Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet Outdoor Grapefruit, Red Jaffa, Hazeflier e.a.in 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stemma doet Outdoor Grapefruit, Red Jaffa, Hazeflier e.a.in 2018

    Korting op 420shop
    9 juni

    Tweede poging om een topic te starten, van de week liep ik vast bij het plaatsen van de foto's
    Vandaag de tweede poging. De foto's plaats ik later wel.

    Op 3 juni het een en ander gezaaid en al boven.

    Ik had bij boerengoed al het eea besteld om weer grond te mengen, maar helaas staat alles nog in de doos en ben ik maar gegaan voor kant en klaar growshopaarde.

    Mijn buitenhok heb ik weggesloopt en onze tuin is opnieuw 'ingericht' met een aantal toegevoegde struiken, bomen en planten . De planten komen grotendeels in rootpouch potten te staan, misschien gaat er nog een paar in volle grond.

    Op 3 juni gezaaid en boven:

    Outdoor Grapefruit Female Seeds semi-af (in de verwachting dat deze sneller afbloeit dan 'gewone fem' , weinig geurt en geschikt is voor buiten)

    Critical Fem RQS (een van de vele freebies van Urban Garden Shop ♥️, zou niet zelf bedacht hebben om deze buiten te zaaien vanwege de beloofde 'dikke' toppen, maar de korte bloeitijd van 49 dagen vlgs seedfinder overtuigt mij dit toch buiten proberen)

    Red Jaffa, Tangerine Explosion en Fast Tangerine Haze Fem van Forum Genetics (allen ca. 60 dgn bloei, na de McPurple ben ik overtuigdvan Forum Genetics)

    Hazeflier regulier AF by AKhaasje (wilde dit jaar geen afjes maar AKhaasje heeft mij overtuigd om zijn kruising Flierekruid x Flierekruid te proberen)

    Er gaat van de week nog wel meer gezaaid worden, even afwachten tot alles in de tuin op zijn plek staat.

    Verdere informatie en foto's volgen.



    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Stemma, ik begon al te vrezen dat we je aanwezigheid het hele seizoen moesten missen. Blij dat jij er ook weer bij bent!
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe inrichting.

    (je weet het wel he, met die foto's; tweede tabblad erbij die je tussendoor regelmatig vernieuwd. Zodat je ingelogd blijft. Oppassen dat je niet op backspace drukt wanneer de cursor in de adresbalk staat, zelf gebruik ik altijd de PC en edit ik de pixelsize van de foto's voor ik ze upload, er gaat wat tijd inzitten)

    Dit jaar minder forum-soorten?
    Altijd afwachten of ze echt zo snel en vroeg zijn, ik hoop het voor je en geen schimmel of rot. Of rupsjes-nooit-genoeg met een wens voor eeuwige JD-faam.
    Veel plezier dit jaar in de tuin!
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3
      Gelukkig stemma! Ik miste jou al.
      Succes met alles.
      sigpic it is just a flower

      Comment


        #4
        Jeeej stemma is terug

        ik vroeg me al 2 weken af waar je zat
        Goed dat je er bent, ik volg zoals gewoonlijk

        mooie soortjes, ben nu al jaloers op je 2 tangerine strins
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

        Comment


          #5
          Nog net op tijd , ik ga wel op die lege kratjes bier zitten
          Maak er wat moois van Stemma , op een goeie zomer .

          Comment


            #6
            groeien met die handel
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Bedankt voor jullie leuke berichtjes, ik kan nu niet meer wachten met de foto's

              3 juni

              De Keuze is reuze..
              P1040271.jpg
              Alles gezaaid in zaai en stekgrond, de Afjes bij elkaar in een pot met een toplaag zaai en stekgrond daaronder batmix.
              Alles natuurlijk afgedekt voor mijn katten.

              P1040282.jpg P1040283.jpg
              P1040284.jpg P1040285.jpg

              Attached Files
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                9 juni

                En de foto's van vandaag

                Op de afjes na zijn de planten gisteren naar buiten gegaan, nog wel met de kap op de kweekbak.
                Vandaag de afjes.

                Het lijkt of 1 Red Jaffa zaadje is verdwenen of dat ik hem heb vergeten in de aarde te doen
                strek door het kweekbakplastic en het dubbelglas, de dames gaan eerst maar eens stevig op hun stammetje leren staan.

                P1040291.jpg P1040293.jpg

                Van de Hazeflier is de laatste zich vandaag naar boven aan het worstelen.

                P1040289.jpg

                Aan deze plantjes is nog weinig te zien, dat is in onze tuin wel anders

                De toscaanse jasmijn geurt heerlijk, bloeit uitbundig
                P1040295.jpg
                De weigelia loopt op haar eind en de hibuscus zit in de knop
                P1040297.jpg P1040296.jpg
                Voor onze katten heb ik een tweetal soorten nepeta faassi aka catnip gezaaid
                hieronder een hoge en langbloeiende soort
                P1040303.jpg
                spierstruik en pluimhortensia op stam
                P1040301.jpg P1040298.jpg
                Na het opnieuw bestraten van onze tuin heb ik geen enkele slak meer gezien ,mieren des te meer!
                Heb uit voorzorg toch maar links en rechts wat slakkenkorrels gestrooid zoals jullie wel kunnen zien.
                Genoeg beestjes in onze tuin, er valt nu meer dan genoeg te "knagen" dus hopelijk laten ze de zaailingen met rust.
                P1040309.jpg
                En van deze plant verwacht ik veel moois, hij slaat goed aan. nu nog wachten op de lange bloei en
                het rode herfstblad van deze eikenbladhortensia (doet me denken aan een duckfoot )

                P1040308.jpg

                Tot de volgende update

                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Gaat goed, ik lees mee.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #10
                    En dan zijn we ineens weer een paar weken verder..

                    30 juni

                    Op zich geen bijzonderheden, dus plaats ik de meest recente foto's van mijn plantjes.
                    Zal mijn best doen op weer wat meer op het forum te vertoeven, heb het gewoon te druk met van alles. Sorry!

                    Onze oude dame van 15 geniet net zo van de catnip als ik voorgaande jaren deed van mijn buitenkweek

                    P1040312.jpg P1040316.jpg P1040343.jpg

                    Op de valreep heb ik nog wat CBD rijke soortjes geplant, mijn zoons vinden dit toch wel chill om mee af te wisselen. We zien wel hoe het loopt.

                    Fast Eddy AF Royal Queen Seeds
                    Medical Mass Royal Queen Seeds


                    We waren van plan om dit jaar ook iets in de volle grond te planten, maar gezien de vele nieuwe planten in de tuin en de aanhoudende droogte lijkt mij dat nu nog geen goed plan, ik moet nog veels te veel water geven en zou de cannabis kiemplantjes voortdurend zwemles geven. De tuin krijgt overigens slootwater en de cannabis drinkwater, verschil moet er zijn

                    Outdoor Grapefruit
                    P1040344.jpg

                    Fast Tangerine Haze
                    P1040345.jpg
                    Critical
                    P1040346.jpg
                    Red Jaffa ( zaadje 1 kwam niet op deze heb ik op 10 juni vervangen)
                    P1040349.jpg

                    Tangerine Explosion
                    P1040350.jpg
                    Hazeflier, nog geen geslacht te bekennen. Gaan vrij gelijk op.
                    P1040351.jpg

                    Medical Mass
                    P1040353.jpg
                    Fast Eddy AF
                    P1040352.jpg

                    Ik heb nog niets getopt en twijfel of ik dit wel zal doen. Ze zullen door de late zaai toch niet al te groot worden.
                    Ze staan in root pouches van 19 tot 27 liter in een mix van batmix, allmix , lightmix en stek en zaaigrond ( de afjes in minder zwaar bemeste grond)
                    Heb net als voorgaande jaren plastic potjes rondom de plantjes gezet om te voorkomen dat mijn katten op de kiemplantjes gaan liggen.

                    Nog geen voeding of boosters gehad , alleen nog maar kraanwater.

                    Tot de volgende update







                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                    • Ess
                      Ess commented
                      Editing a comment
                      Ziet er goed uit daar. Je zoons hebben gelijk. Lekker afwisselen met wat CBD soortjes en genieten. Zo te zien geniet katlief er ook van. Succes met deze ronde.

                    • BackYardPlant
                      BackYardPlant commented
                      Editing a comment
                      spannend spannend spannend
                      ben benieuwd

                    #11
                    Hee Stemma!

                    Bij mij gaan mieren meestal gepaard met een buffet aan bladluizen. Dat is op zich niet erg tot ze zich gaan bezighouden met het frustreren van mijn oogst, van roos tot wiet.
                    Ik leer Stemma niks bij nu, die weet dat wel. Voorkomen is beter dan genezen. Preventieve acties. Anders zijn die planten straks misschien mieren snelwegen.

                    Die poes!
                    Wordt lekker verwend op der oude dag.

                    Vraagje, waarom slootwater voor de tuin en drinkwater voor de wietplanten? Iets met pH? Zou zelf slootwater aan alles geven mits de rug dat wil trekken. Dus ben benieuwd naar jou beweegredenen.

                    Je zou er altijd eentje kunnen toppen. Maar wat je zelf ook zegt risico op stilstand en daarmee achterstand dus niet de gehoopte vermeerdering van opbrengst. Ik zou het bij een van AF-jes doen als ik dan toch graag wou. Vanwege de korte groei. Maar natuurlijk ook met hetzelfde risico. Stilstand. Dat het bij mijn AF-jes goed uitpakt kan gewoon soortgebonden zijn.


                    Ik zal mezelf eens voorzien van een "Stemma doet..." abonnement.
                    Geniet van de plantjes!
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                      #12
                      Welkom Ongeldig ♥️

                      De mieren zijn aangepakt met mierenlokdoosjes, dat wist ik inderdaad

                      Ik verbaas me over mijn tot nu toe slakloze tuin, ik vermoed dat het droge weer daar debet aan is.

                      We wonen in een gebied met brak water, zouter dan 'normaal' slootwater, en cannabis houdt niet zo van zout. Daarnaast is hier vroeger in de nabije omgeving veel industrie geweest in de tijd dat er nog niet werd nagedacht over de impact op het milieu. Aangezien ik voor mijn bloedjes van kinderen kweek elimineer ik bij voorbaat mogelijke schadelijke stoffen.
                      Zelf zijn ze daar wat minder kieskeurig op, maar in ieder geval niet via Mamma

                      Zal het deels toppen in overweging nemen, vind wel leuk om de evt. verschillen te zien.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                      • Ongeldig
                        Ongeldig commented
                        Editing a comment
                        Oja, brak water vinden ze inderdaad niet zo lekker. Heel begrijpelijk.

                        Begin van het seizoen stikte het van slakken op het buitenforum. Lees er nu weinig over. Klinkt aannemelijk, dat de hitte en droogte daar de schuldige van is. Ik vind dit jaar nog geen slakkeneitjes in de tuin.

                        Rupsen worden wel steeds meer gespot. Bij anderen. Ik heb sprinkhanen, krekels en wantsen.

                        Ik kijk mee wanneer je deels gaat toppen. Altijd interessant om de verschillen te zien.

                      #13
                      Stoeltje gezet en
                      Succes!

                      Comment


                        #14
                        En met een 1-0 voor Belgie open ik mijn update

                        6 juli 2018

                        Weinig bijzonders deze week.

                        2 Fast Eddy zaailingen laten verdrogen en er 1 kunnen redden. Dus daar zijn er nog 2 van over.
                        Heb de planten wel Alga Mic meegegeven omdat dit goed zo werken bij hittestress.

                        Het brakke slootwater werd niet gewaardeerd door mijn magnolia en hortensia dus krijgt de hele tuin gewoon weer kraanwater. PWN kan het dak op.

                        Ik vermoedde dat mijn huisdieren toch enkele happen hebben genomen van mijn planten, maar van een meerstammige boom is er op 1,70 m "gehapt" en mijn hondjes en katten kunnen daar niet bij

                        Geen slakken of rupsen gezien, wel vlinders dus zullen de rupsen nog wel volgen. Mieren zijn al minder aanwezig, lokdoosjes doen hun werk.
                        Wel een paar dode muizen in de tuin, mijn katten hebben ondanks hun graanvrije brokken "the call off the wild" niet kunnen weerstaan.

                        Nog niets getopt, heb er nog geen zin in gehad.

                        De foto's

                        Totaal 4 juli en 6 juli ( zie dat er 7 juli op de foto staat , staat verkeerd op de camera ingesteld)

                        totaal 1.jpg
                        totaal 2.jpg

                        En 2-0 voor de Belgen

                        De melancholieke magnolia, ze trok na kraanwater gelukkig bij.

                        P1040424.jpg P1040359.jpg
                        Klote katten !!

                        P1040375.jpg


                        Zaailingen Fast Eddy op apegapen, Medical Mass houden het beter uit in hun kleine potje.

                        medical mass en fast eddy.jpg

                        Mooi onkruid...van het weekend maar weer eens verwijderen

                        P1000021.jpg
                        Hazeflier toont nog geen duidelijk geslacht

                        hazeflier.jpg

                        Outdoor Grapefruit en Critical
                        outdoor grapefruit.jpg critical.jpg
                        Fast Tangerine Haze en Tangerine Explosion

                        fast tangerine haze.jpg tangerineexplosion.jpg

                        Red Jaffa
                        redjaffa.jpg
                        De afgehapte bladeren op de Royal Burgundy
                        royalburgundy.jpg

                        Hup Belgie
                        Tot de volgende update

                        Attached Files
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #15
                          2-1 gaat snel.
                          Dode muizen, ik denk dan sinds een jaar yes. Muizen, ratten, voor mij hoeft het niet. Van de week heeft een muis mijn zaailing onthoofd. (En de kat de muis)
                          Van de winter zaten de ratten in mijn Fatboy die op de vliering van de schuur lag. Wat een zooi, die piepschuimbolletjes OVERAL.
                          Gelukkig doen je katten goed werk!

                          Geen brak slootwater meer voor de tuin. Schoolvoorbeeldje plant lezen. Mijn buurvrouw heeft zo'n mooie grote Magnolia.

                          Plantjes zien er goed uit, nu kunnen ze gaan groeien. Toppen kan altijd nog. Andersom niet tenzij je BackYardPlant heet, dan zet je er een ander soortje op.
                          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                          Comment


                          • Ess
                            Ess commented
                            Editing a comment
                            Aha gevonden! De killer is =^..^= prr prr prrr
                        Bezig...
                        X