Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

w.i.p. blue cheese auto first time

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    w.i.p. blue cheese auto first time

    Korting op 420shop
    Ik ga een verslag bijhouden van mij auto's. Ik zet er een in volle potgrond en een in 50/50 kokos. Natuurlijk eerst wat zaai en stekgrond, een zaadje laat zijn kopje al zien na 2,5dag. Nu heb ik gelezen dat je ze dan et beste onder folie kan zetten aangezien de zon zich maar af en toe laat zien. Het afdekken is echt op zn russich, graag commentaar als het er te vochtig uitziet. Mijn balkon is gesitueerd op het zuiden ik woon boven op een heuvel dus denk dat ze goed zullen gaan als het weer meewerkt.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Makkelijker is een doormidden geknipte spa fles o.i.d. Althans, zo doe ik het altijd. Een keer per dag de halve fles ervan af halen voor frisse lucht. Nu heeft de zaailing echt genoeg aan een paar drupjes water. Wanneer lobblaadjes zichtbaar zijn, het "mini kasje" eraf laten. Fotosynthese begint vanaf er lobblaadjes zijn.

      Comment


        #4
        Ik zie net dat het kopje er uit komt maar ligt plat op de aarde, hij heeft een stengeltje van ongeveer 2mm. Is dit normaal of moet hij al direct omhoog staan? Als je de foto iets uitvergroot zie je precies wat ik bedoel.

        ughh
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Ja die aanwijs methode is de aard van het beestje. Die ped fles is een beter plan al heb ik die niet in huis, maar zij zo gehaald. Ik las in verscheidene topic dat het afdekken juist wat langer moest, omdat de zaailingen beter gedijen bij een hogere luchtvochtigheid. Correct me Iff I am wrong!!

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Hallo, het lijkt net of het kleine plantje zijn helmpje niet wel los gooien. Aangezien hij toch al 1,3cm rechtop staat. Is dit een probleem en zo ja hoe is dit op te lossen

                ughh
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Ik zou vandaag nog even afwachten.

                  Beetje nat spraaien met de plantenspuit wilt ook nog wel eens helpen om het hoesje wat zachter te maken zodat het gemakkelijker afgeworpen wordt.

                  Als het morgen nog vastzit heeeeel voorzichtig proberen zelf het hoesje te verwijderen.

                  Volgende x met het puntje omhoog planten.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    Met het witte wortelpuntje omhoog? Kan iemand mij exact uitleggen waarom omhoog. Ik blijf er liever vanaf, maar als het morgen nog er omheen zit dan zal ik een wat gaan pielen.

                    ugh

                    Comment


                      #11
                      Nee het puntje aan het zaadje. Als je doet voorkiemen in bijv. keukenpapier dan het witte wortelpuntje mits dit niet langer is dan 5 mm.

                      Als je het zaadje zo in de grond steekt dan groeit de wortel eerst omhoog en maakt dan een bocht naar beneden. Het plantje richt zich dan op waardoor het hoesje eraf wordt geschuurd door de aarde.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        Ik snap je laatste zin van de eerste alinea niet, lijkt wel of er woorden ontbreken. Ik heb het zaadje tussen 2 watjes gelegd daarna kwam er wit puntje uit en toen heb ik hem met het puntje naar beneden in de grond gestopt.

                        Comment


                          #13
                          Ok je hebt dus voorgekiemd. Als je een heel klein wit wortelpuntje hebt dan plant je het zaadje met dit witte puntje omhoog. Als de wortel al te lang is met de wortel naar beneden, die maakt dan geen draai meer.

                          Er staat hier ergens een tekening bij iemand in hrt verslag, zal eens zoeken..
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            CD3F87B4-ED8E-4982-8454-A8F36B2F4C95.jpeg
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment


                            • Slome Joop
                              Slome Joop commented
                              Editing a comment
                              Super tip, ik ontkiem normaal niet voor, maar dit is een goed argument om het wel te doen. Zo kan ik het ongeluk van vorig jaar misschien voorkomen.
                              Bedankt

                            #15
                            Kijk dit is een duidelijk plaatje, mijn dank is groot

                            ugh

                            Comment

                            Bezig...
                            X