Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laag en Breed, BackYardPlant doet LST

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Laag en Breed, BackYardPlant doet LST

    Korting op 420shop
    Goeie welk-moment-van-de-dag-je-dit-ook-leest!


    https://braamtuinen.nl/knoflook.html
    "Luizen en bladmineerders lijken een hekel te hebben aan knoflook. Door een knoflookpreparaat in de wortelzone van bomen in te brengen, wordt de aantasting door bladluizen aanzienlijk minder."


    Uiteraard heb ik weer in een cirkel om de wortelzone (to-be) een boel knoflookteentjes in de grond geduwd. Hier en daar lopen er ook nog een paar uit die ik vorig jaar vergeten ben uit de grond te halen, maar dan gelijk met 10 stengels uit 1 omdat alle teentjes tegelijk uitlopen natuurlijk. Ben benieuwd wat daar ondergronds gaat gebeuren.

    https://projectloveforbees.wordpress...ussen-planten/

    3x raden wie er op de plekken waar die planten wil 2 soorten basilicum zaden uitgestrooid heeft

    Ook ga ik LST zoveel mogelijk proberen toe te passen.
    Ik wil namelijk geen planten van 3 meter hoog die iedereen in de weide omtrek kan zien, Doe mij maar een plant van 2 meter breed die niet hoger komt dan mijn borst zodat andere mensen haar niet zien.


    Om er voor te zorgen dat de planten een fijn leven zullen hebben, heb ik in april een paar flinke gaten gegraven van een halve meter, onderin de gaten met een grondboor nog eens 2 tot 4 diepe gaten van een meter diep, gezien ze in zeer harde vaste klei staan. De gaten opgevuld met een laag stalkoeienmest (werd helemaal gek van het onkruid uit de wilde paarden mest) en dat grote gat opgevuld met een goeie 75% verse potgrond.
    Ik kom nog even terug op de naam, het was niet van die simpele spotgoedkope universele potgrond uit de supermarkt waarbij je moet uitkijken voor teveel water geven omdat alles dan inzakt (wat ik buiten in het Nederlandse klimaat in kleigrond niet zo ideaal vind) waardoor er transportproblemen ontstaan, maar ook niet van die overdreven dure potgrond van Canna etc., gewoon goeie potgrond gehaald bij een kas kweeker.



    Ook zijn de vleeseters weer van de partij.
    Tuurlijk, ik dacht dat ze helemaal kapot waren gezien alles bruin/zwart was geworden, en er afgestorven uit zag. Maar toen we begin April de mooie warme dagen al hadden, besloot ik het afgestorven plantje maar weer buiten te zetten. Waarop het plantje besloot dat er ondergrond nog leven in zat
    20180523 vleeseter.jpg


    Overigens, niet alle planten in m'n verslag zijn van mijzelf!

    Mijn ouders hebben beide medicinale olie nodig, dus het meerendeel is uiteraard van hun.

    - Auto Mazar (Dutch Passion)
    - Dream Machine (Heavyweight Seeds)
    - Purple Ayahuasca (Barney's Farm)

    en ik doe het dit maal met
    - Original Strawberry Cough (Dinafem)
    - Dutch Kush (Paradise Seeds)




    Hier onder ziet men de Strawberry Cough, die sinds vandaag d'r hoofdje laat zien
    20180523 Strawberry Cough.jpg
    Die gele korrels zijn niet de 12-10-18 NPK universele korrels die ik voor bijvoeden gebruik, maar de korrels die in de potgrond zaten.

    Ook liggen er flink wat met de hand kapot gemaakte eierschalen rondom de gaten tegen de slakken. Die zouden niet zo'n fan zijn van de scherpe randjes. Ben benieuwd of het helpt.
    Oja, en uiteraard een pot zonder bodem om de planten heen, zodat die slakken eerst een eierschaalpad moeten oversteken, en dan nog een supermoeilijke rand moeten overbruggen voordat ze een hap van de plant(en) kunnen nemen.



    Volgende update gaat wel eventjes op zich laten wachten


    #2
    Ik kom hier zitten met mn pootjes in de vijver. Als je die geen hebt maak ik die wel ff.
    Hopelijk dit jaar een echte afbloei. Jij moest vorig jaar ruimen toch? Iets met buren...
    Heb je daar dit jaar weer rekening mee te houden? Daarom dat laag, breed en groot?

    Vorig jaar had ik munt, basilicum en bieslook rond mijn planten. Het deed bij mij heel weinig tegen vliegjes. Maar ik groei meters hoog, breed en groot. In de hoogte hebben die kruiden niks meer te vertellen. Het oppervlak aan kruiden was op het einde misschien 1,5% t.o.v. wiet. En bij mij ontstond het gelazer met vliegjes nadat ik een iets te degelijk afdak had gebouwd. Plus ongeveer op een meter vanaf de grond en alles daarboven. In de bloeifase. Ik ben benieuwd wat het voor jouw doet!

    Je ouders 1,5 plant p.p. En jij 2. Goede deal!

    Succes BYP, en op een mooie oogst voor jouw en je ouders!
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3
      Gezellig! Een echte vijver kan je het niet noemen, meer een slootje, maar d'r zitten wel visjes in hoor!
      Daar gaan we voor! Vorig jaar liep het verslag niet helemaal volgens plan maar komt goed! Ik heb vertrouwen.

      Laag, breed en groot is hopelijk het resultaat van de LST inderdaad

      Trekt munt niet juist bepaalde insecten aan? Ik heb de munt hier juist opzettelijk een beetje van de planten vandaan staan, gezien ik daar vaak vraat aan zie. Waarvan precies is me nog steeds niet duidelijk... Bieslook zou ik er ook nog bij kunnen zaaien denk ik, maar als dat inderdaad niet zo veel nut heeft dan vraag ik me af waarvoor
      Hmm ja dat kan er wel ook invloed op hebben inderdaad, op een bepaalde hoogde hebben die kruiden gewoon geen nut meer.

      Valt me net op dat ik ben vergeten te melden dat naast die 75% potgrond in de gaten, ik er 25% klei bij gemend heb zodat ze niet van potgrond overschieten naar volop klei, al een beetje klei ertussen zodat ze er aan gewend zijn leek me wel handig

      Bedenk me ook net dat niet alle gaten even ideaal opgevuld zijn... hopen dat dat niet verder inzakt.. Stom van me achteraf...


      Yesss! Ik gebruik ook veel meer , dus de verdeling is nog wel logisch ook

      Bedankt!! Leuk dat je mee kijkt!

      Comment


        #4
        laat de zomer maar komen
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Leuk, laag en breed dat is ook mijn afdeling!
          Veel succes
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

          Comment


          • BackYardPlant
            BackYardPlant commented
            Editing a comment
            Gezellig! Sluit je lekker aan, meer zielen meer vreugd

          #6
          Nice BYP heeft goede plannen en voorbereidingen getroffen.
          Ik lees mee.

          Comment


            #7
            Ja, aan de voorbereiding gaat het niet meer liggen
            Die paardemest kun je inderdaad beter gebruiken om kabouterhuisjes op te kweken.
            Wat ik me afvroeg; Overwinter je de vleesetende plantjes binnen of in een kas, of schuur ofzo ?
            Ik liet ze 's winters altijd staan langs de vijver, maar elk jaar zijn er wel een paar die het niet halen.

            Dit jaar heb ik ook last van gaatjes in de munt.
            Heb dat eens goed bekeken, en er zitten een soort slakjes van 3-5mm groot in de buurt van die gaatjes.
            Dat zijn de larven van de muntkever. Een mooi blauw kevertje van 1cm groot.
            Daar kun je pyrethrum tegen spuiten, maar lijkt me niet handig als je er thee van wil maken ofzo.
            Een andere oplossing is de munt tot de grond afknippen. Dan heb je na een paar weken weer verse staan, zonder kevers.
            Of kippen laten rondlopen.

            Succes BYP!
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            #8
            Alleen de venus vliegenvanger en sarracenia (kokers) zijn winterhard Q. De rest kan beter naar binnen. Ze doen het vaak meer dan prima onder een koelwitte lamp.

            En succes BYP!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Bedankt! we proberen er weer wat moois van te maken

            #9
            Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank
            laat de zomer maar komen
            Vanaf gister is het dan eindelijk zo ver!!


            Oorspronkelijk geplaatst door appie
            Nice BYP heeft goede plannen en voorbereidingen getroffen.
            Ik lees mee.
            Dat heeft BYP zeker

            we begonnen ergens in het voorjaar niet enkel met het graven van de gaten, maar ook met het zaaien van de zaadjes. Immers, ik had een 100W hok wat bijna leeg stond op een paar normale planten na, en dat vond ik zonde. Dus gelijk als voorgroei hok gebruikt.
            Echter!!
            Belangrijk!
            Wanneer men binnen voorgroeit, word de plant totaal niet aan buiten afgehard, en gaat het nog een flinke klap worden om die buiten te krijgen, wat vaak voor een soort van pauze kan zorgen, en dat willen we niet.
            Nou heb ik geluk gehad ("geluk" , ik noem het gewoon klimaatsverandering maar goed) en hebben we een hele warme april maand gehad. Uiteraard betekend dat dat ik vrijwel elke dag in april de planten overdag netjes buiten heb gezet. Eerste 3x deed ik dat in de schaduw hoor, zodat ze niet verbranden door het UV licht. Op de 2e dag kregen ze ook een magnesiumsulfaat douche om het cuticulum wat aan te dikken, dat zou moeten helpen met sneller afharden. Waardoor ze op de 4e dag 's ochtends in de zon stonden. En op die manier vanaf het moment dat ik er tijd voor had om ze te verplaatsen tot een uur voor het donker buiten gezet. De 100w stond gewoon netjes op 16.5 uur licht, om 21.30 's avonds uit net zoals de zon buiten als ik ze 15 mei permanent buiten zou laten staan, precies afgetimed met wanneer de boel binnen klaar zou zijn. Nouja de gene die m'n binnenverslag hebben gelezen weten wat voor een feest die timing was. Anyway, de plantjes op die manier netjes op een 16.5 uur lichtregime gehouden terwijl ze minstens 50% van de dag buiten in de volle zon stonden. Zo weet ik tenminste zeker dat ze geen achterstand maar juist een voorsprong krijgen
            Door ze ruim voor het donker binnen te zetten waar ze vervolgens tot netjes 21.30 (later dan buiten) licht kregen, en waar ze tot de ochtend bleven staan waar ze om netjes 5 uur (eerder dan buiten) weer wakker werden gemaakt bleven ze in de groei, en dankzij de echte volle zon hoefde ze daar niet in mei nog eens pas aan te wennen, ze zullen meer afgesteld zijn op buiten dan binnen gezien ze vaker en langer buiten zijn.


            20180429 Dutch Kush.jpg

            20180429 Purple Ayahuasca.jpg
            20180430 binnen.jpg



            Maar, dat verplaatsen, dat word je snel zat hoor. Al helemaal als je daardoor ineens op tijd thuis moet zijn.
            Dus toen het een paar dagen mei was, ik geloof 4 mei, besloot ik dat ik het wel goed vond, hoopte ik dat ze genoeg licht hadden om niet in de bloei te schieten, en heb ik ze maar gewoon vast geplant.

            Wat heb ik gedaan qua water geven?
            Nouja, enkel wat inwateren met Canna bio vega erbij, voor de rest heb ik tot nu toe (vandaag 22-6) geen ENKELE keer water gegeven.
            't is verdomme volle grond, ik ben niet gek!! Die planten zoeken hun eigen weg wel.
            Die zitten ondertussen al 3 of 4 meter diep, lekker in het grondwater te badderen (@Ongeldig, gezien we die vijver missen kan je daar misschien je pootjes in hangen?)


            20180517 Auto Mazar.jpg

            20180517 Dream Machine.jpg

            20180517 Purple Ayahuasca.jpg




            Weekje verder weer

            20180523 purple aya2.jpg

            20180523 Purple Ayahuasca.jpg
            20180523 Dream Machine.jpg

            20180523 Dutch Kush.jpg

            20180523 Auto Mazar.jpg


            En uiteraard eind mei

            20180528 Auto mazar.jpg
            ^ Bloei duurde wat lang voor een autoflower, dus dan maar ombuigen, anders word ze toch weer te hoog..

            20180528 Dream.jpg

            20180528 Dutch 2.jpg

            20180528 Dutch kush.jpg

            20180528 Ayahuasca.jpg
            Last edited by BackYardPlant; 22 June 2018, 15:10.

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Dat heb je mooi onder woorden gebracht Planty ♥️

            #10
            gaat lekker daar
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #11
              Genoeg te zien hier. Mooie dikke stammetjes!
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


                #12
                Bedankt beide!
                Probeer er wat moois van te maken

                Ik heb de foto's terug kunnen vinden!!!
                en nieuwe foto's gemaakt vandaag, zodat alles weer he-le-maal up-to-date is

                QnQ wat een vervelende beesten zijn het zeg, die kevers!!
                Munt.jpg

                kishan007Amnesia Supreme.jpg stonede kat!.jpg
                Red Cherry.jpg Pineapple Chunk.jpg
                Da's toch van de zotte, dat dit bij elkaar bijna 25 euro kost?! (1,5gram)
                Pfff..
                Daarvoor heb je 3 Fem zaadjes.

                En dan krijg je zulke dingetjes
                20180603 Straw.jpg


                En mocht je bang zijn dat ze worden opgegeten, nou, Ik las dat je dan iets met slakken moet doen..
                20180604 slakken.jpg20180606 slakkenhuisjes.jpg

                Ik dacht dat die allemaal dood waren, maar ik zie achteraf dat er een aantal nog leven en half uit de huisjes komen. Ach , een paar seconde later waren ze plat, om wat calcium aan de bodem toe te voegen

                En dan blijft er nog ruimte over voor groene planten foto's:

                20180604 Dutch Kush.jpg

                20180604 auto mazar.jpg

                20180604 Ayahuasca.jpg

                20180606 Dream Machine.jpg

                20180606 Dutch Kush.jpg20180606 hoofdtop.jpg

                20180606 slap.jpg20180613 ja ik kan die naam echt niet onthouden.jpg
                Ja ja, langzaam komt die terug! Aanhouder wint!!

                20180613 Ayahuasca.jpg
                20180613 Ayahuasca 2.jpg


                20180613 strawe.jpg

                20180613 Dutch Kush.jpg

                20180613 Dream.jpg

                Even een momentje om mijn fotoshop skills te waarderen aub
                20180613 Auto Mazar.jpg



                20180615 Dutch Kush.jpg
                20180615 Hoofdtop Dutch Kush.jpg



                En dan komen we bij vandaag!
                Speciaal voor Ongeldig heb ik ook wat foto's van de stammetjes gemaakt

                1.jpg

                2.jpg

                3.jpg

                4.jpg

                Weten jullie nog dat die Ayahuasca Purple dus van m'n pa is, ook al heb ik 'm voor gegroeid?
                en dat ik spint had?
                Nou, die heeft nu dus ook spint... Oops.. En m'n pa heeft 'm hier en daar wat takjes ontnomen omdat ie te bossig werd. Alleen da's zo te zien niet allemaal goed gegaan (ik had geen flauw idee, kwam er pas achter dat ie dat had gedaan toen ik deze foto maakte)
                5.jpg



                Oh, ook flauw,

                Maximum number of attachments exceeded. The number of attachments is limited to 30 per post. (max_attachments_exceeded_x)


                Attached Files

                Comment


                  #13
                  Mijn fantastische bewerk vaardigheden blijven bewonderbaar natuurlijk!

                  8.jpg

                  Ook is het niet meer te missen dat de autoflower aan het bloeien is, zijn best dikke pruikjes al
                  6.jpg

                  7.jpg

                  Om het af te sluiten, een super lief swepsje
                  9.jpg

                  Comment


                    #14
                    Wel gare topjes van Barneys zeg. en ahhhhhw so sweet die kat je zou em bijna stiekum meenemen. Ben je nog in damsko? je kan hier wel crashen heurr
                    K-007
                    Kishan's kijkdoosje

                    Comment


                    #15
                    - Hier stond een redelijk boos niet relevant berichtje -
                    Last edited by BackYardPlant; 29 June 2018, 20:04.

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Watskeburt?

                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Hahaha, I missed that. Hielp het ventileren?
                  Bezig...
                  X