Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze buiten kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Purple Haze buiten kweekverslag

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik ben een beginnende kweker en ik vond het wel leuk om een kweekverslag te plaatsen!

    Ik ben in april begonnen met het ontkiemen van de zaadjes (purple haze). Ik ben inmiddels zo ver dat de plantjes ongeveer 25cm hoog zijn.

    Ik kweek in +/- 60L bakken die ik gevuld heb met voorbemeste aarde van de Ranzijn. Ik heb de aarde gemengd met: magnesium van Ecostyle, perliet van Pokon en ik doe elke week +/- 10ml BioGrow van Biobizz erbij.

    De planten staan op het zuiden.

    Als beginnende kweker heb ik natuurlijk wat problemen gehad met insecten maar ik heb besloten om dit op te laten lossen door moedertje natuur. Ik spuit de bladeren wel nog (voorzichtig) af met lauw water omdat ze vrijwel geen regen water vangen.

    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    ziet er goed uit
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Jorem!!! Echt

    #3
    Waarom spuit je de bladeren af met lauw water?????
    God was never on your side..

    Comment


    • Cees015
      Cees015 commented
      Editing a comment
      Om ze een beetje schoon te spoelen, ik las ook op het forum dat vocht de beestjes weghoudt. Dus vandaar hun dagelijkse ‘douche’

    #4
    Prachtig mooie kuip om megaplanten in te kweken, en dan is die weer half gevuld

    Je zegt dat je 10ml Biogrow erbij doet.
    Waar doe je dat bij ? Ik hoop bij 10 liter water ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      10ml is genoeg voor 10 liter water in deze fase.
      Als jij 10ml in een liter gooit lijkt me dat iets teveel ja.

      Wat heb je met dat magnesium gedaan, hoeveel en wat precies...
      En ik kan wel vragen waarom ,maar dat heb je waarschijnlijk ergens gelezen.

    • roller
      roller commented
      Editing a comment
      aarde is 'te duur' lijkt het vaak

    • Cees015
      Cees015 commented
      Editing a comment
      roller haha nee niet perse maar ik heb er niet bij stil gestaan dat hoe meer aarde erin zit hoe groter de plant kan worden

    #5
    @QNQ

    ik heb een handje van het magnesium bij de aarde gedaan, waarom? Omdat het me goed voor de plant leek! En ja ik had inderdaad dingen gelezen over magnesium tekorten dus was het ook een beetje uit voorzorg.

    Comment


    #6
    Te korten dat doe je dus toch pas als je plant TEKORTEN heeft niet uit voor zorg zo geef je de plant TEVEEL das niet goed he
    God was never on your side..

    Comment


    • Cees015
      Cees015 commented
      Editing a comment
      Oke thanks

    #7
    Calcium en Magnesium , die twee horen bij elkaar, als je de ene geeft, moet je de andere ook geven.
    Doe je er een van de twee dan heb je kans dat je later tekorten van de ander gaat zien.

    Gewoon maar even afwachten dan, als het opduikt, weet je in ieder geval waar het door kan komen.

    Qua voeding hou je je het best aan 1-2ml per liter water, en dat mag je best om de dag geven. (de andere dag gewoon water)
    Ze moeten mooi groen worden voor ze gaan bloeien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Cees015
      Cees015 commented
      Editing a comment
      Duidelijk! Thanks!

      Is de kans nu groot dat ik een calcium tekort krijg? Zo ja, heeft de voeding van biogrow daar invloed op?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee, de kans is aanwezig. Da's lekker vaag, maar het blijft een plantje, geen computer.
      Op onderstaande link heb ik precies laten zien wat er allemaal in Biobizz voeding zit.

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...606#post477606

    #8
    Hier is nog een foto van de stam trouwens... ik mag maar 1 foto uploaden per x
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #9
      Probeer het eens met de attachments-knop.
      Dan komen ze onder je post te staan tijdens het opmaken.
      Je kunt dan de foto nog tussen je tekst zetten als je op het formaat klikt.

      Stammetje ziet er goed uit.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by QnQ; 24 May 2018, 09:52.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Cees015
        Cees015 commented
        Editing a comment
        Aha ik zal het even vanaf een laptop proberen, ik doe ik het nu met mn telefoom namelijk! Thanks!!!

      #10
      Beste kwekers,

      het is inmiddels 2 weken verder en mijn planten doen het prima, er waren wel een aantal bladeren die helemaal geel zijn verkleurd. Ik was helaas te laat om hier nog iets aan te doen omdat ik op vakantie was maar de plant doet het nog!

      De grond is wel natter dan normaal dus ik heb er wat perliet overheen gedaan in de hoop dat de dreinagelaag dan wat beter is.

      de bladeren waren ook aardig aangestast door insecten, gelukkig heb ik een weekje of geleden mosterd zaden erbij gezet omdat hier blijkbaar sluipwespen opaf komen.

      Laat even weten wat jullie van de bladeren vinden en of er een mogelijk calclium tekort is.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #11
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #12
          Ziet er volgens mij goed uit.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #13
            Perliet over de bodem strooien is een beetje als een natte theedoek over een kom water hangen..
            Dat werkt niet zo goed..
            Perliet gaat onderin, zodat de drainagelaag (die onderin zit, bij de drainagegaten van de pot) beter door loopt. Die raakt soms verstopt met aarde, en een laag perliet kan dat tegen gaan.
            Bovenop de aarde werkt het omgekeerd: perliet weerkaatst veel licht, wordt niet gauw warm, en isoleert als de beste. De bodem blijft daardoor juist langer vochtig. En als die droogt, dan kun je binnenkort perliet van je stoep blijven vegen.. Het weegt namelijk weinig, en het waait als de neten.

            De plant ziet er verder goed uit. Niets om je druk over te maken! In de buitenkweek kan geen enkele plant onbeschadigd blijven. Dat hoort er nu eenmaal bij. Daar worden ze sterk van.
            Maar, je moet je als kweker daar wel op in stellen. Probeer je daar niet druk over te maken, pas als je ziet dat de plant in zijn algeheel achteruit gaat, dan is het goed om aan de bel te trekken.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #14
              Dat klinkt heel logisch, ik heb ook nog even gelezen over de precieze werking van perliet. En daar kwam ik hetzelfde tegen dus ik denk dat ik het er of in ga duwen of dat ik het eraf laat blazen!

              En dank voor de snelle reactie!

              Comment


                #15
                Oorspronkelijk geplaatst door Cees015 View Post
                Laat even weten wat jullie van de bladeren vinden en of er een mogelijk calclium tekort is.
                Ik vind het mooie bladeren en calclium ken ik niet

                "We are stardust, we are golden.
                And we've got to get ourselves back to the garden".

                Comment

                Bezig...
                X