Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cheese(fast) mainlining outdoor 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Let wel op: preventief handelen zorgt voor 2 dingen.
    1. Problemen ontstaan niet.
    2. Je hoeft niet meer te controleren.

    Zodra de rot er in slaat, en dat doet rot graag op houterige plekjes zoals een mooi stevig stammetje met een scheurtje, dan is die niet te stoppen. Alle takken daarboven raak je kwijt. Dat is in jouw geval de hele plant, dus ik kan het niet laten om het even te benadrukken. Zou zo zonde zijn als het fout gaat, vind je niet?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Wat zou jij doen LR2, ik dacht in ieder geval het scheurtje afdichten, misschien een tierip erom en de zijtakjes ondersteunen zodat het gewicht van alle 26 toppen in mindere mate de 'zwakke plek' belasten.

    #17
    Ik ben blij dat een paar mensen met kennis van zaken m'n topic hebben opgepikt. Op een ander forum waar ik al eerder het probleem had aangekaart kreeg ik enkel te horen dat ik touw moest gebruiken ipv tape en spanbandjes..

    LR2 hoe zou jij het in mijn geval verder aanpakken?

    Dit is btw mijn eerste kweek met fem zaad. Hiervoor enkel wat gespeeld met autoflowers. Ik probeer zoveel mogelijk te lezen en leren uit andere verslagen. Maar een gespleten stam kom ik zelden/nooit tegen laat staan in een outdoor kweek waar er andere factoren zijn dan indoor.

    Bedankt voor het intresse alvast
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

    Comment


      #18
      Heb al zitten denken om de 2 takken van de main hub samen te binden zodat ze allesinds al niet meer doormidden kan scheuren..

      Ik was er ook nog niet uit of ik nog eens zou toppen aangezien ik nog wel wat groei te gaan heb. Of zou dat echt TE zijn?

      Was net een kijkje gaan nemen bij m'n dame ze gaat lekker.
      IMG_1761.JPG
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

      Comment


        #19
        Ik kweek nog maar 3 jaar, maar heb vorig jaar wel een gespleten hoofdstam gehad bij een plant die ik onder een scrogg had gezet. Het was wel eind augustus toen de plant net in bloei was gegaan, in een veel later stadium dan jouw plant dus. Vandaar mijn ' zorg'.

        image_276358.jpg

        En linkje naar de betreffende post https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...182#post848182





        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #20
          Stemma heb net je topic volledig gelezen (stevige boterham) en ik begrijp je zorg. Ik waardeer het ook enorm hoe je met me inzit en me wilt helpen dus heb je raad opgevolgt en de mogelijke scheurtjes die er zijn en niet zichtbaar zijn met het blote oog gedicht met kaarsvet.
          Heb ook net boven de main hub 2 touwtjes gespannen om tegen te gaan da ze straks door het gewicht terug door zou scheuren.

          Het scrognet dat nu gespannen is, had ik eigenlijk gehangen als extra ondersteuning. Het plan is/was dat er nog een groter net boven komt te hangen aangezien ik nog niet van plan was om te stoppen met toppen..

          heb wat extra fotos gemaakt van de stam net voor ik de scheurtjes heb gedicht zodat jullie toch nog een iets beter beeld kregen van de situatie
          IMG_1764.JPGIMG_1765.JPGIMG_1767.JPGIMG_1769.JPG
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment


          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Ik gun gewoon iedereen een geslaagde kweek, succes!

          #21
          IMG_1772.JPG
          Deze was ik vergeten
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment


            #22
            Ik zou zelf geen touw gebruiken, dat blijft te lang nat en laat vochtige plekjes achter. Stevige electriciteitskabel of ander plastic heeft mijn voorkeur, omdat het niet makkelijk reageert of nat blijft. Metaal heeft het nadeel dat het gaat roesten, koper ook. Dus vandaar elektrokabeltjes.
            Twee tieraps/tierips/taaireeeps in elkaar gelust als een 8'je kan natuurlijk ook.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Thedoctor
              Thedoctor commented
              Editing a comment
              Thanks voor de tip Ga ik gelijk veranderen!

              Ik neem aan dat tieraps/tierips/taaireeeps hetzelfde is als wat ik spanbandjes noem

            #23
            Als je die zwarte plastic dingetjes bedoelt die op de foto hierboven te zien zijn, dan bedoelen we hetzelfde
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Thedoctor
              Thedoctor commented
              Editing a comment
              Jup that's it

            #24
            Hier zijn we weer.




            Niet veel te melden behalve dat mijn kleintje groot wordt of toch zeker bushy

            Het netje zit al goed vol. De voorste langere toppen heb ik wat omlaag gebonden zodat de rest wat meer rechtstreeks zonlicht krijgt.

            Met m'n lompe grote handen heb ik 2 uitschieters vroegtijdig getopt. Wat me 2 mooie grote stekken heeft opgeleverd. Mij hoor je dus niet klagen

            Later deze week top ik de grootste toppen voor de laatste keer. De 'kleintjes' laat ik nog wat hoogte en dikte maken voor ze een laatste keer geknipt worden.

            Dan wordt het tijd om te eienlijke scrognet te plaaten

            IMG_1796.JPGIMG_1797.JPGIMG_1800.JPGIMG_1798.JPG
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

            Comment


              #25
              IMG_1812.JPG
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

              Comment


                #26
                Mooi ❤️
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #27
                  Toen ik vanmiddag thuis kwam van het werk stond de tuinman vroeger dan verwacht(6 weken) te snoeien. Hij heeft alles rondom m'n dame lekker kort gezet zodat ze nog meer zon krijgt. Dit opent wel wat nieuwe intressant perspectieven. Nu m'n ruimte flink is uitgebreid.

                  IMG_1819.JPG
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                  Comment


                    #28
                    Zaterdagmiddag zat ik me steendood te vervelen dus ik dacht, het is tijd voor een nieuwe ronde SM.
                    IMG_1839.JPG
                    Alles terug naar zijn eigen deel. Wat van links is ontstaan blijft links en omgekeerd. Zo was er in het midden lekker veel plaats.

                    Toen dacht ik.. ik ben nog niet tevreden.. wat als ze opnieuw doormidden breekt onder haar eigen gewicht? (met in het achterhoofd dat ze nog wel een paar weken gaat groeien)

                    Ineens dacht, ik als ik nu een tak links en rechts neem. Er een knoop in leg en toppen terug naar hun originele oorsprong laat groeien. Dan verstevigd ze zichzelf.

                    Dus zaterdag, 2 ietwat flexibele vertakkingen gezocht en knoopje gemaakt.
                    IMG_1837.JPG


                    Nu 2 dagen later, ben ik best tevreden van het resultaat.
                    IMG_1847.JPGIMG_1846.JPG
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                    Comment


                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Ik hou van knopen in wietplanten!

                    #29
                    Ik duim voor je
                    gifplaatjes.png
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #30
                      Tijd voor een update.

                      10 dagen geleden heb ik de meest ontwikkelde vertakkingen getopt. Ondertussen zijn die al mooi uitgegroeid alsof er niks gebeurd is.



                      IMG_1875.JPG


                      De "zwakkere" vertakkingen achteraan heb ik nog een week naar de zon laten groeien en 3 dagen geleden getopt. Van deze heb ik alles verwijderd behalve de bovenste fanleaves. M'n growtips bij deze topping waren ongeveer 2mm dus in mijn ogen gaat het snel


                      IMG_1874.JPG



                      Ik maak(te) me wel wat zorgen over de lichtgroene bladeren 'onderaan' in het midden. Ik heb dit donderdag opgemerkt maar ondertussen zijn ze niet meer of minder verkleurd en er komen ook geen nieuwe bij. Dus ik hou het voorlopig op een teveel aan regen de voorbije weken. Let niet op de bruine bladeren dit komt van het roest van de ring. Ik heb er btw voor gezorgd dat geen enkele tak de ring raakt of kan raken.


                      IMG_1873.JPGIMG_1880.PNG


                      Het gespleten stammetje begint ondertussen een stevige stam te worden.


                      IMG_1861.JPGIMG_1862.JPG


                      Ik heb geen idee wanneer ik deze stek gesneden heb maar, ik had hem dus in de pot gezet toen die nog op het dak stond en bedekt met een leeg urine potje. Dinsdag had ie een klein worteltje en is hij de propgator ingegaan. Vrijdag is ie naar buiten gegaan. Ze maakt mooie 7 vingerige bladen aan. Iets wat de moeder al lang niet meer doet.



                      IMG_1863.JPGIMG_1870.JPG



                      Nog eentje in zijn geheel


                      IMG_1872.JPG

                      Attached Files
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                      Comment

                      Bezig...
                      X