Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Dinamed CBD (fem) + 2x CBD Critical Mass (fem)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x Dinamed CBD (fem) + 2x CBD Critical Mass (fem)

    Korting op 420shop
    Hoi piepeloi.

    Welkom bij mijn kweekverslag. Dit is mijn 4e buitenkweek en eerste verslag op dit forum.

    Jippie:100% opkomst! Onderstaande zaden en aantallen zijn allen ontkiemd. Een goed begin dus, maar ik ga er geen half werk van maken.

    3 x Dinafem Dinamed CBD | 0,5%THC / 10%-14%CBD (nieuw voor mij, recent gekocht)
    2 x DHS CBD Critical Mass | 5-10%THC / 5-10%CBD (ook gekweekt in 2017, zaden van vorig jaar)
    1 x Dinafem Power Kush | 12-16%THC Low%CBD (ook gekweekt in 2017, zaden van vorig jaar)

    DSC_0431.jpg
    De onderste twee soorten heb ik al in 2017 gekweekt en ik vape er nog steeds rijkelijk van.


    Zoals ik al in het introductie forum aan gaf:

    De DHS CBD Critical Mass had ik vorig jaar voor het eerst 3 stuks van in de tuin staan en hij geeft een heerlijke buzzz die enkele uren blijft hangen.
    De Dinafem Power Kush heeft weinig of niks met CBD te doen en vape ik veel minder dan de DHS CBD Critical Mass maar het is soms toch wel lekker een keer iets sterkers.
    De Dinafem Dinamed CBD is nieuw voor me. Super laag in THC en super hoog qua CBD. In Zwitserland wordt deze soort nu door de overheid gekweekt en verkocht.

    Met name die laatste soort, die voor mij nieuw is, trekt mijn grootste aandacht. Minder THC kan niet want dan heb je hennep en meer CBD hebben de zaadbanken vooralsnog ook niet kunnen veredelen. De combi van weinig THC i.c.m. veel CBD geeft mij een heerlijke buzzz waarna ik de volgende dag niet brak op sta. Vandaar mijn keuze.

    23 mei: Het feest kan beginnen. Na 3 uur al het overtollige water van het bord af laten lopen. daarna een ander bord er op en in het donker gezet.
    DSC_0433.jpg

    48 uur later: De Dinamed heeft er zo te zien zin in ...
    DSC_0434.jpg

    De andere zusjes zijn ook wakker geworden:
    DSC_0435.jpg

    48 uur na het eerste contact met water staan ze nu in de stekaarde. Ze mochten gelijk op de foto samen met wat afrikaantjes en ander sier spul:
    DSC_0438.jpg

    Ze staan nu lekker vochtig en warm en het is wachten tot er wat groens boven gaat komen:
    DSC_0445.jpg

    De portulaca stekjes die ik vorig jaar uit Turkije heb meegenomen, bloeien ook nog steeds. Telkens weer nieuwe bloemen wat telkens een zaadpakketje wordt na de bloei. Omdat ze wit zijn ben ik er extra blij mee. In Nederland vind ik alleen gemengde kleuren en nu heb ik al heel veel zaadjes van deze stekjes ontvangen. Ik blijf zolang ze blijft bloeien zaadjes bewaren, zodat ik volgend jaar een paar mooie grote bakken vol met deze witte, op roosjes lijkende bloementjes kan vullen. Ik heb buiten ook gemengde portulaca gezaaid, maar die komen gewoon uit een zakje met zaad. Deze witte hebben echt iets speciaals.
    DSC_0447[1].jpg



    Nou dat was de start van mijn kweekverslag.

    Ik moet nog even uitzoeken hoe ik standaard een onderschrift onder mijn berichten kan zetten. Ik zet hem er nu maar even handmatig onder.

    Tot de volgende update & geniet van je buitenkweek!

    Essie

    KISS & VAPE: Keep It Stupid Simple & Vape!
    Last edited by Ess; 26 May 2018, 10:30.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    #2
    Geen foto te zien
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Jammer ik had die portulaca graar bewonderd maar ik kan ze niet zien.
      Succes en veel plezier. Jij kunt al kweken dus met het leren van de forum-handigheidjes zal het ook wel goed komen.

      (op je profiel kun je ergens je signature/onderschift aanpassen)
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Hoi Big Bongmaster. Dank je wel. Volgens mij zijn de foto's nu zichtbaar. Groetjes, Essie.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
      Geen foto te zien
      Nu wel als het goed is

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


        #5
        Ja nu wel
        God was never on your side..

        Comment


          #6
          Ze zijn op 1 na, allen mooi boven gekomen maar ze wilden nu niet op de foto. Dat hebben ze nog he, op die leeftijd

          De Power Kush had maar 1 lobblad. Ik heb hier zojuist afscheid van genomen en een nieuwe Power Kush voor te ontkiemen gelegd.

          maareenlobblad.JPG


          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


            #7
            4-6-2018

            De Dinamed PowerKush zaden van vorig jaar ontkiemen niet lekker dit jaar. 3 zaden zijn alle drie niet ontkiemt. Ik heb deze nu vervangen voor een RQS Royal Highness. Ik heb deze al eerder in de kweek gehad en er kwam niet veel van af maar wel ontzettende lekkere wiet. Binnen 2 dagen was deze ontkiemt.

            De setting is nu:
            3 x Dinafem Dinamed CBD
            2 x DHS CBD Critical Mass
            1x RQS Royal Highness, overigens ook een CBD rijke soort.

            Vandaag heb ik 50 liter universele poptgrond, 25 liter bemeste tuinaarde en een beetje perliet gemengd en de 5 kleine plantjes in 12Liter emmers gezet. De Royal Highness heb ik ontkiemt en ook in haar definitieve12L emmer gezet met een kuiltje stekaarde in het midden waar vanuit ze nu verder uit de stekaarde vandaan omhoog mag groeien. De wortelpen was al ruim 1 cm na ontkiemen. Ik hou het bij deze nog wat hoog qua luchtvochtigheid door er een kap overheen te zetten die van binnen nat is gesproeid met de plantenspuit.

            De beelden:

            R.Q.S. Royal Highness na 48 uur
            DSC_0453.jpgDSC_0454.jpg

            Gemengd met de 25 liter bemeste tuinaarde en perliet
            IMG-20180604-WA0015.jpg

            De selfmade gamma airpots die al 3 jaar prima dienst doen
            IMG-20180604-WA0008.jpg

            De kleine plantjes vlak voor het verpotten:
            IMG-20180604-WA0004.jpg

            En dan ziet het er nu zo uit:

            DSC_0464.jpg

            En die ene 48 uur oude Royal Highness in het kuiltje stekaarde onder de vochtige kap:
            DSC_0462.jpg


            Het gaat prima. De plantjes staan al enkele dagen buiten dus zijn al wat gewend. Enige tegenslag was dus die Powerkush die 3 x achter elkaar niet wilde ontkiemen. Ik vermoed dat die zaadjes gewoon al wat ouder waren toen ik ze met korting inkocht. Geen probleem verder want ik heb er nu 5 die goed gaan. Die RQS Royal Highness kan als ze goed gaat nr. 6 worden. Die laatste heb ik dus al eens in de kweek gehad, 1 exemplaar, en die bleef klein. Ze schijnen max 1m10 te worden en is wel gewoon regulier gefem. zaad. Dus geen AF.

            En nu enkel nog maar groeien, goed bekijken en niet te veel aan doen.

            Groetjes,
            Essie


            KISS & VAPE: Keep It Stupid Simple & Vape!












            Attached Files

            "We are stardust, we are golden.
            And we've got to get ourselves back to the garden".

            Comment


              #8
              Hoi,

              ik volg je, omdat ik zelf ook een Dinamed CBD kweek. Ben benieuwd hoe die het bij jouw gaat doen en wat je van het resultaat gaat vinden.

              Succes met je kweek!
              ...

              Comment


                #9
                Ik volg ook. Ik ben ook net 2 Dinamed CBD's gestart (12L + 7L). Die zijn bij net boven aarde gekomen, 48u later.

                Succes!

                Comment


                  #10
                  Slome Joop menos Wat leuk dat jullie ook Dinamed CBD hebben staan. Als jullie een verslag hebben ga ik jullie ook volgen. Ik zal de update hierna de soorten die ik kweek iets gedetailleerder per soort op de foto zetten. De achterste drie zijn de Dinamed's. De 2 er voor de CBD Critical Mass

                  7-6-2018

                  De warmte en het verpotten naar de emmers 3 dagen geleden, heeft ze goed gedaan. Ze zijn een paar cm omhoog gegaan in drie dagen. De achterste drie zijn de Dinamed's.
                  DSC_0477.jpg

                  De CBD rijke RQS Royal Highness heeft het gered! Gister zat ze nog onder de grond en vanavond stond ze er zo bij. Best al een dik stammetje voor zon ukkie die ook klein blijft en geen AFis. 1m10 max ongeveer.

                  DSC_0475.jpg

                  Succes met jullie kweek!

                  Essie

                  Attached Files

                  "We are stardust, we are golden.
                  And we've got to get ourselves back to the garden".

                  Comment


                    #11
                    Go girl ze gaan goed daar
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #12
                      15-6-2018

                      Weer een weekje na de vorige update. Ik geef ze om de 2 - 3 dagen matig water en ze zijn flink gegroeid. Ik klop het af dat ik nog geen noemenswaardige sporen van beesten e.d. heb ontdekt. Komende tijd dagelijks blijven inspecteren.

                      De Dinamed CBD (fem). Wat groeit deze soort mooi bossig! Ze ruiken ook al zalig zoet naar snoep.
                      DSC_0483.jpg

                      De DHS CBD Critical Mass (fem). Moeten nog een beetje op gang komen maar ze komen er wel.
                      DSC_0484.jpg

                      De R.Q.S. Royal Highness (fem). Veel later ontkiemt dan de overige. We zitten nu op 13 dagen na ontkiemen. Ik vind haar er niet opperbest uit zien maar dat kan nog bijtrekken. Ik vind het erg lang duren voordat de tweede set bladeren opkomen. Ze heeft alles behalve haast.
                      DSC_0485.jpg

                      Het hele gezin:
                      DSC_0482.jpg

                      Groetjes,
                      Essie

                      KISS & VAPE: Keep It Stupid Simple & Vape!




                      "We are stardust, we are golden.
                      And we've got to get ourselves back to the garden".

                      Comment


                        #13
                        Het kan geen kwaad de hele toplaag aarde te licht bevochtigen als je water geeft. Anders wordt die aarde die nu droog is gebleven straks misschien zo'n droge korst waar het water direct vanaf sijpelt. Ze zijn netjes gegroeid in een week tijd.
                        Jouw plaats ziet er zo strak uit, daar zul je denk ik weinig beestjes vinden.
                        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                        Comment


                          #14
                          De Royal Highness zojuist eens goed onder de loep gehouden en de piepkleine tweede set bladeren zagen er niet goed uit. Ik zag zelfs wat bruine verkleuring. Omdat ik deze ronde geen zin heb om me op rariteiten te concentreren, heb ik haar uit de grond gehaald. De wortelpen was met zijn 2 cm absurd klein voor een zaailing van 13 dagen. Het zaadje was al een jaar of 3 oud.

                          Ik ga sowieso nooit meer teveel zaad in huis halen en dat een paar jaar bewaren. Ik heb toch aardig wat pech gehad. 3 x een Power Kush en 1 x een Royal Highness die niet doen wat ze moeten doen.

                          Vandaag 2 autoflowers te ontkiemen gelegd, een DHS White Widow autoflower en een DHS Blueberry autoflower. Ook zaad van een jaar of 3 oud. Fingers crossed.

                          Gelukkig gaan er 5 fem plantjes goed. Die gaan zorgen voor een opbrengst waar ik gemakkelijk een jaar mee kan doen. De twee autoflowers er bij is een bonus. Af en toe wat wiet weggeven aan familieleden blijft leuk.

                          Wordt vervolgt.
                          Essie

                          "We are stardust, we are golden.
                          And we've got to get ourselves back to the garden".

                          Comment


                          • Stemma
                            Stemma commented
                            Editing a comment
                            Hoe bewaar jij je zaadjes?

                          #15
                          heb ook niet zulke goede ervaringen met 'oud' zaad vaak gelijk al groeiproblemen. Jammer van die zaadjes.
                          Hopelijk gaan de nieuwe auto;s beter.
                          De rest ziet er goed uit GAMMA
                          sigpic

                          Comment


                          • Ess
                            Ess commented
                            Editing a comment
                            Yep. 12L nog net goed verplaatsbaar straks met verduisteren.
                        Bezig...
                        X