Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Harms achtertuin kweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Harms achtertuin kweekje

    Korting op 420shop
    Nadat ik vorig jaar mijn eerste kweek volledig heb verpest (9 gram uit een plant...) heb ik mij dit jaar een stukje beter ingelezen en gaan we het dit jaar nog maar eens proberen.

    Ik ben vandaag begonnen met het ontkiemen van 3 zaadjes.
    Het eerste zaadje is de skunk #1 auto van sensi seeds, de tweede is de Glueberry OG auto van Dutch passion en de derde is de Frisian dew ook van Dutch passion natuurlijk.
    Ik heb mijn zaden onder twee vochtige watjes gelegd en op twee bordjes gelegd (zie foto).

    Dit werkte vorig jaar namelijk prima en wat goed werkt hoeft niet veranderd te worden naar mijn mening.
    Ik heb bij mijn plaatselijke growshop wat canna terra proffesional gehaald als aarde om op te kweken.
    Ik heb van vorig jaar nog een half zakje (50 gram ongeveer) vertafort voedingskorrels over die ik denk ik door de aarde ga mengen.
    Dit wil ik vooral doen bij de Frisian dew, omdat dit natuurlijk geen auto is en wat langer groei voeding nodig heeft.

    Daarnaast heb ik ook voor de bloei een flesje Bio flores gehaald ook van het merk canna.
    Ik wilde eerst van vertafort de bloei tabletten halen, maar bij de growshop werd mij dit afgeraden (heb verder eigenlijk niet gevraagd waarom).

    Ik heb in mijn kleine achtertuin niet heel veel ruimte om te kweken dus heb ik gekozen voor 3 keer 20 liter potten.
    Ik ben wel misschien van plan als de frisian dew echt een joekel wordt om die alsnog over te potten naar een grotere pot als er al 1 of zelfs 2 autoflowers klaar zijn.
    Ik heb dan namelijk iets meer ruimte over.
    Ik heb namelijk op internet een beetje rond gesnuffeld en zag dat die frisian dew toch aardig groot kan worden.

    Wat ik nog wel raar vond is dat ik heel vaak lees dat autoflowers niet meer dan een 12 liter pot nodig hebben, maar bij de growshop werd tegen mij gezegd dat ik toch echt beter een 20 liter pot kon halen.
    Ik ben nu toch wel benieuwd of de autoflowers toch echt de volledige 20 liter gaan benutten.

    Ook was ik van plan om de autoflowers meteen in de 20 liter potten te zetten als ze ontkiemd zijn, maar ook dit werd mij weer afgeraden bij de growshop.
    De beste man heeft gezegd dat het bijna niks uitmaakt en dat het toch beter is om eerst in een kleine pot van een ongeveer een liter te beginnen.

    Als er mensen zijn die een aanvulling hebben of een alternatief voor mijn manier van kweken laat het zeker weten! Daar kan ik nog van leren. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte van de voortgang van mijn kweek.

    Ik hoop dat dit voor mij en alle andere leden van JD een mooi buiten seizoen gaat worden met een heleboel mooie buitenwiet.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by QnQ; 24 April 2019, 14:53. Reden: een handjevol lege regels toegevoegd :-)

    #2
    Heyo Harm, zoals je ziet heb ik wat lege regels tussen je tekst gedaan, dan is het wat makkelijker leesbaar voor iedereen.
    Hopelijk is dat oke.

    Je kunt auto's wel in kleine potjes voorgroeien, neem dan wel hele kleine, max 0.5L ofzo.
    Ik gebruik daar plastic limonadebekertjes voor, dat is makkelijker overpotten na een week.
    Na een weekje, omdat auto's een vast groeiperiode hebben van een week of 5.
    Daarvan wil je niet de helft kwijt zijn in een klein potje.

    Meteen in de grote pot kan ook.
    Een nadeel daarvan is dat je moet opletten als het gaat regenen.
    Als ze nog klein zijn, en die 20L is natgeregend kan het even duren voor dat weer droog is.

    Dus, net wat jou het beste uitkomt denk ik.
    Dit jaar gaat het vast lukken

    Heeft je ma er al vrede mee ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Hmmm.. Das wel een goeie tip van die plastic bekertjes. Heb namelijk nog wat reg auto's.

    #3
    Hey Q, hiet ziet er zo zeker een stuk netter uit ja.

    Gebruik jij die kleine witte plastic bekertjes of van die rode feest bekertjes, want ik heb dat wel vaker gezien dat mensen in die rode feest bekertjes voorgroeien?

    Ik ben denk ik wel van plan om mijn potten af te dekken met plastic folie of mijn planten onder een afdakje zet als het gaat regenen, want daar heb ik vorig jaar ook een hoop gezeik mee gehad. En het is volgens mij ook een stuk makkelijker als je zoveel mogelijk je water zelf kan reguleren.

    Haha mijn ma heeft er al een lange tijd vrede mee, ze vind nu juist wel grappig hoeveel moeite mensen (zoals ik) voor een paar planten. Gister samen met haar naar de growshop geweest. Ze stond er versteld van dat er een speciale winkel was voor het kweken van wiet. Ze heeft tot nu toe altijd gedacht dat het met een zakje potgrond en wat water wel gedaan was .

    Comment


      #4
      Heeft je moeder geen ongelijk aan maar om ws echt mooie resultaten te behalen, kost t net ietsje meer moeite. Hier ga ik, als freshman op kweekgebied dan, vanuit. Succes.

      Comment


        #5
        Heb vorig jaar gewoon auto's in 20 liter potten gekweekt. Heb van 1 plant 70 gram droog gehaald(andere 3 moeten wegggooien ivm toprot). Dit jaar 19 liter fabric pots. Succes met je kweek!
        Buitenkweek 2019

        Comment


          #6
          Succes boer Harms!

          Comment


            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door Lambalski View Post
            Heb vorig jaar gewoon auto's in 20 liter potten gekweekt. Heb van 1 plant 70 gram droog gehaald(andere 3 moeten wegggooien ivm toprot). Dit jaar 19 liter fabric pots. Succes met je kweek!
            Ik was zelf eigenlijk ook van plan om te kweken in luchtige potten (ik neem aan dat je om die reden fabric pots kweekt), maar droogt de grond buiten dan niet te snel uit?

            Comment


            • Lambalski
              Lambalski commented
              Editing a comment
              Geen idee. Dit jaar voor het eerst die fabric pots. Maar heb goede verhalen gehoord over die pots.

            • Harm420
              Harm420 commented
              Editing a comment
              Nou ik ben benieuwd ga je er ook een verslag van maken?

            • Lambalski
              Lambalski commented
              Editing a comment
              Ben al bezig Alleen gaat het met 1 van de dames niet zo goed.

            #8
            Succes Harm! Van je fouten leer je!

            Comment


              #9
              Hoi,

              Ik zet mijn auto's ook meteen in hun grote pot hoor, gaat prima, geen risico op fouten bij verpotten.
              Ik gebruik 25liter bakken.
              Maar ik ben zelf ook een beetje een groentje moet ik wel bekennen.

              Succes!

              Comment


                #10
                Ik plaats autpoflowers meteen in mega grote pot dan kan de wortel meteen heel diep gaan en krijg je grote autoflower.
                God was never on your side..

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Heb jij ook z'n zwembadje gekocht
                  waar 15 kub zand in kan?

                #11
                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Ik plaats autpoflowers meteen in mega grote pot dan kan de wortel meteen heel diep gaan en krijg je grote autoflower.
                Scheelt het volgens jou heel erg veel qua maat van de plant als je hem eerst even laat groeien in een kleinere pot?

                Comment


                • belladonna
                  belladonna commented
                  Editing a comment
                  Ja meteen in grote pot word de autoflower toch echt groter dan dat je hem nog keer over pot is mijn erv en ik doe het pas 10 jaar buiten in de tuin autoflowers. Die wortel kan meteen mega diep gaan hoe dieper hoe groter de plant

                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Zoals ik al zei, ik ben ook maar een groentje.
                  Maar Bella heeft het antwoord gelukkig al gegeven. Het klinkt wel logisch hoor, want die pen wortel wil volgens mij zo snel mogelijk de diepte in en als die de ruimte niet heeft, gaat die zoeken en rondjes draaien op de bodem.

                • Burundanga
                  Burundanga commented
                  Editing a comment
                  Hoe groter je pot hoe meer plaats voor je wortels en de plant blijft langer doorgroeien als die meer plaats heeft met als logisch gevolg een grotere plant.
                  Zoals Belladonna zegt dus.

                #12
                Ik heb vandaag voor het eerst gekeken naar de zaadjes en bij de skunk #1 auto en bij de glueberry OG auto zaten er al worteltjes aan. De frisian dew laat nog even op zich wachten. Ik heb toch besloten om de autoflowers eerst een 1 liter potje te zetten voordat ze naar de grote 20 liter pot gaan. Dit is in mijn geval een stuk makkelijker, omdat ik binnen niet heel erg veel ruimte heb.

                Ik heb met een potlood een klein gaatje in de aarde geprikt en daarna wat water gegeven. Daarna de zaadjes de grond in en weer een beetje aarde bovenop het zaadje gelegd. Ik heb bedacht dat ik in plaats van plastic folie over de pot ook een soort mutsje voor etenswaren kan gebruiken. Dat is een stuk makkelijker met water geven. En nu is het wachten tot er een plantje boven komt.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • zeitgeistmovement
                  zeitgeistmovement commented
                  Editing a comment
                  Komende 7-10 dagen geen water geven.

                • Harm420
                  Harm420 commented
                  Editing a comment
                  Hoezo de komende 7-10 dagen geen water geven? Ik dacht juist dat de zaden redelijk vochtig moesten blijven.

                #13
                De Frisian dew heeft vandaag ook zijn eerste worteltje laten zien, dus deze heb ik vandaag ook mooi in een potje gezet. Nu wachten en hopen dat er drie mooie plantjes boven komen. Als het goed is wordt het volgende week iets beter weer dan dit weekend, dus dat is alvast mooi meegenomen.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #14
                  Bij de Frisian dew en de Glueberry OG komen er al kleine plantjes boven, dus die gaan vanaf vandaag zoveel mogelijk in het licht gezet worden. Bij de skunk is nog geen teken van leven te zien.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                    #15
                    Even een kleine update van de dames: De Glueberry OG is duidelijk de snelste en daarna de frisian dew. De skunk heeft er maar moeite mee om boven te komen. Ik zie al wel een dat de grond naar boven wordt gedrukt door een witte stam lijkt het wel. Het lijkt alleen verdacht veel op een wortel en dat lijkt mij niet de bedoeling (ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto) Is het normaal dat een plant zo lang duurt om boven te komen of heb ik gewoon een raar fenotype?
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 3 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X