Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Keer: 3x DP Auto White Widow op het balkon (Foto Heavy)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Keer: 3x DP Auto White Widow op het balkon (Foto Heavy)

    Korting op 420shop
    Op de een of andere manier had ik dit jaar in april de zin om eens wat eigen wiet te kweken, dus lekker wat info opgezocht, potgrond, voeding, lamp of geen lamp? kweektentjes, ventilatie en koolstof filters? al die dingen waren toch redelijk overwhelming

    Uiteindelijk gesettled op een drietal 15 Liter smartpots 6 Auto White Widow zaadjes van Dutch Passion (3+3 actie, blijven hollanders he :shifty: ), wat Biobizz Light Mix en Biobizz grow en bloom voeding.

    Aangezien ultieme beginer wilde ik maar beginnen met 3 plantjes, want tja, als ik het verneuk dan heb ik nog altijd een tweede ronde met nieuwe kansen

    Ik hou een album bij op http://imgur.com/a/ykOfM als iemand liever alle plaatjes op een pagina heeft.

    Het begon allemaal op 4 Mei met de paper towels.



    Natuurlijk zou ik gewoon een zaadje in de grond kunnen stoppen, maar deze methode zou zekerder zijn, dus we gebruiken em.

    Na 2 dagen mooie worteltjes, tijd voor de aarde!



    En hoppa, eventjes voor het raam, wat achteraf gezien misschien niet zo handig was, de plantjes strekten nogal en de zon kwam nooit 'echt' binnen, vooral omgevingslicht dus.



    Al na een enkele dag kwam deze dame hallo zeggen (07-05-2017), de andere 2 bleven nog iets achter.



    Maar de dag daarop, alle 3 in leven!







    Achter zon raam is het toch niet helemaal donker, maar ze begonnen vrij snel te strekken, dit is de status op dag 2:



    Dag 3 leek het allemaal wat droog, dus ging is er eventjes met de plantenspuit boven nevelen, achteraf gezien niet nodig geweest, maar destijds leek het een goed idee :innocent:



    Op dit punt vond ik het licht binnen maar wat magertjes, en gingen de plantjes overdag naar buiten, het vliesje bleef nog even aan het blad hangen. (11-05)



    Kwamen ook de extra blaadjes een beetje door, vanaf hier stonden ze permanent buiten, met een halve frisdrankfles als improvisatie-kas en paraplu :whistle: (13-05)



    Oeps, dacht dat het de hele dag droog zou blijven, dus plantje stond lekker in een briesje zonder bescherming, ging het toch weer regenen :thumbsdown: maar het plantje leek sterker dan ik had verwacht. (14-05)



    Tijdens zonnetje ziet het er allemaal toch netjes uit! (15-05)



    Sterker nog, met zo nu en dan een buitje, groeien ze nog redelijk lekker (16-05)



    Ha, een protector, bescherming van het plantje! een klein spinnetje lijkt zich gesettled te hebben bij een lobblaadje (18-05)



    Grootste plantje begint aan de eerste 3-vingerige blaadjes (19-05)



    En toch ook wat maffe dingen, dit plantje begint aan een... 2 vingerig blad? :wtf2: Ik heb geen idee hoe wat of waarom, de planten staan 's ochtens op mijn achterbalkon, waar zon is tot 13:30, waarna ik ze op mn voorbalkon gooi, waar zon is van 13:30 tot 20:00



    Ze groeien verder wel lekker, lijkt alleen dat ik een paar beestjes heb gevonden die de plantjes ook wel erg interessant vinden, kleine zwarte vliegjes die tussen de okseltjes gaan zitten, lijkt net alsof ze dood zijn, ze bewegen niet. (21-05)



    Plantje met een 2-vingerig blad is nu een plantje met... 2 2-vingerige bladen o.o, is dit iets wat ik fout doe? ik snap niet helemaal hoe dit komt. Ook begonnen met 1ml/l bio-grow toe te voegen bij het wateren (21-05)



    Groeien nu overal veel vertakkingen uit, plantjes worden nog niet zo groot, en ik blijf maar vliegjes er vanaf pulken :/ (22-05)



    Grote plantje doet het erg mooi, begint lekker in de breedte te groeien en flink wat te vertakken (24-05)



    Kleinste plantje heeft nu een extra 1 vingerig blad met een extra 2 vingerige, op dit punt zal ik me er maar geen zorgen meer over maken, de plant lijkt het verder goed te doen



    Vandaag fotootjes van boven, om de rare bladen toch even te kunnen highlighten, heeft iemand enig idee waarom een plant dit zo zou doen?
    Mijn initiele zoektocht kwam uit op extreme lichtstress, maar volgens mij zouden ze dan alle 3 dezelfde soort blaadjes maken, en evt een stuk kleiner blijven?
    Vind het maar een raar gezicht.

    Ik vond een aantal keer wat doorzichtige beestjes op de bladen, dus heb gister en vandaag even met een knoflookaftreksel plus een druppeltje zeep gespoten, geen beestjes meer gezien sindsdien.

    De Grootste van de 3, met normale 3 vingerige bladen


    De middelste, een plant zonder balans, maar toch weer symmetrie


    En het kleintje, met maar 1 maf zijblaadje, die toch weer wat harder aan het groeien lijkt


    Maf, het plantje met de 2 2-vingerige blaadjes is nu een 4 vingerig blad aan het aanmaken

    Kleur lijkt een beetje anders dan de andere planten, zou dit bijtrekken of heeft dit een betekenis?



    Onder het initiele bladerdek is een ook een hoop aan de gang



    Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 14:48.

    #2
    Ziet er goed uit, ik heb er ook 2 staan die ongeveer net zo ver zijn als de jouwe. Ik volg je

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

    Comment


      #3
      Dag 21, ik dacht dat deze autoflower 3 weekjes zou groeien en dan de bloei inschieten, maar stiekem hoop ik toch dat er nog een weekje groei aan zit te komen, hoop horizontale groei, maar ze schieten niet echt de lucht in. Bladkleurtjes trekken wel weer mooi bij






      Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 14:49.

      Comment


        #4
        Nou, dit weer maakt mij compleet dood, maar de dames lijken het wel mooi te vinden, nog niet veel verticale groei, maar de zonnepaneeltjes schieten omhoog

        Dag 22


















        Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 14:49.

        Comment


          #5
          Was nog enigsinds bezorgd met die storm die toch ff overkwam vannacht, maar dames hebben het allemaal prima getrotseerd!

          Dag 23, toch duidelijke volgorde van groot naar klein






          Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 14:49.

          Comment


            #6
            Mooie foto's.
            Zolang ze nog niet de grootte hebben om veel wind te vangen is er weinig om je zorgen over te maken. Ze zullen nog niet omwaaien/knakken.

            En regen vinden ze ook wel lekker. Zolang de plant geen bloeiende toppen heeft kan dit ook geen kwaad.

            AF-jes groeien en bloeien meestal wat langer als de zaadmakers ons graag willen doen geloven. Je krijgt vast nog wel wat meer hoogte. Indica soorten hebben gemiddeld langer nodig om af te bloeien.

            Succes, en waarschijnlijk ben je ook nog op tijd voor de tweede ronde
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #7
              Tweede ronde probeer ik sowieso, of ik nou op tijd ben of niet Puur om te snappen wat kortere dagen met de plantjes doen.
              Dag 24, de grote dame is nog lekker aan het uitbossen, de twee kleinere dames laten al voorbloei zien






              Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 14:50.

              Comment


                #8
                Ze schieten nog niet echt hard de lucht in zoals verwacht, maar de voorbloei bij de 2 kleine plantjes is wel zeker, de grotere dame zal ook niet lang achterblijven denk ik




                Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 14:50.

                Comment


                  #9
                  Grote dame vandaag ook al in voorbloei, en volgens mij komt het verticale er nu ook in









                  Comment


                    #10
                    Ziet er goed uit! ik hoop op een mooie oogst voor je.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Conficker View Post
                      Ziet er goed uit! ik hoop op een mooie oogst voor je.
                      Ik ging erin met de verwachting van 0, dus het kan alleen maar meevallen

                      Dit is meer een science rondje, als deze klaar zijn heb ik nog 3 zaadjes om 'te laat' te testen

                      Comment


                        #12
                        Misschien niet heel onverwachts, toch volgens het boekje.
                        Morgen zijn ze precies 4 weken oud, en volgens mij bereiden de dames zich al voor op witte pruikjes.


                        Groeien ze in de bloei ook nog verder door? Vind ze nog redelijk klein namelijk.




                        Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 14:51.

                        Comment


                          #13
                          ja, in de bloei groeien ze in ieder geval nog een stukje door (althans mijn blueberry en bublegum wel). Mooie plaatjes ook hoor.
                          het is een plantje.

                          Comment


                            #14
                            De mijne is sinds de bloei bijna verdubbeld in lengte dus maak je maar geen zorgen

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Denk ook dat ze nog veel zullen groeien want wil de mijne ook groter hebben !ik volg je mijn planten lopen 10dagen langer al ...

                              Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X