Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek Espana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek Espana

    Korting op 420shop
    Zoals beloofd, een kweekverslag van mijn eerste zomerse buitenkweek in Zuid Oost Spanje.

    Het weer is er goed voor dacht ik zo met al heerlijke gemiddelde temperaturen van rond de 25 graden overdag en niet kouder dan 18 's nachts.
    Ook het daglicht ligt nu al rond de 14 uur, wat misschien iets te weinig is, maar heb zo het idee dat de zon wel het een en ander zal compenseren.

    Dus, zaadjes besteld en inmiddels ontvangen en aan het ontkiemen. 2 zijn er al ontkiemd en inmiddels in een pot met aarde als zaailing aan het genieten.
    Aarde komt van de plaatselijke grow shop.

    Voor de duidelijkheid, we hebben het over 3 x White Widow x Bigger Bud, en 1 x Sensi Skunk.

    Ik ga kweken in een pot want de volle grond op mijn terrein is veel te hard, en ik moet een keer per week kunnen verplaatsen ivm onderhoud dude voor het zwembad.
    Ik wil absoluut niet dat hij mijn plantjes gaat zien want je verader slaapt niet zoals mijn oma zaliger altijd zei.

    Zodra het de moeite waard is om wat te laten zien maak ik foto's.
    Wordt vervolgd.

    #2

    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      toch wel minimaal 25 liter potten?in de hoogzomer moet je ze anders 2 keer per dag water geven
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Dank je wel QnQ, zal nu toch zeker wel gaan lukken.
        Mijn 2e winter experiment is trouwens heel goed te roken. Kwam welleswaar maar 40 gram af maar toch...

        @Jorumkrank Dacht zelfs aan 30 liter potten en misschien zelfs wel van die speciekuipen van 45 liter.
        Wordt dan alleen wel wat lastiger met verplaatsen.
        Maar, dat hoeft maar twee keer per week. Een keer verplaatsen, en een keer terugplaatsen
        Ja, hier in juli/augustus zeker 2 x per dag water geven want is hier dan tussen de 33 en 38 graden gemiddeld en geen

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik ben erg blij met de speciekuipen ( 40 liter), waar ik wel veel gaten in moest boren.
          Die waaien namelijk niet zo snel om. Met de 25 liter potten had ik wel dagen, waar ik de planten 3 keer per dag weer overeind moest zetten.

          Ik zie ook dat de planten het beter doen in de speciekuipen, en ik hoef ook minder vaak water te geven.

        #5

        Comment


          #6
          Jammer dat je niet in de volle grond kan. Ik zou zeker voor grote potten gaan dan, even investeren in goede wieltjes voor onder de potten.
          Succes.

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Jep, ff hondjes maken of kopen. En die eronder zetten. Of hele dure plantmovers. Die na een jaar gebruik meestal kaduuk zijn.
            Hopelijk weet de onderhouds dude van het zwembad niet hoe wiet ruikt

          #7
          Gracias Sirius...

          Ja, dat is geen slecht idee Joop..
          Last edited by Stratus; 29 May 2019, 17:35.

          Comment


            #8
            Er zijn 4 dames aan het groeien.
            Ze zijn alle 4 wat aan het strekken wat ik niet zo goed begrijp want krijgen 14 uur daglicht per dag.
            Iemand een idee hoe dit komt?
            Aarde komt van de plaatselijke growshop.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.
            Last edited by Stratus; 29 May 2019, 17:41.

            Comment


              #9
              Staan ze binnen achter glas ?

              Comment


                #10
                Burundanga Ze staan onder een doorzichtig plexiglazen afdak, met een "muur" ook van datzelfde spul. Is wel 100% transparant.
                Zou dat dan wellicht toch het licht nog belemmeren???
                Eigenlijk is het dus een soort kas met de beide kopse kanten wel open voor lucht circulatie..

                Comment


                  #11
                  succes,,,,zet er een stoeltje bij
                  Zeg maar zo, Keep It Simple

                  Comment


                  • Stratus
                    Stratus commented
                    Editing a comment
                    Zal ik ook eens over denken, maar zat zelf meer te denken aan een hangmat...

                  #12
                  Ik kan het niet heel goed zien of het nou plastic potten zijn of keramiek.
                  Als het keramiek is zou ik ze gauw even omruilen voor platic potten.
                  keramiek word erg warm in de zon en houd deze warmte ook lang vast.
                  dat zullen de wortels van je planten niet zo fijn vinden.
                  Ook droogt je grond dan veels te snel uit.
                  dat ze strekken heeft niet petse te maken met de hoeveelheid uren van het licht maar eerder met de intensiteit van het licht op dit moment.
                  jonge plantjes hebben nog vrij weinig blad en er vind dus ook nog niet zoveel photosynthese plaats.
                  Ze kunnen op moment dus ook nog niet zoveel licht opnemen en als het licht dan ook nog niet intens genoeg is gaan ze vrijwel altijd strekken.

                  Comment


                    #13
                    Hobbyenmedical Potten zijn kunststof met rondom geboorde gaatjes.
                    Qua intensiteit denk ik dat het licht hier in Spanje juist heel erg intens is.
                    Zon komt op om 06.43 en gaat onder om 21.19 Om 08.00 al erg krachtig en warm.
                    De gemiddelde intensiteit is volgens mij al vrij hoog gezien de UV factor.
                    Op zich is het strekken niet zo een heel groot probleem toch?

                    Comment


                    • Hobbyenmedical
                      Hobbyenmedical commented
                      Editing a comment
                      Nee joh en hoeveel ze gestrekt zijn valt ook reuze mee hoor.
                      Komt allemaal wel goed, dalijk als ze wat meer/groter blad hebben zullen ze nie meer strekken.
                      En idd de zon in spanje lijkt me voldoende maar doelde er meer op dat strekken vaak meer te maken heeft met de intensiteit dan met de uren licht.
                      Een plantje dat 18 uur onder lage intensiteit staat zal gaan strekken, eentje die misschien maar 12 uur per dag licht heeft en super intens staat zal ondanks minder uren licht toch niet gaan strekken.
                      Maargoed :p
                      Ik kom afentoe ff checke ben brnieuwd wat het daar gaat doen in spanje!
                      Heel veel succes

                    #14
                    @Hobbyenmedical Dank je wel voor de uitleg. Denk idd ook dat het wel goedkomt, zeker met de expertise en huilp van de mede forumleden.
                    Ik zal proberen 2 x per week iets toe te voegen aan het kweekverslag.

                    Comment


                      #15

                      Comment

                      Bezig...
                      X