Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet het forum, stout 2017!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Staat er mooi bij.
    Ivm MP3 ik denk iets te weinig Lycra mee gegeven sorry
    Maar die kan nog wel eens uit zijn voegen springen.
    Ben benieuwd.

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Het lijkt er inderdaad op MWay, ze groeit als een bezetene!

    #92
    Ik vind je planten mega leuk hoor en ik die kat in de pot foto vind ik SUPER , en leuk dat je nu een andere camera hebt ik verwacht leuke foto's dus dat is echt het probleem niet hoor.
    Het viel denk alleen op(karma).
    Ruik je die planten niet heel erg? Ben je niet bang dat buren enz het ruiken , ik heb hier moeite met 2 autoflowers die die ruiken zo hard daar ken je niet om heen
    Last edited by belladonna; 14 July 2017, 21:41.
    God was never on your side..

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Vorig jaar had ik ongeveer ook zoveel planten staan en toen heb ik je er niet over gehoord, vandaar het mij bevreemdde.

      Mijn buren weten van mijn planten af en ik heb daar goede afspraken mee, net als voorgaande buitenkweken.

      We hebben dit jaar wel een gedeelte van de tuin afgeschermd zodat de planten niet meer te zien zijn door voorbijvarende passanten. Bijkomend voordeel is dat ze ook niet te zien zijn voor 'onverwachte' visite bij ons of bij de buren. Dat voelt wel een stuk prettiger. Van geur is nog niet zoveel sprake. Maar voordat de Santa's en Killer Bee's gingen reveggen geurden ze wel behoorlijk, het gekke was dat die geur leek te blijven hangen in het afgeschermde deel van de tuin. Ik ben dus wel benieuwd hoe dat straks zal zijn.

    #93
    Dat heb ik dus ook dat de geur blijf hangen op 1 plek waar de planten staan . Nou ik vind vorig jaar ook al dat je er echt veel heb staan
    iK zou bang zijn voor geur problemen met zo veel planten echt die 2 van mij hier die meuren zo hard
    God was never on your side..

    Comment


      #94
      16 juli

      Update time


      Veel last van beestjes gehad de afgelopen week, overweeg zwaar of ik de neemolie zal afstoffen.

      De foto's

      KillerBeeHoney
      P1020175.jpgP1020177.jpg

      Santa Maria, vooral de SM 4 is flink gehavend door beestjes. Ze hebben allebei wel "rozige" kleuren in het jonge blad, hoop dat dit uitbreidt.
      P1020179.jpgP1020181.jpg
      P1020163.jpgP1020182.jpgP1020185.jpg
      P1020186.jpgP1020189.jpg

      De Cheese's
      P1020191.jpg

      De McPurple, met een aantal giga bladeren
      P1020194.jpg

      De Erdpurt, deze plant drinkt minder want de potten zijn nog loodzwaar, vandaar dat ik nu bij dreigende regen het afdak plaats.
      Zoals gisteravond tot dit moment.
      P1020195.jpgP1020200.jpg

      De White Rihanna's, reageren allemaal hetzelfde op het toppen.
      Tot nu maakt het ook geen verschil of ze in een 4 of 16 liter root pouch staan,
      ze groeien ongeveer gelijk op in hoogte.
      P1020197.jpg

      De Pineapple Express Afjes reageren verschillend op het toppen.
      Bij de PE 1 , beginnen de toppen vanaf een ondergelegen node te groeien,
      Bij de PE 2 komt er maar 1 top omhoog, er zit een klein flubbertje naast en dat blijft vooralsnog een klein flubbertje
      Bij de PE 3 komen netjes vanaf de getopte plek 2 toppen, in wording, omhoog.
      P1020201.jpgP1020203.jpg
      P1020207.jpgP1020199.jpg

      De Toverbonen zien er ook goed uit, weinig vraatschade gelukkig.
      P1020172.jpg

      En dan (bijna) het hele zooitje bij elkaar.
      P1020209.jpg

      Of het door het bewolkte weer komt, een verkeerde witbalans instelling op mijn camera of door het afdak,
      ik vind de foto's van vandaag niet zo mooi van kleur. Volgende keer beter

      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #95
        Ziet erg goed uit!
        fijne update weer
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #96
          mooie fotos weer
          wat zonde wat de beestjes...

          Comment


            #97
            Gaat zoals het hoor.
            De beestjes krijg je er buiten bij helaas.

            Comment


              #98
              Heyyyy! Leuk om te zien!
              Tijd niet geweest, heel druk met werk, relatie beindigd etc.
              Heb dit jaar weinig staan, ook niet geinvesteerd in zaden dus wat restjes.
              Malana Bomb, White Rihnana en misschien een Sweet tooth (die rolde zo tussen de White Rihana dus afwachten wat het is).

              De Malana gaat goed, is op z'n eind. De rest begint net met bloei.
              Wat vaag is.. is dat 1 van die White Rihana dunne lange bladeren heeft, sativa style. Of zal dat de Sweet Tooth zijn

              Ik zal het nog even wat teruglezen de komende tijd.
              Heel veel succes en nogmaals hartelijk dank!

              Malana


              Raadsel
              Last edited by Eclecticon; 21 July 2017, 15:33.
              Baas in eigen brein.

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Eclectionnnnnnnn dat is inderdaad een hele tijd geleden!
                Vervelend om te horen dat je relatie over is , had al wel begrepen via via dat de knapste jongen van Noord-Nederland weer vrijgezel was
                Heb een hoop vragen maar dat doe ik wel via PM

                Ik denk net als LR2 dat 'Raadsel"een White Rihanna is want de Sweet Tooth heeft echt indica blad.
                Zou erg leuk zijn als je de voortgang van de White Rihanna hier blijft posten of een eigen kweekverslag maakt!

              #99
              Raadsel is de WR, dat zie ik direct.
              Dat fletse kleurtje is wel typisch, dat hebben ze hier ook, zelfs in de volle grond. In de volle grond gaat het blad wel wat meer de breedte in. Succes er mee eclecticon!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                BOSBESSEN!
                Dit jaar heb ik ook een struikje ergens weggestoken en in eigen tuin geplant. Hoe oud is jouw struikje? En wat doet de opbrengst?

                Er is zoveel te zien dat het bijna onoverzichtelijk wordt. Gelukkig weet jij dat goed in te sjablonen
                Mooie foto's Stemma. Ik vind de witbalans prima. Nieuwe camera is altijd even wennen.

                Blad Killer Bee Honey heeft een hele eigen vorm. Doet me een beetje denken aan die Ducksfoot die BackYardPlant had staan. Eenvingerig met een teentje. Zit dit in de genen?

                Zou de vraat invloed kunnen hebben op die mooie kleur van de nieuwe bladsets bij de SantaMaria? Als uiting van stress? Heb je een idee welke beestjes dit doen?

                MacPurple3 blad zou zo bijna in de Guiness Book of records opgenomen kunnen worden. Wat een groot blad zit daarop.

                WhiteRihanna's zijn allemaal een beetje anders en toch ook een beetje hetzelde. Die doen gewoon waar ze zelf zin in hebben lijkt het.

                Leuk om te zien al die verschillende fenotypes.

                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Bosbessen struikje is een jaar oud, zou in volle grond moeten maar dat durf ik niet goed. Er heeft hier achter in de 18e eeuw tot 1975 een groot pakhuis gestaan met verschillend gebruik van opslag oliehoudende zaden tot opvang ernstig zieken tot drukkerijwerkzaamheden, daarnaast spuit mijn buurman graag met gif dus alles voor consumptie blijft in pot. Ben daar best pietluttig in

                  De Killer Bee en de Santa Maria heb ik binnen onder een 12 uurs lichtregime tot bloei gebracht en toen buiten neer gezet. Doordat ze dan weer meer dan 12 uur licht per dag ontvangen gaan ze uit de ingezette bloei weer terug naar de groeifase. Door de stress die dat oplevert ontstaat er allemaal eenvingerig blad totdat de plant zich heeft hersteld tot "normele"groei en dan ontstaat er weer normaal 7 vingerig blad. Ik heb eergisteren al het eerste 5 vingerige blad gespot dus het gaat de goede kant op.

                  Het zou kunnen dat het 'rossige blad' een stresskleurtje is bij de Santa's, als een blosje van boosheid , daar zouden Q of Grey meer over kunnen vertellen denk ik.
                  Ik dacht eerst dat het wantsen waren maar heb inmiddels al wat groene rupsjes gespot en verwijderd.

                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Die rupsen zijn lastig. Ik heb ze ook in de tuin. Vooral in de bloemkool. Volgend jaar geen bloemkool meer. Sexende koolwitjes die hun kroost in de kool dumpen.

                  Het is goed om te weten wat de geschiedenis is van de grond die je gebruikt. Al ben ik vast niet zo pietluttig als jij. In theorie kweek ik op gecomposteerde poep en pies. Maar ach doen we dat niet bijna allemaal. Het verschil is dat ik het doe op de mest van eigen dieren. Volgend jaar zit mijn eigen pies er ook doorheen. Zou ik dat erbij moeten vertellen als ik contacten verblijd met mijn eigen kweek?

                  Dank voor de uitleg over het ontstaan van het eenvingerig blad.

                Baas in eigen brein.

                Comment


                  24 juli

                  Beestjes dus..

                  P1020222.jpgP1020221.jpg
                  P1020223.jpgP1020265.jpg

                  Meeldauw bij de SM 4, lijkt zich tot vandaag niet verder te hebben uitgebreid

                  P1020227.jpgP1020216.jpg

                  Voor de rest heb ik niets te mopperen

                  P1020220.jpgP1020244.jpg

                  De WR 5 heb ik uit haar lijden verlost, vermoed toch een wortel/stam probleem door het verwijderen van haar siamese tweeling zus.
                  P1020267.jpgP1020287.jpg

                  Haar zussen/broers hebben het naar hun zin en houden me in spanning voor welk geslacht ze gaan kiezen
                  P1020257.jpg

                  De toverbonen gaan gelijk op, doen het goed maar ook hier nog geen geslachtskenmerken te zien,daar is het nog te vroeg voor.
                  Twijfel of ik ze elk een eigen pot zal geven ?
                  P1020254.jpg
                  De Pineapple's , beginnende bloei 6 weken vanaf zaadje
                  P1020255.jpgP1020322.jpg

                  Meer bloei in de tuin
                  P1020318.jpgP1020320.jpg

                  De Santa Maria en Killer Bee Honey beginnen allebei weer met 5 vingerig blad

                  image_293347.jpgimage_293344.jpg

                  En doe ik niets aan de beestjes ? Jawel, ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering Luxan Pyrethrum gehaald maar niet gebruikt
                  omdat dit dodelijk schijnt te zijn voor bijen en hoewel ik rupsen dooddruk kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om mee te werken aan de bijenleegloop in Nederland.
                  Dus doosje gaat terug en ik pluk de rupsen maar voorzichtig weg.

                  Wel wat andere dingen gekocht voor in de tuin en de Korect inmiddels gebruikt bij de cannabis,
                  de bladeren voelden gelijk een stuk stugger aan de volgende dag, meer dan bij de 4 in1 gier. Dus ik voeg ze volgende keer samen.
                  De neemolie is een stuk donkerder dan die ik van NeemHolland had en lijkt iets minder sterk te geuren. Ik zat gelijk onder want door het warme weer leverde een klein keepje in de fles een grote straal olie over mij heen. Voordeel, ik ben gelijk ook beestjesvrij Als emulgator heb ik Rimulgan gekocht op basis van Castorolie, zag dat Greensell ook deze combi verkoopt maar ik wil nog wat info zoeken over Castorolie alvorens het daadwerkelijk te gebruiken.
                  P1020303.jpgP1020311.jpgP1020302.jpg
                  P1020313.jpgP1020314.jpg


                  En dan speciaal voor de moraalridders en hun loodsmannetjes......... ththknight.gif
                  We zetten er nog een paar bij !

                  Van onze benjamin BackYardplant heb ik wat zaadjes Shaman x Shaman en Mexican Sativa x Shaman gekregen, dus deze laat ik nog meedoen in dit kweekverslag. Zal de intropost nog wijzigen.
                  Tevens heb ik nog een McPurple gezaaid. Kunnen we mooi kijken hoe deze soortjes het doen bij 'late zaaing'. Ik twijfelde om nog een Pineapple Express AF te zaaien, maar doe dit toch maar niet.

                  P1020325.jpgP1020328.jpg

                  Tot de volgende update

                  Bewaren
                  Bewaren
                  Last edited by Stemma; 24 July 2017, 13:37.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    Ghihi mooi!
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Geen foto`s van de McPurple?

                      Comment


                        MWay ze staan op de groepsfoto, maar ik zal ze speciaal voor jou nog even apart fotograferen
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment

                        Bezig...
                        X