Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Keer: 3x DP Auto White Widow op het balkon (Foto Heavy)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Diezelfde witte puntjes op de bladeren duiden op spint, dat was bij mij in ieder geval wel zo.
    Goed checken op eitjes onder de bladeren en kleine spinnenwebjes rond de topjes.

    Comment


      #47
      Nou is het mn eerste kweek, maar ik heb genoeg vertrouwen om te zeggen dat dit trichomen zijn, en geen spint

      Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 15:37.

      Comment


        #48
        Dat zijn inderdaad trichomen. Ik denk dat hij een andere foto van je bedoelde > http://i.imgur.com/MNVEkDy.jpg

        Comment


          #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Jack Spliff View Post
          Dat zijn inderdaad trichomen. Ik denk dat hij een andere foto van je bedoelde > http://i.imgur.com/MNVEkDy.jpg
          Dat zou zomaar kunnen, ik zie dit redelijk op wat van de oudere bladeren, maar nieuwere bladeren lijken er niet door aangetast, en het lijkt zich niet meer uit te breiden, kan verder ook geen eitjes of beesten verder ontdekken gok dat er misschien een keer wat zat, wat later door zijn/haar natuurlijke vijand weggejaagd is.

          Comment


            #50
            Ik heb het over de foto's gepost op 17 juni, dat zijn duidelijk geen trichomen
            Gelukkig is het niet erger geworden.
            Kweek ze!


            Comment


              #51
              En nog wat suikerbergen, de grote dame lijkt erop ook eindelijk uitgegroeid te zijn, en voorzichtig aan de trichomes te beginnen.





              Al is het maar een klein beetje




              De rest gaat lekker





              Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 15:37.

              Comment


                #52
                highflyin Spint is zeldzaam in de buitenkweek. Als je het daar als een plaag krijgt, moet je effe goed kijken of je niet toevallig in een tent staat, onder een lamp, in een huis.. Of in een kas.. Want buiten last van spint hebben gaat eigenlijk niet in Europa. Er is teveel predatie, en spint is rete-traag voor zijn formaat. Om dan goed te gedijen, is een goed afgesloten ruimte nodig. Het veranderlijke weer hier, zorgt er ook voor dat spint eigenlijk enkel binnen een kans maakt. Ik durf zelfs met zekerheid te zeggen dat je eerder een vliegend hert op je plant tegen gaat komen buiten, dan problemen met spint.

                Probeer het niet te verwarren met trips! Dat komt wel veel voor, op zowel buiten- als binnenplanten. Spint maakt echt webjes, waar ze in leeft met andere spint. Trips daarentegen, doet maar wat.
                Maar, in de buitenteelt hoort dat er bij. De groeiachterstand door zulke kleine insecten zal hooguit 0.005% bedragen. Dan kun je jezelf beter druk maken over cycaden en andere kevertjes, waar niet tegen te behandelen valt. Dus dat druk maken heeft niet zoveel zin
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • highflyin
                  highflyin commented
                  Editing a comment
                  Dank LR2. Aan zo'n reactie heb ik een hoop!
                  Ik was even bang dat ik vroeg moest gaan oogsten, wat een opluchting..

                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Buitenkweek is gewoon een kwestie van wegkijken eigenlijk. Meer kun je nauwelijks doen. Dat was in het begin heel moeilijk voor me, en ik merk voor veel kwekers. Maar het is een kwestie van loslaten en wel zien waar het schip strandt. Da's moeilijk. Gewoon minder naar de plant omkijken, en dan loont het des te meer. De moeite/opbrengst ratio is immers veel hoger als je 0 moeite stopt in je plant.

                • highflyin
                  highflyin commented
                  Editing a comment
                  Die tip ga ik zeker gebruiken

                #53
                2 toppen zijn nu heerlijk aan het aandikken, raar genoeg is de grootste plant een beetje gestopt na de voorbloei, ik snap het verder ook niet helemaal




                En de achterblijver?

                Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 15:38.

                Comment


                  #54
                  En weer een paar mooie closeupjes
                  Met als bonus voor het lezen een foto die ik vandaag heb gemaakt van een paar mooie wolf pups




                  De dames:






                  En de grote plant die stiekem toch nog ergens wat trichoompjes verstopt


                  Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 15:38.

                  Comment


                  • BackYardPlant
                    BackYardPlant commented
                    Editing a comment
                    Die wolven zijn zo lief!!!

                  #55
                  Echt heel mooie foto's en een leuk verslag, ik hou ervan ❤️

                  Welke dosering hou je aan qua voeding/boosters?

                  En je kan in principe toch eerder starten met ronde 2, desnoods start je met 2 en na oogst van ronde 1, de laatste.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                  • Bringdown
                    Bringdown commented
                    Editing a comment
                    In principe heb ik alles om op de ml te meten, maar tis meer een soort luiheid, als er structureel problemen waren met voeding zou het in meer bladeren zichtbaar moeten zijn toch?

                  • Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Ja eigenwijs , alleen schade door over voeding kan je niet meer ongedaan maken. Bijvoeden gaat, afvoeden gaat niet. Maar het zijn jouw planten, doe wat je wil

                  • Bringdown
                    Bringdown commented
                    Editing a comment
                    heb de dosis bloei al gehalveerd

                  #56
                  En weer wat mooie sfeerbeelden, op een nogal natte dag



                  Last edited by Bringdown; 1 August 2017, 15:39.

                  Comment


                    #57
                    Die dames van jou staan er schitterend bij!

                    Comment


                      #58
                      Ruiken ze al flink
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #59
                        Valt eigenlijk nog verdomd mee, krijg alleen een vlaag van de geur als ik op het balkon sta, niet eens zo sterk als de balkondeur gewoon openstaat.

                        Comment


                          #60
                          Geur komt nog wel
                          Staan er zeker mooi bij!

                          Comment

                          Bezig...
                          X