Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek! Sweet Mango (Autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    kola.jpg DSCF6841.JPG

    Voorbeeldje van het kleurenspel bij mij in het verleden. De bovenste door bloeivoeding, de onderste door vorst.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #47

      Comment


        #50
        Dat is meeldauw.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • WietParkiet
          WietParkiet commented
          Editing a comment
          Damn, meeldauw is sowieso oogsten dan? Dan had ik liever toprot denk ik..

        #52
        Ja man, het leven zit vol verrassingen, alletwee vol meeldauw.. Dat wordt nu oogsten en royaal wegknippen, ik wil geen schimmel in men longen...
        Jammer, but that's the game. VInd het echt super klote, maar bon. het is wat het is (wat een irritant gezegde).

        Hier nog wat foto's van de meeldauw, het is geen THc jammer genoeg, sommige toppen ONDERAAN waren ook een beetje aan het rotten kan dat? rook best rot ja, kan het niet anders omschrijven, die plekken heb ik ook weggehald.

        Ik ga ze dus zo dadelijk knippen en te drogen leggen en zien wat er van komt, elke dag de topjes checkcen of die meeldauw zich nog utibreid.
        Ik had daarnet gelezen een post van L2R dat als ze 40% water verloren hebben dat het dan niet verder kan uitbreiden? dus hopen dat er toch nog wat van overblijft.

        Denken jullie dat het mogelijk is om dit te knippen en te drogen zonder al te veel meeldauw in men wiet (lees: geen meeldauw). Of zouden jullie alles de kliko ingooien (kliko, tof woordje).
        Sorry voor het taggen, maar ik doe het even zodat ik sneller kan handelen, ik heb ook net men droogdoos gaanhalen in de gamma.

        QnQ Ongeldig LR2

        Die grootste die eigenlijk nog zeker 3 weken had gemoeten (gok ik, weet ik veel) zit ook vol. Damn, niet zien aankomen. Mischien door het paars gekleurd blad.
        KLiko, of toch nog beetje drogen?
        Attached Files

        Comment


        • Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Als ik het goed zie zitten ze van onder tot boven vol. In mijn geval zou dat kliko zijn. Met je lichaam neem je geen risico’s

        • WietParkiet
          WietParkiet commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de zeer snelle reactie!

          Die paarse hangt idd goed vol en ik denk dat je gelijk hebt jammer genoeg!
          Gelukkige de verste heb ik maar een aantal topjes met echte meeldauw gevonden, die zien eigenlijk nog volop groen de toppen.
          Die ga ik wel echt drogen.
          van die paarse ga ik zo goed als alles weggooien!

          Weer wat geleerd! Volgend jaar kies ik gewoon echte buitenplanten die daar tegen kunnen.

        • Matthies
          Matthies commented
          Editing a comment
          Is dat meeldauw? Op de grote bladeren zie ik niets toch?
          Als je twijfelt, olie van maken?

        #53
        Alle meeldauw wegknippen, ook uit de toppen. Dat betekent dat je soms een top door midden moet knippen, dat is dan maar zo...
        Dan, als het drogen goed gaat, dan kun je het niet 100% veiligMatthies


        Experimenteel:
        Eventueel zou je een plant of delen daarvan kunnen laten staan, die behandelen met 3% waterstofperoxide en kijken of je de meeldauw weg kan krijgen met twee behandelingen in 1 week. Als het niet lukt, dan hebben we een wijze les. Als het wel lukt, dan hebben we een wijze les. Lukt het wel? Dan is je THC etc. een beetje verder afgebroken dan normaal, maar je houdt wel meer wiet over. Die beslissing laat ik aan jou over. De kans dat het fout gaat, die is er. Ik weet niet hoe, maar mensen weten 't voor elkaar te krijgen.
        Voor de duidelijkheid: 3% waterstofperoxide van ETOS/Kruitvat in een spuitfles doen, dat is 300mL per flesje dacht ik. Dat vul je aan met nog eens 300mL kraanwater (flesje kun je opnieuw gebruiken als maatstaaf). De 600mL spuit je helemaal leeg over je plant. 3 dagen later doe je dat nog eens.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Matthies
          Matthies commented
          Editing a comment
          Er stond een vraagteken achter mijn zin En daarnaast: bij twijfel. Dus niet een plant vol meeldauw verwerken, maar als je twijfelt of je het kunt roken of niet. Maar ieder zijn manier en mening

        • WietParkiet
          WietParkiet commented
          Editing a comment

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Het gaat vooral om het idee er achter Matthies. Sommige mensen vergeten dat, die zien 1 zinnetje dat voor hen toevallig heel goed uit komt en de oplossing biedt voor alle problemen. Een ding wat bijvoorbeeld heel sterk speelt bij websites als cnnbs.nl. Zij pompen zoveel onzin de wereld in, dat er op ieder potje wel een dekseltje lijkt te passen. Soms/Vaak nemen mensen dat klakkeloos over. Vandaar dat ik er soms wat hard in hak; om even duidelijk te maken dat het idee an sich niet verkeerd lijkt, maar wel verkeerd is.
          Los daarvan wil ik benadrukken dat ik niemand daar persoonlijk op afreken. Ik haal je naam effe aan in de hoop dat die informatie zich verspreidt. Voor de rest boeit 't me allemaal niet zo

        #54

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Meeldauw is een bitchy schimmel om mee te dealen. Die kan in 2-3 dagen een hele plant overwoekeren.
          Je hebt het goed opgemerkt. Sommige mensen zien meeldauw aan voor trichomen en denken goh, die ziet er lekker wit uit... Om het vervolgens op te roken.

          Ik ga meeldauw inhaleren ook niet bagatelliseren. Er is onvoldoende over bekend. Roken van botrytis cinerea (grauwe schimmel) is in ieder geval bewezen mede debet aan de ontwikkeling van aspergillus.

          Waterstofperoxide is best wel een heftig goedje, waar je voorzichtig mee moet zijn in gebruik. Er zijn alternatieven die veiliger.
          Zoals ik het heb begrepen kan bacillus subtilus of potassium bicarbonate een veiliger alternatief zijn. Ik heb met geen van deze drie middelen praktijk ervaring.

          Neem olie werkt oke tegen allerlei dingen zo ook meeldauw. Niet op de toppen en blijft controversieel zolang er niet meer over duidelijk is. (CHS/azadirachtine vergiftiging).

          Staat er nu wel of niet nog een deel van een plant?
          Hou het goed in de gaten de meeldauw kan tijdens het drogen gewoon doorzetten.
          Je kunt eventueel je verwarming de eerste paar dagen aanzetten in je droogruimte. Vochtige wiet is de voedingsbodem voor schimmels, hoe sneller je het vocht verdrijft, des te straffer de smaak van je wiet kan uitvallen. Kuch kuch. Je voorkomt zo wel dat het een voedingsbodem blijft voor schimmels.
          Tijdens het curen in de pot, kan het opnieuw de kop opsteken. Dagelijks luchten is belangrijk!

          Ik ben benieuwd straks naar je eindverslag, rook ervaring. Geleerde lessen.
          Straks hopelijk een lekker rokertje om te delen met je vriendin en je gekweekte geduld. Mits, de meeldauw nu weg blijft.

        • WietParkiet
          WietParkiet commented
          Editing a comment
          Hey bedankt om nog even te reageren!
          Ik heb ze gewoon alletwee omgehakt, ze staan niet meer. Ik wil ook niet vechten met die schimmel, verlies ik toch !
          T'is ook zoal je zegt: het gaat snel. Ik had de laatste 2 dagen wat minder tijd dus had ik ze niet van boven tot onder gechecked en bam de 3e dag stond hij goed vol.
          Die grote hong zo vol.. Ik dacht dat ik nog wat topjes kon bijhouden, maar heb ze toch maar weggesmeten -> 1 topje en 5gr knipafval heb ik er nog van over gehouden.
          Ook omdat, zoals je zegt, van het gedacht was dat als het een schimmel is dat die sporen tijdens het drogen nog wel eens kunnen verspreiden in de droogbox.

          Vandaar heb ik ze echt royaal geknipt, goed gekeken en bij het minste witte meeldauwvlekje heb ik ze gewoon een heel stuk eruit geknipt.
          Wat zijn dat lelijke toppen man als je de kop eraf knipt

          Goed dat je zegt dat ze in de potten ook nog kunnen verder gaan, dat wist ik niet. Ik had gedacht droog = geen kans meer op meeldauw, dus hier ga ik ook wat extra aandacht aan besteden!

          Het knippen vond ik wel leuk om te doen. Was ook maar 1 plant, ik kan me niet inbeelden hoe lang je aan een 2 meter plant aant knippen bent O_o
          Dat wordt je vast beu na een halve dag

          Goed om te horen dat je adviseerd om de verwarming de eerste dagen op te zetten. Laat dat nu net zijn wat ik heb gedaan!
          Ik had in een ander topic gelezen dat meeldauw vanaf 40% vochtverlies uit de top wat minder kans zou hebben, dus daarom heb ik het ook wat warmer gemaakt in men zolderkamer!

          Geweldige tips weer van iedereen. Zoveel voordelen aan een kweekverslag bijhouden..

          Knipafval zit al in de vriezer, daar gaan we van het weekend een lekkere cake mee bakken

          Ik ben nu ook volop reserach aan het doen om een "kweek pakket" samen te stellen, kan ik wat sparen en dan kunnen we binnen kweken!

          Ik droog nu via die "culinaire droogbox" van Rick(?), dus ik gok dat ik dan wel wat langer dan 10 dagen moet wachten. Heb het vooral voor de geurhinder gedaan.
          Ik riek eigenlijk vrij weinig nu, op mijn zolderkamer zelf reukt het heerlijk naar wiet (riek nog wel die typische clorofyl denk ik) dus dit werkt wel goed egienlijk!

        #55

        Comment


          #56

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            De geur van wiet komt terug na goed curen.
            De snelheid van het drogen is afhankelijk van verschillende factoren. Zoals LV, grootte van het materiaal, temp etc.
            Ook voor drogen zijn er verschillende manieren. Zolang het niet zurig ruikt en pluist doe je het wel goed.
            Meestal ruikt de wiet in de stadium naar hooi/gras. Volgens anderen.

          • WietParkiet
            WietParkiet commented
            Editing a comment
            Ik reuk vooral rijst en couscous xD
            maar goed om te weten dat de geur nadien beter wordt en nu nog niet.

            Ik had wat stress omdat ik dacht dat de wiet al bijna droog was en nog steeds niet geurde..
            Nu weet ik wel dat hij nog totaal niet droog is, dus dat komt inderdaad wel goed!

            Reukt idd wat grassig

          #57
          Jaha, ik was weer te snel he, men geduld is kwalitatief toch niet helemaal goed gekweekt
          De kleinste dunste takken die breken natuurlijk meteen af, de dikkere plooien nog, dus mijn stress niveau is weer een heel stuk gedaald!

          Gelukkig maar.. En we drogen verder.. Dit is toch echt wel het vervelendste gedeelte van heel de kweek, kzie ze daar drogen.
          (Het feit dat ik zei dat hij beter was dan de WW die ik had liggen is waarschijnlijk ook wel een serieuze placebo geweest).

          Oh ja.. Gisteren had ik 5 gram knipafval gebruikt om die chocomelk te maken. Volle melk gebruikt en nog eens 25gram boter er in gepleurd..
          30-35 minuten laten trekken , niet laten koken, wel "simmeren", dus wat brubbels. Goed geroerd, in de zeef gedaan en die zeef ook ngo eens goed uitgedrukt.

          Niets van gevoeld, mss dat kleine gevoel in het achterhoofd dat je weet dat je stoned bent geweest, maar veel verder niet..
          Ik ga er toch maar boter van maken dan.

          Het was eigenlijk meer een test omdat ik 50/50 las dat het voor sommige mensen wel echt werkt, maar las ook dat het voor sommige niet werkte.
          Dus maar meteen genoeg ingedraaid om te testen, werkt dus niet.

          Mss dat je ze dan toch eerst moet decarben , lees nogal wat onenigheid hierover, mss dat ik nog een batch van 5gram maak vanavond, maar dan ga ik ze eerste decarben in de oven.

          Maat van me gaat ook bijna 2 planten oogsten en zijn knipafval mag ik helemaal hebben (help hem met knippen). Binnenkort wil ik hier eens wat dingen mee testen.
          Wat olie maken, wat hasjies, nog suggesties? wat tinkuren
          Last edited by WietParkiet; 12 October 2018, 11:32.

          Comment


          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Ik hoop dat die maat van jou hele grote planten heeft als je dat allemaal van plan bent

          • WietParkiet
            WietParkiet commented
            Editing a comment

          #58

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Eten is heel anders als roken. Effect duurt langer voordat je iets merkt en resulteert bij mij in knock-out willen slapen, vreetkick, of helemaal niks. En dan vooral die laatste twee.
            Drogen duurt meestal maximaal twee weken. Heb je een plastic box of kartonnen doos? Ik meet geen temp of LV als ik droog. Ik let op dat er geen schimmels in komen en ik doe de 'knak-test'.
            Als je het verhit, samen met de boter en het water, dan ben je het al aan het decarboliseren, en tijdens het maken van de cake nog een keer. Op hoeveel graden heb je je cake gebakken?

          • WietParkiet
            WietParkiet commented
            Editing a comment

          #59

          Comment

          Bezig...
          X