Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek! Sweet Mango (Autoflower)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik weet niet in welke mate jou plant geteisterd wordt door insecten maar dat hoort er nu eenmaal bij bij een buitenkweek
    Heb je kopertape rond je potten tegen slakken? Al eens heel grondig gecontroleerd op wit of groene of ander kleurige rups?

Bladluizen enzo zijn ook niet zo erg, zolang je de populatie maar in toom houdt
    Ik ontdekte gisteren wat bladluizen op een stukje van een plant, een beetje later kwam er in de tuin een lieveheersbeestje bij me zitten
    Ik heb haar op de bladeren gezet met luis en ze heeft daar meerdere uren doorgebracht, ik hoop dat ze heel wat eitjes heeft opgegeten

Comment

Ik zie vooral mineervlieg en hun gele larven lopen. Luizen zullen er ook opzitten want zie af en toe mieren op men pot. Ik zal eens wat dubbelzijdige tape plakken. Slakken / kevers ben ik hier nog niet echt tegengekomen.. Maar dat wil dan ook niet zeggen dar het niet kan natuurlijk.

het is ook niet zo dat ze letterlijk half het blad opeten maar na een aantal dagen zie ik soms wel gaten bijkomen en soms wordt het op 1 dag toch een redelijk groot gat. Ik check ze dagelijks en haal eraf wat ik vind!

Maar op zich groeit hij wel dagelijks goed door dus onder controle houden is het enige dat ik kan doen.

spuit sowieso niet graag van die producten op een plant dus dat idee heb ik al laten varen. Toch maar liever niet!

verder weinig nuttigs te melden. Enkel nog dat ik ben begonnen met een 1/4e dosering bloeivoeding. Effe zien hoe ze daarop reageren. Wil zeker niet teveel geven.

Comment

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Ik vind wel dat je plantje belachelijk snel groeit. Dus je doet ergens iets goed in al je onrust. Als ik kijk naar een week geleden en je dagelijkse updates is het plantje bijna verdubbeld in formaat. Gefeliciteerd.
        Het is normaal dat de gemaakte gaten groter worden. De bladeren worden groter en de gaten groeien dus mee. Dat betekend niet direct insecten. Nieuwe vraatsporen, zijn nieuwe bezoekers. Wat je zegt; pluk ze weg. En chill.
        Lijkt me overigens een beetje vroeg om met bloeivoeding te beginnen. Als je er te vroeg mee begint gaat het geheid blokkades veroorzaken. Lees je plant. Zie je blad dat er raar uit gaat zien. Stop met die bloeivoeding.
        Lees eventueel dit topic nog even door over bloeivoeding;

Duiding: Geel blad tijdens de bloei, hoe en waarom?

Oh nee kut, linkje plakken werkt niet in de comments, dan maar zo;
        Ik heb er lang over zitten dubben, moeilijke chemische boekjes op nageslagen.. Maar ik kon het niet vinden. Waarom in godesnaam, wordt blad geel als je een keer

Vergeet je niet je potje geduld ook af en toe wat water te geven.

Merci Ongeldig met altijd je geweldige info. Ik maak wel nieuwe post aan, dat is handiger voor men opmaak te checken

Weet je, dit is men eerste plant en idd ik vind ook dat hij wel echt snel groeit, maar ik kan niet vergelijken dus ik was niet zeker.
      Dus ik ben zeer blij te horen dat hij toch wel goed groeit! Elke dag zie ik de CM's erbij komen, zeker op mijn hoofdtop. Ik vind mijn stam ook behoorlijk dik moet ik zeggen en mooi gegroefd, dat vind ik wel cool.

en sorry, ik zeg bloeivoeding, maar ik ben echt heel voorizchtig met wat ik geef. De bloeivoeding heb ik van een maat en ik geef mss 1/5e dosering. Het zou na week 4 gegeven moeten worden staat op de verpakking, ik dacht: oké dan zal het wel een soort van voorbloei/bloei voeding zijn. Ik zal wel eens foto vragen dan kan je de stoffen zien dat er in zitten.
      Ik was bang dat veel mest al uit men grond is gespoeld, mede door de regen paar keer). Verder heeft men maat dit ook gegeven op zen 3 weken oude plantjes en dat gaat goed en ik geef maar 1/3 van hem!

Hier nog een paar foto's van gisteren.
      Attached Files
      Last edited by WietParkiet; 21 August 2018, 00:43.

Comment

Ik heb denk ik, een kever? Betrapt. Iemand met ervaring? Ik zie het zelf niet zo goed. Maar het lijkt me wel een kever te zijn. Zag hem zitten dacht die moet ik hebben..

je moet wel goed inzoomen dan Zie je het nog redelijk duidelijk. Ben kwartier bezig geweest om men camera te kunnen focussen

ze staan nu binnen in de living dus dan kunnen de kevers er niet meer aan.
        Attached Files

Comment

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik weet niet wat het is, maar hij heeft wel zitten poepen.
          Als je planten van buiten naar binnen haalt krijg je meer problemen wegens het ontbreken van natuurlijke vijanden.
          Alleen in noodgevallen binnen halen, als het 2 dagen regent ofzo.

* yeah, te vroeg voor bloeivoeding
          Als ze nog groeit is groeivoeding beter geschikt.

• WietParkiet
          WietParkiet commented
          Editing a comment
          Ik heb ze nu voor de eerste keer 's nachts binnen gezet omdat ik had gelezen dat wantsen (wat ik eerst dacht dat ik had) 's nachts komen eten en na de maaltijd weer weg gaan.
          IK dacht als ik ze dan binnen zet dan komen de kevers/watnsen er niet aan 's nachts. 's morgens +/- 07:30h gaan ze direct terug buiten en haal ze pas binnen iets voor middernacht. Heb nog geen nieuwe gaten gezien, maar heb ze natuurlijk ook maar 1 dag binnen gezet natuurlijk.

Denk je dat het toch beter is om ze buiten te laten staan? Ik doe de test wel, als ik merk dat ik toch nieuwe schade krijg ook al zet ik ze binnen, dan laat ik ze gewoon terug buiten staan Als het binnen de perke blijft, blijf ik het zo doen. Ik kan ze ook in het tuinkot zetten, daar zitten nogal veel spinnen daar zullen wel geen vliegen zitten :')

Ze groeit nog zeker en vast!! Vannacht had ik de hoofdtop weer horizontaal gekregen, vanmorgen 7 uur stond ie weer gewoon recht omhoog Oké, ik ga zoeken achter betere voeding. Vandaag staat de zon er eindelijk nog eens vol op, die zal weer ettelijke CM's de lucht in zijn gegaan.

Ik heb het net opgezocht en blijkbaar is het een booster, geen "voeding"?
          Heb nog maar 1/5e gegeven op 1 liter op 3 dagen, dus echt nog niet veel gegeven. Kan er meteen mee stoppen. Ik zie ook staan 1x/ week. Daar stoppen we dus mee

Ervaring met deze tabs? Zou ik deze nog kunnen gebruiken? Die zouden wel voor de groei zijn.
          Voor bloeivoeding ga ik nu wel op zoek naar echte bloeivoeding.
          Iemand een tip voor goeie bloeivoeding dat ik gewoon in een tuincentra kan halen? Al die plagron toestanden moet ik allemaal via internet bestellen en dat kost me meer aan verzendkosten dan het product zelf.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

BioTabs Guerrilla Tabs + Guerrilla Juice.

BioTabs GuerrillaBox - 100% organische meststof met vertraagde afgifte

Met de combinatie van tabs en Guerrilla Guerrilla sap BioTabs biedt een zuiver organische werkwijze voor zowel de groei en bloei van planten. In de Guerrilla tabs (NPK: 15-7-9) is een 100% organische meststof slow-release, dit verbetert het bodemleven en voedt tegelijkertijd de planten.

De Guerrilla bovendien dat pakket Juice (NPK: 4-1-6) is 100% biologisch booster. Beide producten omvatten een zeer diverse en unieke combinatie van waardevolle humus, nuttige micro-organismen en symbiotische fungi, die een rijke oogst met uitstekende textuur, natuurlijke smaak en goede expressie garandeert.

Gebruikswijze Tabs:
          Geschikt voor binnen en buiten.
          Voor het houden in de pot 4 tabletten per 10 liter pot gebruikt in het bed 4 tabletten per plant. duw tabletten 5-10cm diep in de aarde en de planten water.
          Geen het meten van de EC of pH nodig. Geschikt voor grond of kokossubstraat.

Gebruikswijze bemesting:
          Voor gebruik in combinatie met de Guerrilla tabs. 5 ml oplosmiddel Guerrilla sap in 1 liter water. Met deze oplossing uit de 4e week een keer per week. In de laatste week voor de oogst drenken met water.

heb geen booster meer gegeven.
        Je ziet dat het wel hetzelfde soortje is, maar er zijn wel grote verschillend vind ik.
        Die ene die niet wilde groeien is nu wel echt vertrokken, daar heb ik de hoofdstam maar 2 keer van vastgebonden en verder hoef ik niets te doen want die zijtakken groeien vanzelf opzij
        Enkel zie je wel dat het smalle heel beweeglijke "takken" zijn, die kan ik bijna omplooien zonder dat ze knakken?
        Die grote moet ik niet teveel meer doen want die zijn lekker stevig
        Kleintje ziet er ook fel groen uit t.o.v. de andere, die is meer ja.. gewoon groen
        Die kleine geeft ook een lekkere geur af damn.. Die grote riekt eigeniljk nog naar plant... (ik hoop dat het niet door de afbeelding komt)

Heb een paar mooie foto's kunnen maken met de goede camera check deze link:

Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

Er zitten een aantal foto's tussen met een "pop" filter.

Enkel heb ik een beetje bang, omdat ik wat had gelezen over HERMA's en nu zie ik in een kelkachtig ding op men grote plant zitten?
        Hopelijk kan iemand me snel uit mijn lijden verlossen :o
        Je ziet het niet goed, maar er komt wel 1 pistel uit?

Attached Files

Comment

Geen zorgen, is voorbloei die al wat verder is dan de rest. Gewoon een opgezwolle calyx als het goed is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nyln View Post
            Geen zorgen, is voorbloei die al wat verder is dan de rest. Gewoon een opgezwolle calyx als het goed is.
            Oké, dank!!!! Ja, ik heb men plant is heel goed bekeken en ik zie inderdaad dat het overal zowat aanwezig is!

Enkel dat van die geur vind ik zo raar. Waar komt die geur eigenlijk vandaan?
            En hoe kan het komen dat een kleinere plant, die nog niet zoveel voorbloei heeft als men grote, dat die toch (véél) harder reukt?

Comment

Kleine update:

Vandaag zag ik een spin die een beestje had gevangen Goed idee om men spiderbro te laten zitten dus.
              In de hoogte, niet veel groei, hooguit 1cm op 3 dagen. Hopelijk binnenkort nog eens wat in de hoogte.
              Bushy is ie wel geworden als ik foto's met een week geleden vergelijk.

Zie overal toppen verschijnen. Ze dikke klein beetje aan per dag en ik zie ook wat lichte trichomen ontwikkeling, héél lichtjes. je ziet wat witte spikkels voorzichtig op de bladeren verschijnen.

"Kleinste" doet het ook goed, veel minder bushy, maar wel dezelfde hoogte gekregen als de "grote", heb deze ook goed samengebonden, ik hoop dat de stengels dan wat aandikken. Er zitten een par heel tedere stengels bij.

Die grote heeft volgens mij lichtjes stress, zie paar misvormde nieuwe bladeren. maar hij wordt goed verzorgd dus dat overleefd ie wel!

Hoop wel dat die toppen nog serieus aandikke en in de hoogte gaan want nu is er niet echt veel ruimte om grote toppen te maken.
              Heb wel mooi 4-5 cola's op ongeveer dezelfde hoogte.
              Op zich wel een van de kleinere. Vraag me af hoeveel je daar ongeveer van wiet af gaat halen? Iemand een klein gokje wagen?

Maareuh foto's zeggen meer dan duizend woorden
              Attached Files

Comment

Die kleine heeft die andere nog goed voorbijgestoken. Die ziet er nu toch ook wel goed uit.

Ik zet ze elke dag als het gaat regenen onder het kot en bij zon probeer ik daar ook in te zetten, jammer genoeg is het weer de afgelopen dag niet zo heel goed.
                's Nachts gaan ze int tuinhuis en dat helpt wel tegen de beestjes denk ik, maar nu zitten er wel 3-4 kleine spinnen op elke plant. Laat ze maar zitten watn ze fretten misschien wel wat ongedierte op? Weet niet. Kwaad zal het wel niet kunnen zeker?

blaadjes van die in bloei staat beginnen te vergelen dus dat is een goed teken dacht ik. Vraag me enkel af of ik niet een paar blaadjes mag wegnemen of dat het mij dan in opbrengst/kwaliteit gaat schelen? Ik heb nog wa mooie topjes die verstopt zijn onder andere bladeren dus wou top zijn moest ik hem wat kunnen snoeien. Zeker in het midden is het een echt bladerdak geworden.
                Die gele blaadjes mag ik wel lichtjes "plukken" dacht ik gelezen te hebben?

ik weet dat het doorgaans wordt afgeraden maar zou toch graag wat input krijgen of het echt zo slecht is of niet.

Die grote ruikt toch echt wel lekker, ik ruik er iets heel zoets in en ik hou daar wel van. Kan niet wachten om hem te proeven. Moet nog wel wat geduld hebben jammer genoeg

Ik ga denk eens zo'n cheap usb microscoop halen dan kan ik de trichomen bekijken om te zien wanneer hij oogstklaar is.
                Enige idee hoe lang ze nog moeten? Die grote gok ik nog 3 weken ofzo? maar ik ken daar totaal niks over
                Attached Files

Comment

Als ik me niet vergis is geel blad nog geen dood blad, dus als je die er af zou trekken veroorzaak je wondjes, wat de plant vatbaarder maakt voor ziektes e.d.
                  Ook zal ze er de overige voedingsstoffen niet meer kunnen uitzuigen maar das misschien bijzaak

Je plant zal er wel niet opeens dood van gaan, maar als het niet echt nodig is lijkt het me beter geen risico’s te nemen en te wachten tot het blad volledig dor wordt en evt vanzelf afvalt, maar dat moet je uiteindelijk zelf maar beslissen

ivm ‘hoelang ze nog moet’: dat microscoopje kan handig zijn en verder zou ik wat topics over wanneer oogsten lezen op JD, ook in zowat elk kweekverslag wordt er over gepraat

succes

Comment

Ja, ik heb ondertussen al gelezen dat milky = high; amber = stoned. Ik denk dat ik hem ga oogsten op 30% amber, ik denk dat deze nog verder rijpen tijdens het drogen dus dan kom ik uit op iets meer high dan stoned. Is al lang geleden dat ik nog eens een echt "high" wietje heb gerookt, dus dat wil ik zeker wel eens proberen.
                    Ik heb er 2 staan dus die tweede kan ik ze nog altijd pas oogsten bij 50/50 en dan kan ik misschien ineens wat vergelijken..

Ik dacht misschien zijn er mensen die zo op het zicht kunnen zien hoe lang hij ongeveer nog moet, zou leuk zijn om men ongeduld wat te laten rusten, maar ik snap dat dat heel moeilijk te zien is.

Ik volg je uitleg over het blad uittrekken. Het is hier nu wat slechter weer met veel regen dus liever geen open wondes of kans op schimmel, nee dat liever niet!

Comment

Ik zie overal beginnende bloei. Dat zal week 3 of 4 ofzo zijn, toch?
                      Nou, als je een andere indicator zoekt dan trichomen, dan zul je op de topgroei af moeten gaan: zodra er geen nieuwe calyxen en pistils bij komen, en de zwelling niet meer toeneemt, dan zijn ze rijp.
                      Dat gaat nog wel tot begin oktober duren.

Blad kun je weghalen zodra het bruin wordt.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik denk dat hij nu een dikke 3 weken in bloei staat idd.
                        Hier nog wat foto's.

Men bladeren beginnen snel geel te worden. Hij moet mss nog 3 weken, is dit een probleem?
                        Ik denk dat het normaal is dat de bladeren geel worden, maar wil toch zeker zijn

Sommige bladeren hebben ook een paarsachtige schijn op het blad zitten.
                        Voeding krijgt hij niet, ook geen boosters, enkel kraantjeswater. Afzuren etc. doe ik niet, welk het kraantjeswater een dag laten staan om de chloor er wat uit te krijgen.

ZE worden nog steeds wat aangevallen door beesten, maar ik denk dat dat wel goed meevalt.

Ik zet ze 's avonds ook altijd in het tuinkot, mss dat dat teveel verplaatsen ook een oorzaak kan zijn?

Zie reuken wel echt erg goed, ik reuk de mango er in. Ben benieuwd!
                        Attached Files

Comment

• Ongeldig
                          Ongeldig commented
                          Editing a comment
                          Hoe snel gaat jouw plant? Ik bedoel het niet verkeerd. Op 27 juli heb je dit verslag geopend, we zijn nu welgeteld 54 dagen verder. Ik heb het eerder al gezegd, je plantje groeit en bloeit alsof het onkruid is.

Heb je paarse bladstelen? Verplaatsen kan oorzaak zijn van stress.
                          Beetje voeding meegeven met wateren is in het geval van potplanten in de bloeifase soms wel aan te raden. Zeker als je ziet dat de plant flink vergeeld.

Hey ongeldig, blij dat je er weer bij bent!! En bedankt voor de info, leuk om te hore dat ze het toch niet zo heel slecht doen.
                        Ik zie de kleinste (die met de toppen) best dikker word dagelijks en die lange begint nu ook wel goeie pruikjes te maken en hij begint ook aardig wat THC aan te maken.

De bladstelen zelf zijn niet paars, het is echt enkel het blad. Ik heb gelezen dat de sweet mango wel eens verschillende phenotypes zou kunnen hebben.
                        Zo heb ik een youtube video gezien met deze strain waar de persoon zelf ook aangaf dat het leek alsof hij verschillende 3 phenotypes had.

Ik vind dat mijn hoogste plant meer strekt, langere internodes heeft en ook wat andere groei heeft dan die andere.
                        Ik hop dus dat het eigenlijk gewoon zo'n wietplant is met paars blad, dat zou wel vet zijn!!
                        Ook omdat die andere totaal geen tekenen geeft van paars blad of stengels en ik ze beide evenveel verzet.

Ik ga maar eens wat bloeivoeding halen dan! Ik had hier vaak gelezen dat autoflowers dat niet nodig hebben, maar ik vind ook wel dat het blad redelijk snel vergeeld.
                        Ze moeten nu nog wel 2 a 3 weken gok ik, maar wat weet ik er van ).. Hij staat nu EXACT 2 maand vanaf ontkiemen!!

Comment

• LR2
                          LR2 commented
                          Editing a comment
                          bloeivoeding versnelt de vergeling. Beter geef je nog wat groeivoeding mee.
                          Geel blad kan in lage temperaturen en bij wisselend zonspectrum (zoals in de herfst) nogal eens paars kleuren. Ik heb ze ooit bijna zwart gehad zelfs! De toppen bleven echter groen.
                      Bezig...
                      X