

          En dan de zaailingen. De cheese fast version waren allen na 2 dagen boven de grond, de 1e Mc Purple volgde na 2,5 dag en na
          4 dagen was alles boven de grond. Ik zal ze komende week gaan overpotten .
          De cheese heeft gele labels, de McPurple blauwe labels en de Erdpurt roze labels

          P1080604-1.jpgP1080606-1.jpg
          P1080622-1.jpgP1080649-1.jpg

          En de laatste Killer Bee bleek een hommel te zijn, dus bye, bye!
          Totaal 5 meisjes uit 10 regulier.
          P1080647-1-1.jpg

          Maar we zijn nog niet uitgezaaid, deAfjes White Rihanna van LR2 en Pineapple Express zijn aan de beurt.
          Ik wilde ze direct in pot van bestemming zaaien maar toch eerst op de vensterbank laten ontkiemen.
          Vorig jaar was ik buiten met ontkiemen wel wat zaadjes kwijt geraakt,
          binnen gaat het goed zolang de katten er maar niet bij kunnen komen.
          Nadat ik 3x Pineapple had gezaaid in 16 liter, zag ik dat er geen 5 x 19 liter potten meer op de vensterbank bij zouden passen.
          Dus de White Rihanna moet nog even wachten(helaas).
          Omdat ik verwacht dat de White Rihanna grotere planten zijn dan de Pineapple Express gaan zij in een 19 liter pot.

          Omdat ik nog steeds last van mijn schouder heb, zijn de potten gevuld door mijn hulptroepen. Ik had instructies gegeven, Topmix en de bovenste laag Lightmix.
          Tja en toen leken de zakken ineens op elkaar , dus zijn er een 2 tal potten grotendeels gevuld met lightmix en de rest met topmix.
          Pfffffffff....nou ja, het was goed bedoeld zullen we maar denken heb besloten om het zo te laten en te kijken welke planten er eerder honger zouden krijgen.
          Ik had nog wel lightmix voor alle bovenste lagen aan te vullen, dus dat maar gedaan.

          Om te voorkomen dat mijn katten zouden denken dat ik een kattenbak " met een view" voor ze heb neergezet
          heb ik maar wat gekunsteld met folie, bekers en bestek. Ze blijven er in ieder geval vandaan.

          P1080633-1.jpgP1080634-1.jpg

          P1080659-1.jpg
          Let maar niet op de thumbnail, doordat ik tussentijds was uitgelogd kwam de laatste foto niet gelijk op zijn plek.
          Tot de volgende update
          Bewaren
          Bewaren
          Attached Files
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #43
            Ik hoop dat het goed komt met SM5
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Ik hoop het ook MzZ, is zo mijn eigen schuld!

            #44
            18 juni
            Tussen de vaders door even snel een update

            Eerst het slechte nieuws, De SM5 heeft het niet gehaald, halverwege de week begonnen de blaadjes meer te "verdorren" en twijfelde ik toch nog of ze niet te droog stond en heb haar 40 ml water gegeven,
            maar helaas ....

            P1080693-1.jpgP1080694-1-1.jpg

            De wortels waren sterk in aantal afgenomen en ook de stam leek bij nader onderzoek ook wat rot te lijken,
            veels te nat gestaan dus!
            (sorry Q dat ik haar zo heb mishandeld )_
            P1080708-1.jpgP1080711-1-1.jpg
            Misschien dat ik nog een toverboon van Q zaai, ik heb er nog genoeg en hoop stiekem op een Suzy Q

            Gelukkig mol ik niet alle planten dus kan ik ook nog wat leuks laten zien

            De White Rihanna's gezaaid op 14 juni, "catproof" op de vensterbank kwam de eerste vanmorgen omhoog.
            Mag straks in de schaduw buiten.

            P1080692-1.jpg

            De Killer Bee's

            P1080695-1.jpgP1080696-1.jpg
            De Santa Maria's (die niet te nat stonden )
            P1080697-1.jpgP1080698-1-1.jpg

            Allen getopt, laat ze staan "opdrogen" in de zon het is bloedheet hier achter. Ik kijk vanavond nog of vaseline nog nodig is.
            P1080709-1.jpgP1080710-1.jpg

            De Mc Purple, Erdpurt en Cheese Fast Version vinden ook hun weg in de topmix van Mill's

            P1080700-1.jpg
            P1080699-1.jpg
            P1080701-1.jpg


            De Pineapple Express AF's staan ook buiten maar de foto was onscherp, dus die volgt later wel weer in dit topic.


            Geniet van het mooie weer en tot de volgende update
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #45
              Fijn leesvoer weer stemma.

              lekker bezig zo, wel wat jammer van de santa`s maar je heb nog genoeg leuks over

              Comment

              Bezig...
              X